Om Vores Rivaler IX

9 år 10 måneder siden #1969 af Dios
Besvaret af Dios på emne Om Vores Rivaler IX

Kassow-Rossing skrev: Tag dig lige sammen og stop med at blive personlig.

Har du set Zlatan spille for nylig? I Champions League eller til EM? Jeg er ikke yderligere imponeret over svenskeren.

Har du set Ronaldo spille?

Jeg forstår bare ikke hvor du vil hen med det? :)

No solo soy perfecto, también soy Madridista.
Sidste redigering: 9 år 10 måneder siden ved Dios.
Følgende bruger(e) sagde tak: SR4, Sahinovic

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

9 år 10 måneder siden #1970 af DarioGomez
Besvaret af DarioGomez på emne Om Vores Rivaler IX

nono skrev: Uha Barcelona og ikke mindst Lionel Messi så desværre ualmindeligt skarpe ud i går. Der bliver kamp til stregen....

Baseret ud fra en hjemmekamp mod en af rækkens ringeste udehold? Jeg ville nu være mest bekymret over, at man lukkede to lette mål ind ...

Som udgangspunkt gider jeg ikke beskæftige mig med klubber, der har færre end 35 nationale mesterskaber ...

9 år 9 måneder siden #1971 af Kassow-Rossing
Besvaret af Kassow-Rossing på emne Om Vores Rivaler IX

Dios skrev:

Kassow-Rossing skrev: Tag dig lige sammen og stop med at blive personlig.

Har du set Zlatan spille for nylig? I Champions League eller til EM? Jeg er ikke yderligere imponeret over svenskeren.

Har du set Ronaldo spille?

Jeg forstår bare ikke hvor du vil hen med det? :)

Så lad mig prøve på en anden måde. Hvornår har du sidst set Zlatan score mod en stærk modstander?

Støt Real Madrid med et Carnet Madridista :)

9 år 9 måneder siden #1972 af Jaken
Besvaret af Jaken på emne Om Vores Rivaler IX

Kassow-Rossing skrev: Så lad mig prøve på en anden måde. Hvornår har du sidst set Zlatan score mod en stærk modstander?

I sidste sæson scorede han i begge 1/8-finaleopgør mod Chelsea og i kvartfinalen mod Manchester City. Derudover scorede han 38 mål i ligaen og 50 mål i hele sæsonen - hvilket kun Suarez og Cristiano ellers formåede.

Og så er det jo heller ikke fordi Zlatan har domineret rent spillemæssigt i Premier League. Han har dog, som de rigtige topspillere gør, været klinisk og afgørende når det gjaldt. Og det ændrer hans alder jo ikke på.

Han har, ganske som Aguero mod Stoke og Ronaldo i størstedelen af tiden, ikke gjort nogen synderlig stor forskel rent spillemæssigt og egentlig været ret usynlig, men har qua sin kynisme, kløgt, fysik, mentalitet og store kvaliteter været der og afgjort det, når der har været behov for det.

Et godt skud udenfor feltet, 2 fremragende hovedstød og et veleksekveret straffespark. Det er klasse. 34 år eller ej.

No soy sólo perfecto, soy Madridista también
Sidste redigering: 9 år 9 måneder siden ved Jaken.
Følgende bruger(e) sagde tak: Dios, Real HWL, Vildfaren, SR4, Sahinovic

9 år 9 måneder siden #1973 af Kassow-Rossing
Jeg ved ikke hvordan, jeg kan gøre det mere klart, men det er måske heller ikke nødvendigt, fordi jeg ser ud til at dele holdningen med ingen andre end mig selv ;)

Han har scoret mod Premier League hold. And that's it.

Sidste redigering: 9 år 9 måneder siden ved Kassow-Rossing.

9 år 9 måneder siden #1974 af Jaken

Kassow-Rossing skrev: Jeg ved ikke hvordan, jeg kan gøre det mere klart, men det er måske heller ikke nødvendigt, fordi jeg ser ud til at dele holdningen med ingen andre end mig selv ;)

Han har scoret mod Premier League hold. And that's it.

Siden hvornår er Premier League blevet til 1. division? Man kan jo ikke spille mod Real Madrid, Barcelona, Bayern og Juventus hver dag.

... Eller jo, måske om et par år...

9 år 9 måneder siden #1975 af Kassow-Rossing
Jeg trækker mig :) Zlatan er en af de bedste angribere i verden og Premier League er verdens bedste liga.

Hvad mener du, Jaken, med om nogle år?

9 år 9 måneder siden #1976 af Sahinovic
Besvaret af Sahinovic på emne Om Vores Rivaler IX
Kassow-Rossing skriver:

Jeg trækker mig :) Zlatan er en af de bedste angribere i verden og Premier League er verdens bedste liga.

Der er jo ingen som siger, at Premier League er verdens bedste liga, hvor har du nu det fra?

Man behøves bare ikke at negligere en spillers niveau bare fordi de gør det godt i Premier League? Han var også afgørende i La Liga, hvor han blandt andet scorede vindermålet i en El Clásico og hev alle tre point med hjem til Barcelona.

Vores to dyreste indkøb kommer forresten også fra Premier League.

Florentino Pérez
Sidste redigering: 9 år 9 måneder siden ved Sahinovic.

9 år 9 måneder siden #1977 af Kassow-Rossing
Du er svær at tage seriøs. Jeg havde netop skrevet, at jeg ikke gad diskussionen længere, men nu bliver jeg jo lidt nødt til at svare for ikke at se sur ud :)

Zlatan er blevet meget ældre siden han var et flop i La Liga og bev sendt afsted til Serie A for slik efter sin dårlige sæson. Man bliver ikke smidt ud af Barcelona efter en sæson medmindre man slet ikke lever op til forventningerne. Derudover synes jeg ikke det er fair at skrive, at han gjorde det godt ved at fremhæve et af de få lyspunkter for hans sæson i La Liga. Især ikke når vi taler om Zlatan snart 35 år og ikke Zlatan 28 år.

Sidste redigering: 9 år 9 måneder siden ved Kassow-Rossing.

9 år 9 måneder siden #1978 af Jaken

Kassow-Rossing skrev: Du er svær at tage seriøs. Jeg havde netop skrevet, at jeg ikke gad diskussionen længere, men nu bliver jeg jo lidt nødt til at svare for ikke at se sur ud :)

Zlatan er blevet meget ældre siden han var et flop i La Liga og bev sendt afsted til Serie A for slik efter sin dårlige sæson. Man bliver ikke smidt ud af Barcelona efter en sæson medmindre man slet ikke lever op til forventningerne. Derudover synes jeg ikke det er fair at skrive, at han gjorde det godt ved at fremhæve et af de få lyspunkter for hans sæson i La Liga. Især ikke når vi taler om Zlatan snart 35 år og ikke Zlatan 28 år.

Han nåede én sæson i Barcelona og gjorde det da hæderligt, spillestils-mismatchet og Pep-forholdet taget i betragtning. 23 kampe fra start med 16 mål og 7 assists til følge. Mål hvert 127. minut - svarende til 27 ligamål over en hel sæson.

Desuden har han jo også været direkte forrygende både før og siden sin Barcelona-tid, så at hænge en spiller op på ét forholdsvis middelmådigt år alene, er temmelig unuanceret.

Og så forstår jeg simpelthen ikke aldersfascismen. Præstationerne inde på banen må da alt andet lige være det afgørende? Flere store spillere har eks. præsteret på et højt niveau efter at have rundet de 30 (Drogba, Maldini, Pirlo, Cristiano, etc.).

Kassow-Rossing skrev: Hvad mener du, Jaken, med om nogle år?

Lur mig om en "European Super League" ikke bliver en realitet på et tidspunkt...

9 år 9 måneder siden #1979 af Kassow-Rossing
Jeg synes, og jeg er åbenbart alene om den holdning, at han ikke kun har haft et enkelt middelmådigt år. Derfor synes jeg helt ærligt heller ikke, at jeg kun vurderer ham på et enkelt år. Jeg svarede på Sahinovic's spørgsmål, der baserede sig på et enkelt år. Jeg vil gerne diskutere alle de andre år også.

Men jeg er mest interesseret i hans nuværende niveau, hvilket også var diskussionsemnet, da jeg startede det.

Jeg har ingen aldersfascisme. Til gengæld har jeg bragt på banen at Zlatans niveau på 28 ikke er særlig relevant når man skal diskutere Zlatans niveau på 34. Jeg kan sagtens finde masser af eksempler på spillere, der er faldet i niveau fra alderen 28 til 34, men jeg ser ikke pointen.

Mht European Super League så troede jeg også på det engang. Perez har faktisk talt om den idé for over ti år siden, men sidenhen er Chelsea og City købt op, FIFA har indført Finansial Fair Play deraf og Premier League er blevet super populær. Jeg kan ikke se dem hoppe ud af den forening og hoppe ind i sådan en Europæisk forening. Jeg tror der skal nye boller på suppen hvis Real Madrid, på lang sigt, ikke skal miste terræn til hold som Tottenham. Ja...farlige tanker.

9 år 9 måneder siden #1980 af mohbar
Besvaret af mohbar på emne Om Vores Rivaler IX
Der er da godt nok et kedeligt Madrid hold iaften. Sådan er det når man bænken de bedre spillere.

Leveret af Kunena Forum