Om Vores Rivaler IX
- Estadio Santiago Bernabéu
- Platin bruger
-
Kimbo skrev: Forskellen mellem Guardiola fodbold og Mou fodbold. Av av
Forskellen mellem Manchester City og Tottenham.
Eller forskellen mellem verdens højeste transferbudget og et transferbudget der er udenfor top 10 (Hvis man ønsker at komme med en forklaring på hvorfor City har bedre fodboldspillere end Tottenham og som bonus også komme med en forklaring på hvorfor Guardiola er at finde i City)
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
- 9eren
- Gæst
-
Estadio Santiago Bernabéu skrev:
Kimbo skrev: Forskellen mellem Guardiola fodbold og Mou fodbold. Av av
Forskellen mellem Manchester City og Tottenham.
Eller forskellen mellem verdens højeste transferbudget og et transferbudget der er udenfor top 10 (Hvis man ønsker at komme med en forklaring på hvorfor City har bedre fodboldspillere end Tottenham og som bonus også komme med en forklaring på hvorfor Guardiola er at finde i City)
Men det har absolut intet at gøre med penge! Nuvel, så er City spillerne klasser bedre end Tottenham spillerne, men spillet igår var ikke bare klasser bedre. Det lignede verdens bedste hold imod et dansk 1. Division hold. Nej det er ikke en overdrivelse, men en konstantering om hvor sindssyg en god træner Pep egentlig er.
Ser man på City spillerne, så er det jo netop ikke spillere som er de absolut bedste når vi taler om højeste niveau. Ederson, Cancelo, Laporte, Stones, Zinchenko, Rodri, Silva, Gundogan, Foden, Sterling og Jesus.
Hvor mange af dem ville du erstatte med vores spillere? Tænk ikke på deres nuværende form, men deres højeste niveau, for træneren her er absolut afgørende!
Jeg ville vælge Silva og Sterling. Resten ser jeg ikke som nogen forstærkning. Foden ville jeg selvfølgelig vælge, fordi han indenfor de næste par år bliver den bedste i verden, men igen spiller træneren ind. Gundogan er decideret verdensklasse nu og med afstand den bedste midtbanespiller lige nu, og sammen med KDB de 2 bedste midtbanespillere i verden. Ville Gundogan være den bedste midtbanespiller i Real Madrid under Zidane? Aldrig i livet. Han havde nok siddet på bænken.
Det er hvad en træner kan. Spille sit materiale til perfektion, så en ligegyldig spiller som Zinchenko ligner verdens bedste vb'er. Gundogan alene har scoret 11 mål som midtbanespiller, hvor han endda har siddet en del ude med skader, og desværre igen igår blev skadet.
Det er ikke transferbudget alene, men ren og skær verdensklasse trænerarbejde. Mourinho blev udstillet af Pep igår, men også for 10 år siden i Real Madrid, hvor han stod med pengene. Der er bare kæmpe forskel på trænere. Mourinho kan meget mere med små hold, men absolut intet med store hold.
No solo soy perfecto, también soy Madridista.
- henrikcomn
- Bruger er blokkeret
-
Ser man på City spillerne, så er det jo netop ikke spillere som er de absolut bedste når vi taler om højeste niveau. Ederson, Cancelo, Laporte, Stones, Zinchenko, Rodri, Silva, Gundogan, Foden, Sterling og Jesus.
Hvor mange af dem ville du erstatte med vores spillere? .[/quote]
Cancelo, Laporte, Silva, Gundogan, Foden, Sterling og Jesus vil alle pynte på dette hold. Formentlig også Rodri.
- Platin bruger
-
Dios skrev: Men det har absolut intet at gøre med penge! Nuvel, så er City spillerne klasser bedre end Tottenham spillerne, men spillet igår var ikke bare klasser bedre. Det lignede verdens bedste hold imod et dansk 1. Division hold. Nej det er ikke en overdrivelse, men en konstantering om hvor sindssyg en god træner Pep egentlig er.
Hvor mange af dem ville du erstatte med vores spillere? Tænk ikke på deres nuværende form, men deres højeste niveau, for træneren her er absolut afgørende!
Jeg ville vælge Silva og Sterling. Resten ser jeg ikke som nogen forstærkning. Foden ville jeg selvfølgelig vælge, fordi han indenfor de næste par år bliver den bedste i verden, men igen spiller træneren ind. Gundogan er decideret verdensklasse nu og med afstand den bedste midtbanespiller lige nu, og sammen med KDB de 2 bedste midtbanespillere i verden. Ville Gundogan være den bedste midtbanespiller i Real Madrid under Zidane? Aldrig i livet. Han havde nok siddet på bænken.
Det er hvad en træner kan. Spille sit materiale til perfektion, så en ligegyldig spiller som Zinchenko ligner verdens bedste vb'er. Gundogan alene har scoret 11 mål som midtbanespiller, hvor han endda har siddet en del ude med skader, og desværre igen igår blev skadet.
Det er ikke transferbudget alene, men ren og skær verdensklasse trænerarbejde. Mourinho blev udstillet af Pep igår, men også for 10 år siden i Real Madrid, hvor han stod med pengene. Der er bare kæmpe forskel på trænere. Mourinho kan meget mere med små hold, men absolut intet med store hold.
Det er udelukkende et spørgsmål om penge. Uden penge havde de ikke haft de spillere.
Og for at svare på dit spørgsmål: Jeg ville tage dem alle sammen. Naturligvis ville jeg ikke tage dem for 3 år siden, fordi der var vores spillere yngre og på toppen. Men i dag ville jeg tage dem alle sammen hvis jeg havde City-mængder af penge.
Jeg anfægter ikke at Pep er en dygtig træner. Og en dygtigere træner end Mou og Zidane. Men nu var det City, der slog Tottenham og ikke Pep der slog Mou.
Hvis man vil have Pep, når han er bedst, så skal man også tage ham når han er værst. F.eks i sidste sæson i ligaen (18 point op til Liverpool) eller alle hans Champions League-sæsoner uden Messi. Man kan ikke vælge en enkelt kamp mod et hold som er på Bale-niveau og vurdere hans trænerevner kun ud fra den kamp eller den gode sæson.
City har igennem de sidste 10 år været øverst hos bookmakernes favoritter til at vinde Champions League som sæsonen gik i gang. Selv i perioden hvor vi vandt CHL igen og igen og længe før det. Med Pep har de aldrig rigtig være tæt på.
- Platin bruger
-
Hans kontrakt løber fra sommeren 2021 til sommeren 2026.
Medierne gætter på at handlen har kostet Bayern 300 millioner kroner.
Der kan man tale om en træner, der formår at gøre middelmådige spillere til verdensklasse. Det er fuldstændig vanvittigt, hvad han har fået ud af den trup.
Jeg ved godt titler er det eneste folk tænker på, men de bliver uddelt 1 gang om året. Jeg vil gerne underholdes hele vejen derhen.Estadio Santiago Bernabéu skrev:
Dios skrev: Men det har absolut intet at gøre med penge! Nuvel, så er City spillerne klasser bedre end Tottenham spillerne, men spillet igår var ikke bare klasser bedre. Det lignede verdens bedste hold imod et dansk 1. Division hold. Nej det er ikke en overdrivelse, men en konstantering om hvor sindssyg en god træner Pep egentlig er.
Det er udelukkende et spørgsmål om penge. Uden penge havde de ikke haft de spillere.
Og for at svare på dit spørgsmål: Jeg ville tage dem alle sammen. Naturligvis ville jeg ikke tage dem for 3 år siden, fordi der var vores spillere yngre og på toppen. Men i dag ville jeg tage dem alle sammen hvis jeg havde City-mængder af penge.
Jeg anfægter ikke at Pep er en dygtig træner. Og en dygtigere træner end Mou og Zidane. Men nu var det City, der slog Tottenham og ikke Pep der slog Mou.
Hvis man vil have Pep, når han er bedst, så skal man også tage ham når han er værst. F.eks i sidste sæson i ligaen (18 point op til Liverpool) eller alle hans Champions League-sæsoner uden Messi. Man kan ikke vælge en enkelt kamp mod et hold som er på Bale-niveau og vurdere hans trænerevner kun ud fra den kamp eller den gode sæson.
City har igennem de sidste 10 år været øverst hos bookmakernes favoritter til at vinde Champions League som sæsonen gik i gang. Selv i perioden hvor vi vandt CHL igen og igen og længe før det. Med Pep har de aldrig rigtig være tæt på.
Pep/City vandt ikke champions league i de 3 år vi høstede dem, men spillede de mere seværdigt fodbold over hele perioden end os ? MED AFSTAND.
Vinder City ikke CL i år tager det intet fra at de har spillet noget af det bedste bold og at Guardiola om nogen kan få noget specielt ud af sine spillere som jeg endnu ikke har set andre formå.
Har har et fast koncept som få kan matche, er det det bedste koncept til at vinde titler hvert år, måske ikke, men ej det er så lækkert at se på når det kører for dem. Jeg drømmer om at se Madrid spille bare kvart så godt. Bare en gang imellem.
Og jeg er på ingen måde City fan
Ser man på City spillerne, så er det jo netop ikke spillere som er de absolut bedste når vi taler om højeste niveau. Ederson, Cancelo, Laporte, Stones, Zinchenko, Rodri, Silva, Gundogan, Foden, Sterling og Jesus.henrikcomn skrev:
Hvor mange af dem ville du erstatte med vores spillere? .[/quote]
Cancelo, Laporte, Silva, Gundogan, Foden, Sterling og Jesus vil alle pynte på dette hold. Formentlig også Rodri.[/quote]
Hvordan er det muligt, at misforstå et indlæg så meget som du lige har gjort? :D
Jeg snakker ikke om at pynte, men 1 til 1 erstatning. Selvfølgelig ville jeg bytte samtlige Real Madrid spillere, hvis en træner kan få Miguel Miguel til at ligne verdens bedste midtbanespiller. Fiktiv spiller, men jeg ville sælge Kroos, Modric og hvad de ellers hedder for, at få en træner som kan få selv de mindre gode til at fungere i en enhed, så de ligner de bedste. Kom nu lidt.
Amen altså haha :D Uden penge var Real Madrid heller ikke en klub, men hvor vil du dog hen med den ligegyldige snak? :D
Så du tror, at Zidane kunne få City's start 11'er igår til at være et bedre hold end vores nuværende? Fair nok :)
Jeg ville vælge Pep til hver en tid. Om det er Zidane eller Pep som taber ligaen med 18 point er på papiret ligegyldigt. Med Pep bliver du underholdt stort set hver evig eneste kamp. Med Zidane skal du være heldig, hvis det sker 5 gange på 3 sæsoner. Er Klopp nu heller ikke en god træner, fordi hans hold taber mesterskabet stort denne sæson?
Sjovt du prøver at nedgøre Pep i Chl når de lige har kørt os ud på røv og albuer sidste sæson haha :D
Hvor er det ærgerligt at Kubo er på et hold som Gentafe, man prøver at se kampen efter han er skiftet ind, for at se lidt mere til hvad han egentlig kan.
Men han bliver bel næppe en succes på sådan et hold ? Det enste de vil er jo at flæske modstanderen, og ellers så losser de bare bolden op på modstanderes banehalvdel og håber på det bedste. Og det jo ikke fordi de laver nogle geniale Xabi alonso afleveringer, den sparkes bare blindt op.
Det er jo intet boldspil over dem, selv om det jo ligner at Kubo faktisk prøver.
Der er vel elendige udviklings muligheder for en spiller der jo åbenlyse har et stort talent.
Der er meget få gange at de prøver qt lave et regelret angreb hvor de spiller med bolden.
- Platin bruger
-
Estadio Santiago Bernabéu skrev: Jeg anfægter ikke at Pep er en dygtig træner. Og en dygtigere træner end Mou og Zidane.
Dios skrev: Så du tror, at Zidane kunne få City's start 11'er igår til at være et bedre hold end vores nuværende? Fair nok :)
Tik tok, tik tok, tik tok..
Dem lader vi lige stå
(Jeg tror på ingen måde Zidane kunne få mere ud af truppen.)
Dios jeg kan virkelig godt lide dig når snakken går på alt andet end Real Madrids spillestil kontra Ajax/Barcelona/City/Messi/Isco/Silva/Holland osv. Din dømmekraft forsvinder lidt når det drejer sig om hvilken type fodbold, der skal spilles. Du vil ofte næsten alt for at RM skal spille positionsfodbold.
Du spurgte mig om et spørgsmål og så må du respektere at der bliver svaret på dit spørgsmål. Jeg ville gerne have dem alle sammen i stedet for vores pensionister, der var verdens bedste dengang de var 5, 4 og 3 år yngre.
Det var Manchester City der slog Tottenham. Ikke KUN Peps type af fodbold der slog Mourinhos type af fodbold.
Jeg vil lige tilføje en rettelse: Hvis du undrer dig over at jeg svarer dig uhøfligt tilbage, så skal du bare vide, at det er sådan et svar man får, når man griner af andre folk. Hvis jeg får for mange af sådanne oplevelser, så er forum ikke det værd. Jeg elsker at være her normalt.