Om Vores Rivaler IX

5 år 4 måneder siden #9253 af Estadio Santiago Bernabéu

Kimbo skrev: Jeg ved godt titler er det eneste folk tænker på, men de bliver uddelt 1 gang om året. Jeg vil gerne underholdes hele vejen derhen.
Pep/City vandt ikke champions league i de 3 år vi høstede dem, men spillede de mere seværdigt fodbold over hele perioden end os ? MED AFSTAND.
Vinder City ikke CL i år tager det intet fra at de har spillet noget af det bedste bold og at Guardiola om nogen kan få noget specielt ud af sine spillere som jeg endnu ikke har set andre formå.
Har har et fast koncept som få kan matche, er det det bedste koncept til at vinde titler hvert år, måske ikke, men ej det er så lækkert at se på når det kører for dem. Jeg drømmer om at se Madrid spille bare kvart så godt. Bare en gang imellem.

Og jeg er på ingen måde City fan

Er vi ikke enige om at hvad man finder seværdigt er en subjektiv holdning?

Hvis du godt kan lide den måde City spiller på, så er det din smag. Ikke alle andre fodboldfans har samme smag.

Personligt så synes jeg vores fodbold var mere seværdigt. Vi skabte flest chancer, scorede flest mål og vandt flest kampe. Her taler jeg naturligvis om en fodbold der føles utrolig langt tilbage i tiden efterhånden :(

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

5 år 4 måneder siden #9254 af Dios
Besvaret af Dios på emne Om Vores Rivaler IX
@Estadio Santiago Bernabéu.

Hvis du lader den stå, så håber jeg du får øje på pointen? :) Du vil skifte vores spillere med dem du nævner fra City, men du tror ikke Zidane kan få mere ud af den trup. Hvorfor vil du så vælge den? :D
Jeg stiller dig et spørgsmål, hvor du svarer. Derefter så vil du ikke holdes op på, at Zidane vil kunne gøre det hold bedre end vores nuværende hold, og referere til, at du mener Pep er en bedre træner end Zidane.

Min dømmekraft forsvinder på ingen måde. Kald det hvad du vil. Det er nu engang Pep der styrer Man City, og Mourinho der styrer Tottenham. Det er 2 stilarter der mødes, hvor den ene altid udstiller den anden. Mourinho er jo selv skyld i, at Tottenham spiller så dårligt, og er så dårlige resultatmæssige.

No solo soy perfecto, también soy Madridista.

5 år 4 måneder siden #9255 af Estadio Santiago Bernabéu
Fair nok Dios.

Hvorfor skal vi gøres det bedre end City? Jeg ville være fint tilfreds hvis Real Madrid kunne spille som Manchester City gør i øjeblikket. Jeg synes du igen propper ord i munden på mig. Naturligvis ville det være lækkert at spille endnu bedre end City, men det var nu ikke målet med samtalen.

Ærlig talt så var det Manchester City der slog Tottenham. Og med det resultat er det selvfølgelig også Pep der slog Mou. MEN! Det er også så meget andet. Blandt andet vandt det kæmpe transferbudget over det store transferbudget. Oliesheiken vandt over holdet der passer til Bales niveau. Osv. osv. Det er ikke kun Pep > Mourinho.

5 år 4 måneder siden #9256 af El Siete
Besvaret af El Siete på emne Om Vores Rivaler IX

Kimbo skrev:

Estadio Santiago Bernabéu skrev:

Dios skrev: Men det har absolut intet at gøre med penge! Nuvel, så er City spillerne klasser bedre end Tottenham spillerne, men spillet igår var ikke bare klasser bedre. Det lignede verdens bedste hold imod et dansk 1. Division hold. Nej det er ikke en overdrivelse, men en konstantering om hvor sindssyg en god træner Pep egentlig er.
Ser man på City spillerne, så er det jo netop ikke spillere som er de absolut bedste når vi taler om højeste niveau. Ederson, Cancelo, Laporte, Stones, Zinchenko, Rodri, Silva, Gundogan, Foden, Sterling og Jesus.
Hvor mange af dem ville du erstatte med vores spillere? Tænk ikke på deres nuværende form, men deres højeste niveau, for træneren her er absolut afgørende!

Jeg ville vælge Silva og Sterling. Resten ser jeg ikke som nogen forstærkning. Foden ville jeg selvfølgelig vælge, fordi han indenfor de næste par år bliver den bedste i verden, men igen spiller træneren ind. Gundogan er decideret verdensklasse nu og med afstand den bedste midtbanespiller lige nu, og sammen med KDB de 2 bedste midtbanespillere i verden. Ville Gundogan være den bedste midtbanespiller i Real Madrid under Zidane? Aldrig i livet. Han havde nok siddet på bænken.

Det er hvad en træner kan. Spille sit materiale til perfektion, så en ligegyldig spiller som Zinchenko ligner verdens bedste vb'er. Gundogan alene har scoret 11 mål som midtbanespiller, hvor han endda har siddet en del ude med skader, og desværre igen igår blev skadet.

Det er ikke transferbudget alene, men ren og skær verdensklasse trænerarbejde. Mourinho blev udstillet af Pep igår, men også for 10 år siden i Real Madrid, hvor han stod med pengene. Der er bare kæmpe forskel på trænere. Mourinho kan meget mere med små hold, men absolut intet med store hold.

Det er udelukkende et spørgsmål om penge. Uden penge havde de ikke haft de spillere.
Og for at svare på dit spørgsmål: Jeg ville tage dem alle sammen. Naturligvis ville jeg ikke tage dem for 3 år siden, fordi der var vores spillere yngre og på toppen. Men i dag ville jeg tage dem alle sammen hvis jeg havde City-mængder af penge.

Jeg anfægter ikke at Pep er en dygtig træner. Og en dygtigere træner end Mou og Zidane. Men nu var det City, der slog Tottenham og ikke Pep der slog Mou.

Hvis man vil have Pep, når han er bedst, så skal man også tage ham når han er værst. F.eks i sidste sæson i ligaen (18 point op til Liverpool) eller alle hans Champions League-sæsoner uden Messi. Man kan ikke vælge en enkelt kamp mod et hold som er på Bale-niveau og vurdere hans trænerevner kun ud fra den kamp eller den gode sæson.

City har igennem de sidste 10 år været øverst hos bookmakernes favoritter til at vinde Champions League som sæsonen gik i gang. Selv i perioden hvor vi vandt CHL igen og igen og længe før det. Med Pep har de aldrig rigtig være tæt på.

Jeg ved godt titler er det eneste folk tænker på, men de bliver uddelt 1 gang om året. Jeg vil gerne underholdes hele vejen derhen.
Pep/City vandt ikke champions league i de 3 år vi høstede dem, men spillede de mere seværdigt fodbold over hele perioden end os ? MED AFSTAND.
Vinder City ikke CL i år tager det intet fra at de har spillet noget af det bedste bold og at Guardiola om nogen kan få noget specielt ud af sine spillere som jeg endnu ikke har set andre formå.
Har har et fast koncept som få kan matche, er det det bedste koncept til at vinde titler hvert år, måske ikke, men ej det er så lækkert at se på når det kører for dem. Jeg drømmer om at se Madrid spille bare kvart så godt. Bare en gang imellem.

Og jeg er på ingen måde City fan

Hm, jeg tror jeg tager de 3 CL-titler i rap og tror også klubben er glade for de 300M euro i præmiepenge :D
Men jeg er da generelt enig i snakken, jeg ville da også gerne underholdes mere gennem sæsonen og at klubben havde en træner i retning af Guardiola, der kan hive mere talent ud af spillerne. Det er vist tid til at Klopp skifter kedelig Liverpool ud med Madrid :)

Como no te voy a querer,
como no te voy a querer,
si eres campeón de Europa por décima vez.

5 år 4 måneder siden #9257 af Estadio Santiago Bernabéu

El Siete skrev: Hm, jeg tror jeg tager de 3 CL-titler i rap og tror også klubben er glade for de 300M euro i præmiepenge :D
Men jeg er da generelt enig i snakken, jeg ville da også gerne underholdes mere gennem sæsonen og at klubben havde en træner i retning af Guardiola, der kan hive mere talent ud af spillerne. Det er vist tid til at Klopp skifter kedelig Liverpool ud med Madrid :)

Men underholdning er subjektivt og forskelligt fra person til person. Det du kan lide, er ikke det samme, som det andre kan lide. At vinde tre Champions League titler i træk er ikke subjektivt.

Personligt kunne jeg godt lide dengang vi spillede offensiv fodbold og slog målrekorder på stribe i Champions League.

5 år 4 måneder siden #9258 af El Siete
Besvaret af El Siete på emne Om Vores Rivaler IX

Estadio Santiago Bernabéu skrev:

El Siete skrev: Hm, jeg tror jeg tager de 3 CL-titler i rap og tror også klubben er glade for de 300M euro i præmiepenge :D

Men underholdning er subjektivt og forskelligt fra person til person. Det du kan lide, er ikke det samme, som det andre kan lide. At vinde tre Champions League titler i træk er ikke subjektivt.

Personligt kunne jeg godt lide dengang vi spillede offensiv fodbold og slog målrekorder på stribe i Champions League.

Selvfølgelig er det, det. Det anfægter jeg heller ikke :)
Det var nu også bare sagt i sjov, som om Kimbo foretrak City's flotte spil over vores tre titler.

Como no te voy a querer,
como no te voy a querer,
si eres campeón de Europa por décima vez.
Følgende bruger(e) sagde tak: Estadio Santiago Bernabéu

5 år 4 måneder siden #9259 af Dios
Besvaret af Dios på emne Om Vores Rivaler IX

Estadio Santiago Bernabéu skrev: Fair nok Dios.

Hvorfor skal vi gøres det bedre end City? Jeg ville være fint tilfreds hvis Real Madrid kunne spille som Manchester City gør i øjeblikket. Jeg synes du igen propper ord i munden på mig. Naturligvis ville det være lækkert at spille endnu bedre end City, men det var nu ikke målet med samtalen.

Ærlig talt så var det Manchester City der slog Tottenham. Og med det resultat er det selvfølgelig også Pep der slog Mou. MEN! Det er også så meget andet. Blandt andet vandt det kæmpe transferbudget over det store transferbudget. Oliesheiken vandt over holdet der passer til Bales niveau. Osv. osv. Det er ikke kun Pep > Mourinho.

Jeg ved ikke hvor du går galt i byen, men du snakker forbi mig hvergang du skriver et indlæg. Det er faktisk ret simpelt. Du sagde pengene vandt, hvor jeg anfægter, at det ikke var pengene der vandt. Ser man på City spillerne, så er de jo netop ikke spiller for spiller i top 3 over de bedste på deres position. Det er jo netop bare ikke den følelse man sidder med når man ser dem spille.

Det handler ikke om spillestil, men om hvor god Pep er til at få sine spillere til at præstere på det højeste niveau. Spiller Mariano i stedet for Benzema, så er der verden til forskel. Spiller Foden falsk 9'er i stedet for Jesus, så er der ingen der lægger mærke til det. Når deres bedste spiller KVB er ude med en skade, så rykker man rundt på systemet, så en spiller som Gundogan fuldstændig sætter alle på plads og scorer vanvittige 10 mål i hans seneste 11 kampe.
Det er dét jeg anfægter. Jeg taler slet ikke om spillestil. At jeg også kommer ind på, at Pep udstiller Mourinho's bus endnu engang er ikke en subjektiv holdning om spillestil, men et faktum som både afspejler sig i spillet, men også resultatet.

Jeg stiller dig et simpelt spørgsmål, og dertil svarer du, at du vil bytte stort set hele City's start 11'er ud med vores. Dvs. at du tror Zidane som jo er vores træner kan få det samme ud af City spillerne som Pep gør. Det er jo netop det der er hele pointen! Nemlig hvor stor en betydning træneren har.
Jeg putter ikke ordene i munden på dig. Du skriver det jo selv sort på hvidt.

No solo soy perfecto, también soy Madridista.
Følgende bruger(e) sagde tak: Sahinovic

5 år 4 måneder siden #9260 af Estadio Santiago Bernabéu
Dios for fanden. Jeg tror du har læst forkert.

Gå tilbage til side 770.
Kimbo skrev at 3-0 resultatet var forskellen mellem Guardiola fodbold og Mourinho fodbold.

Jeg rettede ham og ville tilføje at det ikke KUN var det. Jeg skrev at det faktuelt var City der slog Tottenham. Dette kan ikke diskuteres. Dernæst skal man have alle parametrene med:

City vs Tottenham
Oliepenge vs semi mange penge
Guardiola vs Mourinho
De Bruyne og co. vs Bale og co.

Alle parametre skal med. Man kan ikke bare vælge og vrage og dermed fiske nogle få punkter ud.

Nogle gange tænker jeg at jeg skal skrive mere dybdegående men hver gang tænker jeg at det ikke bør være nødvendigt. Men så opstår sådan en her situation. Næste gang skal jeg nok sørge for at gøre mig helt klar og tydelig fra starten af.

Slutteligt: Jeg har aldrig sagt at Zidane kunne gøre det bedre end Guardiola. Jeg har skrevet det omvendte. Guardiola > Zidane.

Jeg håber for dig at Real Madrid en dag kommer til at spille med et hold af Isco’er og Messi’er så du endelig kan få dit drømme Real Madrid hold <3 Det synes jeg personligt også kunne være lækkert at prøve en enkelt periode.

• 9eren
  • Gæst
  • Gæst
5 år 4 måneder siden #9261 af 9eren
Besvaret af 9eren på emne Om Vores Rivaler IX
“ City vs Tottenham
Oliepenge vs semi mange penge
Guardiola vs Mourinho
De Bruyne og co. vs Bale og co.”

Hvordan kan regnestykket komme til at se ud, når Alaves slår Real Madrid på hjemmebane 1-2?

Eller når Leicester som i 2016 vinder PL?

Jeg ved godt at penge har en kæmpe betydning for holdets styrke fordi du kan købe de bedste spillere. Men jeg synes vi har set nok gange, især i Real Madrid at penge har en minimal betydning for et holds resultater, når træneren ikke er den rette, eller når man mangler en Makalele og en CR7. Altså næste samme City hold sidste år gjorde næsten ingen bemærkelsesværdige resultater på den positive side af titler, hvis ingen.

Jeg har set nogle videoer af Peps træningsmetoder, og skulle jeg som spiller vælge en træner at lære fra eller som træner. Så ville jeg sgu helst lære fra Pep.

Jeg bryder mig ikke om spillet Barcelona havde under Pep, selvom det var verdensklasse for nogle, men jeg forstår hvad Dios siger ift at Pep kan løfte spillere op på et niveau man ikke havde regnet med. Det kræver en kæmpe energi og det har Pep. Havde City råd til Pep uden sine olie penge, nej nok ikke, men se hvordan det går PSG med alle deres og City har stadig ikke vundet CL endnu. Og de vinder ikke Premier League hvert år.

Penge har betydning til et hvis punkt, og det var ikke forskellen mellem Tottenham og City. Heller ikke Liverpool vs City. I de klubber er træner konceptet og spiller materialet på så højt et niveau at penge er en ligegyldig faktor. Her er det fodbolden alene der taler !

5 år 4 måneder siden #9262 af Estadio Santiago Bernabéu
Jamen jeg er helt enig. Pep er dygtig.
Det har jeg skrevet fire gange nu :)

Man skal bare huske at tage alle faktorer med. Guardiola's City var håbløst bagud Liverpool i sidste sæson men gør det fremragende i denne sæson. Husk at regne begge sæsoner med, når I tænker på Pep Guardiola.

Det må og skal være tilladt for mig at konstatere at det ikke KUN var Guardiola's type af fodbold der slog Mourinho's type af fodbold bare fordi en kamp endte 3-0 efter en magtdemonstration.

Jeg vil slet ikke kommentere på "Hvad med Alavez?" når de en enkelt kamp slår Real Madrid fordi de naturligvis ikke har penge til at overgå Real Madrid på den lange bane.

• 9eren
  • Gæst
  • Gæst
5 år 4 måneder siden #9263 af 9eren
Og hvorfor så nævne alt det du gør med City Tottenham og samtidig hive penge eksemplet ind blot fordi de er gode i år. Havde City slået Tottenham på samme måde sidste sæso., hvor de var håbløst bagud, så vil du jo aldrig nævne det.

• 9eren
  • Gæst
  • Gæst
5 år 4 måneder siden #9264 af 9eren
Åhh lad os nu få Mbappe.
Jeg savler så meget over ham og har gjort det så længe.

Med Rodrygo og Vini ved siden af

Leveret af Kunena Forum