Sjov og spas-tråden II
- Raul7-2880
- Platin bruger
-
Inspektøren skrev: Altid underholdende at følge med i Bold.dk debatter omhandlende Real madrid eller Barcelona:
www.bold.dk/snak/index.php?action=thread...3872137&start=0&vis=
Du er blevet berømt ;-) :
"Safari
bruger
i går 22:28
Sv: Ronaldo hylder Ancelotti
En anden hyggelig person at følge på madridista, er Inspektøren - har aldrig grint og græmmet mig så meget på én gang, som da jeg læste hans argumenter for at Xavi skulle være den mest over vurderede spiller i nyere tid, og decideret ubrugelig."
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
- Inspektøren
- Gæst
-
Raul7-2880 skrev:
Inspektøren skrev: Altid underholdende at følge med i Bold.dk debatter omhandlende Real madrid eller Barcelona:
"Safari
bruger
En anden hyggelig person at følge på madridista, er Inspektøren - har aldrig grint og græmmet mig så meget på én gang, som da jeg læste hans argumenter for at Xavi skulle være den mest over vurderede spiller i nyere tid, og decideret ubrugelig."
Det var bl.a. også derfor jeg valgte at henvise til debatten :)
Inspektøren skrev:
Raul7-2880 skrev:
"Safari
bruger
Al omtale, er god omtale...
Det er netop den slags ting man læser om, egne legender, inde på Barcelona.dk og bare tænker: Jesus Kristus, altså!
Jeg er her stadig XOXO
Inspektøren skrev:
Raul7-2880 skrev:
"Safari
bruger
Med al respekt, Inspektøren - men det du skrev om Xavi var virkelig også en omgang vås. Og det kommer fra en Madrid-fan, der hader manden inderligt.
"Maybe they hate me because I'm too good."
- raul7=kongen
-
- Moderator
-
Inspektøren skrev:
Raul7-2880 skrev:
"Safari
bruger
Jeg gruer for dette spørgsmål, men nu er vi i sjov og spas, ligesom jeg er et nysgerrig væsen. Hvad er begrundelsen for at kalde en spiller, som har været centrum på det bedste landshold, samt i spidsen for det måske bedste klubhold i nyere tid, for en af historiens mest overvurderede spillere?
- Inspektøren
- Gæst
-
raul7=kongen skrev:
Inspektøren skrev:
Raul7-2880 skrev:
"Safari
bruger
Jeg gruer for dette spørgsmål, men nu er vi i sjov og spas, ligesom jeg er et nysgerrig væsen. Hvad er begrundelsen for at kalde en spiller, som har været centrum på det bedste landshold, samt i spidsen for det måske bedste klubhold i nyere tid, for en af historiens mest overvurderede spillere?
Du er med garanti ikke den eneste der vil synes, at det jeg skrev omkring Xavi, befinder sig langt langt væk fra realiteterne, men sandheden er, at jeg faktisk mener det oprigtigt. Jeg synes ærlig talt at Xavier Hernández er overvurderet. Mange mener at han er en af de bedste midtbanespillere nogensinde, men det mener jeg på ingen måder han er. Derfor synes jeg, at han er overvurderet. At mange mange millioner andre fodboldfans har en helt anden mening er fair nok. Men det betyder ikke, at jeg skal være underlagt flertallets holdning. After all, så lever vi i et demokrati med friheden til at ytre sig, så længe man ikke krænker andre personers demokratiske rettigheder. Og det tror vist godt man kan sige, at jeg ikke gør her.
Det er i øvrigt følgende som @Safari fra bold.dk henviste til, dan han fremstillede mig som en tosset komiker:
"
"Inspektøren skrev:
BBB skrev:
Inspektøren skrev:
Dios skrev:
Inspektøren skrev: Hvad ser folk i øvrigt i Xavi Hernandez. Jeg forstår simpelthen ikke al den kredit, som han har modtaget igennem sin karriere. Personligt synes jeg, at han er vanvittigt overvurderet. Han er fysisk meget meget meget svag, løber langsomt, arbejder ikke hårdt og bidrager, over en hel kamp, med intet konstruktivt, rent offensivt. At han i 2010 var nomineret til FIFA Ballon D'or, er jo fuldstændigt sygt.
Hvad synes I?
At du tager fuldstændig fejl!
And this is the part where you elaborate....
Har du set ham der Kroos, som vi har på vores hold? Han er god på samme måde, som Xavi var det. Mister sjældent bolden, distribuerer det flot rundt osv.
Hov, makker. Du glemte, at jeg skrev, at Xavi ikke bidrager med konstruktivt, rent offensivt, det meste af en kamp.
Kroos, er god til at lave de lange diagonale afleveringer og i det hele taget afleveringer, der er rettet fremad. Xavi derimod. Ja, de fleste af hans afleveringer, er rettet mod hans eget mål og ved mange situationer, hvor Barcelona har mulighed for at slå en kontra, så vælger Xavi, hvis ikke altid så 9/10 gange at holde på bolden og trække tempoet ud af Barcelonas spil. Barca kunne have udnyttet, at deres modstander var i ubalance, men pga. Xavis boldbesiddelses-besættelse, så når modstanderen at få alle mand med tilbage til deres eget fælt, hvorfor Messi og co. skal starte helt forfra og finde en anden måde, hvor på de kan spille sig igennem.
Og modsat Xavi, så arbejder Kroos rent faktisk hårdt. Han giver hvad han kan defensivt og så er han også stærkere fysisk. Det mener jeg aldrig, at Xavi givet/gjort.
Desuden vil jeg også vove den påstand, at Mourinho, Klopp, Bielsa og Simeone allesammen ville være enige i mine betragtninger. Kig på de nævnte trænere og så kig på de karakteristiske træk ved de spillere, de har købt gennem tiden. Jeg kan love jer for, at ingen af de her trænere ville købe Xavi. Både den nuværende Xavi og den yngre Xavi.
Personligt, så mener jeg, at min påstand om, at Xavi er overvurderet, i den grad underbygges af saglige argumenter, hvilket desværre er en mangel vare blandt fodbold debattører.
Om man er enig eller uenig vil jeg lade det være op til den enkelte. Men jeg holder fast i min holdning; Xavi er en af historiens mest overvurderende fodboldspillere.
- Storken
- Gæst
-
Ligesåvel har det været nærmest beskæmmende at opleve Iniesta's gigantiske niveau-dyk uden en Xavi som altid er spilbar og dikterer kampene. Iniesta ligner lige nu en spiller som i den grad levet højt på en anden mands talent.
At du ikke vil anerkende Xavi svarer ærlig talt lidt til, at du ikke vil anerkende Mozart som en dygtig og skelsættende komponist...
- Inspektøren
- Gæst
-
nono skrev: Jeg ser ubetinget Xavi som den bedste centrale midtbane spiller nogensinde. Du kan trække en lige linie i mellem Xavi's alder og de dalende præstationer hos Barcelona samt Spanien.
Ligesåvel har det været nærmest beskæmmende at opleve Iniesta's gigantiske niveau-dyk uden en Xavi som altid er spilbar og dikterer kampene. Iniesta ligner lige nu en spiller som i den grad levet højt på en anden mands talent.
At du ikke vil anerkende Xavi svarer ærlig talt lidt til, at du ikke vil anerkende Mozart som en dygtig og skelsættende komponist...
Enhver med forstand på klassisk musik, ved sgu da, at Mozart, Beethoven og Bach har været givet store bidrag og haft en enorm og positiv indflydelse på kompositionsmusikens retning. Og det inkluderer også mig.
Men angående Xavi, så er jeg stadig ikke enig. Og jeg har faktisk tænkt meget over det og snakket med nogle af mine kammerater der er fans af Barcelona.
Og efter længere tids overvejelse nået jeg frem til den konklusion, at mine betragtninger og analyser på Xavier Hernández, sandsynligvis hænger sammen med, at Barcelona og Spaniens velkendte spillestil, Tiki-Taka, er blevet læst, hvilket har hæmmet Xavis spil i en enorm grad. Fra perioden 2008 til 2012 spillede Xavi på et af de bedste hold, hvis ikke det bedste hold nogensinde. I denne periode, der havde man ikke en formel til, hvordan man skulle bryde Barcelonas spillestill, uden at parkere bussen. Mange begik i den fejl, at stå højt på banen, og efterlade en masse plads i forsvaret, hvilket kun gavnede Barcelona og deres spillestil endnu mere. Og der kunne Xavi i stor stil bidrage med hans diagonale afleveringer, som han faktisk havde en masse af dengang og var meget berømt for dem også, tidligere.
Men nu, hvor man "bare" kan stille sig langt tilbage på banen og så kører på hurtige kontra eller presse Barcelona hårdt fysisk med en masse genpres, der bliver Xavi nærmest ubrugelig.
Noget, som han er en af de bedste til, hvis ikke den bedste til, det er at holde på bolden og lave mange præcise korteafleveringer til siderne og tilbage mod målmanden, hvilket er en vigtig og god kompetence at besidde, hvis man altså er foran på mål og derfor ikke har travlt med at score endnu et mål. Men hvis det står 0-0 eller man er bagud, så er den sidste jeg vil sætte ind på banen, Xavi. Og det står jo 0-0 til at starte med og kan "en af de bedste midtbanespillere nogensinde" starte på bænken? Nej, det kan han ikke, hvorfor jeg også syntes, at han er overvurderet.
Det er altså ikke så simpelt at slå Barca som det forsøges fremstillet, det er meget mere kompliceret end blot at pakke sig og spille på kontraer, og Xavi er på ingen måde ubrugelig i forhold til den spillestil Barca praktiserer, men de har dummet sig ved at erstatte Thiago og Fabregas med Rakitic, når de kommer til at miste Xavi uden at måtte købe ind.
Jeg ser ubetinget Xavi som den bedste centrale midtbane spiller nogensinde. Du kan trække en lige linie i mellem Xavi's alder og de dalende præstationer hos Barcelona samt Spanien.
Jeg er helt enig i, at Xavi kun kan roses for lidt, men i min verden, så kandidere Redondo også gevaldigt til at blive kaldt verdens bedste midtbanespiller nogensinde. Alt er relativt, men Redondo var om nogen en mand som mestrede alt! Faktisk syntes jeg de minder en del om hinanden. Hvis jeg skulle vælge imellem de 2, så må det blive Redondo. Af 2 simple årsager:
1. Redondo var simpelthen en langt bedre defensiv midtbanespiller med en langt større arbejdsradius.
2. Redondo var en bedre individuelist. Han kunne meget mere med bolden end Xavi på egen hånd, hvor sidstnævnte "blot" levere den videre, dog på fornemmeste vis.
Redondo er dog gud i mine øjne, og selvom hjertet måske er inde over her, så skal jeg på ingen måder tage noget for Xavi, for han er uden tvivl en af historiens bedste midtbanespillere som stort set mestrede alt.
No solo soy perfecto, también soy Madridista.
Det ligner mest af alt en dårlig lobby-forestilling der handler om, at Oliesheiker og Real Madrid plejer fælles interesser. Real Madrid løber med priserne, mens der reklameres for de arabiske forretningsmænds entepriser i pauserne mellem at de fire handskedukker: James, Ronaldo, Ancelotti og Perez samler priserne ind.
Det mest interessante var faktisk at se Ronaldo og Platini på samme scene. Der var ikke god stemning.
Edit: Glemte at brække mig over at aftenen blev toppet af med udrækningen af prisen "Årets agent" hvor .......... Jorge Mendes vandt. Ja - den mand formår så sandelig at flytte penge rundt i branchen, mens han selv skummer fløden.