Sæsonen 2016/17
M_linding skrev: Jeg betragter mig selv som en af Bales kritikere, og jeg var aldrig tilhænger af at man købte ham.
Men han har altså imponeret mig det seneste års tid. Jeg kan sagtens se, at Bale kan være en stor Real Madrid-spiller de næste 3-5 år.
Jeg tilslutter mig Pelle på den her. Der er nogle brugere som kun kan lide spillere, der har bolden limet til fødderne (Isco). Bale har andre kvaliteter, og han er en absolut verdensklassespiller.
Men du om nogen må vide, at vi 2 havde præcis samme debat for 4-5? år siden. Dengang handlede det bare om Ronaldo, og ikke Bale. Kæden hopper af for mig, når "nye" brugere tror det handler om stolthed og jeg ikke var glad for Bale til at starte med, så derfor vil jeg grundet stolthed ikke acceptere hans "succes".
Bale er en verdensklasse individualist, men det er bare sjældent jeg sidder med følelsen af, at han er den bedste i verden, eller ihvertfald i top 5. Jeg bryder mig heller ikke om Ronaldo's spillestil, men aldrig er der nogen som har hørt mig sige, at han ikke er den bedste eller 2. bedste i verden siden vi købte ham.
Jeg har aldrig kunne fordrage Suarez, men alle med bare lidt jordforbindelse kan jo se at han er den absolut bedste angriber i verden, men om jeg vil have en så stor tilfældighed i Real Madrid, så vil mit svar stadig være et kæmpe nej tak. Præcis ligesom det også var før hans skifte til Barcelona.
Jeg kan klart bedst lide spillere, som er teknisk betonet, men jeg er jo ikke retarderet, så derfor går jeg ikke ud og siger Isco er verdens bedste fodboldspiller, selvom jeg elsker den måde han spiller fodbold på. Jeg elskede Quaresma grundet hans stil, men aldrig har jeg ville have ham til Real Madrid. Det er jo klart, at man bedst kan lide de spillere som spiller den form for fodbold man selv kan lide at se på. Alt andet giver jo ikke mening!
Sorry, du fik alt mulig du ikke kan bruge til noget som helst, men så slap jeg for at dele indlægget op i 4, når pointerne er de samme :)
No solo soy perfecto, también soy Madridista.
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
Dios skrev: Jeg har aldrig kunne fordrage Suarez, men alle med bare lidt jordforbindelse kan jo se at han er den absolut bedste angriber i verden, men om jeg vil have en så stor tilfældighed i Real Madrid, så vil mit svar stadig være et kæmpe nej tak. Præcis ligesom det også var før hans skifte til Barcelona.
Er det en endelig erkendelse af, at Benzema ikke er den 9'er, der passer bedst ind i Real Madrid? Kunne Suarez' spil hive ham op over Benzema?
Er du syg, Dios? :-D
"Maybe they hate me because I'm too good."
BBB skrev:
Dios skrev: Jeg har aldrig kunne fordrage Suarez, men alle med bare lidt jordforbindelse kan jo se at han er den absolut bedste angriber i verden, men om jeg vil have en så stor tilfældighed i Real Madrid, så vil mit svar stadig være et kæmpe nej tak. Præcis ligesom det også var før hans skifte til Barcelona.
Er det en endelig erkendelse af, at Benzema ikke er den 9'er, der passer bedst ind i Real Madrid? Kunne Suarez' spil hive ham op over Benzema?
Er du syg, Dios? :-D
Med Ronaldo og Bale på holdet, som er kyniske individuelister, så passer en holdspiller som Benzema perfekt ind i billedet. Nej jeg tror ikke på Suarez ville være en bedre 9'er for Real Madrid, men alle kan jo se at Suarez bare er i en klasse for sig. En klasse Bale endnu ikke har set skyggen af, og det ændre et mål eller 2 i nogle finaler jo ikke på.
Og ja, jeg er faktisk syg desværre :S
Bale har scoret 47 mål i ligaen på 3 sæsoner. Suarez scorede 40 mål alene bare sidste sæson. Der er rigtig lang vej for Bale til eliten, hvis han overhovedet skal betragtes som en af verdens bedste fodboldspillere. Bale har endnu ikke formået at scorer flere mål end Benzema i ligaen de sidste 3 år, som i forvejen altid er blevet klandret for ikke at scorer nok mål. Jeg kunne forstå hvis Bale bare gjorde tykt grin med den ene forsvarspiller efter den anden, men det gør han jo ikke engang.
Og ja Pelle, jeg er skræmt for vid og sans over den neutrale Real Madrid-fan-argumentation.
- Kassow-Rossing
-
- Bruger er blokkeret
-
Dios skrev: Bale har endnu ikke formået at scorer flere mål end Benzema i ligaen de sidste 3 år, som i forvejen altid er blevet klandret for ikke at scorer nok mål.
Benzema bliver ikke klandret for ikke at score nok. Han bliver klantret for at brænde, brænde, brænde, score, brænde, brænde..
Han er simpelthen ikke træfsikker nok til trods for alle de chancer han spiller sig frem til (og holdet hjælper ham frem til)
Man sidder ikke og råber af skærmen fordi Benzema ikke scorer et hav af mål hver sæson. Man råber af skærmen fordi han gang på gang brænder den ene direktør efter den anden.
Støt Real Madrid med et Carnet Madridista :)
Dios skrev: Overvej den her statistik.
Bale har scoret 47 mål i ligaen på 3 sæsoner. Suarez scorede 40 mål alene bare sidste sæson. Der er rigtig lang vej for Bale til eliten, hvis han overhovedet skal betragtes som en af verdens bedste fodboldspillere. Bale har endnu ikke formået at scorer flere mål end Benzema i ligaen de sidste 3 år, som i forvejen altid er blevet klandret for ikke at scorer nok mål. Jeg kunne forstå hvis Bale bare gjorde tykt grin med den ene forsvarspiller efter den anden, men det gør han jo ikke engang.
Og ja Pelle, jeg er skræmt for vid og sans over den neutrale Real Madrid-fan-argumentation.
Måske man skulle tage et kig på mål pr. spillede minutter? og så vil du nok argumentere for at han er for meget skadet til at være en del af eliten, og så kan man jo så diskutere om det er en faktor der skal spille ind.
Men hvad vigtigere er så synes jeg egentlig også man skal huske hvor mange vigtige mål Bale har scoret i sin tid i Real Madrid, han er altså en spiller der ofte stepper op med mål i nogle vigtige kampe. I hans første sæson scorede han jo blandt andet et solomål i Copa finalen mod Barca, jeg ved godt at folk ikke mener det er en stor turnering, men jeg har nu altid ment hvis man vinder en turnering hvor hold som Atletico og Barca stiller med stærkeste opstilling og gør alt for at vinde, ja så er det sgu en flot præstation. Udover dette scorede han 2-1 målet i Champions league finalen samme år.
Ja han havde et elendigt andet år i klubben, jeg tror da vi alle kan blive enige om dette, men sidste år var det jo ham der forcerede målet i semifinalen mod City, samt han nærmest ene mand holdt os inde i mesterskabskampen mod slutningen af sæsonen.
Dios skrev: Overvej den her statistik.
1) Jeg var ikke klar over, at man stadig blev betragtet som en ny bruger efter 3-4 år på forummet. Jeg var heller ikke klar over, at man som ny bruger ikke havde ret til sin egen mening, men at det kun er sådan en etableret bruger som dig, Dios, der må udtrykke hvad du mener.
2) Hver gang brugere herindefra har hevet statistik frem, så er du der med det samme. For statistik kan jo ikke bruges til noget; det er spillet på banen, der tæller. Nu hvor du så selv løber tør for argumenter, så må statistik pludselig gerne bruges igen. Makes no sense!
3) Suarez har skulle forholde sig til én spillestil under 1 træner. Bale har skullet forholde sig til 3, hvoraf han under Carlo blev brugt decideret forkert - det kunne vi alle se. Jeg synes det er ret så unuanceret kun at pege på mål, når der er SÅ mange flere parametre, der spiller ind på en spillers præsteren.
4) Hverken Bale, Ronaldo, Benzema eller andre gør "tykt grin med en forsvarsspiller". Det er slet ikke den måde, vi spiller på. Alligevel virker det som om, du stadig har en eller anden ide om, at vi skal spille som Barcelona. Vi har en markant anderledes spillestil - det må du snart indse.
5) Jeg mener stadig, at du er for stolt til at indrømme, at du tager fejl. Jeg tog selv fejl mht. Casemiro, da han blev hentet tilbage. Så INTET i ham, men han er jo fuldstændig fantastisk nu. Efter Bales 2. sæson sad mange nok med samme følelse. Men sidste sæson burde have vist, at Bale skal blive - at Bale er fremtiden.
Ja, den er lidt sjov. Siden jeg stiftede bekendtskab med Dios' verdenssyn har jeg altid haft ondt af at han blev født Real Madrid fan, når Barcelonas spillestil, spillermateriale og udefrakommende spillere der ville passe perfekt dertil, altid har virket som hans inderste længsler.
Tænker at han fra tid til anden må føle sig fanget i det "primitive" loyalitets kodeks der eksisterer indenfor fodboldverdenen.
"En los momentos difíciles uno necesita cariño no más palos" - Ramos
Jeg elsker Real Madrid, og det vil jeg altid gøre uanset hvem der spiller der, eller hvor de ligger henne. Jeg beundre Barcelona for mange ting, og heriblandt deres spillestil kontra vores.
Fodboldspillere holder ikke for evigt, men det gør kærligheden til klubben. Tyg på den og brug den, for snart er Bale her ikke længere, og så vil man måske følge Tottenham igen ;) Sorry forkert bruger :D
5) Jeg mener stadig, at du er for stolt til at indrømme, at du tager fejl. Jeg tog selv fejl mht. Casemiro, da han blev hentet tilbage. Så INTET i ham, men han er jo fuldstændig fantastisk nu. Efter Bales 2. sæson sad mange nok med samme følelse. Men sidste sæson burde have vist, at Bale skal blive - at Bale er fremtiden.
Spillere jeg har taget total fejl af igennem tiderne på den negative måde: Anelka, Woodgate, Diogo, Gago, Van Der Vaart, Robinho, Portillo, Solari, Savio, Cambiasso, Jurado, Soldado, Miguel Torres, Mahamadou Diarra, Lassana Diarra, Baptista, Drenthe, Parejo, Palanca, Mata, James? og jeg kan sikkert skrive 40 navne til over spillere som jeg har "hypet" igennem tiderne, som jeg troede ville slå igennem, men aldrig gjorde. Hold nu op hvor gjorde det ondt i stoltheden at indrømme det?
Casemiro og Morata er jeg blevet gladeligt overrasket over, og spørg man mig nu, så skal de ikke sælges, men spurgte man mig for bare 1 måned siden, så skulle de begge bare sælges hurtigst muligt.
Hvorfor tager jeg fejl? Og hvad tager jeg fejl med? At der sidder 10? mennesker og er enige med dig i, at Bale er fantastisk? Jeg er også dødelig uenig med Lars Løkke og hans halvhjerner i blå blok, men fordi de nu sidder i regeringen, så har jeg tabt, og derfor nu skal ændre min holdning til hans? Du har lige sparket menneskeligheden 1000 år tilbage med den logik! Og ja, skynd dig og sig du har vundet, fordi jeg ikke svarer på resten af dit indlæg :D
Dios skrev: Pelle skrev:
Spillere jeg har taget total fejl af igennem tiderne på den negative måde: Anelka, Woodgate, Diogo, Gago, Van Der Vaart, Robinho, Portillo, Solari, Savio, Cambiasso, Jurado, Soldado, Miguel Torres, Mahamadou Diarra, Lassana Diarra, Baptista, Drenthe, Parejo, Palanca, Mata, James? og jeg kan sikkert skrive 40 navne til over spillere som jeg har "hypet" igennem tiderne, som jeg troede ville slå igennem, men aldrig gjorde. Hold nu op hvor gjorde det ondt i stoltheden at indrømme det?
Casemiro og Morata er jeg blevet gladeligt overrasket over, og spørg man mig nu, så skal de ikke sælges, men spurgte man mig for bare 1 måned siden, så skulle de begge bare sælges hurtigst muligt.
Hvorfor tager jeg fejl? Og hvad tager jeg fejl med? At der sidder 10? mennesker og er enige med dig i, at Bale er fantastisk? Jeg er også dødelig uenig med Lars Løkke og hans halvhjerner i blå blok, men fordi de nu sidder i regeringen, så har jeg tabt, og derfor nu skal ændre min holdning til hans? Du har lige sparket menneskeligheden 1000 år tilbage med den logik! Og ja, skynd dig og sig du har vundet, fordi jeg ikke svarer på resten af dit indlæg :D
Hvorfor er jeg på ingen måde overrasket over, at du stemmer rødt?! :-D
Vi lader den ligge. Vi to bliver aldrig enige, når det kommer til Bale. Mest fordi du er for stolt til at indrømme dine fejl ;-)