FIFA's endelige nomineringer
"Man skal have argumenterne i orden, hvis man ikke har Messi på årets hold. Du fremhæver Robin van Persie og Falcao som bedre alternativer. Hverken Falcao eller Persie har ført deres hold til nævneværdige trofæer, så de må have været ekstraordinært gode, når nu de overhaler Messi. Et lille tjek:
Messi - 84 mål og 23 assists
Falcao & Persie til sammen - 79 mål og 16 assists
Hmnn..."
Hmm hvor i mine indlæg har jeg sagt at det målene der tæller?
Jeg prøver lige igen:
Hvad nytter det at scorer mange mål, når man ikke vinder ligaen?
Hvad nytter det at Ronaldo afslutter allermest, når han ikke scorer?
Hvad nytter det Pellegriner at få rekordpoint med Real, når han ikke vandt ligaen?
Messi 100 mål Copa del rey
Falcao 30 mål Uefa cuppen og Europæisk Super cup.
Er det ikke at have argumenterne på plads?
hmm...
No soy sólo perfecto, soy Madridista también.
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
- Morientes2012
- Gæst
-
- Dionysos
- Gæst
-
"Fordi han i de 8 udekampe sidste år ikke formåede at løfte holdet til sejr."
Kan jeg måske lokke dig til at specificere hvilke otte kampe du refererer til?
"Jeg valgte ham ikke fordi han i de afgørende kampe i Champions League ikke formåede at løfte holdet."
Det er ganske tankevækkende at der lader til at være en fælles konsensus her på forum, om at Cristiano Ronaldo spillede en ganske god kamp i EM-semifinalen mod Spanien, hvorimod Lionel Messi ikke 'formåede at løfte holdet' i Barcelona's to Champions League-semifinaler mod Chelsea.
At ovenstående er tilfældet, er faktisk en ganske fin indikation af hvad man efterhånden forventer af Lionel Messi. Han spillede nemlig ikke to dårlige semifinaler, tværtimod. Over de to kampe var han den Barcelona-spiller der skabte flest chancer. Han lagde op til Andrés Iniesta's 2-0 scoring på Camp Nou. I samme kamp ramte han stolpen med en afslutning. Han brændte ganske rigtigt også et vitalt straffespark, men det samme gjorde Cristiano Ronaldo som bekendt i den ovenfor omtalte kamp. Lionel Messi var også den spiller der satte flest modstandere af ved hjælp af driblinger over de to kampe, på trods af at han blot fik pillet bolden fra sig 4 gange over de to opgør. I opgøret på Camp Nou var han sågar den Barcelona-spiller der havde flest vellykkede tacklinger.
Grundlæggende ser folk helt forkert på Lionel Messi's præstationer i de to Champions League-semifinaler. Det var ikke fordi han ikke formåede at løfte holdet, for det gjorde han i allerhøjeste grad, idet han satte sine medspillere op til adskillige chancer, bidrog defensivt og også selv var en trussel. At Barcelona røg ud, hænger sammen med at hele holdet svigtede. Forsvaret svigtede i altafgørende situationer. Lionel Messi's angrebspartnere svigtede i de situationer hvor han satte dem op til chancer. Lionel Messi svigtede ganske vidst selv, da han brændte straffesparket, men han var holdets kreative omdrejningpunkt, og gjorde hvad han kunne, og måske endda lidt til, med de mange gode defensive aktioner in mente.
At man kan påstå at Lionel Messi spillede to dårlige Champions League-semifinaler i foråret, og nærmest ene mand var ansvarlig for Barcelona's exit, men i samme ombæring påstå at Cristiano Ronaldo spillede en ganske godkendt EM-semifinale mod Spanien, bekræfter mig blot i min tese om at objektivitet er en uopnåelig tilstand; men som den amerikanske forfatter Michael Pollan siger, kan man trods alt godt gå så langt som at være fair.
- Storken
- Gæst
-
Eftersom Thiago Silva og Robin van Persie er på dit hold, så er argumentet om titler ikke særlig slagkraftigt.
Erkend nu bare at du forsager Messi, alle hans gerninger og alt hans væsen. Det kan man i det mindste forstå, dit tilhørsforhold i mente.
Nu gider jeg ikke spilde mere af min tid på denne debat.
Fortsat god weekend
Mvh
Anders
Hvorfor ikke? jeg har ingen steder sagt at man skal vinde titler før man kommer med på "mit hold".
"Erkend nu bare at du forsager Messi, alle hans gerninger og alt hans væsen. Det kan man i det mindste forstå, dit tilhørsforhold i mente."
Slet ikke? Til en hver tid, så er Messi bedre end Falcao, Van persie, Ibrahimovic... men jeg har valgt holdet ud fra hvem jeg synes var bedst i sidste sæson.
"Nu gider jeg ikke spilde mere af min tid på denne debat.
Fortsat god weekend"
Det helt i orden :-) God weekend til dig.
- Morientes2012
- Gæst
-
Paradox-mindfuck.
"Jeg valgte ham ikke fordi han i de afgørende kampe i Champions League ikke formåede at løfte holdet."
Ud af kontekst. Jeg valgte ikke Messi fordi han ikke vandt noget vigtigt sidste sæson. Desuden formåede han ikke at være afgørende i mange ude kampe i ligaen og i Champions league.
"Fordi han i de 8 udekampe sidste år ikke formåede at løfte holdet til sejr."
"Kan jeg måske lokke dig til at specificere hvilke otte kampe du refererer til?"
Real Sociedad - Barcelona 2-2
Valencia - Barcelona 2-2
Barcelona - Sevilla 0-0 (Messi brænder straffe i 93.-94. minut)
Athletic Bilbao-Barcelona 2-2
Getafe - Barcelona 1-0
Espanyol - Barcelona 1-1
Villarreal - Barcelona 0-0
Osasuna - Barcelona 3-2
Barcelona - Real Madrid 1-2
Betis - Barcelona 2-2
Ja, det er alle de kampe hvor Fc barcelona tabte point i sidste sæson. Hvor mange af dem tror du Messi har scoret i? 1 mål! Det var mod Bilbao hvor han FLOT redder en 2-2 i 90. minut. Men ellers var han der ikke i alle de andre kampe.
Alle får den største orgasme når de ser at Messi har scoret (flotte) 50 mål i ligaen. Men hvor mange af dem er kommet på udebane?
10 mål, hvor 3 var på straffespark! hmm, hvis jeg havde sten på så ville den blive slatten nu.
Til sammenligning så scorede Ronaldo (HALVDELEN) 23 ud af 46 mål på udebane, hvor 2 var på straffe.
Forstår du nu hvorfor jeg ikke valgte Messi på mit hold? Han var fantastisk, men var der ikke i mange kampe og så fortjener man ikke en plads på MIT hold.
Der er jo aldrig nogen som kan have 100% ret eller uret - det handler om at kunne bringe lidt fornuft til sin mening. Det gør ZizouMo.
Efter mine egne principper, burde Messi heller ikke være på mit hold. Men det er han pga. dette efterår. Man kunne så igen sige, at det er på en halvbillig baggrund, for han spillede trods alt ikke EM, og Barcelona har være lidt heldige (og meget dygtige).
- Storken
- Gæst
-
Jeg havde godt nok meldt mig ud af diskussionen, men at se en debattør, der decideret spreder løgne, det gider jeg trods ikke alt se på.
"Alle får den største orgasme når de ser at Messi har scoret (flotte) 50 mål i ligaen. Men hvor mange af dem er kommet på udebane? 10 mål, hvor 3 var på straffespark! hmm, hvis jeg havde sten på så ville den blive slatten nu."
Messi scorede godt nok 15 mål på udebane i sæsonen 2011/2012, men hvem tæller?
Derudover hedder det UEFA Team of the Year, hvilket underligt nok betyder at man skal bedømme spillerne for året 2012.
La Liga udebanemål for året 2012:
Messi - 27
Ronaldo - 18
@M_linding
ZizouMo er på et korstog der ikke bunder i andet end mandens had til Messi. Det har intet med argumentation at gøre.
"Messi scorede godt nok 15 mål på udebane i sæsonen 2011/2012, men hvem tæller?"
Ups, selvom jeg talte alle kampe så fik jeg overset 5 mål. Men så 15 ud af 50, det gør jo ikke hans sag bedre.
IGEN IGEN IGEN, jeg valgte ikke Messi fordi han ikke var der i de afgørende kampe.
"Derudover hedder det UEFA Team of the Year, hvilket underligt nok betyder at man skal bedømme spillerne for året 2012."
Jeg er jo ligeglad med om det hedder for året eller andet. JEG har valgt holdet ud fra sæsonen, da det er dér man kan se, hvem der afgørende for deres forskellige hold. Messi vinder ikke mesterskabet til januar (han vinder nok guldbolden der), men ligaen vindes når sæsonen slutter, eller når 2. pladsen er så langt fra at det ikke ville hjælpe at vinde alle kampe.
Jeg har intet had til Messi, men jeg hader UEFA for deres hykleriske "afstemninger". Det tydeligt hvem der vinder. Platini 1 måned før afstemningen; Messi bør vinde.
Mit sidste kommentar til denne elendig debat: JEG har valgt holdet som JEG nu ønsker det. Ligesom Messi bliver valgt foran Sneijder, så vælger jeg Falcao/Persie foran Messi.
IGEN TIL SIDST, jeg valgte ikke Messi fordi han ikke var der i de afgørende kampe.
Tak for debatten.
<font color=7A0000>*INDLÆG ER RETTET AF BRUGER</font>
- Morientes2012
- Gæst
-
What? Så stem på sæsonenshold i stedet, når vi når så langt. Det grænser til ignorance, at du stemmer i konkurrencen, men samtidig skærer halvdelen af spillernes præstationer fra, fordi de ikke lige passer dig.
Årets hold. Stem på årets hold, ikke sæsonens - det er der tid til næste sommer.
- Dionysos
- Gæst
-
Om det citerede uddrag er ude af kontekst er ret irrelevant i forhold til den pointe jeg forsøger at fremhæve i #123. Er du stadig i tvivl om pointen, kan jeg kun henvise til #123 og bede dig om at læse det igen.
Nedenfor finder du en gennemgang af samtlige af de kampe du nævner:
Real Sociedad - Barcelona 2-2
Lionel Messi bliver skiftet ind med 28 minutter igen. Det kan næppe komme som den store overraskelse, at han ikke nåede at sætte sit præg på netop den kamp.
Valencia - Barcelona 2-2
Lionel Messi assisterer både Pedro og Cesc Fàbregas på deres scoringer. At Éric Abidal spiller den dårligste kamp i løbet af sin tid i Barcelona, kan næppe være Lionel Messi’s fejl.
Barcelona - Sevilla 0-0
Den giver jeg dig gerne. Her svigtede Lionel Messi, som udover det brændte straffespark, ellers spillede en godkendt kamp med mange chanceskabende aflevering.
Athletic Bilbao - Barcelona 2-2
Lionel Messi scorer det udlignende mål og har flest chanceskabende afleveringer. Igen kan det næppe være Lionel Messi’s skyld at Javier Mascherano og Gerard Piqué spiller en dårlig kamp.
Getafe - Barcelona 1-0
Lionel Messi rammer træværket, men udover det spiller han ikke nogen god kamp. Den giver jeg dig også gerne.
Espanyol - Barcelona 1-1
Igen rammer Lionel Messi træværket, men igen spiller han ikke nogen specielt god kamp.
Villarreal - Barcelona 0-0
Lionel Messi har flere gode forsøg, men Diego López står en brandkamp og bliver kåret som kampens spiller. Det var ikke nogen stor kamp af Lionel Messi, men det var heller ikke hans skyld at Barcelona ikke fik point – det var primært Diego López's fortjeneste at kampen endte med 0-0.
Osasuna - Barcelona 3-2
Lionel Messi spiller en rigtig god kamp, og er klart Barcelona’s bedste mand med et hav af skabte chancer. Igen er det defensiven der fejler, hvor især Víctor Valdés spiller en dårlig kamp.
Barcelona - Real Madrid 1-2
Lionel Messi spiller sådan set en fin kamp. Han bliver lukket godt ned af et par stærkt spillende Madrid-spillere, især Sami Khedira og Pepe, og trækker derfor længere tilbage i banen, for at være i playmakerens rolle, hvor han skaber et par rigtig fine chancer. Endnu engang er defensiven dårlig, hvor specielt Carles Puyol og Javier Mascherano er skidt spillende.
Betis - Barcelona 2-2
Lionel Messi rammer træværket og spiller godt, i en kamp hvor Barcelona er i undertal i næsten hele anden halvleg. Gerard Piqué og Víctor Valdés spiller især dårligt.
Dernæst taler du om de 50 scoringer i La Liga, hvor jeg blot må minde dig om at kåringen ikke er for sæsonen 2011-2012, men derimod for kalenderåret 2012, hvilket betyder at de første 5 kampe reelt set ikke skal med i betragtningen.
Lionel Messi har i kalenderåret 2012 scoret 32 mål på udebane for Barcelona og 5 mål på udebane for Argentina. Han har derudover scoret et enkelt mål på neutral grund for Barcelona, samt tre mål på neutral grund for Argentina. 5 af hans udebanemål har været på straffespark. Ovenstående betyder at 44% af Lionel Messi’s 84 mål i 2012 er scoret på udebane og 13% af hans udebanemål er scoret på straffespark.
Til sammenligning har Cristiano Ronaldo scoret 55 mål i løbet af 2012. 50 for Real Madrid og 5 for Portugal. Ud af de 55 mål har 26 været på udebane. 25 udebanemål for Real Madrid og et enkelt udebanemål for Portugal. Ud af disse 26 mål har 3 været scoret på straffespark. Ovenstående vil sige at 47% af Cristiano Ronaldo’s 55 mål i 2012 er scoret på udebane og 12% af hans udebanemål er scoret på straffespark. Forskellen er ganske enkelt minimal.
Afslutningsvis må svaret på dit spørgsmål være nej. Jeg forstår stadig ikke, hvorfor du ikke har valgt Lionel Messi til dit hold. Din logik kan vi passende skrue over på Robin van Persie og dennes 2012. Han har scoret 29 mål for sine klubhold i 2012. 16 af dem blev scoret for Arsenal og 13 blev scoret for Manchester United. Udover det har han scoret 6 mål for Holland. Ud af disse 35 mål blev 15 scoret på udebane (42%), mens et enkelt er scoret på neutral grund under EM i sommers. Men hvor var Robin van Persie på disse dage:
2. januar 2012 – Arsenal taber 2-1 til Fulham på Craven Cottage.
1. februar 2012 – Arsenal spiller 0-0 mod Bolton på Reebok Stadium.
15. februar 2012 – Arsenal taber 4-0 til Milan på San Siro.
18. februar 2012 – Arsenal taber 2-0 til Sunderland på Stadium of Light.
31. marts 2012 – Arsenal taber 2-1 til Queens Park Rangers på Loftus Road.
16. april 2012 – Arsenal taber 2-1 til Wigan på Emirates Stadium.
21. april 2012 – Arsenal spiller 0-0 mod Chelsea på Emirates Stadium.
9. juni 2012 – Holland taber 0-1 til Danmark på Metalist Stadium.
17. juni 2012 – Holland taber 2-1 til Portugal på Metalist Stadium.
29. september 2012 – Manchester United taber 2-3 til Tottenham på Old Trafford.
17. november 2012 – Manchester United taber 1-0 til Norwich på Carrow Road.
Ovenstående liste er kampe som Robin van Persie optrådte i fra start. Han formåede ikke at løfte sit hold til sejr i nogle af disse kampe og han vandt ikke så meget som et eneste trofæ i løbet af 2012. Præcis hvordan vil du retfærdiggøre Robin van Persie’s plads på holdet med ovenstående information, samt din egen argumentation for udeladelsen af Lionel Messi, in mente?
<font color=7A0000>*INDLÆG ER RETTET AF BRUGER</font>