FIFA's endelige nomineringer

• karimbenz9
  • Gæst
  • Gæst
13 år 9 måneder siden #133 af karimbenz9
Besvaret af karimbenz9 på emne FIFA's endelige nomineringer

Læs dog det hele istedet for at tage det ud af kontekst.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

13 år 9 måneder siden #134 af ZizouMo
Besvaret af ZizouMo på emne FIFA's endelige nomineringer
#133: karimbenz9

Tak for hjælpen Karim.

#132: Dionysos

Det plat at jeg ikke vælger Messi til årets hold når han ikke har vundet noget. Men det ikke plat at du sammenligner Van Persie med Messi.

Van Persie spillede for Arsenal i Premier League og landshold Holland.
Messi spiller for Fc barcelona i La liga og landshold Argentina.

Jeg har ikke lyst til at skrive hvorfor det sværere at præstere i Arsenal end det er i barca, for det håber jeg du selv kan se.

Min favorit angreb:
Persie-Drogba-Ronaldo

Det hold som jeg synes burde vinde:
Falcao-Drogba-Ronaldo

Jeg har stemt på mine favoritter, da jeg synes det sådan de fleste anføre og trænere stemmer. Mange stemmer efter dem man selv synes fortjener pladsen og så har jeg også gjort det :)

"Lionel Messi har i kalenderåret 2012 scoret 32 mål på udebane for Barcelona og 5 mål på udebane for Argentina. Han har derudover scoret et enkelt mål på neutral grund for Barcelona, samt tre mål på neutral grund for Argentina. 5 af hans udebanemål har været på straffespark. Ovenstående betyder at 44% af Lionel Messi’s 84 mål i 2012 er scoret på udebane og 13% af hans udebanemål er scoret på straffespark.

Til sammenligning har Cristiano Ronaldo scoret 55 mål i løbet af 2012. 50 for Real Madrid og 5 for Portugal. Ud af de 55 mål har 26 været på udebane. 25 udebanemål for Real Madrid og et enkelt udebanemål for Portugal. Ud af disse 26 mål har 3 været scoret på straffespark. Ovenstående vil sige at 47% af Cristiano Ronaldo’s 55 mål i 2012 er scoret på udebane og 12% af hans udebanemål er scoret på straffespark. Forskellen er ganske enkelt minimal."

Fakta:
Ronaldo vandt ligaen og Super Cuppen. Han var med til at flække barca i et af de vigtigste kampe i ligaen. Messi vandt Copa del rey.

Jeg prøver lige igen:

Hvad nytter det at scorer mange mål, når man ikke vinder noget?
Hvad nytter det at Ronaldo afslutter allermest, når han ikke scorer?
Hvad nytter det Pellegrini at få rekordpoint med Real, når han ikke vandt ligaen?

Messi 1000 mål = Copa del rey

Falcao 30 mål = Uefa cuppen og Europæisk Super cup.

Men tror jeg stopper her, men har aldrig oplevet lignende, så meget man kan brænde et hvis sted :-)

<font color=7A0000>*INDLÆG ER RETTET AF BRUGER</font>

No soy sólo perfecto, soy Madridista también.

• Dionysos
  • Gæst
  • Gæst
13 år 9 måneder siden #135 af Dionysos
Besvaret af Dionysos på emne FIFA's endelige nomineringer
#134: ZizouMo

Jeg har skam forstået dine pointer, men din argumentation herfor og logik er jeg stadig yderst uforstående overfor.

Du forventer at Lionel Messi ene mand kan løfte Barcelona. Af endnu ikke forklarede årsager, preller enhver form for argumentation omhandlende Barcelona's ualmindeligt svage defensiv i foråret 2012, af på dig. Lionel Messi kan ikke løfte Barcelona ene mand, på samme måde som Robin van Persie ikke løftede Arsenal ene mand. Mikel Arteta var helt og aldeles fremragende i sidste sæson. Det samme var Alexandre Song, da han blev rykket frem på midtbanen, væk fra sin vante position som defensiv midtbanespiller. Bacary Sagna spillede en rigtig god sæson. Det samme gjorde Laurent Koscielny og Thomas Vermaelen. Man kan ikke løfte et hold på egen hånd. Det har Lionel Messi aldrig gjort, det har Robin van Persie aldrig gjort, det har Cristiano Ronaldo aldrig gjort, det har Pelé aldrig gjort og det har Diego Maradona aldrig gjort.

Det er absolut en fair argumentation du lægger for dagen, når du påpeger at Lionel Messi ikke er valgt, fordi han ikke vandt noget, udover Copa del Rey, som åbenbart har mistet enhver form for betydning. Min eneste anke er blot at du så ikke holder dig til den argumentation, og i stedet forsøger at gabe over noget du åbenlyst ikke er i stand til. Dine pointer omhandlende mål på udebane, antallet af mål på udebane scoret på straffespark og kampe hvori den givne spiller ikke præsterer, falder helt og aldeles til jorden, når der ikke er noget som helst der underbygger din tese om at Cristiano Ronaldo eller Robin van Persie skulle have gjort et markant bedre stykke arbejde på netop de punkter.

Cristiano Ronaldo faldt givetvis ikke igennem i ligeså mange kampe som Lionel Messi i foråret, men det har han til gengæld gjort i løbet af efteråret, og det handler altså stadig om kalenderåret 2012, uanset hvor hårdnakket du så ellers vil det anderledes. Jeg ved ikke hvad det er for en holdning at have, blot at ignorere 'spillets regler', så at sige, for at det hele kan passe bedre ind i din egen virkelighed. Forhold dig nu til de præmisser der er givet for at vælge holdet. Præmisser der ganske klart lyder således at holdet skal vælges ud fra præstationer i løbet af kalenderåret 2012 - ikke ud fra præstationer i løbet af sæsonen 2011/2012. Det er ærligt talt en anelse umodent at droppe de givne præmisser, og blot lave sine egne spille-regler.

Hele debatten havde vi sådan set været foruden, hvis du blot havde holdt dig til din mest simple argumentation, og ikke havde bevæget dig ud på det skråplan du befinder dig på i skrivende stund, hvor udebanemål er vigtigere, og åbenbart ikke ligeså gode hvis de er scoret på straffespark, hvor der laves lister over kampe hvor Lionel Messi, efter dit udsagn, ikke præsterede og hvor præmissen for at sætte holdet er en helt anden end den der gælder for alle os andre.

Din afsluttende sætning forstår jeg ikke helt, men hvis du insinuerer at jeg er 'on fire', kan jeg kun tage det som en kompliment.

<font color=7A0000>*INDLÆG ER RETTET AF BRUGER</font>

13 år 9 måneder siden #136 af Dios
Besvaret af Dios på emne FIFA's endelige nomineringer
Vil endelig ikke blande mig for meget, men vil give min støtte 100% til ZizouMo. Det er trods alt titler og vigtigheden/timingen der er alt afgørende. Hvis Messi slår Müller's rekord, er det fantastisk for ham, men som ZizouMo perfekt siger det. Hvad nytter det at scorer mange mål, når man ikke vinder noget? Det burde være soleklart for alle. Det har jo intet at gøre med et had til Messi.

Omvendt, så er man total forstående overfor Messi hvorfor han ikke har valgt Ronaldo. Hvis der er had bag nogle holdninger, så er de da 100% rettet efter Ronaldo, og ingen anden.
Sjovt nok skal man ikke mange måneder tilbage, for at se lignende argumenter, da Iniesta løb af med trofæet. Der var argumentationen nemlig titler først og fremmest, og hans afgørende rolle for Spanien. Deraf blev han kåret til Em's bedste spiller.

Forstår godt folk der vælger ham, men forstår derimod også folk som ikke gør. Og skal man være helt fair, så glem Messi's popularitet og tilhørsforhold engang, og vurder sagligt om hans mange mål er relevante.

No solo soy perfecto, también soy Madridista.

• Rubæk
  • Gæst
  • Gæst
13 år 9 måneder siden #137 af Rubæk
Besvaret af Rubæk på emne FIFA's endelige nomineringer
Messi kan jo bare ikke slå Müllers rekord, da han har spillet flere kampe allerede nu. I hvert fald i mine øjne.

Jeg ville hjertens gerne diskutere hvorfor jeg mener at Ronaldo, Casillas eller Iniesta (Læs: Da de vandt mere end en enlig Copa Del Rey) burde vinde, men for mig har prisen totalt mistet sin betydning, da det jo er en popularitetspris. Det blev tydeligt da Wesley Sneijder blev snydt for den.

• Morientes2012
  • Gæst
  • Gæst
13 år 9 måneder siden #138 af Morientes2012
Besvaret af Morientes2012 på emne FIFA's endelige nomineringer
Med tanke på at tolv af Müllers mål blev scoret i en venskabsturnering, vil jeg mene, at Messi i virkeligheden allerede har overhalet manden.

• UltimateCR7
  • Gæst
  • Gæst
13 år 9 måneder siden #139 af UltimateCR7
Besvaret af UltimateCR7 på emne FIFA's endelige nomineringer
#137: Rubæk
Er enig i det du skriver. Det er mere eller mindre en popularitetpris, dernæst er det en ydmyghedspirs. Messi er dejlig ydmyg, og derfor vinder han den igen i år. Sidste år var Ballon d'Or en kollektiv, i år er den individuel. Messi er i mine øjne, ikke en () bedre end Cristiano. Men når selveste Platini, kører en kampagne for Messi, så kan det næsten ikke blive andre der vinder den.

=Janteloven

Leveret af Kunena Forum