Castilla

• Alma Merengue
  • Gæst
  • Gæst
14 år 4 timer siden #121 af Alma Merengue
Besvaret af Alma Merengue på emne Castilla
Svært at 'bide sig fast' når man bliver solgt til højestbydende så snart man faktisk er god nok til at tage det næste skridt.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

14 år 4 timer siden #122 af Realex
Besvaret af Realex på emne Castilla
Jeg har svært ved at se Morata, Jese eller Nacho bliver solgt.

14 år 4 timer siden #123 af ZizouMo
Besvaret af ZizouMo på emne Castilla

Jeg havde også svært ved at se Joselu og især Carvajal blive solgt ;-)

No soy sólo perfecto, soy Madridista también.

14 år 3 timer siden #124 af Kassow-Rossing
Besvaret af Kassow-Rossing på emne Castilla
Jeg ved ikke med Joselu men Carvajal blev jo solgt med en tilbagekøbsklausul. Det gør ham stadig til "vores spiller". Hvis han altså bliver god nok kan man spare en masse penge på at købe en dygtig spiller billigt.

Støt Real Madrid med et Carnet Madridista :)

14 år 3 timer siden #125 af Dios
Besvaret af Dios på emne Castilla
Fantastisk sejr igår. Holdet spiller faktisk rigtig godt.

#120: Callejon21.

Jeg ser dog intet potentiale i nogle af spillerne udover Jesé og Morata. Altså her mener jeg til førsteholdet.

#121: Alma Merengue.

Hvem mener du da som ville ha en god chance for at bide sig fast på holdet? Carvajal er vel den eneste, og det er endda kun fordi vi er tyndt besat på højreback positionen. Joselu ville vel aldrig rigtig få nogle minutter, og det ville bare skubbe Morata længere væk fra førsteholdet, eller omvendt.
Castilla holdet er rigtig godt, men der er ingen spillere som ville kunne udfordre førsteholdet på nogen måder, sådan som jeg ser det.
Jesé og Morata virker rigtig lovende, men spørgsmålet er om ikke en udlejning er bedst for de 2.
Ellers så sku man få solgt Kaká til næste sommer, og indlemme Jesé i truppen, men så er han bare stadig oppe imod Ronaldo, Özil, Modric, Dí María og Callejon. Også fremtrædende synes jeg nu heller ikke han er på Castilla holdet.

Det bliver spændende og se hvad Mourinho foretager sig til næste sæson, for det er vel ikke tilfredsstillende for hverken Jesé eller Morata og få minimalt med spilletid, i en tid i deres karriere hvor udviklingen virkelig burde tage form.

No solo soy perfecto, también soy Madridista.

14 år 2 timer siden #126 af Kassow-Rossing
Nogle der kender Sarabia's situation?

Er der tilbagekøbsklausul? Spiller han godt?

Han blev af Madridista.dk skrevet op til at være Real Madrid Castilla absolut bedste spiller, der ville kunne gøre Neymar og Messi til middelmådige spillere.

14 år 2 timer siden #127 af M_linding
Besvaret af M_linding på emne Castilla
Dios

Glem nu ikke Alex. Han har været helt fantastisk...

14 år 2 timer siden #128 af El_Juan
Besvaret af El_Juan på emne Castilla
Det var en rigtig flot indsats og en god sejr. Det eneste der mangler er skarphed i eget felt og evnen til at lukke kampene. Det går ikke, at de bliver ved med at lukke dumme mål ind og så skal de være bedre til at lukke kampene. Holdet havde masser af chancer til at gøre det til både 4- og 5-1.

Ellers fint med lidt spilletid til Jesús og Morata. Jeg kan godt lide den afveksling der er mellem første- og andetholdet. Det har været savnet og det er glædeligt, at Castilla er tilbage i den næstbedste række. Især Morata spillede en rigtig god kamp, om end han burde have scoret på sin anden store chance i anden halvleg. Det mål han scorede var til gengæld høj, høj klasse.

• Callejon21
  • Gæst
  • Gæst
14 år 1 time siden #129 af Callejon21
Besvaret af Callejon21 på emne Castilla
#125 - Dios:

Hvis jeg skal være helt ærlig, så er det også kun få spillere fra det nuværende Castilla-mandskab der overhovedet har en chance for at gå hele vejen. Jeg synes dog at det er glædeligt at vores unge klarer det godt i den nye række, det vidner om at vi gør noget rigtigt. Derudover er det et vigtigt element i at skabe en bedre ungdomsafdeling at etable os i Segunda. Samtidig giver det i hvert fald mig forhåbninger om at vi i fremtiden kan håbe på en ungdomsafdeling der kaster langt flere førsteholdsspillere af sig, hvis vi kan blive ved med at bygge på den seneste tids succes.

13 år 11 måneder siden #130 af El_Juan
Besvaret af El_Juan på emne Castilla
#118: M_linding

José Rodríguez er, sammen med Raúl De Tomás og Cristian Benavente, fortsat registreret som en del af Juvenil A-holdet, mens Omar, Pacheco og Derik fortsat er registreret som en del af Real Madrid C. På samme måde som Morata, Nacho og Jesús ligeledes er tilgængelige for Castilla, selvom de træner med førsteholdet.

#126: Kassow-Rossing

Så vidt jeg ved gælder tilbagekøbsklausulen stadig. Men jeg er bekymret for Sarabias udvikling. Jeg havde større forhåbninger, men det måske naivt at tro, at han ville brage igennem i Getafe fra dag et. Han spiller ikke fast, men han får nogle minutter hist og her og er en del af de 18, der er normalt udgør holdet og bænken til kampene. Det er bestemt ikke fordi han ikke er inde omkring holdet, for det er han, om end han ikke er en af Luis Garcias 11 foretrukne.

Spørger du mig lige her og nu, så tror jeg ikke, at han vender tilbage lige foreløbig, eller rettere sagt i den nærmeste fremtid. Jeg tror faktisk aldrig han vender tilbage for at tørne ud for førsteholdet. Det skulle være fordi, at hans udvikling lige pludselig tager en eksplosiv drejning.

Jeg skelner altid til Mario Götze når jeg tænker på Sarabia. De to er samme årgang (1992) og der er faktisk kun knap og nap en måned i mellem dem. Götze er en måned yngre. Endvidere spiller de samme plads på banen. Frem til 2009 spillede de begge for deres respektive U-17 landshold. Men året efter tog Götze et gevaldigt spring frem til U-21, mens Sarabia i 2010 og 2011 først har spillet U-18 og U-19. Allerede i 2009 fik Götze endvidere debut for Borussia Dortmunds førstehold og har siden været en del af førsteholdet. Nu er han A-landsholdsspiller, mens Sarabia fortsat er U-21 og "blot" spiller for Getafe.

Jeg ved godt de kommer fra to vidt forskellige udgangspunkter på deres klubhold, som i høj grad har spillet en rolle i forhold til deres "karriere" i landsholds-sammenhæng, men jeg synes alligevel det er påfaldende og interessant at sammenligne netop de to.

#125: Dios og #129: Callejon21

Jeg tror man bliver nødt til at skelne lidt. Real Madrid anno 2012/13 har tilknyttet syv spillere fra egne rækker. Af disse er Casillas reelt set den eneste der som sådan er verdensklasse. Arbeloa og Callejón skiller sig som sådan heller ikke ud, men det er solide spillere, der præsterer når der er brug for det. De har vist deres værd i en sådan grad, at Real Madrid har valgt at hente dem hjem igen. Det er i sig selv et kvalitetsstempel. Og nu fortsætter de med at vise deres værd og vise, at deres plads i truppen er berettiget. Alene det, at Arbeloa er verdens- og europamester (dobbelt europamester) taler for sig selv.

Kigger man på Jesé og Morata, så er potentialet enormt. Men der vil ikke nødvengivis kun være brug for enestående talenter som disse to. De skiller sig primært ud fordi det er offensiv-spillere, der kan noget på egen hånd. Kig på Jesús og Nacho, som ikke skiller sig ud på samme måde - og så dog alligevel nok til at blive en del af førsteholdet - fordi de ligeledes har noget at byde ind med.

Det er i øvrigt også en misfortolkning, at Real Madrid ikke tror på Joselu og Carvajal når de vælger at sælge dem. Det er omvendt netop et tegn på, at de tror på dem og de kan se potentialet, men det er nødvendigt, at de fortsætter deres udvikling andetsteds. Disse salg med tilbagekøbsklausul er et kæmpe skulderklap til de unge, selvom mange herinde tolker det negativt. Derfra er det op til spilleren selv at bevise, at de er gode nok til at vende tilbage til Real Madrid. Det har bl.a. Callejón vist.

Som jeg ser det, så er spillere som f.eks. Álex, Juanfran, Denis og Mosquera potentielt set lige så klar til førsteholdet som Morata og Jesé, men det gælder nok om at skelne lidt, kigge på omstændighederne og se hvad der egentlig er brug for på førsteholdet. På sigt kan vi forhåbentlig også tage spillere som José Rodríguez, Derik og Fernando Pacheco i betragtning.

<font color=7A0000>*INDLÆG ER RETTET AF BRUGER</font>

13 år 11 måneder siden #131 af M_linding
Besvaret af M_linding på emne Castilla
El_juan

Tak for svaret og godt indlæg;)

13 år 11 måneder siden #132 af Kassow-Rossing
Jeg takker også for svaret og så er jeg desuden helt enig i, at det kan være et skridt i den rigtige retning for Real Madrid at sælge en spiller med tilbagekøbsklausul, hvis han er &quot;for god&quot; til Castilla.

Leveret af Kunena Forum