Udlejet spillere/Mulige tilbagekøb
- Brylle
- Gæst
-
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
- DarioGomez
-
- Eduardo
-
Som udgangspunkt gider jeg ikke beskæftige mig med klubber, der har færre end 35 nationale mesterskaber ...
- Brylle
- Gæst
-
Man har vel købt et potentiale og ikke et nuværende niveau. Prisen er ligegyldig i forhold til nuværende mængde spilletid, synes jeg. At kalde håbløst købmandskab er vel nogle år for tidligt. Det er bestemt at gamble, men vurderer man at det er den næste store stjerne, så skal spilleren bare sikres.DarioGomez skrev: Nej en typisk spiller på 16-17 skal ikke præstere på førsteholdet endnu. Men en spiller man har købt for 45 millioner må altså gerne være fast mand og profil i en sekundær liga som Brasiliens....
- Kassow-Rossing
-
- Bruger er blokkeret
-
Hvis ovenstående er sandt, så er det vel også naturligt at han ikke kan imponere helt vildt overfor 28-årige mænd i en alder af 17 år og nogle uger.
Jeg synes man bør gøre klogt i at vente med dommen til han rent faktisk har fået nogle år til at vise sit talent. Hvis det så viser sig at han ikke kan leve op til kravene i RM anno 2020, så kan man dømme spilleren og klubben.
I øvrigt er der også en mulighed for at han ikke bliver god nok til os, men stadig er god nok til en klub, der gerne vil købe ham til en fremragende pris set med hvide briller.
Edit: Det samme med Ødegaard.
Støt Real Madrid med et Carnet Madridista :)
Ødegaard har jeg givet op overfor for længst. Selv efter sin lejeperiode i Heerenveen er der ikke plads til ham i Madrids trup, for der har vi Ceballos, Asensio og Isco. Ødegaard er ikke i stand til at slå dem af, han var ikke engang i stand til at sætte sig helt igennem på segunda b niveau.
Jeg kan godt lide Real madrids politik ift indkøb af unge spillere, men pls lad det ikke være udenfor Spanien. Det kan kun gå galt. Ellers må vi til at skifte ud i de scouts vi har rendende rundt i klubben!
Har valgt at takke af på forum!
Kassow-Rossing skrev: Som jeg ser Vinicious, så er han ikke på samme måde en let-på-tå angriber der falder ved den mindste berøring og som kan drive gæk med forsvaret på samme måde som en Neymar. Han er mere en robust og bomstærk angriber ala Drogba. Tager jeg fejl her?
Hvis ovenstående er sandt, så er det vel også naturligt at han ikke kan imponere helt vildt overfor 28-årige mænd i en alder af 17 år og nogle uger.
Jeg synes man bør gøre klogt i at vente med dommen til han rent faktisk har fået nogle år til at vise sit talent. Hvis det så viser sig at han ikke kan leve op til kravene i RM anno 2020, så kan man dømme spilleren og klubben.
I øvrigt er der også en mulighed for at han ikke bliver god nok til os, men stadig er god nok til en klub, der gerne vil købe ham til en fremragende pris set med hvide briller.
Drogba var et bæst på 190 cm og vejede 90 kg. Vinicius er et lille nips på 177 cm og vejer ikke mere end en bjergrytter, 62 kg. Så jeg tror ikke det er en type som Drogba han skal sammenlignes med. Vinicius skal sammenlignes med Neymar. De spiller også samme position, med udgangspunkt i venstre siden. Om vi har købt katten i sækken aner jeg ikke.
- Brylle
- Gæst
-
Hugol skrev: Jeg kan godt lide Real madrids politik ift indkøb af unge spillere, men pls lad det ikke være udenfor Spanien. Det kan kun gå galt. Ellers må vi til at skifte ud i de scouts vi har rendende rundt i klubben!
Varane, Casemiro, Marcelo og Higuain er ellers gode eksempler på, at det er en fin ide at hente spillere uden for Spanien såfremt potentialet er der. Jeg vil gerne høre, hvorfor du føler, at det er gået galt med disse fire spillere, for det ligger vel i det, du skriver, da de netop er unge spillere, som ikke er købt i Spanien. Tre af dem er fast mand og den sidste gjorde en god figur i klubben og anses nu som en af verdens bedste angribere. Han bomber i hvert fald løs i Juve.
Selvfølgelig skal der være en spansk stamme i klubben, men en spiller skal ikke købes til fordel for en bedre spiller, fordi han er spansk. Står valget mellem Ronaldo og så spillere som Llorente, Negredo eller Michu, så skulle man jo heller ikke satse på en af de tre sidstnævnte på grund af nationaliteten.
Det giver sig selv, at ikke alle køb bliver succeser og ikke alle talenter vil slå igennem. Sådan er det i hele verdens klubber og sådan vil det altid være, når der bliver handlet med potentialer. Ikke alle lever op til det forventede, men for at finde de bedste i en tidlig alder, så skal der satses. En spansk spiller har ikke vundet Ballon d'Or siden 1960 (hvis min hurtige søgning på Wikipedia er korrekt), så umiddelbart ligner det ikke, at verdens bedste spiller findes i Spanien. Fjerner du Modric, Kroos, Marcelo, Ronaldo, Varane, Casemiro og Navas og erstatter dem med Illarramendi, Ceballos, Llorente, Morata osv osv (you get my point), så tror jeg ikke, at det pt bliver til en sejr i Champions League.
Så det gælder om at acceptere, at fejl laves, for ellers satser man ikke og så finder man ikke de kommende superstjerner til en billigere pris end hvis man skal købe dem når de rammer deres topniveau. Og dette gælder ikke kun i Spanien.
- Kassow-Rossing
-
- Bruger er blokkeret
-
Hugol skrev: Vi køber ikke spillere ind for at tjene på dem, det er slet ikke vores kultur, og vi har jo set at klubben ikke er i stand til hver gang at få de helt store summer hjem på spillerne. Den fremragende pris kan så at sige blive lavere end det vi selv har givet for ham. Du ved det der " sunk cost " :)
Uha. Du er har desværre slet ikke forstået begrebet. Det drejer sig ikke om at skabe overskud eller underskud på handler. Det drejer sig om at man skal se bort fra tidligere udgifter, som ikke længere kan påvirkes. Jeg synes ikke det er en god idé at du bringer emnet op igen, men du er velkommen til at skrive en privat besked til mig, så jeg kan forklare det igen, hvis det skulle have din interesse.
Og faktisk ligger det til RM at tjene på de unge spillere. Det er faktisk en af de indtægter, som man kan stole på hvert år. RM har for vane at købe og opdrage unge spillere og sælge dem med gevinst. Ungdomsafdelingen laver et sundt overskud hvert år.
Mht Vinicious bør man vente nogle år med at fælde dommen over spilleren og klubben. Til den tid kan man kalde ham en fiasko, hvis han er en fiasko.
Støt Real Madrid med et Carnet Madridista :)
Real HWL skrev:
Kassow-Rossing skrev: Som jeg ser Vinicious, så er han ikke på samme måde en let-på-tå angriber der falder ved den mindste berøring og som kan drive gæk med forsvaret på samme måde som en Neymar. Han er mere en robust og bomstærk angriber ala Drogba. Tager jeg fejl her?
Drogba var et bæst på 190 cm og vejede 90 kg. Vinicius er et lille nips på 177 cm og vejer ikke mere end en bjergrytter, 62 kg. Så jeg tror ikke det er en type som Drogba han skal sammenlignes med. Vinicius skal sammenlignes med Neymar. De spiller også samme position, med udgangspunkt i venstre siden. Om vi har købt katten i sækken aner jeg ikke.
Vinicius har også masser af tid at vokse i endnu, manden er trods alt kun 17 år. Der går nogle år endnu, før hans knogler og muskulatur er færdige med at vokse.
Lad nu være med at male fanden på væggen, før manden har fået en chance for at bevise sit værd. Der må være en grund til, at han er signet. Så lad os nu få ham lejet ud til en spansk La Liga klub og se, hvad det kan føre med sig. Nogle gange skal der satses, og Real har tydeligvis valgt at satse på den her 17-årige brasilianer, fordi man tror, at han kan tilføre et eller andet til den største fodboldscene.
"Maybe they hate me because I'm too good."
Pelle skrev:
Real HWL skrev:
Vinicius har også masser af tid at vokse i endnu, manden er trods alt kun 17 år. Der går nogle år endnu, før hans knogler og muskulatur er færdige med at vokse.
Lad nu være med at male fanden på væggen, før manden har fået en chance for at bevise sit værd. Der må være en grund til, at han er signet. Så lad os nu få ham lejet ud til en spansk La Liga klub og se, hvad det kan føre med sig. Nogle gange skal der satses, og Real har tydeligvis valgt at satse på den her 17-årige brasilianer, fordi man tror, at han kan tilføre et eller andet til den største fodboldscene.
Jeg ved godt at han ikke er udvokset endnu. Men jeg kan allerede nu garantere dig for at han ikke bliver lige så stor som Drogba. Vinicius: 177 cm 62 kg. Neymar 175 cm 68 kg. Struktur messigt minder han ekstremt meget om Neymar.
Real HWL skrev:
Pelle skrev:
Real HWL skrev:
Jeg ved godt at han ikke er udvokset endnu. Men jeg kan allerede nu garantere dig for at han ikke bliver lige så stor som Drogba. Vinicius: 177 cm 62 kg. Neymar 175 cm 68 kg. Struktur messigt minder han ekstremt meget om Neymar.
Nej, han bliver næppe en Drogba. Men jeg vil nu også meget hellere have Neymar ;-)
Hans vægt kan vi ikke bruge til så meget. Bale har taget rigtig meget muskelmasse på i løbet af de seneste 18-24 måneder, det har bestemt ikke gjort noget godt for ham.
Jeg er spændt på at se, hvad han kan blive til. Det er altid nemt at kalde "floppet". Men tænk hvis han bliver den næste Neymar blot med sin egen stil og profil. Det kunne være pænt lækkert.
"Maybe they hate me because I'm too good."