Udlejet spillere/Mulige tilbagekøb

6 år 8 måneder siden #25 af Real HWL

Pelle skrev:

Real HWL skrev:

Pelle skrev:

Real HWL skrev:

Kassow-Rossing skrev: Som jeg ser Vinicious, så er han ikke på samme måde en let-på-tå angriber der falder ved den mindste berøring og som kan drive gæk med forsvaret på samme måde som en Neymar. Han er mere en robust og bomstærk angriber ala Drogba. Tager jeg fejl her?

Hvis ovenstående er sandt, så er det vel også naturligt at han ikke kan imponere helt vildt overfor 28-årige mænd i en alder af 17 år og nogle uger.

Jeg synes man bør gøre klogt i at vente med dommen til han rent faktisk har fået nogle år til at vise sit talent. Hvis det så viser sig at han ikke kan leve op til kravene i RM anno 2020, så kan man dømme spilleren og klubben.

I øvrigt er der også en mulighed for at han ikke bliver god nok til os, men stadig er god nok til en klub, der gerne vil købe ham til en fremragende pris set med hvide briller.

Edit: Det samme med Ødegaard.


Drogba var et bæst på 190 cm og vejede 90 kg. Vinicius er et lille nips på 177 cm og vejer ikke mere end en bjergrytter, 62 kg. Så jeg tror ikke det er en type som Drogba han skal sammenlignes med. Vinicius skal sammenlignes med Neymar. De spiller også samme position, med udgangspunkt i venstre siden. Om vi har købt katten i sækken aner jeg ikke.


Vinicius har også masser af tid at vokse i endnu, manden er trods alt kun 17 år. Der går nogle år endnu, før hans knogler og muskulatur er færdige med at vokse.

Lad nu være med at male fanden på væggen, før manden har fået en chance for at bevise sit værd. Der må være en grund til, at han er signet. Så lad os nu få ham lejet ud til en spansk La Liga klub og se, hvad det kan føre med sig. Nogle gange skal der satses, og Real har tydeligvis valgt at satse på den her 17-årige brasilianer, fordi man tror, at han kan tilføre et eller andet til den største fodboldscene.


Jeg ved godt at han ikke er udvokset endnu. Men jeg kan allerede nu garantere dig for at han ikke bliver lige så stor som Drogba. Vinicius: 177 cm 62 kg. Neymar 175 cm 68 kg. Struktur messigt minder han ekstremt meget om Neymar.


Nej, han bliver næppe en Drogba. Men jeg vil nu også meget hellere have Neymar ;-)
Hans vægt kan vi ikke bruge til så meget. Bale har taget rigtig meget muskelmasse på i løbet af de seneste 18-24 måneder, det har bestemt ikke gjort noget godt for ham.

Jeg er spændt på at se, hvad han kan blive til. Det er altid nemt at kalde "floppet". Men tænk hvis han bliver den næste Neymar blot med sin egen stil og profil. Det kunne være pænt lækkert.


Jeg vil også 100 gange hellere have en Neymar :)
Jeg er også ret spændt på at se hvad han kan blive til. Vi må heller ikke glemme at han valgte Real frem for Barca der tilbudte ham mere i løn. Så der er ingen tvivl om vi har med en spiller at gøre der har et kæmpe stort talent. Om han kan omdanne det til at blive en verdensklasse spiller, det må tiden vise :) Men at kalde ham et flop allerede, det har vi ingen forudsætninger for.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

6 år 8 måneder siden #26 af Kassow-Rossing

Real HWL skrev: Jeg ved godt at han ikke er udvokset endnu. Men jeg kan allerede nu garantere dig for at han ikke bliver lige så stor som Drogba. Vinicius: 177 cm 62 kg. Neymar 175 cm 68 kg. Struktur messigt minder han ekstremt meget om Neymar.


Min fejl. Jeg kender intet til Vinicious. Det bliver interessant at følge ham om nogle år.

Støt Real Madrid med et Carnet Madridista :)
Følgende bruger(e) sagde tak: Real HWL

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

6 år 8 måneder siden #27 af Hugol

Kassow-Rossing skrev:

Hugol skrev: Vi køber ikke spillere ind for at tjene på dem, det er slet ikke vores kultur, og vi har jo set at klubben ikke er i stand til hver gang at få de helt store summer hjem på spillerne. Den fremragende pris kan så at sige blive lavere end det vi selv har givet for ham. Du ved det der " sunk cost " :)


Uha. Du er har desværre slet ikke forstået begrebet. Det drejer sig ikke om at skabe overskud eller underskud på handler. Det drejer sig om at man skal se bort fra tidligere udgifter, som ikke længere kan påvirkes. Jeg synes ikke det er en god idé at du bringer emnet op igen, men du er velkommen til at skrive en privat besked til mig, så jeg kan forklare det igen, hvis det skulle have din interesse.

Og faktisk ligger det til RM at tjene på de unge spillere. Det er faktisk en af de indtægter, som man kan stole på hvert år. RM har for vane at købe og opdrage unge spillere og sælge dem med gevinst. Ungdomsafdelingen laver et sundt overskud hvert år.


Mht Vinicious bør man vente nogle år med at fælde dommen over spilleren og klubben. Til den tid kan man kalde ham en fiasko, hvis han er en fiasko.


Du må gerne lige sende regnskabet for ungdomsafdeingen de sidste 5 år så.

Begrebet er skam forstået fint nok. En fantastisk pris i dine øjne er jo alt fra 1 million euro til 8 millioner,hvilket er Sunk Cost. Og her skal vi glemme de 45 millioner euro vi har brugt på ham.

Men nu snakkede du jo om at man skaber overskud så det kan jeg jo så slet ikke få til at hænge sammen. Slet ikke hvis Junior allerede mister værdi pga dårlige præstationer. Transfermarkt er en af de få sider der har styr på hvad klubberne bruger af penge på spillere frem og tilbage. Den viser overhovedet ikke om noget et stort overskud fra ungdomsafdelingens side.

Men jeg glæder mig utroligt meget til at se dine facts for det store overskud Real Madrid har skabt på Ødegaard og flere andre talenter.

Med indkøbet af Junior har jeg regnet frem til et tab på ca 50 millioner euro af unge talenter, hvor kun Casemiro af de udenlandske er blevet til noget stort.

Har valgt at takke af på forum!
Sidste redigering: 6 år 8 måneder siden ved Hugol.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

6 år 8 måneder siden #28 af Hugol

Brylle skrev:

Hugol skrev: Jeg kan godt lide Real madrids politik ift indkøb af unge spillere, men pls lad det ikke være udenfor Spanien. Det kan kun gå galt. Ellers må vi til at skifte ud i de scouts vi har rendende rundt i klubben!


Varane, Casemiro, Marcelo og Higuain er ellers gode eksempler på, at det er en fin ide at hente spillere uden for Spanien såfremt potentialet er der. Jeg vil gerne høre, hvorfor du føler, at det er gået galt med disse fire spillere, for det ligger vel i det, du skriver, da de netop er unge spillere, som ikke er købt i Spanien. Tre af dem er fast mand og den sidste gjorde en god figur i klubben og anses nu som en af verdens bedste angribere. Han bomber i hvert fald løs i Juve.

Selvfølgelig skal der være en spansk stamme i klubben, men en spiller skal ikke købes til fordel for en bedre spiller, fordi han er spansk. Står valget mellem Ronaldo og så spillere som Llorente, Negredo eller Michu, så skulle man jo heller ikke satse på en af de tre sidstnævnte på grund af nationaliteten.

Det giver sig selv, at ikke alle køb bliver succeser og ikke alle talenter vil slå igennem. Sådan er det i hele verdens klubber og sådan vil det altid være, når der bliver handlet med potentialer. Ikke alle lever op til det forventede, men for at finde de bedste i en tidlig alder, så skal der satses. En spansk spiller har ikke vundet Ballon d'Or siden 1960 (hvis min hurtige søgning på Wikipedia er korrekt), så umiddelbart ligner det ikke, at verdens bedste spiller findes i Spanien. Fjerner du Modric, Kroos, Marcelo, Ronaldo, Varane, Casemiro og Navas og erstatter dem med Illarramendi, Ceballos, Llorente, Morata osv osv (you get my point), så tror jeg ikke, at det pt bliver til en sejr i Champions League.

Så det gælder om at acceptere, at fejl laves, for ellers satser man ikke og så finder man ikke de kommende superstjerner til en billigere pris end hvis man skal købe dem når de rammer deres topniveau. Og dette gælder ikke kun i Spanien.


Det er min fejl, jeg var ikke tydelig nok. Jeg snakker om spillere indhentet til Castilla og spillere der er købt for at blive udlejet. Der gælder kun Casemiro som succes, mens Ødegaard, Willian Jose, Lienhart, Sergio Diaz, Abner og enkelte flere ikke har noget at give rigtigt til os i fremtiden andet end sunk cost.

Nogle af dem du snakker om er jo direkte indkøb til 1 holdet.

Har valgt at takke af på forum!
Sidste redigering: 6 år 8 måneder siden ved Hugol.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

6 år 8 måneder siden #29 af Pelle

Hugol skrev:

Kassow-Rossing skrev:

Hugol skrev: Vi køber ikke spillere ind for at tjene på dem, det er slet ikke vores kultur, og vi har jo set at klubben ikke er i stand til hver gang at få de helt store summer hjem på spillerne. Den fremragende pris kan så at sige blive lavere end det vi selv har givet for ham. Du ved det der " sunk cost " :)


Uha. Du er har desværre slet ikke forstået begrebet. Det drejer sig ikke om at skabe overskud eller underskud på handler. Det drejer sig om at man skal se bort fra tidligere udgifter, som ikke længere kan påvirkes. Jeg synes ikke det er en god idé at du bringer emnet op igen, men du er velkommen til at skrive en privat besked til mig, så jeg kan forklare det igen, hvis det skulle have din interesse.

Og faktisk ligger det til RM at tjene på de unge spillere. Det er faktisk en af de indtægter, som man kan stole på hvert år. RM har for vane at købe og opdrage unge spillere og sælge dem med gevinst. Ungdomsafdelingen laver et sundt overskud hvert år.


Mht Vinicious bør man vente nogle år med at fælde dommen over spilleren og klubben. Til den tid kan man kalde ham en fiasko, hvis han er en fiasko.


Du må gerne lige sende regnskabet for ungdomsafdeingen de sidste 5 år så.

Begrebet er skam forstået fint nok. En fantastisk pris i dine øjne er jo alt fra 1 million euro til 8 millioner,hvilket er Sunk Cost. Og her skal vi glemme de 45 millioner euro vi har brugt på ham.

Men nu snakkede du jo om at man skaber overskud så det kan jeg jo så slet ikke få til at hænge sammen. Slet ikke hvis Junior allerede mister værdi pga dårlige præstationer. Transfermarkt er en af de få sider der har styr på hvad klubberne bruger af penge på spillere frem og tilbage. Den viser overhovedet ikke om noget et stort overskud fra ungdomsafdelingens side.

Men jeg glæder mig utroligt meget til at se dine facts for det store overskud Real Madrid har skabt på Ødegaard og flere andre talenter.

Med indkøbet af Junior har jeg regnet frem til et tab på ca 50 millioner euro af unge talenter, hvor kun Casemiro af de udenlandske er blevet til noget stort.


Hvordan kan du indregne en økonomi på Junior - endda et tab - når han ikke engang er tiltrådt Real Madrid endnu. Det er jo useriøst.
Når en virksomhed laver afskrivninger, gør de det da heller ikke på investeringer, de ikke har foretaget endnu!

Fair nok at lave beregningen... På de spillere der er i klubben eller har været.

Nu må der simpelthen til at komme lidt saglighed ind over, come on.

EDIT: Jeg siger, at vores scouts finder den nye Messi i 2026, han er fra Galapagos-øerne og han ryger til Real som 11-årig. Vupti, så er vores akademi pludselig i kæmpe overskud, så fik Kassow ret alligevel.

"Maybe they hate me because I'm too good."
Sidste redigering: 6 år 8 måneder siden ved Pelle.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

6 år 8 måneder siden #30 af Kassow-Rossing

Hugol skrev: Du må gerne lige sende regnskabet for ungdomsafdeingen de sidste 5 år så.

Begrebet er skam forstået fint nok. En fantastisk pris i dine øjne er jo alt fra 1 million euro til 8 millioner,hvilket er Sunk Cost. Og her skal vi glemme de 45 millioner euro vi har brugt på ham.

Men nu snakkede du jo om at man skaber overskud så det kan jeg jo så slet ikke få til at hænge sammen. Slet ikke hvis Junior allerede mister værdi pga dårlige præstationer. Transfermarkt er en af de få sider der har styr på hvad klubberne bruger af penge på spillere frem og tilbage. Den viser overhovedet ikke om noget et stort overskud fra ungdomsafdelingens side.

Men jeg glæder mig utroligt meget til at se dine facts for det store overskud Real Madrid har skabt på Ødegaard og flere andre talenter.

Med indkøbet af Junior har jeg regnet frem til et tab på ca 50 millioner euro af unge talenter, hvor kun Casemiro af de udenlandske er blevet til noget stort.


Jeg må undskylde overfor dig på forhånd fordi jeg gider ikke bruge tid på det, fordi uanset hvad jeg skriver, så misforstår du det. Jeg har forklaret op til flere gange hvad sunk cost betyder og i hvilke tilfælde man skal tage højde for det, men du tillægger det alligevel en værdi, som det ikke har. Når jeg skriver A, så vil du diskutere B. Jeg håber ikke du tager denne besked ilde op, fordi den er ikke skrevet i vrede eller irritation. Jeg føler blot at jeg ikke har tid til at gå igennem det samme igen og igen.

Der er utallige af artikler på Madridista.dk angående overskuddet fra vores ungdomsafdeling.

Her er en artikel fra denne måned:

madridista.dk/index.php/7633-store-penge-i-la-fabrica-angribere

Vores ungdomsafdeling er en guldgruppe!

Støt Real Madrid med et Carnet Madridista :)
Sidste redigering: 6 år 8 måneder siden ved Kassow-Rossing.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

6 år 8 måneder siden #31 af Hugol

Kassow-Rossing skrev:

Hugol skrev: Du må gerne lige sende regnskabet for ungdomsafdeingen de sidste 5 år så.

Begrebet er skam forstået fint nok. En fantastisk pris i dine øjne er jo alt fra 1 million euro til 8 millioner,hvilket er Sunk Cost. Og her skal vi glemme de 45 millioner euro vi har brugt på ham.

Men nu snakkede du jo om at man skaber overskud så det kan jeg jo så slet ikke få til at hænge sammen. Slet ikke hvis Junior allerede mister værdi pga dårlige præstationer. Transfermarkt er en af de få sider der har styr på hvad klubberne bruger af penge på spillere frem og tilbage. Den viser overhovedet ikke om noget et stort overskud fra ungdomsafdelingens side.

Men jeg glæder mig utroligt meget til at se dine facts for det store overskud Real Madrid har skabt på Ødegaard og flere andre talenter.

Med indkøbet af Junior har jeg regnet frem til et tab på ca 50 millioner euro af unge talenter, hvor kun Casemiro af de udenlandske er blevet til noget stort.


Jeg må undskylde overfor dig på forhånd fordi jeg gider ikke bruge tid på det, fordi uanset hvad jeg skriver, så misforstår du det. Jeg har forklaret op til flere gange hvad sunk cost betyder og i hvilke tilfælde man skal tage højde for det, men du tillægger det alligevel en værdi, som det ikke har. Når jeg skriver A, så vil du diskutere B. Jeg håber ikke du tager denne besked ilde op, fordi den er ikke skrevet i vrede eller irritation. Jeg føler blot at jeg ikke har tid til at gå igennem det samme igen og igen.

Der er utallige af artikler på Madridista.dk angående overskuddet fra vores ungdomsafdeling.

Her er en artikel fra denne måned:

madridista.dk/index.php/7633-store-penge-i-la-fabrica-angribere

Vores ungdomsafdeling er en guldgruppe!


Ja der er penge i nogle af vores angribere men sammenlagt står vi jo med et minus. Inde for de sidste 5 år har altså underskud i talent afdelingen.

Jo du har forklaret sunk cost men du forstår ikke hvad jeg mener og hvad du selv skriver.

Du ved vi har brugt 45 millioner euro på spilleren.

Real Madrid kan på nuværende tidspunkt kun sælge ham til et mindre beløb. Du mener dette beløb er en fantastisk pris.

Hvis nu beløbet bliver 10 millioner euro, så har Real Madrid altså solgt den varer til 10. De kan ikke længere få et højere beløb på ham. Det kalder jeg så ikke en fantastisk pris.

Så går vi videre til noget andet.

Real Madrid skaber ikke overskud i talent afdelingen fordi de har brugt en masse penge på spillere og sælger dem typisk for mindre. Når Jese bliver solgt for 25 mens Junior bliver købt for 45 så er der naturligvis ikke et samlet overskud. Det er simpel hovedregning. Hvis Junior så bliver solgt for 10-15 millioner euro, så har vi stadig ikke skabt overskud.

Jeg bad dig om et regnskab inde for de seneste 5 år og du gav mig et der er spredt udover 13 år. Så du må desværre søge videre!

Har valgt at takke af på forum!
Sidste redigering: 6 år 8 måneder siden ved Hugol.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

6 år 8 måneder siden #32 af Pelle
Du må gerne ignorere mig, Hugol. Det er en OK taktik, når man ved, at man er forkert på den.
Så jeg spørger igen. Hvordan kan du indregne Vinicius i det regnskab, når han hverken er tiltrådt klubben, eller er blevet solgt videre til X euro? Det kan man ikke.....

"Maybe they hate me because I'm too good."
Sidste redigering: 6 år 8 måneder siden ved Pelle.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

6 år 8 måneder siden #33 af Hugol

Pelle skrev:

Hugol skrev:

Kassow-Rossing skrev:

Hugol skrev: Vi køber ikke spillere ind for at tjene på dem, det er slet ikke vores kultur, og vi har jo set at klubben ikke er i stand til hver gang at få de helt store summer hjem på spillerne. Den fremragende pris kan så at sige blive lavere end det vi selv har givet for ham. Du ved det der " sunk cost " :)


Uha. Du er har desværre slet ikke forstået begrebet. Det drejer sig ikke om at skabe overskud eller underskud på handler. Det drejer sig om at man skal se bort fra tidligere udgifter, som ikke længere kan påvirkes. Jeg synes ikke det er en god idé at du bringer emnet op igen, men du er velkommen til at skrive en privat besked til mig, så jeg kan forklare det igen, hvis det skulle have din interesse.

Og faktisk ligger det til RM at tjene på de unge spillere. Det er faktisk en af de indtægter, som man kan stole på hvert år. RM har for vane at købe og opdrage unge spillere og sælge dem med gevinst. Ungdomsafdelingen laver et sundt overskud hvert år.


Mht Vinicious bør man vente nogle år med at fælde dommen over spilleren og klubben. Til den tid kan man kalde ham en fiasko, hvis han er en fiasko.


Du må gerne lige sende regnskabet for ungdomsafdeingen de sidste 5 år så.

Begrebet er skam forstået fint nok. En fantastisk pris i dine øjne er jo alt fra 1 million euro til 8 millioner,hvilket er Sunk Cost. Og her skal vi glemme de 45 millioner euro vi har brugt på ham.

Men nu snakkede du jo om at man skaber overskud så det kan jeg jo så slet ikke få til at hænge sammen. Slet ikke hvis Junior allerede mister værdi pga dårlige præstationer. Transfermarkt er en af de få sider der har styr på hvad klubberne bruger af penge på spillere frem og tilbage. Den viser overhovedet ikke om noget et stort overskud fra ungdomsafdelingens side.

Men jeg glæder mig utroligt meget til at se dine facts for det store overskud Real Madrid har skabt på Ødegaard og flere andre talenter.

Med indkøbet af Junior har jeg regnet frem til et tab på ca 50 millioner euro af unge talenter, hvor kun Casemiro af de udenlandske er blevet til noget stort.


Hvordan kan du indregne en økonomi på Junior - endda et tab - når han ikke engang er tiltrådt Real Madrid endnu. Det er jo useriøst.
Når en virksomhed laver afskrivninger, gør de det da heller ikke på investeringer, de ikke har foretaget endnu!

Fair nok at lave beregningen... På de spillere der er i klubben eller har været.

Nu må der simpelthen til at komme lidt saglighed ind over, come on.

EDIT: Jeg siger, at vores scouts finder den nye Messi i 2026, han er fra Galapagos-øerne og han ryger til Real som 11-årig. Vupti, så er vores akademi pludselig i kæmpe overskud, så fik Kassow ret alligevel.


Inden du råber op om saglighed og meget andet så er Real madrid begyndt at betale på spilleren som du kan læse i artiklen fra AS. Så beregningen er selvfølgelig ikke præcis 45 millioner men han betales i rater og det er altså startet.

www.google.dk/amp/s/futbol.as.com/futbol...1872_200381.amp.html

Jeg ignorere dig ikke, men du kan ikke forvente at jeg skal svarer dig først.

Har valgt at takke af på forum!
Sidste redigering: 6 år 8 måneder siden ved Hugol.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

6 år 8 måneder siden #34 af Kassow-Rossing
Kom videre Hugol. Jeg har skrevet til dig på en pæn måde, at jeg ikke gider at bruge tid på dig. Det er som at diskutere med en evigt afvigende person. Uanset hvad jeg skriver, så drager du konklusioner, som ikke er relevant for samtaleemnet. Jeg beklager men jeg vil ikke bruge min tid på det.

Jeg føler ikke denne debat kan føre til noget godt for hjemmesiden og jeg tror ikke andre herinde gider at læse diskussionerne. Vi bidrager ikke med noget positivt lige nu. Slut på den samtale.

Støt Real Madrid med et Carnet Madridista :)

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

6 år 8 måneder siden #35 af Pelle
Ja, selvfølgelig er de begyndt at betale for ham, det gør man også, når man køber et hus. Men huset skal jo sælges igen på et tidspunkt, og den indtægt, man får for huset til den tid, er ukendt. Derfor kan du ikke stemple købet af Vinicius som et tab - for du aner ikke hvad fremtiden bringer for ham i Real Madrid.

"Maybe they hate me because I'm too good."
Følgende bruger(e) sagde tak: Kassow-Rossing

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

6 år 8 måneder siden #36 af Hugol

Pelle skrev: Ja, selvfølgelig er de begyndt at betale for ham, det gør man også, når man køber et hus. Men huset skal jo sælges igen på et tidspunkt, og den indtægt, man får for huset til den tid, er ukendt. Derfor kan du ikke stemple købet af Vinicius som et tab - for du aner ikke hvad fremtiden bringer for ham i Real Madrid.


Det har du ret i selvf, men du går da virkelig ikke ud fra at Real Madrid kan få 45 for ham?!?!

Bortset fra det skal beløbet betales inden han ender i Madrid, hvorfor vi kan få en spiller som ikke engang er egnet måske når han lander!

Har valgt at takke af på forum!

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Leveret af Kunena Forum
Annonce