Om vores rivaler VII

11 år 11 måneder siden #5329 af Gribben
Besvaret af Gribben på emne Om vores rivaler VII
Nu er brugeren Rummenigge så også en af dem på det forum, som generelt er længst fra pædagogisk rækkevidde, hvilket trods alt siger betragteligt meget. Og det på et forum, som kan få selv Storken til at lyde objektiv :-)

Det er lidt paradoksalt, at det er på målmandsposten, han ser som det eneste sted en fordel til Real Madrid. Mærkeligt eftersom 3 af de 4 målmænd er nye og den sidste, Iker, virker lidt som en lottokupon for den kommende sæson. Det eneste sted hvor jeg er enig med ham, er at Busquets og Mascherano er bedre end Xabi og Illara. Ingen tvivl der. Men ja det er komisk og vel også småpinligt at han ser cb'erne som lige stærke. Og så konsaterer han at ingen af holdene er prangende på den post, på trods af at Real Madrid vel med klar afstand er det hold i verden, der er bedst besat på den position.

Hvordan han får resten af midtbanen til at være bedre for Barcelona er også en gåde. Iniesta er selvfølgelig klasse mens resten i bedste fald er rene lottokuponer. Hvordan han kan få en over-the-hill Xavi, en Rakitic, som lige er blevet klart overstrålet til vm af Modric, samt nogle unge spillere som Sergi Roberto, Rafinha og evigt håbløse Song til at være bedre end Modric, Kroos, DiMaria, Isco , James og Khedira er et spørgsmål, jeg godt gad at stille ham.

Angrebet synes jeg er uklart. Mest hos Barcelona. BBC ved man cirka hvor man har, men hvordan Barcelonas angreb kommer til at spille sammen i den kommende sæson, ved ingen. Dog har det nok et højere potentiale, hvis de kan få det til at fungere, men også en højere risiko, hvis de ikke kan. Alt i alt vil jeg vurdere, at det er cirka lige på det punkt.

Dog skal man ikke helt forklejne Barcelona. De har en start-11 som godt kan vinde alle turneringer, hvis alt flasker sig for dem. Deres store problem er, at der skal skiftes ud en gang i mellem og der bliver også skader med mere. Her er der ikke meget klasse at supplere med fra deres bænk. Her står Real Madrid langt stærkere og mere robust, hvor man har rigtigt gode erstatninger på næsten alle pladser.

Hvad er jeres tanker, når man sammenligner de to hold?
Sidste redigering: 11 år 11 måneder siden ved Gribben.
Emnet er blevet låst.
  • RasmusKring
  • Gæst
  • Gæst
11 år 11 måneder siden #5330 af RasmusKring
Besvaret af RasmusKring på emne Om vores rivaler VII

Gribben skrev: Nu er brugeren Rummenigge så også en af dem på det forum, som generelt er længst fra pædagogisk rækkevidde, hvilket trods alt siger betragteligt meget. Og det på et forum, som kan få selv Storken til at lyde objektiv :-)

Det er lidt paradoksalt, at det er på målmandsposten, han ser som det eneste sted en fordel til Real Madrid. Mærkeligt eftersom 3 af de 4 målmænd er nye og den sidste, Iker, virker lidt som en lottokupon for den kommende sæson. Det eneste sted hvor jeg er enig med ham, er at Busquets og Mascherano er bedre end Xabi og Illara. Ingen tvivl der. Men ja det er komisk og vel også småpinligt at han ser cb'erne som lige stærke. Og så konsaterer han at ingen af holdene er prangende på den post, på trods af at Real Madrid vel med klar afstand er det hold i verden, der er bedst besat på den position.

Hvordan han får resten af midtbanen til at være bedre for Barcelona er også en gåde. Iniesta er selvfølgelig klasse mens resten i bedste fald er rene lottokuponer. Hvordan han kan få en over-the-hill Xavi, en Rakitic, som lige er blevet klart overstrålet til vm af Modric, samt nogle unge spillere som Sergi Roberto, Rafinha og evigt håbløse Song til at være bedre end Modric, Kroos, DiMaria, Isco , James og Khedira er et spørgsmål, jeg godt gad at stille ham.

Angrebet synes jeg er uklart. Mest hos Barcelona. BBC ved man cirka hvor man har, men hvordan Barcelonas angreb kommer til at spille sammen i den kommende sæson, ved ingen. Dog har det nok et højere potentiale, hvis de kan få det til at fungere, men også en højere risiko, hvis de ikke kan. Alt i alt vil jeg vurdere, at det er cirka lige på det punkt.

Dog skal man ikke helt forklejne Barcelona. De har en start-11 som godt kan vinde alle turneringer, hvis alt flasker sig for dem. Deres store problem er, at der skal skiftes ud en gang i mellem og der bliver også skader med mere. Her er der ikke meget klasse at supplere med fra deres bænk. Her står Real Madrid langt stærkere og mere robust, hvor man har rigtigt gode erstatninger på næsten alle pladser.

Mine tanker er, at Barcelona er uhyggelgit gode i angrebet og på midtbanen, men sammenlignet med de absolut bedste, så mangler de rigtig meget i forsvaret og måske også på målmandsposten. Der er ikke en klassespiller uden spørgsmålstegn blandt Barcelonas 5 bagerste. Pique har spillet to middelmådige sæsoner i træk, Alves & Alba har mangler i det defensive. De resterende spillere er i bedste fald middelmådige i sammenligning med de bedste. midtbanen og angrebet kan dog stilles op overfor alle, så kort sagt synes jeg, at Barcelona har en udemærket trup med stor slagside. De får problemer imod de bedste hold i ligaen og CL.
Emnet er blevet låst.
11 år 11 måneder siden #5331 af Sebberg
Besvaret af Sebberg på emne Om vores rivaler VII

Gribben skrev: Nu er brugeren Rummenigge så også en af dem på det forum, som generelt er længst fra pædagogisk rækkevidde, hvilket trods alt siger betragteligt meget. Og det på et forum, som kan få selv Storken til at lyde objektiv :-)

Jeg er enig med dig. Hans indlæg skriger af manglende evne til at tage tilhørerbrillerne af. Især CB sammenligningen er en fadæse.

Dertil er det også trættende at høre på Barca-fansnes fascination af Rakitic, hvor de åbenbart mener, at han er et ligeså godt køb som Kroos. Manden har haft et par gode sæsoner for et middelmådigt hold, men alligevel sammenligner man ham med Kroos, der netop har været en afgørende faktor på et VM vinder og på en tidligere CHL vinder. Stop nu jer selv.
Emnet er blevet låst.
11 år 11 måneder siden #5332 af DarioGomez
Besvaret af DarioGomez på emne Om vores rivaler VII
Bare sådan helt generelt:

Hvorfor pokker bekymrer I jer om, hvad en flok Barcelona-fans skriver og mener?

Det er da i bedste fald inderligt ligegyldigt, hvad en flok Real Madrid-hadere tænker og føler ...

Som udgangspunkt gider jeg ikke beskæftige mig med klubber, der har færre end 35 nationale mesterskaber ...
Sidste redigering: 11 år 11 måneder siden ved DarioGomez.
Følgende bruger(e) sagde tak: Siempre Madrid, raul7=kongen, BBB, andreashn
Emnet er blevet låst.
11 år 11 måneder siden #5333 af elle44
Besvaret af elle44 på emne Om vores rivaler VII
Desuden gælder det begge veje, der findes også folk herinde (ikke mange), der er meget farvet. Men det er jo trolls og haters der får mest opmærksomhed på diverse forums, derfor ligner det at den generelle Barca/madrid fan er håbløst umoden. Jeg synes dog både herinde og på Barca forum er mange der er gode til at være objektive, det er bare dem der er meget farvet der får den meste opmærksomhed, og det er typisk de samme personer gang på gang.

Helt pinligt er det på bold.dk, og hvis man virkelig vil tvivle på den generelle intellekt på verdensplan, bør man besøgte goal.com ;)
Emnet er blevet låst.
11 år 11 måneder siden #5334 af BBB
Besvaret af BBB på emne Om vores rivaler VII

elle44 skrev: Desuden gælder det begge veje, der findes også folk herinde (ikke mange), der er meget farvet.

Der er godt nok også mange farvede herinde... medmindre man ikke betragter hvid som værende en farve. Vi er hverken værre eller bedre end FCB, FCK eller PSG fans. United, Brøndby og AGF er naturligvis noget andet ;-)
Følgende bruger(e) sagde tak: El Madridista, JimmyBroe, MMM
Emnet er blevet låst.
11 år 11 måneder siden #5335 af El_Juan
Besvaret af El_Juan på emne Om vores rivaler VII

Atlético Madrid and Club América have reached an agreement for the transfer of Raúl Jiménez . The forward will sign with our club once he undergoes the corresponding medical examination.

Raúl Jiménez is now officially a new Atlético Madrid player; the capital club have reached an agreement with Club América for the striker, who will join the Rojiblancos for the next six seasons. The deal is reported to have been closed at around 11 million euros.

Read more: Atlético confirm Raúl Jiménez capture - AS.com (English version)

Emnet er blevet låst.
11 år 11 måneder siden #5336 af Siempre Madrid
Besvaret af Siempre Madrid på emne Om vores rivaler VII
Javi Martinez blev alvorligt skadet i går i den tyske Super Cup mod Dortmund.

Gad vide, om det får Hykleren til at gå efter Sami Khedira, som blev parkeret på tilskuerpladserne i tirsdags?

No soy sólo perfecto, soy Madridista también. Madridista con corazón y cojones.
¡¡¡Illa Illa Illa, Juanito Maravilla!!!
Los días que tu juegas, son todo lo que soy.
Si quieres llevar este escudo, primero hay que sudar la camiseta.
Florentino Pérez: El ultimo titulo es el primer paso al siguiente.
Emnet er blevet låst.
11 år 11 måneder siden #5337 af DarioGomez
I og med at Javi jo også til dels bliver brugt defensivt, så vil det nok ikke give meningen.

Så længe han ikke henter åbenbaringen Mascherano i Barcelona - ham vil jeg godt nok meget gerne have, at de beholder ...

Som udgangspunkt gider jeg ikke beskæftige mig med klubber, der har færre end 35 nationale mesterskaber ...
Emnet er blevet låst.
11 år 11 måneder siden #5338 af Siempre Madrid
Besvaret af Siempre Madrid på emne Om vores rivaler VII

DarioGomez skrev: I og med at Javi jo også til dels bliver brugt defensivt, så vil det nok ikke give meningen.

Så længe han ikke henter åbenbaringen Mascherano i Barcelona - ham vil jeg godt nok meget gerne have, at de beholder ...

Hm., der er jeg så en af dem, der mener at Luis Enrique har set rigtigt ved at placere ham på den centrale midtbane og ikke i forsvaret.

No soy sólo perfecto, soy Madridista también. Madridista con corazón y cojones.
¡¡¡Illa Illa Illa, Juanito Maravilla!!!
Los días que tu juegas, son todo lo que soy.
Si quieres llevar este escudo, primero hay que sudar la camiseta.
Florentino Pérez: El ultimo titulo es el primer paso al siguiente.
Følgende bruger(e) sagde tak: Dios
Emnet er blevet låst.
11 år 11 måneder siden #5339 af DarioGomez
Men i og med, at Vermalen allerede er skadet og sikkert fortsætter den fine stime, så havner Mascherano enten i forsvaret igen eller endnu værre - på bænken ...

Emnet er blevet låst.
  • RasmusKring
  • Gæst
  • Gæst
11 år 11 måneder siden #5340 af RasmusKring
Besvaret af RasmusKring på emne Om vores rivaler VII

Siempre Madrid skrev: Javi Martinez blev alvorligt skadet i går i den tyske Super Cup mod Dortmund.

Gad vide, om det får Hykleren til at gå efter Sami Khedira, som blev parkeret på tilskuerpladserne i tirsdags?

Khedira er da en solid spiller, men han bliver aldrig en rigtig klassespiller, i mine øjne. Dertil har han for mange begrænsninger teknisk og fysisk. Så hvis vi kan få 30 mio € for ham, så synes jeg personligt, at det er værd at overveje.
Emnet er blevet låst.
Leveret af Kunena Forum