AFSTEMNING! Skal Navas skiftes ud?
Afstemning: Skal Navas skiftes ud med De Gea, Courtois eller en helt tredje målmand i Dette transfervindue?
| Ja! |
|
31 | 42.5% |
| Nej! |
|
32 | 43.8% |
| I tvivl! |
|
10 | 13.7% |
| Antal stemmer: 73 | |||
| Kun registrede brugere kan deltage i afstemningen | |||
Siempre fiel skrev:
nono skrev: Navas er en fantastisk målmand og jeg savner personligt slet, slet ikke "verdens bedste målmand" Iker Casillas i buret. Måske var han i sin storhedstid marginalt bedre end Navas
Jeg må le. (...) Det er så himmelråbende stupidt at al nogenlunde fornuftig debat jo er udelukket.
Han er ik i nærheden af de bedste keepere i verden, end ik i ligaen - jeg vil gætte på at han ik er i top 30 i verden.
Ja, okay... Så er I vist begge to lige gode kandidater til en nogenlunde fornuftig debat.
"En los momentos difíciles uno necesita cariño no más palos" - Ramos
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
Selvfølgelig skal Paras ikke skiftes ud, han har alt hvad der kræves for at spille i Real Madrid og bidrager med langt flere point end hvad han koster, hvis man kan tale om at enkelt spiller ud af 11+ har den indflydelse. Al den snak om at han dropper er luftkasteller i mine øjne og eksemplificeringerne er latterlige (eksempelvis straffesparket mod Suarez), så skulle man nærmere rette blikket mod forsvaret hvis man har travlt med at pege fingre af nogen. Ud over han sublime reflekser, hans adræthed, en mod en evner, så er noget af det vigtigste han besidder, som ikke kun relaterer sig til hans egne præstationer, men i høj grad til truppens forfatning - vel hans professionalisme, det stålfaste fokus, arbejdsomheden, integriteten. Der er aldrig noget pis med Navas, og han tårner sig ikke op og tror han kan diktere hvad som helst med middelmåde præstationer som en vis anden klublegende havde det med at gøre. Nej, Keylor er netop hvad vi har haft brug for, hans indstilling er forbilledlig og fundamentet for at man gør sit bedste til træning og kamp. Han bidrager ikke kun med sin kvaliteter på positionen, men med den alma/sjæl han bringer til truppen, hvilket alt andet lige virker til at fordre et godt socialt miljø og et sammenhold vi i den grad har manglet (hvilket i princippet burde indvirke positivt på præstationerne).
Siempre fiel skrev:
nono skrev: Navas er en fantastisk målmand og jeg savner personligt slet, slet ikke "verdens bedste målmand" Iker Casillas i buret. Måske var han i sin storhedstid marginalt bedre end Navas
Jeg må le - med mindre du ik er gammel nok til at huske Ikers 15 år i klubben og udelukkende taler om det svingende niveau han leverede de sidste par sæsoner - og det drama som ALDRIG har været en del af historien før Mourinho kom og startede det - så er det jo det mest syge jeg har hørt.
Vi taler her om den klart bedste keeper i Real Madrids historie og så totalt sviner du ham med et udsagn om at han evt var marginalt bedre end Mr Average. Det er så himmelråbende stupidt at al nogenlunde fornuftig debat jo er udelukket.
Du er i dine gode ret til at være uenig og det er jeg ligeledes. Med undtagelse af Ikers ene super sæson under Bernd Schuster har han generelt været en svingende målmand for Real Madrid. Han havde alle de samme svagheder som Navas og var derudover fornærmende ringe med bolden ved fødderne. Casillas har levet ufattelig højt på at være et egen-udviklet produkt ligesom han efter sit spektakulære indhop i CL finalen mod Leverkusen blev en publikums kæledække, som man i mange år (og åbenbart stadig) yndede at holde hånden over. Og ja, så tabte man alt for Casillas under Mourinho da skubbede klubbens interesser til side for sine egne og efter alt at dømme forsøgte at skabe splid, grupperinger i truppen samt lækkede oplysninger til pressen.
nono skrev:
Siempre fiel skrev:
Jeg må le - med mindre du ik er gammel nok til at huske Ikers 15 år i klubben og udelukkende taler om det svingende niveau han leverede de sidste par sæsoner - og det drama som ALDRIG har været en del af historien før Mourinho kom og startede det - så er det jo det mest syge jeg har hørt.
Vi taler her om den klart bedste keeper i Real Madrids historie og så totalt sviner du ham med et udsagn om at han evt var marginalt bedre end Mr Average. Det er så himmelråbende stupidt at al nogenlunde fornuftig debat jo er udelukket.
Du er i dine gode ret til at være uenig og det er jeg ligeledes. Med undtagelse af Ikers ene super sæson under Bernd Schuster har han generelt været en svingende målmand for Real Madrid. Han havde alle de samme svagheder som Navas og var derudover fornærmende ringe med bolden ved fødderne. Casillas har levet ufattelig højt på at være et egen-udviklet produkt ligesom han efter sit spektakulære indhop i CL finalen mod Leverkusen blev en publikums kæledække, som man i mange år (og åbenbart stadig) yndede at holde hånden over. Og ja, så tabte man alt for Casillas under Mourinho da skubbede klubbens interesser til side for sine egne og efter alt at dømme forsøgte at skabe splid, grupperinger i truppen samt lækkede oplysninger til pressen.
Hvor er jeg dog rørende enig:')
Jeg er her stadig XOXO
nono skrev:
Siempre fiel skrev:
Casillas havde vel først og fremmest en idé om at han vidste hvad der var bedst for klubben og landsholdet og forsøgte vel i højere grad at skabe en form for modvægt til de af Mourinho idéer han ikke var enig i? Det blev han så straffet for. Men Mourinho (og nono) havde ret, Casillas var ofte middelmådig og levede af og til mere på affektion end reelle kvaliteter. Men jeg forstår da godt at han selvopfattelse gjorde at han ikke kunne lade Mourinhos til tider aggressive ageren stå på. Det var nu bare en del af flere tiltag fra Mourinhos side der var nødvendig.
Var Dudek ikke ude og postulere at det var ham der havde lækket ting og sager?
MAYBE THEY HATE ME BECAUSE IM TOO GOOD. -CRISTIANO RONALDO
Nu spørger jeg måske dumt, men hvordan kan Casillas leve på at være eget-udviklet produkt udadtil? Forstået på den måde, at han af alle andre end Madridistas verden over blev kåret til verdens bedste målmand i 5 år træk. Altså den målmand med flest individuelle titler siden prisen blev indført engang i start 90'erne, hvis ikke jeg husker helt forkert. Buffon og Schmeichel, som jeg mener er de eneste målmand med samme niveau som Casillas igennem tiderne har vundet den henholdsvis 4 og 2 gange.
Det er jo direkte usagligt, at nævne Casillas kun havde 1 god sæson under Schuster. Faktisk er det på grænsen til det mest farvede indlæg jeg nogensinde har læst. Farvede, da man kan fornemme, at du bebrejder Casillas for alt ondt der skete under Mourinho, og slet slet ikke har fingeren på pulsen når du vælger at skrive som du gør.
Casillas var elendig med benene, og langtfra den bedste i boksen, men overlegen på stregen, i mand mod mand, placeringsevne og overblik. Det er jo langt over grænsen til det useriøse, og skal debatten fortsætte, så ryk den da til sjov og spas, for det her går over i historiebøgerne, som det mest komiske og faktisk også tragiske der er skrevet herinde.
No solo soy perfecto, también soy Madridista.
Og skulle jeg nævne én ting, der ærgrer mig mere end noget andet i Real-regi, så er det hvordan Mourinho formåede at forpeste og splitte klubben og hele fanbasen. Tænk at den slangeolie-sælger rent faktisk kunne overbevise nogen om at Iker Casillas var middelmådig (dårligere end Adan og Lopez(!)), mere egoistisk end Mou selv og modstander af klubben? Det er jo helt, helt grotesk…
Endnu værre bliver det når selvsamme folk der forklejner Casillas’ evner og person samtidig ophøjer Navas’ ditto…
Iker var, som Dios også medgiver, ikke prangende i hverken feltet eller med fødderne, men han er muligvis den bedste nogensinde på stregen og i 1-mod-1. Læg dertil hans uhørte stabilitet, absurde topniveau, meget lave fejlmargin, utrolige kølighed, vilje og målrettethed, og det faktum at han formåede at brillere på selv nogle af de mest vaklende og skrøbelige Real Madrid-hold gennem tiderne.
Grande Iker!
No soy sólo perfecto, soy Madridista también
Keylor Navas har ikke niveauet, og han har heller aldrig haft det. Jeg må dog også rose ham. For det er noget af en bedrift han har opnået; at være så sympatisk, at fansene udelukkende støtter ham pga. dette. Han er så vellidt, at Florentino Perez ikke tør at sælge ham. Så har man også set, at dette kan virke for selv den dårligste spiller.
Men det er 100% sikkert at vi ikke henter en ny målmand, så vi må leve med Keylor i endnu et år. Pura Vida.
- DarioGomez
-
- Eduardo
-
Steen skrev: Det er meget simpelt. Det er kun få ting, der taler imod at vi skriver historie i denne sæson, og at beholde Keylor på mål, er et af dem. Der er langt mere plausibelt at vi vinder trofæer i år, hvis vi udskifter Keylor Navas med De Gea eller Courtois. De er begge LANGT bedre.
Keylor Navas har ikke niveauet, og han har heller aldrig haft det. Jeg må dog også rose ham. For det er noget af en bedrift han har opnået; at være så sympatisk, at fansene udelukkende støtter ham pga. dette. Han er så vellidt, at Florentino Perez ikke tør at sælge ham. Så har man også set, at dette kan virke for selv den dårligste spiller.
Men det er 100% sikkert at vi ikke henter en ny målmand, så vi må leve med Keylor i endnu et år. Pura Vida.
Med andre ord det at være sympatisk gør, at man kan snuppe friløbere, redde straffespark og udføre umulige refleksredninger?
No wonder jeg aldrig blev professionel målmand.
Med anden ord; kæft en gang bavl.
Som udgangspunkt gider jeg ikke beskæftige mig med klubber, der har færre end 35 nationale mesterskaber ...
DarioGomez skrev:
Steen skrev: Det er meget simpelt. Det er kun få ting, der taler imod at vi skriver historie i denne sæson, og at beholde Keylor på mål, er et af dem. Der er langt mere plausibelt at vi vinder trofæer i år, hvis vi udskifter Keylor Navas med De Gea eller Courtois. De er begge LANGT bedre.
Med andre ord det at være sympatisk gør, at man kan snuppe friløbere, redde straffespark og udføre umulige refleksredninger? .
Ja, for det var vi jo vidne til i sidste sæson ... Eller noget.