AFSTEMNING! Skal Navas skiftes ud?
Afstemning: Skal Navas skiftes ud med De Gea, Courtois eller en helt tredje målmand i Dette transfervindue?
| Ja! |
|
31 | 42.5% |
| Nej! |
|
32 | 43.8% |
| I tvivl! |
|
10 | 13.7% |
| Antal stemmer: 73 | |||
| Kun registrede brugere kan deltage i afstemningen | |||
Dios skrev: @Nono.
Nu spørger jeg måske dumt, men.
Her skulle du nok have parkeret dit indlæg. Hvis du mener at mit indlæg, der i al sin enkelthed peger på, at jeg er helt uenig i den kvalitetsgrøft som Du/I beskriver mellem Iker Casillas og Navas, er det mest farvede der nogensinde er skrevet på dette forum, så er det eddermame på tide, at nogen bød ind med lidt kolorit. I et samfundsperspektiv, er det dybt bekymrende at en antagelig ung mand som dig er så uniform og konform, at du foretrækker at alle mener det samme, siger det samme, tænker det samme
Men, jeg er tålmodig mand så jeg prøver igen:
Keylor Navas er i min optik en fremragende målmand og jeg ser kun De Gea og Courtois som marginalt bedre. Ligeledes står jeg ved mine ord om Casillas som værende dybt overvurderet. Han har været meget priviligeret at være målmand for verdens bedste klub og samtidig målmand i en tid hvor et altdominerende Barcelona-hold også vandt alt med landsholdet. Der mener jeg bla at forklaringen på mange af de individuelle titler ligger begravet (apropos "finger på pulsen", hvilket i din kontekst var ret uforståeligt).
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
Synes godt nok det en noget selektiv hukommelse :D
nono skrev:
Dios skrev: @Nono.
Nu spørger jeg måske dumt, men.
Her skulle du nok have parkeret dit indlæg. Hvis du mener at mit indlæg, der i al sin enkelthed peger på, at jeg er helt uenig i den kvalitetsgrøft som Du/I beskriver mellem Iker Casillas og Navas, er det mest farvede der nogensinde er skrevet på dette forum, så er det eddermame på tide, at nogen bød ind med lidt kolorit. I et samfundsperspektiv, er det dybt bekymrende at en antagelig ung mand som dig er så uniform og konform, at du foretrækker at alle mener det samme, siger det samme, tænker det samme
Men, jeg er tålmodig mand så jeg prøver igen:
Keylor Navas er i min optik en fremragende målmand og jeg ser kun De Gea og Courtois som marginalt bedre. Ligeledes står jeg ved mine ord om Casillas som værende dybt overvurderet. Han har været meget priviligeret at være målmand for verdens bedste klub og samtidig målmand i en tid hvor et altdominerende Barcelona-hold også vandt alt med landsholdet. Der mener jeg bla at forklaringen på mange af de individuelle titler ligger begravet (apropos "finger på pulsen", hvilket i din kontekst var ret uforståeligt).
Ser du nogen steder at jeg nævner Navas? Eller overhovedet sammenligner dem? Skal vi derhen, så er der så stor forskel IMO, at vi taler Ronaldo vs. Nani. Navas er ikke i nærheden af, at være noget der minder om historiens bedste målmand, så derfor tåler han slet ikke sammenligningen med Casillas, og det var derfor jeg så pænt valgte helt at undlade Navas.
Jeg vil ikke have du mener det samme som mig, men ikke at anerkende kvalitet er jo en kæmpe mangelvarer. Nuvel, så er Navas da en god målmand, men han tåler jo slet ikke sammenligningen med nogle af de bedste. Både igennem tiden, men også på nuværende punkt.
Vi skal ikke længere ud, for du har tydeligvis problemer med Casillas. En overbevisning er en langt større trussel imod sandheden end en løgn, og det er vel mere eller mindre der den ligger med dig. Fortsat god aften :)
No solo soy perfecto, también soy Madridista.
Lars1991 skrev: Men Casillas brugte jo mere tid i et Real Madrid i, mere eller mindre, ruiner end på "verdens bedste klub"? En Real Madrid defensiv der var hullet som en si, med offensive spillere der ikke gad lave noget defensivt og forsvarsspillere der aldrig havde kvaliteten til at skulle spille i Real Madrid. Gabriel Heinze, Walter Samuel, Woodgate etc. Defensive midtbanespillere som Graver og Pablo Garcia.
Synes godt nok det en noget selektiv hukommelse :D
Mere eller mindre selektiv end ham som nævner de tre dårligste forsvarsspillere Iker har spillet sammen med og samtidig undlader at runde landsholdet?
Men ja, jeg nævner ikke landsholdet for der havde han tit ikke særlig meget at lave, og det jo heller ikke der han spiller langt de fleste af hans kampe.
- Siempre fiel
- Platin bruger
-
Zyconith skrev:
Siempre fiel skrev:
nono skrev: Navas er en fantastisk målmand og jeg savner personligt slet, slet ikke "verdens bedste målmand" Iker Casillas i buret. Måske var han i sin storhedstid marginalt bedre end Navas
Jeg må le. (...) Det er så himmelråbende stupidt at al nogenlunde fornuftig debat jo er udelukket.
Han er ik i nærheden af de bedste keepere i verden, end ik i ligaen - jeg vil gætte på at han ik er i top 30 i verden.
Ja, okay... Så er I vist begge to lige gode kandidater til en nogenlunde fornuftig debat.
Ja og hvis der er én der har forstand på fornuftig debat, så er det nemlig lige præcis dig!! :-D
Nå men du mener det ik var fornuftigt hva jeg skrev, men lige præcis mit udsagn om at han nok ik er i top 30 i verden er ik videnskabelig, men ik desto mindre mener jeg det i ramme alvor - det er ik engang sagt for at overdrive. Jeg tænker at der alene i La Liga er adskillige keepere der er bedre eller mindst samme niveau.
Og lad nu være - der var flere åbenlyse kæmpedrop i sidste sæson - det var jo decideret pinligt at se ham agere mod eksempelvis Sevilla og Napoli.
Men igen, han træner ih så hårdt og er SÅ sød, så lad os endelig lade være med at hente en rigtig klassekeeper fordi vores Costa Ricanske bedstefar giver ALT hva han har til træning
Jeg tror alle herinde kender til min holdning om Iker. Men lige for at opfriske hukommelsen, så mener jeg stadig Iker var en af verdens bedste keepere i flere sæsoner. Men i hans sidste 2-3 sæsoner var han ikke noget nær i top-top målmand. Han var utrolig middelmådig og det var så tydeligt, at Lopez præsterede bedre end Casillas fra første dag han vendte hjem igen. Jeg ville til hver en tid vælge Navas over Casillas hvis vi snakker spanierens niveau de sidste par sæsoner i Real Madrid.
I forhold til afstemningen så mener jeg, at vi skal beholde ham. Så længe han præstere så fint som han gør og har gjort det sidste halve års tid, skal man været et forkælet lille barn for at ville ha' nyt på målmandsposten imo. Det kan sgu være grænsende til det frastødende når man hører Real Madrid fans nogen gange. Manden har gjort det til ug og har kun haft udfald i lidt over en halv sæson og alligevel skriger folk på nyt blod mellem stængerne.... føj:'D
Jeg er her stadig XOXO
Kunne nogen fremskaffe noget relevant statistik på vores Navas og eksempelvis De Gea eller en anden målmand fra La Liga, Ter Stegen eller Oblak måske.
Og nu snakker jeg ikke kun cleansheets osv.
Jeg er her stadig XOXO
- DarioGomez
-
- Eduardo
-
JimmyBroe skrev: Hvad har jeg dog rodet os ud i.':)
Jeg tror alle herinde kender til min holdning om Iker. Men lige for at opfriske hukommelsen, så mener jeg stadig Iker var en af verdens bedste keepere i flere sæsoner. Men i hans sidste 2-3 sæsoner var han ikke noget nær i top-top målmand. Han var utrolig middelmådig og det var så tydeligt, at Lopez præsterede bedre end Casillas fra første dag han vendte hjem igen. Jeg ville til hver en tid vælge Navas over Casillas hvis vi snakker spanierens niveau de sidste par sæsoner i Real Madrid.
I forhold til afstemningen så mener jeg, at vi skal beholde ham. Så længe han præstere så fint som han gør og har gjort det sidste halve års tid, skal man været et forkælet lille barn for at ville ha' nyt på målmandsposten imo. Det kan sgu være grænsende til det frastødende når man hører Real Madrid fans nogen gange. Manden har gjort det til ug og har kun haft udfald i lidt over en halv sæson og alligevel skriger folk på nyt blod mellem stængerne.... føj:'D
Præcis! Fuck dig Jimmy! Du splidens (slagter)mester...
Som udgangspunkt gider jeg ikke beskæftige mig med klubber, der har færre end 35 nationale mesterskaber ...
Siempre fiel skrev: Men igen, han træner ih så hårdt og er SÅ sød, så lad os endelig lade være med at hente en rigtig klassekeeper fordi vores Costa Ricanske bedstefar giver ALT hva han har til træning
Skru' godt op :)
"En los momentos difíciles uno necesita cariño no más palos" - Ramos
DarioGomez skrev:
Præcis! Fuck dig Jimmy! Du splidens (slagter)mester...
Jeg er ikke slagter længere. Mine hænder faldt næsten af... jeg har vandeksem... jep, jeg kan ikke tåle vand.
Jeg er her stadig XOXO
- Siempre fiel
- Platin bruger
-
Og når du mener han har været til ug de sidste 6 måneder, så går jeg stærkt ud fra du regner sommerferien med - for ellers ska det lige nævnes at der den seneste halvsæson var adskillige kongedrop - mod Napoli var jo pragteksemplet. Og før det så vi det mod Sevilla og hvis vi går længere tilbage så var han en skandale ude mod Dortmund. Og når du siger han præsterer til ug så mener du at når han giver returer direkte ud midt i feltet (er allerede sket flere gange i år på trods af kun 4 kampe spillet), så er det ren verdensklasse eller hur? Altså at se en Neuer eller en Oblak er jo en helt, helt anden klasse. Jeg har flere gange sammenlignet Navas med Kameni og jeg mener stadig det er den bedste sammenligning. Hvor tit har vi ik set Kameni sprælle rundt og redde den ene umulige bold efter den anden. Problemet er blot at han også dropper alt for ofte, ligesom Navas, og de har begge til fælles at være usikre i luften - Navas tøver tit med at gå ud eller også går han helt fejl af indlægget. Men nuvel, Navas er overall bedre end afrikaneren, men der er bestemt mere Kameni end der er Neuer i Navas.
Så ka du mene det er forkælet eller frastødende - jeg fatter bare ik hva faen du plaprer om - hvori er problemet i at nogle vil opgradere keeperposten fra den sødeste til den bedste? Du mener jo tydeligvis at Navas er fremragende og så forstår jeg da godt du ik vil bytte ham ud - men for os der ik er fans af drops og middelmådighed, vi drømmer såmænd bare om at få en klassekeeper igen - det er sørme frastødende.
Og synes ik der er grund til at køre videre på Iker-debatten. Hvis din holdning til Iker er som du giver udtryk for, så er du med al respekt ik gammel nok til at ha fulgt alle mandens 16 år i klubben eller også har du vist ik fulgt dem tæt nok. Ingen tvivl om at de sidste par sæsoner var præget af uro og svingende præstationer, men det var de første, ikke ubetydelige 13-14 år så ik!