Før Tottenham - Real Madrid, Champions League, 4. gruppekamp

8 år 10 måneder siden #73 af Carlos3

El Siete skrev:

mohbar skrev:

Kratmus skrev:

Raul7-2880 skrev: Coentrao> Theo
Danilo>Ashraf
Pepe> Jesus vallejo
James>Cabellos
Morata+Mariano>> Mayoral

Alle som mente/mener at vi kom forstærket ud af transfervinduet burde skamme sig...

Spot on... Men harmonien i truppen er jo blevet bedre! :P

Kvalitet fornægter sig ikke. Men kvalitet mangler vi i bredden.

- Danilo var bambi på glatis for os og endnu har han ikke overbevist i City. Achraf bliver bedre for hver kamp og er en coming star
- Pepe burde have fået en sæson mere - virkelig ærgerligt.
- James burde absolut have blevet. Han blev frosset ud af Zidane -savner hans vigtige mål/assists.
- Morata havde jeg intet imod at vi skilte os ad -men det skulle ske samtidig med at vi købte en endnu bedre angriber. Det gjorde vi så devsærre ikke = MEGET DUMT!!

-Der skal så absolut ske noget til vintertransferen: Vi skal købe en HABIL angriber: Cavani, Lewandowski eller allerhelst Dybala.

Enig i det meste, men vi har valgt at satse på Isco og Asensio i stedet for James, der var simpelthen ikke minutter nok til at tilfredsstille alle.

Vi kommer ikke til at hente noget i vintervinduet der kommer til at gøre en forskel, vi må bide i det sure æble og håbe på at Zidane får animeret vores spillere og vi ender sæsonen med et okay udgangspunkt. En ting er dog sikkert; vores trup er langt fra stærkere end sidste år, desværre

"I chose Real Madrid instead of Barcelona because I'm a winner, not a loser"

- Alfredo Di Stefano
Sidste redigering: 8 år 10 måneder siden ved Carlos3.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

8 år 10 måneder siden #74 af Neye

Zyconith skrev: Ronaldo efter kampen: "vi var stærkere med Pepe, Morata og James".

Tror ikke Ronaldo bliver og ærlig talt, synes jeg også det er tiden, at vi får lavet den store udskiftning vi alle ved er lige oppe over

8 år 10 måneder siden #75 af Zyconith

Neye skrev:

Zyconith skrev: Ronaldo efter kampen: "vi var stærkere med Pepe, Morata og James".

Tror ikke Ronaldo bliver og ærlig talt, synes jeg også det er tiden, at vi får lavet den store udskiftning vi alle ved er lige oppe over

Ser du ham som en del af problemerne?

Men altså, vi har verdens måske bedste højre- og venstrebacks. Centerforsvaret ved jeg snart ikke af. Ramos er som nat og dag. Nacho er nogenlunde stabil. Vi har Tyskland og Kroatiens bedste midtbanespiller(e) (inkl. Kovacic). Vi har nogle af verdens bedste højre- og venstrekanter. Benz han skal bare være skarpere, men det har han sgu aldrig været, han nåede ikke Higuain til sokkeholderne. Så har vi lidt blandet landhandel i Casemiro, Vazques, Casilla, etc. plus nogle talenter. Med andre ord, jeg kan ikke se hvad vi skal med nogen stor udskiftning. Vi har det hele, en dygtig træner, og nogle +/- reserver på højrebacken, den defensive midt og i angrebet. Jeg nægter at tro på, at der skal nogen stor udskiftning til før tingene bliver gode igen.

Nu må vi se hvad der sker. Det bekymrer mig at Perez render og blander sig i tingene og det kommer ud til offentligheden at han gav spillerne en skideballe, samt at Zidane udmelder (rygte eller true?), at han er den første til at smutte hvis tingene skrider. Når Perez 'offentligt' blander sig sker der altid ballade... Men som jeg ser det, står det ikke slemt nok til mht. en evt. udskiftning på trænerbænken.

Jeg er enig med Siempre og flere i, at transfervinduet virkede en kende vagt. De fleste kan blive enige om at Pepe savnes (den eneste der reelt udmeldte at han ville blive), men jeg tænker mere at vi ville have godt af noget nyt blod af højere kvalitet end Achraf, Vallejo og Mayoral. Ceballos og Theo er fine reserver synes jeg, om end Theo virker lidt forsimplet i sin spillestil. Jeg synes vi skulle have en defensiv midtbanespiller, der kan rotere med Casemiro og der eventuelt er bedre. Vi skulle erhverve os en angriber der kan sætte tingene på spidsen, men ikke nødvendigvis for Benz, fordi Benz - i min optik - gør meget af det rigtige. Synes eksempelvis ikke, at Benz er doven som så mange påstår, men jeg synes han løber klogt og økonomiserer sine kræfter. Et angriberalternativ kunne være en som Bas Dost, M. Dembele, Andre Silva, eller noget i den stil. Mayoral kunne godt have fået et år i Italien eller La Liga for, at få lidt mere hår på brystet og decideret spilletid. Han gør det egentlig okay, men ja, det er ligesom med Achraf, han er der sgu ikke helt endnu.

Alt andet lige synes jeg at Zidane fejler med sine rotationer på angrebsposten i denne sæson, såvel som sidste år, hvor Morata skulle have haft langt flere kampe. Nu står vi i denne kattepine. Jeg ved ikke hvad der sker for Asensio, nogen stor åbenbaring er han ikke, men måske er det også for meget at forvente af ham. Jeg håber inderligt at alle vores yngre spillere får en masse spilletid i Copa Del Rey, mod APOEL og de mindre hold i ligaen. Ellers ender vi med en flok slidte koryfæer der taber en masse point.

Summa summarum. Vi må gøre hvad vi kan, med det vi har. Store udskiftninger begriber jeg ikke nødvendigheden af. Tilføjelser som Cedric Soares til højrebacken, W. Carvalho til den defensive midt og Andre Silva til angrebet ville dog gøre underværker.

"En los momentos difíciles uno necesita cariño no más palos" - Ramos
Sidste redigering: 8 år 10 måneder siden ved Zyconith.

8 år 10 måneder siden #76 af Siempre fiel

Zyconith skrev:

Neye skrev:

Men altså, vi har verdens måske bedste højre og venstre backs. Centerforsvaret ved jeg snart ikke af. Ramos er som nat og dag. Nacho er nogenlunde stabil. Vi har Tyskland og Kroatiens bedste midtbanespillere (inkl. Kovacic). Vi har nogle af verdens bedste højre og venstrekanter. Altså, Benz han skal bare være skarpere, men det har han sgu aldrig været, han nåede ikke Higuain til sokkeholderne. Så har vi lidt blandet landhandel i Casemiro, Vazques, Casilla, etc. plus nogle talenter. Med andre ord, jeg kan ikke se hvad vi skal med nogen stor udskiftning. Vi har det hele, en dygtig træner, og nogle +/- reserver på højrebacken, den defensive midt og i angrebet. Jeg nægter at tro på at der skal nogen stor udskiftning til før tingene bliver gode igen.

Nu må vi se hvad der sker. Det bekymrer mig at Perez render og blander sig i tingene og det kommer ud til offentligheden at han gav spillerne en skideballe, samt at Zidane udmelder (rygte eller true?) at han er den første til at smutte hvis tingene skrider. Når Perez 'offentligt' blander sig sker der altid ballade... Men som jeg ser det står det ikke slemt nok til, mht. en evt. udskiftning på trænerbænken.

Jeg er enig med Siempre og flere i at transfervinduet virkede en kende vagt. De fleste kan blive enige om, at Pepe savnes (den eneste der reelt udmeldte at han ville blive), men jeg tænker mere at vi ville have godt af noget nyt blod af højere kvalitet end Achraf, Vallejo og Mayoral. Ceballos og Theo er sgu fine reserver synes jeg, om end Theo virker lidt forsimplet i sin spillestil. Jeg synes vi skulle have en defensiv midtbane spiller der kan rotere med Casemiro og der eventuelt er bedre. Vi skulle erhverve os en angriber der kan sætte tingene på spidsen, men ikke nødvendigvis for Benz, fordi Benz - i min optik - gør meget af det rigtige. Synes eksempelvis ikke at Benz er doven som så mange påstår, men jeg synes han løber klogt og økonomiserer sine kræfter. Et angriber alternativ skulle være en som Bas Dost, M. Dembele, eller noget i den stil. Mayoral kunne godt have fået et år i Italien eller La Liga får at få lidt mere hår på brystet og decideret spilletid. Han gør det egentlig okay, men ja, det er ligesom med Achraf, han er der sgu ikke helt endnu.

Alt andet lige synes jeg at Zidane fejler med sine rotationer på angrebsposten i denne sæson, såvel som sidste år hvor Morata skulle have haft langt flere kampe. Nu står vi i denne kattepine. Jeg ved ikke hvad der sker for Asensio, nogen stor åbenbaring er han ikke, men måske er det også for meget at forvente af ham. Jeg håber inderligt at alle vores yngre spillere får en masse spilletid i Copa Del Rey, mod APOEL og de mindre hold i ligaen. Ellers ender vi med en flok slidte koryfæer der taber en masse point.

Summa summarum. Vi må gøre hvad vi kan, med det vi har. Store udskiftninger begriber jeg ikke nødvendigheden af. Tilføjelser som Cedric Soares til højrebacken, W. Carvalho til den defensive midt og Andre Silva til angrebet ville dog gøre underværker.

Jeg ser heller ik nødvendigheden af "store" udskiftninger - men man missede bare en kæmpe mulighed for at "fordele" udskiftningerne af nogle af de store navne over nogle sæsoner. For de spillere der burde ha været udskiftet allerede, må skiftes nu eller ska skiftes inden for en overskuelig fremtid inkluderer jo "vigtige" spillere (enten af navn eller gavn, for nogle vedkommendes begge) som Benzema, Bale, Modric, Ramos og Cristiano - og vi er vel allesammen enige om at skulle skifte alle 5 samme sommer nok ikke er hensigtsmæssigt.

Som jeg ser det burde Benzema og Bale være skiftet ud allerede - jeg er nærmest forarget over at de begge stadig er i klubben på trods af deres præstationer - og begge på lange kontrakter (ved ik om Benz allerede HAR forlænget eller der kun er talt om at den snart blir det). Men de er der altså begge stadig - Bale har der været små rygter om i ny og næ uden at har virket alvorligt og Benzema har der aldrig været rygter om sku væk - så de er her og det ser umiddelbart ikke ud til at ændre sig på trods af mange elendigheder. Imo ku de begge med fordel ha været udfaset over de sidste par somre.

Slutningen på Cristianos tid på toppen virker lige så langsomt til at nærme sig. Sidste sæson var der uhyggeligt mange tegn på at han var dalet i niveau, men han steppede alvorligt op og viste at han helt naturligt sku fortsætte som referencepunktet. MEN nu er han startet sæsonen helt skidt og det er i hvert fald bekymrende i en grad hvor man må mod slutningen af sæsonen må vurdere hans fremtid i klubben. Jeg tror og håber dog på at genfinder et niveau der ka retfærdiggøre at han fortsætter i 18/19-sæsonen også - om ik andet, så alene af den grund at det virker mere oplagt at skibbe B og B afsted først. Men alderen er imod Cristiano og ligesom Raúls tid i klubben sluttede da niveauet ik ku retfærdiggøre at beholde én af klubbens mest elskede, så mener jeg at det er niveauet der ska bestemme om man ska beholde portugiseren - ikke sentimentalitet.

Det samme med Modric - hans niveau var klart mere ustabilt sidste sæson og har været skidt igen i denne. Han er SÅ afgørende for holdet fordi vores midtbane ellers ingen dynamik har. Som han spiller nu, så fungerer holdet simpelthen ikke og jeg mener situationen er kritisk. Heldigvis ka man dog sige at den mest oplagte erstatning allerede er på kontrakt, nemlig Kova - så det er heldigvis positivt. Det er Modric' niveau dog ikke og jeg tænker at man ved slutningen af sæsonen må vurdere hans præstationer iskoldt. Forbedres de ikke markant, så ska han højst fortsætte i klubben en enkelt sæson mere i en meget reduceret rolle.

Ramos må vurderes ligesom Cristiano. Vi ved alle han er svingende - og det har han altid været faktisk - men imo bør han ku fortsætte nogle sæsoner endnu uden at alderen og fysikken nødvendigvis forhindrer dette. Så forhåbentlig ser vi Ramos mindst 2½ år endnu.

Dér hvor jeg vil hen med dette er at man med fordel ku ha smidt eksempelvis Bale afsted i sommers, Benzema næste sommer, Modriv i 18 eller 19, Cristiano i 19 og evt Ramos i 20. Og nej, jeg siger IKKE at man på nogen måde ka lægge en sådan fast plan - slet ikke! Men jeg prøver bare at gøre det klart at vi har 5 store, tunge navne som alle nærmer sig slutningen på deres Real Madrid-tid - for et pars vedkommende burde den tid allerede være kommet og gået. Og vi havde i sommers muligheden for at begynde det skifte øverst i hierakiet på vores EGNE præmisser - i stedet for at vi pludslig står i en situation hvor vi er i krise pga manglende trofæer og fordi at adskillige store spillere er over-the-hill. Lige nu ka vi stå i en situation næste sommer hvor det er et folkekrav at Benz og Bale smides ud, samtidig med at højtskattede, vigtige spillere som Modric og Cristiano i 2 sæsoner slet ikke har præsteret som tidligere og ikke længere ka bære holdet på deres skuldre - men at man ganske enkelt blir nødt til at holde dem, da man ikke ka holde til at splitte holdet totalt på én gang. Så kommer man til at sku spille defensivt og reagere på en krise - i stedet for at vi i sommers havde været proaktive og ageret på et tidspunkt hvor vi stod så ufattelig godt.

Jeg håber ikke at vi står midt i en krise til sommer, men vi har sat os selv i en situation hvor det desværre er en risiko vi løber. Og så ka ovenstående scenarie desværre blive mere virkeligt end der er godt. Og det er jo ikke fordi de 5 ovennævnte spillere er de eneste spillere der ska adresseres. Vi har et målmandsproblem der ska løses og andre positioner ska jo også løbende adresseres. Jeg er simpelthen så ærgerlig, så helt ufatteligt ærgerlig over at man ikke løbende har gjort noget for at være på forkant. Tænk hvis vi havde haft en Dybala eller Mbappé i truppen i stedet for enten Bale eller Benzema. Eller hvis vi havde haft en Morata (ved godt han ville væk) eller Mariano eller André Silva i stedet for Mayoral. En De Gea eller Donnarumma på kassen. Ja, de spillere jeg nævner har også deres fejl og nogle af dem ville koste kassen - og man ku helt sikkert finde navne som måske havde været endnu bedre end Morata, Mariano eller Silva - men når jeg kigger på de forventelige problemer vi har og den frygt for den kommende tid jeg har, så vil jeg vove påstanden at vores problemer ikke ville være de samme med et par af ovennævnte udskiftninger de seneste par somre. Og jeg ville ikke være lige så bekymret for de kommende somres potentielle transferproblemer - det ville være nemmere hvis et par af de tunge spillere allerede var skibbet afsted - ik mindst fordi de alligevel slet ik bidrager nok på banen til at retfærdiggøre deres rolle i klubben.
Følgende bruger(e) sagde tak: Macon, Madrid1998, R7CR7GB11, Jonas, Jakobsif555, Neye, SeQueda

8 år 10 måneder siden #77 af Neye

Zyconith skrev:

Neye skrev:

Men altså, vi har verdens måske bedste højre- og venstrebacks. Centerforsvaret ved jeg snart ikke af. Ramos er som nat og dag. Nacho er nogenlunde stabil. Vi har Tyskland og Kroatiens bedste midtbanespiller(e) (inkl. Kovacic). Vi har nogle af verdens bedste højre- og venstrekanter. Benz han skal bare være skarpere, men det har han sgu aldrig været, han nåede ikke Higuain til sokkeholderne. Så har vi lidt blandet landhandel i Casemiro, Vazques, Casilla, etc. plus nogle talenter. Med andre ord, jeg kan ikke se hvad vi skal med nogen stor udskiftning. Vi har det hele, en dygtig træner, og nogle +/- reserver på højrebacken, den defensive midt og i angrebet. Jeg nægter at tro på, at der skal nogen stor udskiftning til før tingene bliver gode igen.

Nu må vi se hvad der sker. Det bekymrer mig at Perez render og blander sig i tingene og det kommer ud til offentligheden at han gav spillerne en skideballe, samt at Zidane udmelder (rygte eller true?), at han er den første til at smutte hvis tingene skrider. Når Perez 'offentligt' blander sig sker der altid ballade... Men som jeg ser det, står det ikke slemt nok til mht. en evt. udskiftning på trænerbænken.

Jeg er enig med Siempre og flere i, at transfervinduet virkede en kende vagt. De fleste kan blive enige om at Pepe savnes (den eneste der reelt udmeldte at han ville blive), men jeg tænker mere at vi ville have godt af noget nyt blod af højere kvalitet end Achraf, Vallejo og Mayoral. Ceballos og Theo er fine reserver synes jeg, om end Theo virker lidt forsimplet i sin spillestil. Jeg synes vi skulle have en defensiv midtbanespiller, der kan rotere med Casemiro og der eventuelt er bedre. Vi skulle erhverve os en angriber der kan sætte tingene på spidsen, men ikke nødvendigvis for Benz, fordi Benz - i min optik - gør meget af det rigtige. Synes eksempelvis ikke, at Benz er doven som så mange påstår, men jeg synes han løber klogt og økonomiserer sine kræfter. Et angriberalternativ kunne være en som Bas Dost, M. Dembele, Andre Silva, eller noget i den stil. Mayoral kunne godt have fået et år i Italien eller La Liga for, at få lidt mere hår på brystet og decideret spilletid. Han gør det egentlig okay, men ja, det er ligesom med Achraf, han er der sgu ikke helt endnu.

Alt andet lige synes jeg at Zidane fejler med sine rotationer på angrebsposten i denne sæson, såvel som sidste år, hvor Morata skulle have haft langt flere kampe. Nu står vi i denne kattepine. Jeg ved ikke hvad der sker for Asensio, nogen stor åbenbaring er han ikke, men måske er det også for meget at forvente af ham. Jeg håber inderligt at alle vores yngre spillere får en masse spilletid i Copa Del Rey, mod APOEL og de mindre hold i ligaen. Ellers ender vi med en flok slidte koryfæer der taber en masse point.

Jeg tror det er vigtigt at skille tingene ad. Det er ikke nogle bestemte spillere "skyld" at holdet er landet i det jeg kalder en mental krise. Intet fungerer og har desværre ikke fungeret i noget tid. Så længe, at jeg har svært ved at tro på vi kan vende skuden til de store triumfer i år.

Ronaldo er gammel og det er et spørgsmål om tid, inden han ikke længere slår til. Måske den tid er kommet, HVIS al vores spil skal baseres på ham. Det tror jeg ikke han magter længere. Jeg tror han fremadrettet vil kunne vise glimt af hans storhed men jeg tror til gengæld det bliver svært for ham at være den afgørende faktor.
Det der bekymre mig, er at han nu går ud og åbenlyst kritiserer Zidane og ledelsen ved at sige, hvis vi havde beholde den og den, så havde vi været bedre. Det tror jeg betyder at han bestemt ikke udelukker et skifte til sommer. Og skal ret være ret, så tror jeg vi i den forbindelse skal være opmærksomme på, at vi skal være klar til "den store udskiftning" (og her mener jeg farvel til Ronaldo).
Jeg mener også, at vi skal være klar over, at spillere som Modric og Marcelo har set deres bedste dage og vi her også skal være klar på, at vi ikke bare erstatter dem med nogle unge spillere, der om 3-4 år er klar til at overtage. Behovet for at kunne erstatte dem, kommer meget før. Konkurrence er her det helt rigtige

Jeg er enig i, at vi ikke skal skifte hele baduljen på en gang men med "den store udskiftning" mener jeg en erstatning af Ronaldo. Og her skal vi op på den øverste hylde og gerne to spillere derfra. Det er nu vi stadig kan få mange penge for Ronaldo for at virkeliggøre den mulighed med to af de helt store oppe foran.

Midtbanen er nogenlunde på plads men jeg så gerne en central midtbanespiller der fylder så meget, at det er unødvendigt med en defensiv midtbanespiller og jeg så gerne, at vi havde højere klasse på 2. backerne, når Marcelo og Carvajal svigter så voldsomt, som de har gjort i år.

Mht. Ramos, så tror jeg vi kan leve med ham, for Varane bliver bedre og bedre.

8 år 10 måneder siden #78 af Zyconith

Neye skrev: Det der bekymre mig, er at han nu går ud og åbenlyst kritiserer Zidane og ledelsen ved at sige, hvis vi havde beholde den og den, så havde vi været bedre.

Tror han mente det ganske objektivt uden at være efter nogen. Men han må hjertens gerne gribe høtyven over for Perez, for sikke nogle idioter der lader verdens bedste centerforsvarer tage til Tyrkiet.

Sidste redigering: 8 år 10 måneder siden ved Zyconith.

8 år 10 måneder siden #79 af Forever-madrisimo

Zyconith skrev:

Neye skrev: Det der bekymre mig, er at han nu går ud og åbenlyst kritiserer Zidane og ledelsen ved at sige, hvis vi havde beholde den og den, så havde vi været bedre.

Tror han mente det ganske objektivt uden at være efter nogen. Men han må hjertens gerne gribe høtyven over for Perez, for sikke nogle idioter der lader verdens bedste centerforsvarer tage til Tyrkiet.

De stilte sig tilfreds med Vallejo der har spillet 1 kamp ?

Ledelsen i Real madrid er ikke kendt for at være den skarpeste ske i skuffen. De laver så mange brølere på så kort tid. Det er dem som har det overordnet ansvar for krisen

8 år 10 måneder siden #80 af Zyconith

Forever-madrisimo skrev:

Zyconith skrev:

De stilte sig tilfreds med Vallejo der har spillet 1 kamp ?

Ledelsen i Real madrid er ikke kendt for at være den skarpeste ske i skuffen. De laver så mange brølere på så kort tid. Det er dem som har det overordnet ansvar for krisen

Han har jo været skadet. Og Pepe brillerer for Besiktas.

8 år 10 måneder siden #81 af R7CR7GB11

Forever-madrisimo skrev: Ledelsen i Real madrid er ikke kendt for at være den skarpeste ske i skuffen.

Den lader vi lige staa et oejeblik :-D
Følgende bruger(e) sagde tak: Administrationen, Chamartin, Sahinovic, Madridnation., El Siete

8 år 10 måneder siden #82 af Real Madrid
"Should the English club lose to Dortmund and Los Blancos win both of their matches, it would actually be the defending champions who would progress as group winners."

Source: Marca
www.marca.com/en/football/real-madrid/20...68aebe17b8b4658.html

Det er da noget værre sludder – taber Tottenham til Dortmund, ender de stadig som 1'er, hvis de hjemme vinder over Apoel... de er jo bedre indbyrdes nu (i forhold til os).

No solo soy perfecto, también soy Madridista

8 år 10 måneder siden #83 af Forever-madrisimo

R7CR7GB11 skrev:

Forever-madrisimo skrev: Ledelsen i Real madrid er ikke kendt for at være den skarpeste ske i skuffen.

Den lader vi lige staa et oejeblik :-D

Altså er jeg er ret sikker på at den var ment i sjov :)

Jeg kunne også ha sagt at Real Madrids ledelse har ikke opfundet den flade tallerken i at hente unge spillere.

Pointen er at ledelsen i Real Madrid og ledelser i mange andre klubber tit laver en masse skrald !
Alle de her problemer vi har nu er selvforskyldte og det kunne ha været undgået meget nemt!

8 år 10 måneder siden #84 af Zyconith
Man kunne måske heller ikke have forudset det fortsatte skadeshelvede truppen gennemgår og så hjalp det på ingen måde med Ronaldos karantæne.

Følgende bruger(e) sagde tak: El Siete

Leveret af Kunena Forum