Sæson 23-24

3 år 1 uge siden #289 af Kiwes
Besvaret af Kiwes på emne Sæson 23-24
​Jeg synes heller ikke rigtig at det funker med Joselu at han skal indgå så meget i spillet kva 4-3-1-2. Han skal bare stå i feltet og skyde dem ind. Bevares..han var ikke dårlig, jeg synes bare ikke det funkede og har egentlig også svært ved at se det fungere.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

• Brylle
  • Gæst
  • Gæst
3 år 1 uge siden #290 af Brylle
Besvaret af Brylle på emne Sæson 23-24
Kan den fulde kamp findes nogle steder?

3 år 1 uge siden #291 af Kiwes
Besvaret af Kiwes på emne Sæson 23-24

Brylle post=165120 skrev: Kan den fulde kamp findes nogle steder?

​https://footyfull.com/team/real-madrid/  
there u go
Følgende bruger(e) sagde tak: Mathiaska, Bismo

• Brylle
  • Gæst
  • Gæst
3 år 1 uge siden #292 af Brylle
Besvaret af Brylle på emne Sæson 23-24

Kiwes post=165121 skrev:

there u go

​Kiwes du er en meget stor chef og en kæmpe life saver i den her pre season <3

• Madridista02
  • Madridista02's profilbillede
  • Platin bruger
  • Platin bruger
  • Real Madrid fan i det øjeblik jeg opdagede Roberto Carlos. Senere blev det Pepe og Marcelo der var mine yndlingspillere.
3 år 1 uge siden #293 af Madridista02
Besvaret af Madridista02 på emne Sæson 23-24

Brylle post=165122 skrev:

Kiwes post=165121 skrev:

there u go

​Kiwes du er en meget stor chef og en kæmpe life saver i den her pre season <3

​MVP af vores preseason!

Jeg savner Pepe :(
Følgende bruger(e) sagde tak: Brylle, Bismo, Kiwes

• Madridista02
  • Platin bruger
  • Platin bruger
  • Real Madrid fan i det øjeblik jeg opdagede Roberto Carlos. Senere blev det Pepe og Marcelo der var mine yndlingspillere.
3 år 1 uge siden #294 af Madridista02
Iforhold til Kroos som 6er, så forstår jeg slet ikke, at det er et emne. Kroos har aldrig været god på den position. Der så vi allerede i hans første sæson, hvor han skulle erstatte Xabi Alonso, een til een. Vi har set det mange gange, når vi ikke har haft en back up til Casemiro. Kroos skal ikke spille som 6er, ihvertfald ikke mod stærke og gode hold.
Tchouameni var helt perfekt i rollen, inden VM. Så selvfølgelig skal han spille der igen. Det er oplagt, synes jeg. Håber ikke Ancelotti finder på noget andet.

Følgende bruger(e) sagde tak: Bismo

3 år 1 uge siden #295 af Bismo
Besvaret af Bismo på emne Sæson 23-24
Vi dominerede den midtbane i første halvleg.

Fran er et friskt pust. Massiv opgradering i forhold til Mendy.

Lunin spillede en rigtig god kamp.

• 9eren
  • Emne forfatter
  • Gæst
  • Gæst
3 år 1 uge siden #296 af 9eren
Besvaret af 9eren på emne Sæson 23-24
Synes vi har et virkelig fornuftigt hold selv uden Mbappe. Nico Paz er spændende at følge og vi har endnu ikke set Arda. Jeg håber dog snart der kommer en løsning op Mbappe transferen!

Trupsammensætningen de næste år frem er virkelig god. Siden Florentinos anden periode startede har vi godt nok haft en kanon evne til at skabe konkurrence dygtige trupper.

3 år 1 uge siden #297 af Mathiaska
Besvaret af Mathiaska på emne Sæson 23-24

Madridista02 post=165124 skrev: Iforhold til Kroos som 6er, så forstår jeg slet ikke, at det er et emne. Kroos har aldrig været god på den position. Der så vi allerede i hans første sæson, hvor han skulle erstatte Xabi Alonso, een til een. Vi har set det mange gange, når vi ikke har haft en back up til Casemiro. Kroos skal ikke spille som 6er, ihvertfald ikke mod stærke og gode hold.
Tchouameni var helt perfekt i rollen, inden VM. Så selvfølgelig skal han spille der igen. Det er oplagt, synes jeg. Håber ikke Ancelotti finder på noget andet.

​Well, jeg synes der er flere nuancer i debatten. 

Først og fremmest så siger vi sandsynligvis farvel og tak til Kroos om ét år og derfra sidder Tchouameni på den position i mange, mange år. Det kan jeg ikke forstå der er tvivl om i nogen. At folk tror Tchouameni sælges er helt sort for mig. 

Dernæst. En 6'er kan jo være flere forskellige ting. Det kan være en type som Casemiro, en type som Rodri i Man City, en type som Busquets og så er der den helt unikke Toni Kroos. Årsagen til at han placeres netop dér har vi jo allerede set flere eksempler på i de to kampe denne sommer i det nye system og hundrede gange i 433'eren efter Casemiro smuttede - netop pga. hans evne til at flytte bolde kort og især langt. Han er ikke en boldbryder, omend jeg synes han ofte er meget til dette end han får kredit for, men naturligvis på ingen måde som Casemiro og Rodri - eller Tchouameni.
Så Kroos som 6er er et emne, hvis/når der ønskes et boldspillende system. Jeg synes det giver rigtig god mening. At Kroos så blev foretrukket over Tchouameni på Ethiad i returen mod City vil for evigt for mig være en gigantisk brøler af Carlo, hvor han lod erfaring vinde over logik. Desværre.

Slutteligt må jeg nok lige irettesætte dig og minde dig om vores 22 kamps winning streak tilbage i 13/14-sæsonen, hvor Kroos var den dybeste på midtbanen med spillere som Isco, Modric, Di Maria og James omkring sig. Dét fodbold i dén periode står for mig ud som noget af det smukkeste fodbold nogensinde og der fungerede Kroos (såvel som alle andre) sublimt. 

Og så er jeg i øvrigt fuldstændig enig med dig i, at Kroos ikke bør spille den 6er mod stærke/gode hold - der er Tchouameni perfekt som du skriver. Han er nemlig både god på bolden og kan bryde/knokle på et niveau Kroos aldrig har været i nærheden af. Men mod et hold med Europa League-niveau som Man Utd kan han naturligvis godt tage den ;) 
Følgende bruger(e) sagde tak: NadaMás

• Madridista02
  • Platin bruger
  • Platin bruger
3 år 1 uge siden #298 af Madridista02

Mathiaska post=165127 skrev:

Madridista02 post=165124 skrev: Iforhold til Kroos som 6er, så forstår jeg slet ikke, at det er et emne. Kroos har aldrig været god på den position. Der så vi allerede i hans første sæson, hvor han skulle erstatte Xabi Alonso, een til een. Vi har set det mange gange, når vi ikke har haft en back up til Casemiro. Kroos skal ikke spille som 6er, ihvertfald ikke mod stærke og gode hold.

​Well, jeg synes der er flere nuancer i debatten. 

Først og fremmest så siger vi sandsynligvis farvel og tak til Kroos om ét år og derfra sidder Tchouameni på den position i mange, mange år. Det kan jeg ikke forstå der er tvivl om i nogen. At folk tror Tchouameni sælges er helt sort for mig. 

Dernæst. En 6'er kan jo være flere forskellige ting. Det kan være en type som Casemiro, en type som Rodri i Man City, en type som Busquets og så er der den helt unikke Toni Kroos. Årsagen til at han placeres netop dér har vi jo allerede set flere eksempler på i de to kampe denne sommer i det nye system og hundrede gange i 433'eren efter Casemiro smuttede - netop pga. hans evne til at flytte bolde kort og især langt. Han er ikke en boldbryder, omend jeg synes han ofte er meget til dette end han får kredit for, men naturligvis på ingen måde som Casemiro og Rodri - eller Tchouameni.
Så Kroos som 6er er et emne, hvis/når der ønskes et boldspillende system. Jeg synes det giver rigtig god mening. At Kroos så blev foretrukket over Tchouameni på Ethiad i returen mod City vil for evigt for mig være en gigantisk brøler af Carlo, hvor han lod erfaring vinde over logik. Desværre.

Slutteligt må jeg nok lige irettesætte dig og minde dig om vores 22 kamps winning streak tilbage i 13/14-sæsonen, hvor Kroos var den dybeste på midtbanen med spillere som Isco, Modric, Di Maria og James omkring sig. Dét fodbold i dén periode står for mig ud som noget af det smukkeste fodbold nogensinde og der fungerede Kroos (såvel som alle andre) sublimt. 

Og så er jeg i øvrigt fuldstændig enig med dig i, at Kroos ikke bør spille den 6er mod stærke/gode hold - der er Tchouameni perfekt som du skriver. Han er nemlig både god på bolden og kan bryde/knokle på et niveau Kroos aldrig har været i nærheden af. Men mod et hold med Europa League-niveau som Man Utd kan han naturligvis godt tage den ;) 

​Det er nogle gode perspektiver du bringer synes jeg. Jeg medgiver at Kroos er fin at have på 6eren mod hold der skal lirkes op, men så snart det er i mod et farligt og hurtigt hold(eller et stærkt dominerende hold), så bliver det for skrøbeligt. Der synes jeg han er bedre lidt længere fremme og så hvor han har en 6er bag sig. Han shinede mest, når han havde Casemiro bag sig.

DEt er rigtigt, at der blev spillet flot fodbold i Kroos' debut sæson, men det varede kun til januar, hvor Modric så blev skadet, og så faldt det hele fra hinanden. Som jeg husker det, blev Kroos udstillet på 6eren her, og vi savnede Xabi Alonso kontrol som defensiv midt. 
Tchouameni kommer tættest på en een til een erstatning af Casemiro. Men det er godt at vi har nogle forskellige strenge at spille på, på den defensive midtbane. Det har vi ikke haft i mange år. Vi kan fx også bruge Camavinga der. Eller Rüdiger i mod et dominerende hold, kunne jeg godt se være godt også. Pepe gjorde det eksempelvis rigtig godt på positionen, de få gange han spillede der. Og Pepe og Rüdiger minder en del om hinanden.
​​​​

3 år 1 uge siden #299 af NadaMás
Besvaret af NadaMás på emne Sæson 23-24
​@mathiaska

Spot on.

I en diamantformation med folk som Valverde, Camavinga osv., bør han sagtens kunne spille 6’er - Mod de mindre hold som alligevel stiller sig dybt.

Jeg tror også på Tchouameni som sekser for fremtiden. Camavinga kommer til at indgå både som sekser og otter, tror jeg.

Kroos var en katastrofe mod City - Og det vidste man inden man så kampen.

3 år 1 uge siden #300 af Hamid8210
Besvaret af Hamid8210 på emne Sæson 23-24
De første 30-35 min igår var en fornøjelse. Agressivitet og ungdommens blod var dejlig at se.

Fran Garcia er simpelhent bare en dejlig back. Kunne man finde en klon på den anden side så er holdet fuldendt.

Jude er bare en C H E F! Shit en vild type der bare vader ind og overtager styringen på holdet

Leveret af Kunena Forum