Sæson 24-25

1 år 11 måneder siden #349 af Ramos4
Besvaret af Ramos4 på emne Sæson 24-25
Vini og Mbappé kommer jo altid til at starte, så det er spildt af energi at begynde at spekulere i at bænke dem.

Rodrygo er ikke højrekant og han er vores tredje bedste venstrekant. Men han er en rigtig god spiller i sig selv. Det er bare ikke sikkert, der er plads til ham, hvis tingene skal fungere.

1956, 1957, 1958, 1959, 1960, 1966, 1998, 2000, 2002, 2014, 2016, 2017, 2018, 2022, 2024

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

1 år 11 måneder siden #350 af AmorMadrid
Besvaret af AmorMadrid på emne Sæson 24-25
​Vildt at man skal trækkes igennem 60 minutter med Rodrygo, Vinicius og Mbappe, som burde tromle et hold som Valladolid over. Og så kommer en spiller som Brahim Diaz ind og gør præcis det, som vi håber Rodrygo, Vinicius og Mbappe kan finde ud af. Fantastisk mål af ham, og lige præcis den type spiller, der er teknisk dygtig og god i de små rum, der er behov for på det her hold.
Vinicius havde enkelte gode momenter, men ikke noget særligt, og vi mangler også noget fra Mbappe, men hvis man skal være realistisk, så kommer det aldrig til at være dem, der skal bænkes, så selvfølgelig er det Rodrygo, der må overlade pladsen. 

Håber for guds skyld, at vi fremover går tilbage til diamanten, med Arda Güler på 10'eren, som jeg også synes spillede en flot kamp og var den eneste, der kunne skabe chancer i opspillet. Med Mbappe og Vinicius foran og med Bellingham, Valverde og Tchouameni på midtbanen. Vil give langt bedre balance og binde midtbane og angreb bedre sammen. 
I andre kampe kan man så prøve med Brahim i stedet for Arda, og så eventuelt spille det mere som en 4-3-3, med Brahim på højre. 
Kunne også være sjovt at se Brahim i midten oppe foran, da han jo hele sidste sæson har fået mest spilletid der som indskifter, og så kan han fungere som hængende angriber, med Mbappe og Vinicius på hver sin side. 

Virkelig mange muligheder som alle kunne fungere godt, og som alle har det tilfælles, at Rodrygo, Vinicius og Mbappe ikke skal spille samtidigt, og at det naturligvis må være Rodrygo, der ikke spiller. 
Så fedt at se Brahim og Endrick komme ind og spille så meget mere frit, også selvom det selvfølgelig er nemmere når man fører. Endnu en god grund til at Ancelotti skal begynde at skifte ud tidligere, da det gjorde en kæmpe forskel i denne kamp. 
Følgende bruger(e) sagde tak: KWE, Ramos4

1 år 11 måneder siden #351 af El Siete
Besvaret af El Siete på emne Sæson 24-25
​Vini og Mbappe virker lidt rustne og ude af form, men det skal nok komme de næste par uger og så er det kun godt der står andre sultne spillere på spring. 
3-0, 3 point, minutter i benene til spillerne, og så ellers videre til næste kamp. Men til næste kamp skal vi altså se en anden formation. 

Como no te voy a querer,
como no te voy a querer,
si eres campeón de Europa por décima vez.

1 år 11 måneder siden #352 af doven
Besvaret af doven på emne Sæson 24-25
Forstår virkeligt ikke hvorfor Rodrygo bliver gjort sådan til syndebuk herinde. Det er som om folk har så travlt med at komme herind og bande over hver gang han modtager bolden centralt (eller Gud forbyde det, på venstrekanten), at de helt glemmer at se hvad han bidrager med. Han scorede et glimrende mål (og vores eneste) i sidste uge, og i dag er han den af vores angribere der tager klart mest ansvar i første halvleg.
Jeg havde ikke regnet med at jeg skulle komme og tale hans sag, for jeg er normalt ikke hans største fortaler, men jeg forstår overhovedet ikke at det er ham der får al kritikken. Han har ikke været blændende, men synes han gjorde det fint i dag, og generelt synes jeg han har startet sæsonen klart bedre end både Vini og Mbappé.

Og så lige noget helt andet: dejligt at få en god præstation fra Fran Garcia. Jeg ville ikke have noget imod hvis han bygger oven på den og formår slår Mendy af holdet.
Følgende bruger(e) sagde tak: KWE, Lars1991, Chamartin, Malthehn

1 år 11 måneder siden #353 af Jul-CR7
Besvaret af Jul-CR7 på emne Sæson 24-25
​3-0.. fint og videre men man glemmer lidt, at vi nu i 4/6 halvlege i denne sæson har spillet langt under hvad man må forvente.. Manglende kampform? Manglende interne relationer? Manglende hvile? måske.. For mig at se mangler der en konkret gameplan. Hvem tager dirigentstokken central i banen og bryder kæderne hos modstanderen.. I dag lignede det inden kampen at Guler skulle ligge på 10'eren men han blev vel næsten i store dele af kampen mbappes makker i angrebet.. Det bliver en lang sæson hvis vi hver gang vi møder bundhold skal nedbryde 10 mand foran feltet.. Det er simpelthen for nemt at dække vini og mbappe op. Der venter de to Ancelottier noget arbejde foran taktiktavlen for at finde en løsning til post-kroos æraen men bliver spændende at følge.

1 år 11 måneder siden #354 af Matamoro
Besvaret af Matamoro på emne Sæson 24-25
Nu hvor vi er i starten af sæsonen og Bellingham er skadet kunne det være fedt at se en formation hvor der både er plads til Mbappe, Vini, Rodrygo og Brahim. Lad Endrick og Guler få lidt minutter hist og her. 
Sidste redigering: 1 år 11 måneder siden ved Matamoro.

1 år 11 måneder siden #355 af -#7-
Besvaret af -#7- på emne Sæson 24-25
​Jeg skal ikke påstå at jeg overhovedet på nogen som helst måde er inde i hvordan man arbejder fysisk med spillerne i klubben, men jeg kunne godt have en teori om at Pintus (og resten af staben) arbejder ud fra at spillerne ikke skal toppe fysisk lige netop nu, men nærmere når vi rammer midten af sæsonen, og selvfølgelig til sidst når tingene skal afgøres. 

Jeg synes at det ser ud som om at spillerne lige er 5% tungere ud end de plejer at være, og der er mange småfejl som man typisk laver når depoterne er tæt på at være tømt (Tchouameni som tyrer en bold i brysthøjde til Mbappe 5 meter væk f.eks.), så jeg kunne måske godt forestille mig at man træner spillerne hårdt i den her periode, noget man måske ville have gjort tidligere i optakten, men man har af gode grunde fået en lidt kortere preseason i år end ellers.

Jeg kunne godt mistænke at de første måneder her bliver meget resultatpræget, og spillet er lidt mere sekundært i forhold til fysikken og skadesforebyggelse. 

Det er i hvert fald en mulig forklaring tænker jeg, men det kan også være jeg er helt på månen. 

DC19
Følgende bruger(e) sagde tak: Real HWL, Ramos4

• Madridista02
  • Madridista02's profilbillede
  • Platin bruger
  • Platin bruger
  • Real Madrid fan i det øjeblik jeg opdagede Roberto Carlos. Senere blev det Pepe og Marcelo der var mine yndlingspillere.
1 år 11 måneder siden #356 af Madridista02
Besvaret af Madridista02 på emne Sæson 24-25

-#7- post=177387 skrev: ​Jeg skal ikke påstå at jeg overhovedet på nogen som helst måde er inde i hvordan man arbejder fysisk med spillerne i klubben, men jeg kunne godt have en teori om at Pintus (og resten af staben) arbejder ud fra at spillerne ikke skal toppe fysisk lige netop nu, men nærmere når vi rammer midten af sæsonen, og selvfølgelig til sidst når tingene skal afgøres. 

Jeg synes at det ser ud som om at spillerne lige er 5% tungere ud end de plejer at være, og der er mange småfejl som man typisk laver når depoterne er tæt på at være tømt (Tchouameni som tyrer en bold i brysthøjde til Mbappe 5 meter væk f.eks.), så jeg kunne måske godt forestille mig at man træner spillerne hårdt i den her periode, noget man måske ville have gjort tidligere i optakten, men man har af gode grunde fået en lidt kortere preseason i år end ellers.

Jeg kunne godt mistænke at de første måneder her bliver meget resultatpræget, og spillet er lidt mere sekundært i forhold til fysikken og skadesforebyggelse. 

Det er i hvert fald en mulig forklaring tænker jeg, men det kan også være jeg er helt på månen. 

​Synes det lyder som en god forklaring og så synes jeg også at det er noget vi ofte har set fra Real i begyndelsen af en ny sæson; det ser typisk sløjt og langsomt ud, og så stille og roligt kommer holdet ordenligt igang.

Jeg savner Pepe :(

1 år 11 måneder siden #357 af Figo-10
Besvaret af Figo-10 på emne Sæson 24-25
Nå nu har jeg sovet på kampen og de reflektioner der er kommet herinde som jeg løbende har læst. Det er et frit forum og mange skriver nok i deres følelses vold, men hold op det kunne være fedt hvis vi kunne have et forum under kampene der ikke konstant hed "ud med Rodrygo", "ind med Brahim og Guler", "skift nu ud din gamle tosse". Personligt er jeg ikke til de indlæg, men måske vi ser fodbold på forskellige måder.

Jeg er nok enig i flere af tingene, men jeg bliver nødt til at gå imod strømmen og forsvare en udskældt Rodrygo eller en udskældt Carlo. Den hetz der er kommet mod Rodrygo er decideret plat og heldigvis har Carlo også været ude at anerkende hans arbejde, Sid Lowe ditto og et par stykker herinde har også manet til objektivitet når vi snakker Rodrygo. I går (som jeg så det) var Rodrygo blandt den bedre halvdel. Guler (som jeg virkelig håber bliver en start 11'er) var jo helt under par i går og netop en der skulle kunne dirke en lavtstående kæde op. Tchou også helt væk for ej at glemme Mbappe, som heller ikke rammer dagen trods nogle gode løb og positioneringer.

Så kan vi kigge på opstillingen og Carlo. For ja det virker ikke særlig godt pt. Men fair han giver det her hold en chance og havde han modsat forummet her haft katastrofetanker mod Mallorca og i kamp 2 (!) ændret opstilling, så var han nok heller ikke den succestræner han er. Carlo har en kølig hånd og jeg synes flere gange han har bevist, at han kigger mere langsigtet og har mere forstand på fodbold end os sofafans. Sorry hvis jeg rammer nogle personligt.

Det bedste der kunne ske for Rodrygo er vel, at han opgiver sin Real Madrid drøm og skifter til City for 180 mio euro, får venstrekanten og måske vinder Balon d'Or. Det værste der kunne ske for Real Madrid vil være at sælge ham. Det kan jeg slet ikke se noget positivt i for Real Madrid. Jovist knuselsker jeg også Brahim, men der er nu også forskel på at komme ind når vi er foran 1-0 i de sidste minutter, hvor et hold står højt end at skulle dirke en bagkæde op i 65 minutter der står helt pakket foran feltet pånær få sekvenser. Så stor kredit til Endrik og Brahim, hvor var det skønt at se, men det var også efter et indirekte arbejde fra Vini, Rodrygo, Guler, Mbappe osv. i de første 65-70 minutter.

Og kender vi Real Madrid, så er det jo lidt vores tilgang og hvorfor jeg også har tiltro til projektet. Som i kampene såvel som i sæsonen, så ved Real Madrid om nogen hvornår de skal peake og det tror jeg også vi ved i dag. Mallorca ude er en hadsk og svær kamp. 1-1 er selvfølgelig ikke godt nok, men sæsonen er lang. Valladolid hjemme er den mest "en dag på kontoret kamp og videre"-kamp der findes. Den er glemt inden vi spiller igen torsdag. Det havde været skønt med et langt goal show, men er det på bekostning af en ChL run til næste år, så er jeg tålmodig. 

Skal jeg kigge bekymret på noget, så er det LaLiga som produkt og det enme kunne jeg godt tænke mig at diskutere. Jeg er total pro LaLiga, men når man lige har set FCN fører 3-0 mod FCK eller Chelsea score på hvert eneste angreb de har i en 6-2 ydmygelse af Wolves og man så sætter sig og ser klodens farligse trio ikke formå en skid på 45 minutter, så er der noget galt. Kan man klandre Valladolid for at spille deres chance, på ingen måde. Skal Real Madrid formå at gøre mere end de gør. Ja det skal de da, men det er bare rigtig svært i en taktisk stærk liga.

Det skønt for spansk fodbold, at vi lige har nuppet ChL, EM og OL for ej at glemme kvindernes triumf sidste år og de mange spanske EL trofæer også. Her er vi jo voldsomt dominerende og det er vi nok igen i år når turneringerne går i gang. Og Real Madrid er bare bedre mod hold der vil spille fodbold end hold som er gode på taktikken og har et defensivt mindset. Det nemt at sige City er gode, men jeg er tiltider også chokeret over niveauet i PL, hvor flere af 10-20 holdene er helt væk. Det ser vi sjældet i LaLiga at holdende fra 10-20 falder sammen på den måde. 

Det super ærgerligt, at LaLiga er blevet sådan, når man igen og igen ser Real Madrid have problemer med at åbne et tæt forsvar. Men sådan tror jeg desværre 25-30 ud af 38 kampe i sæsonen vil være. Der er jeg sgu mere til et eller andet random Chelsea hold der scorer 6 mål og i næste uge lukker de 6 ind på underholdningsværdien, eller Haaland hattricks. Og derfor ser folk PL over LaLiga tror jeg. Vi vil underholdes og mål er bare bedre underholdning end defensiv taktik. Her savner man de gamle BBC dage, hvor vi tog til Las Palmas og savede dem 7-1 eller lignende. Men de dage er ovre. Det giver succes internationalt, men nationalt synes jeg det er et stor bet for ligaen, at den er så kedelig. LaLiga er jo desværre blevet en håndfuld fede kampe og resten bliver de her taktiske og til tider meget hårde kampe, som jeg ikke bryder mig om. Og der er mange af dem når vi har away kampe mod Getafe, Villareal, Mallorca, Bilbao, Altetico og Barca.

Jeg håber LaLiga får vendt denne dårlige tendens, ellers ender de med at tabe seertal. Og måske os, der ser dem hver uge trofast også miste lysten til sidst. Og det vil være synd og skam.

Real Madrid fan siden 2000, tidligere bosat i Madrid og med +30 kampe under bæltet.

Figo og Özil har rørt mig mest.
Sidste redigering: 1 år 11 måneder siden ved Figo-10.
Følgende bruger(e) sagde tak: Jelle, Chamartin, mat_hattrick, Kialpe, Madridista02, Malthehn

1 år 11 måneder siden #358 af Chamartin
Besvaret af Chamartin på emne Sæson 24-25

Figo-10 post=177391 skrev: Nå nu har jeg sovet på kampen og de reflektioner der er kommet herinde som jeg løbende har læst. Det er et frit forum og mange skriver nok i deres følelses vold, men hold op det kunne være fedt hvis vi kunne have et forum under kampene der ikke konstant hed "ud med Rodrygo", "ind med Brahim og Guler", "skift nu ud din gamle tosse". Personligt er jeg ikke til de indlæg, men måske vi ser fodbold på forskellige måder.

Hamrer den fedeste TAK knap i bund.
Sidste redigering: 1 år 11 måneder siden ved Chamartin.
Følgende bruger(e) sagde tak: Madridista02

1 år 11 måneder siden #359 af Lars1991
Besvaret af Lars1991 på emne Sæson 24-25
​Ifht til La Liga som produkt. Det rigtigt nok at den spanske liga er del mere taktisk end den engelske, hvor der hos mange hold tit bliver spillet mere direkte og løst. Men man skal passe på med ikke at få et indtryk af La Liga generelt via de kampe vi ser med Real Madrid. De fleste hold spiller faktisk ret god bold når de ikke spiller imod Real og Barcelona, med undtagelse af en lille håndfuld som enten ikke har evnerne eller viljen til det.

Jeg tror faktisk ikke at den manglende opmærksomhed og TV-penge(ifht til PL) har så meget med underholdningsværdien i selve fodbolden. Jeg tror mere det har at gøre med økonomi. England er et af de mest velstående lande i verden, og andre lignende velstående lande har kunne relatere mere til den engelske liga pga en lignende vestlig kultur. Det en meget pengestærk målgruppe de har haft, hvor lande som Italien og Spanien, især efter finanskrisen, har kæmpet meget med deres økonomi og arbejdsløshed osv. Altså en mindre pengestærk målgruppe.

Og så har det fået en selvforstærkende effekt. De rigmænd, der investerede i de engelske klubber, så hurtig et kæmpe potentiale, og blev ved med at investere og investere. Og så har vi lige pludselig midterklubberne Manchester City og Chelsea, der er blevet til nogle af de bedste i verden. Det hjælper altså på produktet.
Omvendt i Spanien fandt rigmændene ud af at det ikke rigtig kunne svare sig, jeg tænker blandt andet pga hvad jeg lige beskrev. Og i stedet for Valencia og Malaga var nogle af de bedste klubber i verden ligesom City og Chelsea, så solgte rigmændene altså ud i stedet for at investere, og se hvor de klubber er nu. Jeg tænker også La Liga have været et federe produkt, hvis Valencia og Malaga havde været ligeså gode som City og Chelsea. 

Og TV pengene er jo først stukket af til Premier League siden cirka samme tidspunkt omkring finanskrisen og opkøbene af de her klubber, hvis jeg ikke tager meget fejl.
Sidste redigering: 1 år 11 måneder siden ved Lars1991.

1 år 11 måneder siden #360 af Kasillas
Besvaret af Kasillas på emne Sæson 24-25
​Jeg er også rimelig sikker på, at det er Chelseas og Man Citys "kunstige opstigning" at Premier League har overtaget tronen som den "bedste liga", end det skyldes at englænderenes liga har omkring 0,5 mål mere i snit pr kamp end La Liga.

Dengang i begyndelse af nuværende århundrede var det udelukkende United, Arsenal og Liverpool, der havde en storklubsstatus. Efter først med Roman Abromovichs overtagelse af Chelsea og senere emiraternes overtagelse af City, har disse to sidstnævnte klubber pludseligt også fået samme magtstatus som de største klubber. Det at England har hele fem store klubber i dag har gjort udslaget.

Mit gæt er, at i et alternativt univers, hvor statsklubs-indsprøjtning af Chelsea og Man City ikke var sket, da ville Premier League næppe have haft den status og attraktion, den har nu. 

Fakta:
Franco fjernede Barcas gæld og hjælp med bygning af Camp Nou.
I Francos tid mellem 1939-1975 vandt Real Madrid 22 spanske pokaler, mens Barca vandt 23.
Som tak udnævnte Barca Franco til æresmedlem og gav ham æresmedaljer.😂😂😂😂😂
Sidste redigering: 1 år 11 måneder siden ved Kasillas.
Følgende bruger(e) sagde tak: Lars1991

Leveret af Kunena Forum