Officelle pressekonferencer.
- Siempre fiel
- Platin bruger
-
Men at hævde at Florentino kun "går efter pengene" er jo hul i hovedet. Altså tror nogle at han bygger temaparker og tager på lukrative Asienture for at ku købe en ny yacht til sig selv eller hur? Han er fokuseret på økonomi - dette er korrekt - men det er da for at ku investere indtægterne i Real Madrid - nye spillere, bedre anlæg osv osv. Dette gør ham vel ik nødvendigvis til nogen dårlig mand for klubben. At der så er forkerte dispositioner iblandt, både når det gælder personel og struktur i klubben, det ka man jo så ha hver sin mening om, men flere forsøger at få ham til at fremstå som en mand der kun har øje for at maximere egen formue, hvilket jo er er karaktermord af værste skuffe.
Tror bare vi må indse at når Florentino (i samarbejde med José Angel Sanchez!!) er manden der dikterer indkøb og sætter klare aftryk på den sportslige kurs, så er det galt - og når han henter verdens mest anerkendte træner og overlader ansvaret for det sportslige til denne, så er det nogles øjne også galt. Det er vist bare sådan det er :o)
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
Perez gav gode og lidt bekymrende svar i går, men det at han stiller op i sådan et interview, skal han have ros for! Det kan være meget frustrerende (og ødelægge Real Madrids troværdighed), når man ser elefanten vælte rundt i glasbutikken, uden at få indblik i hvorfor Perez og co. gør som de gør...
Jeg er ikke pro-Perez, men mere åbenhed klæder ham helt sikkert.
M_linding skrev: Jeg har et par gange før efterlyst, at Real Madrid kommunikerer lidt mere og meget mere åbent, til omverdenen.
Perez gav gode og lidt bekymrende svar i går, men det at han stiller op i sådan et interview, skal han have ros for! Det kan være meget frustrerende (og ødelægge Real Madrids troværdighed), når man ser elefanten vælte rundt i glasbutikken, uden at få indblik i hvorfor Perez og co. gør som de gør...
Jeg er ikke pro-Perez, men mere åbenhed klæder ham helt sikkert.
Om lige netop det emne var han altså ret morsom igår:
"Hablo con la prensa mucho, prefiero hablar en privado que en público" (Jeg taler meget med presssen, men jeg foretrækker at gøre det privat frem for offentligt) (Muldvarp! ;-)), hvorefter han gik videre til at kræve transparens fra medierne. Og klage sin nød over at Barcelonas presse hjælper Barca, mens Madridpressen ikke hjælper Madrid, snøft.
Siempre fiel skrev: Perez har bestemt lavet adskillige fejl, men indkøbet af "verdensstjerner" er vel som oftest både fornuftigt økonomisk OG sportsligt - eftersom de fleste verdensstjerner plejer at være dette grundet deres sportslige kunnen. At det så ik er det eneste saligtgørende at købe verdensstjerner/individualister er da helt korrekt - det handler jo i lige så høj grad om at finde de rette spillere til de rette roller.
Men at hævde at Florentino kun "går efter pengene" er jo hul i hovedet. Altså tror nogle at han bygger temaparker og tager på lukrative Asienture for at ku købe en ny yacht til sig selv eller hur? Han er fokuseret på økonomi - dette er korrekt - men det er da for at ku investere indtægterne i Real Madrid - nye spillere, bedre anlæg osv osv. Dette gør ham vel ik nødvendigvis til nogen dårlig mand for klubben. At der så er forkerte dispositioner iblandt, både når det gælder personel og struktur i klubben, det ka man jo så ha hver sin mening om, men flere forsøger at få ham til at fremstå som en mand der kun har øje for at maximere egen formue, hvilket jo er er karaktermord af værste skuffe.
Tror bare vi må indse at når Florentino (i samarbejde med José Angel Sanchez!!) er manden der dikterer indkøb og sætter klare aftryk på den sportslige kurs, så er det galt - og når han henter verdens mest anerkendte træner og overlader ansvaret for det sportslige til denne, så er det nogles øjne også galt. Det er vist bare sådan det er :o)
Men en stærk økonomi kan jo ikke gøre det ud for et sportsligt projekt. Da Pellegrini blev gået sagde Perez, at kontinuitet det var at vinde titler og det illustrerer jo meget godt hans filosofi. Den røde tråd, det sportlige projekt, der skulle binde de forskellig træner epoker sammen, har manglet under hele Perez regeringstid - at han går fra selv at stå for det sportlige til at overlade det til Mou til nu at overlade det til Zidane i samarbejde med træner x understreger jo netop det dilemma. Der er ikke nogen underliggende idé der guider valget af træner, andet end at de skal have vundet titler før deres ankomst, hvilket gør det svært at bygge videre på den foregåendes arbejde. Der er immervæk forskel på et fodboldprojekt bygget op omkring Pellegrini og et omkring Mou og omstillingen mellem de to koster tid.
Jeg tror bestemt ikke at Perez er i Madrid for at maximere sin egen formue, men på den anden side skal man heller ikke være blind for at temaparkerne og asienturene har både direkte og indirekte indflydelse på ACS bundlinje. Det går så også den anden vej, klubben nyder godt at de kommercielle og politiske kontakter Perez har og den vægt ACS giver ham i Spanien. Men det er altså ikke altid lige kønt, tværtimod.
- Siempre fiel
- Platin bruger
-
MMM skrev:
Siempre fiel skrev: Perez har bestemt lavet adskillige fejl, men indkøbet af "verdensstjerner" er vel som oftest både fornuftigt økonomisk OG sportsligt - eftersom de fleste verdensstjerner plejer at være dette grundet deres sportslige kunnen. At det så ik er det eneste saligtgørende at købe verdensstjerner/individualister er da helt korrekt - det handler jo i lige så høj grad om at finde de rette spillere til de rette roller.
Men en stærk økonomi kan jo ikke gøre det ud for et sportsligt projekt. Da Pellegrini blev gået sagde Perez, at kontinuitet det var at vinde titler og det illustrerer jo meget godt hans filosofi. Den røde tråd, det sportlige projekt, der skulle binde de forskellig træner epoker sammen, har manglet under hele Perez regeringstid - at han går fra selv at stå for det sportlige til at overlade det til Mou til nu at overlade det til Zidane i samarbejde med træner x understreger jo netop det dilemma. Der er ikke nogen underliggende idé der guider valget af træner, andet end at de skal have vundet titler før deres ankomst, hvilket gør det svært at bygge videre på den foregåendes arbejde. Der er immervæk forskel på et fodboldprojekt bygget op omkring Pellegrini og et omkring Mou og omstillingen mellem de to koster tid.
Jeg tror bestemt ikke at Perez er i Madrid for at maximere sin egen formue, men på den anden side skal man heller ikke være blind for at temaparkerne og asienturene har både direkte og indirekte indflydelse på ACS bundlinje. Det går så også den anden vej, klubben nyder godt at de kommercielle og politiske kontakter Perez har og den vægt ACS giver ham i Spanien. Men det er altså ikke altid lige kønt, tværtimod.
Jeg er meget enig. Der har bestemt været for meget famlen rundt efter hvad det egentlig er man vil og hvordan man når dertil. At man ka ændre kurs undervejs - såsom fra Pellegrini til Mou - det synes jeg så til gengæld er helt ok. Det er svært at udstikke en sportslig kurs for de næste 20 år og ik afprøve ting for så at finde ud af at det ik var det rigtige. Det ændrer dog ik på at man helt klart har følt desperationen være med til at udstikke kursen nogle gange undervejs og det er self ik godt for institutionen Real Madrid.
Og koblingen mellem ACS, Real Madrid og bundlinjen hos begge selskaber er ikke noget jeg ser det fjerneste problem i. Jeg kan blot ik lide når folk får det til at fremstå som om at Florentino er i klubben for at fremme sig selv og sine egne økonomiske interesser. Jeg synes det - uagtet ALT andet - er soleklart at Florentino vil klubben det bedste og vil gøre alt for at klubben får succes, self økonomisk, men især sportsligt, da dette jo altid er det ultimative måleforhold for succes i en fodboldklub!
Man burde i stedet kigge på kampene, og vurdere hvor spillet halter efter i forhold til den sportslige retning, som man ønsker at klubben skal flytte sig i - Ud fra det, laver man en profil af, hvilke typer man mangler og hvem man skal sælge - Derefter kan man så kigge på markedet.
Lad mig give et eksempel:)
Vi har været dårlige til at skabe chancer imod kompakte forsvar, og skal forbedre vores offensiv i forhold til småspillet og de kreative idéer. De svageste led har været di Maria, som smider for mange bolde væk, i sine forsøg på at slå vindere - Og Higuain, som kombinerer dårligt med Ronaldo og Ozil, og mangler træfsikkerhed. Man mangler altså her to spillere, som foruden at være bedre på de nævnte områder, kan være med til at bevare det gode kontraspil.
Isco er en oplagt afløser for di Maria, og Aguero kunne have været for Higuain.
Har valgt at takke af på forum!
Et klassisk Perez-køb, hvis det sker;)
Come on, vi mangler kvalitet i det offensive - især da Di Maria intet bundniveau har og Higuain smutter - hvorfor så ikke fokusere på en spiller der passer ind i vores spillestil (både Mou's og Ancelotti's), der er garant for mål, altid professionel og har sandsynligvis har 10 år på toppen?
Istedet eftersøger man spanieren (Isco), som minder meget om Ozil og Modric. To spillere vi der er på toppen, modsat de to førnævnte argentinere.
- Siempre Madrid
-
- Administrator
-
- Presidente de Peña Madridista Dinamarca
Elkrimi skrev: Nu er det jo Zidane der har anbefalet Bale og da han sammen med Ancelotti står for trupsammensætningen til kommende sæson, så må det betegnes som et sportsligt indkøb.
Come on, vi mangler kvalitet i det offensive - især da Di Maria intet bundniveau har og Higuain smutter - hvorfor så ikke fokusere på en spiller der passer ind i vores spillestil (både Mou's og Ancelotti's), der er garant for mål, altid professionel og har sandsynligvis har 10 år på toppen?
Istedet eftersøger man spanieren (Isco), som minder meget om Ozil og Modric. To spillere vi der er på toppen, modsat de to førnævnte argentinere.
Er du ikke lidt for langt fremme lige nu?
1) Zidane er ikke ansat.
2) Ancelotti er ikke ansat.
3) Bale har været på tapetet i mere end et år.
Det kan sagtens tænkes, at Ancelotti kan finde plads til Bale, men det er ikke et køb, som er igangsat på hans opfordring.
No soy sólo perfecto, soy Madridista también. Madridista con corazón y cojones.
¡¡¡Illa Illa Illa, Juanito Maravilla!!!
Los días que tu juegas, son todo lo que soy.
Si quieres llevar este escudo, primero hay que sudar la camiseta.
Florentino Pérez: El ultimo titulo es el primer paso al siguiente.
- Real Madrid 7
-
- Platin bruger
-
M_linding skrev: For mig at se, ryger di Maria for at give plads til Bale. Det er ikke Bale som kommer til klubben, på bekostning af di Maria, for at løse de sportslige problemer på banen.
Jeg er 100% sikker på at di Maria skifter og bale bliver afløser
- Siempre fiel
- Platin bruger
-
M_linding skrev: For mig at se, ryger di Maria for at give plads til Bale. Det er ikke Bale som kommer til klubben, på bekostning af di Maria, for at løse de sportslige problemer på banen.
Bale er én af verdens bedste - klubben vil gerne ha ham - og han ka tilfældigvis udfylde en plads hvor vi for alvor mangler en spiller med kvalitet. Hmm, for mig at se er det win-win, men hvis man absolut VIL kritisere Florentino, så ka man alligevel få det spunnet, så at det er "klassisk Perez" (læs: dumt og uden tanke for det sportslige). Bemærkelsesværdigt - lige som jeg troede at det at hente en af verdens bedste i stedet for en dikkende lammehale ville være positivt - i stedet var det bare ham dumme, dumme Perez der igen er ren Mr. Burns!