Gareth Bale
Tottenham er i top 5 i Premier League og er vant til at spille imod kompakte forsvar.
Kontroller selv:
Kort sagt, manden er uhyre effektiv og minder et eller andet sted om en kombination mellem Giggs og Ronaldo, som nok også er hans to store idoler.
Vi har brug for spillere der kan udfordre og score mål, i øjeblikket kan kun Ronaldo dette. I sidste sæson udfordrede Marcelo og Di Maria også, men vores spil er blevet alt for forudsigeligt uden disse spillertyper. Der er rigeligt med playmakere i Alonso, Ozil, Modric og Kaka/Isco.
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
- DarioGomez
-
- Eduardo
-
Som udgangspunkt gider jeg ikke beskæftige mig med klubber, der har færre end 35 nationale mesterskaber ...
- RasmusKring
- Gæst
-
For de 500 mio. vil man højest sandsynligt kunne hente både Isco og Lewandowski. De to signings vil tilsammen være langt mere værd end Bale, så min fornuft siger mig, at vi ikke skal hente Bale, selvom mit fodboldhjerte virkelig hungrer efter en spiller af den kaliber modsat Ronaldo.
DarioGomez skrev: Men ved alle forsvarsspillere og fans efterhånden ikke også, at Messi reelt set kun mestrer en finte, det går nu meget godt for ham alligevel?
Ja, eller at Robben simpelthen nægter at bruge sit, vel nok, uduelige højreben.
No soy sólo perfecto, soy Madridista también
- RasmusKring
- Gæst
-
ZizouMo skrev:
Sebberg skrev: Mange af hans langskudsmål ligner dette:
Jeg vil nu sige at forsvaret ser ganske kompakt ud, og vi har ingen spillere der kan ovenstående andet end Ronaldo. Optimalt set har vi lige nu en offensiv bestående af Alonso, Modric, Ozil, Di Maria, Ronaldo og Benzema. Hvis disse ikke kan stå for den kreativitet og "snævre pasninger" som du efterspørger, så kan ingen.
Se hvor meget et hold som Bayern lukrerer på at både Robben, Ribery, Kroos og Steiger alle sammen er fantastiske skytter.
Flot sparket ind, men mon ikke en Real madrid B spiller ville vide at Bale/Di maria/Messi/Mata/Silva mm. ALTID trækker til venstre? Og når man endda har en medspiller bagi til at dække venstrebacken, så det dumt ikke bare lade ham løbe mod højre.
Hvis du kigger nærmere efter, så dækker Sunderland-spilleren tydeligt mod Bales ventreside, men Bales timing og hurtighed gør bare, at han alligevel kommer først på bolden. Det er en glimrende dribling.
19 assist i alt i år, mens han kun lavede 10 sidste år.
Det viser meget godt en af problemstillingerne, vi har kun en spiller der selv kan skabe og lave sine mål; Ronaldo, mens vores andre offensiv spillere, Ozil, Benzema og Di Maria - med sin nuværende form - er gode i kombinationsspillet, men ikke har top klasse når det gælder målscoring og især ikke på egen hånd.
Derfor ser jeg også to opstillinger for den kommende sæson; en offensiv, med en ekstra angriber, og den foretrukne.
Offensiv:
Alonso-Khedira/Modric
Bale-Ozil-Ronaldo
Benzema
Foretrukne:
..........Varane...Ramos
Carvajal.......................Marcelo
.................Alonso
........Khedira.....Modric
...................Ozil
......Bale..............Ronaldo
Begge backs skaber bredden. Alonso ligger dybt kontinuert (godt med alderen!), mens Khedira og Modric arbejder hårdt i begge retninger. Ozil som playmaker, med intelligente løb alt efter Bale og CR's positioner. De forreste skal gøre som det passer dem; drible, sparke udefra, lave indlæg, heade osv.
Sebberg skrev: Mange af hans langskudsmål ligner dette:
Jeg vil nu sige at forsvaret ser ganske kompakt ud, og vi har ingen spillere der kan ovenstående andet end Ronaldo. Optimalt set har vi lige nu en offensiv bestående af Alonso, Modric, Ozil, Di Maria, Ronaldo og Benzema. Hvis disse ikke kan stå for den kreativitet og "snævre pasninger" som du efterspørger, så kan ingen.
Se hvor meget et hold som Bayern lukrerer på at både Robben, Ribery, Kroos og Steiger alle sammen er fantastiske skytter.
Di Maria gør det på ingen måder optimalt - så det er noget vrøvl at sige, at hvis han ikke kan, så kan ingen.
Bale vil være en forbedring i forhold til di Maria, som jeg har mistet alt for denne sæson. Men Bale vil stadig ikke være den perfekte løsning, i mine øjne...
Jeg mener at det er sådan vores bedste offensive opstilling på nuværende tidspunkt er. Så kan man altid diskutere om spillerne gør det godt eller ej. Bale er en kæmpe forbedring.
Elkrimi skrev: 13 mål af hans 31 er lavet mod etablerede forsvar og er langskud (ikke kun fra højre), hovedstød, via kombinationsspil, korte aftræk i feltet. De resterende er fra primært kontra, men også frispark og et par straffespark.
Tottenham er i top 5 i Premier League og er vant til at spille imod kompakte forsvar.
Kontroller selv:
Kort sagt, manden er uhyre effektiv og minder et eller andet sted om en kombination mellem Giggs og Ronaldo, som nok også er hans to store idoler.
Vi har brug for spillere der kan udfordre og score mål, i øjeblikket kan kun Ronaldo dette. I sidste sæson udfordrede Marcelo og Di Maria også, men vores spil er blevet alt for forudsigeligt uden disse spillertyper. Der er rigeligt med playmakere i Alonso, Ozil, Modric og Kaka/Isco.
Mål nr. 5 og 23 sidder eddermandme lækkert! Og det er endda fra venstre side. Nam nam!
Når Bale lige har underskrevet en stor kontrakt, som gør ham til PL-frontfigur i forbindelse med den nye tv-aftale, er det så realistisk at han har planer om at skifte?
Han har lige underskrevet aftalen, som gælder i tre år - det er da lidt mærkeligt.
Så måske er alt denne Bale-snak et spild af tid?;)
M_linding skrev: Men lad mig så spørge om noget helt andet:
Når Bale lige har underskrevet en stor kontrakt, som gør ham til PL-frontfigur i forbindelse med den nye tv-aftale, er det så realistisk at han har planer om at skifte?
Han har lige underskrevet aftalen, som gælder i tre år - det er da lidt mærkeligt.
Er det fordi du ikke bryder dig om Bale, at du spilder tiden med snak om en kontrakt der ikke er underskrevet? ;)
Elkrimi skrev:
M_linding skrev: Men lad mig så spørge om noget helt andet:
Er det fordi du ikke bryder dig om Bale, at du spilder tiden med snak om en kontrakt der ikke er underskrevet? ;)
Jeg synes Bale er helt fantastisk - Den absolut bedste i England! Las os lige få det på plads...;)
Hvis kontrakten ikke er underskrevet, var det ikke min mening at "lyve"....
Men i forhold til Isco og Ancelotti, er det da påfaldende så lidt konkret man hører om en evt. Bale-handel?...;)