Gareth Bale

• KesseBM
  • Gæst
  • Gæst
13 år 3 måneder siden #25 af KesseBM
Besvaret af KesseBM på emne Gareth Bale
Bale er en fantastisk fodbold spiller, det er der vist ingen tvivl om. Jeg mener helt sikkert han vil kunne forstærke holdet, specielt med hans mål farlighed, som holdet har manglet i denne sæson. Det vil sige alle andre end, Ronaldo har manglet.

Men jeg ville nu hellere have træneren på plads før der snakkes en masser forskellige spillere.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

13 år 3 måneder siden #26 af JesperA
Besvaret af JesperA på emne Gareth Bale

Sebberg skrev: Se hvor meget et hold som Bayern lukrerer på at både Robben, Ribery, Kroos og Steiger alle sammen er fantastiske skytter.

Alaba bringer også en rigtig seriøs skudtrussel som offensiv back

13 år 3 måneder siden #27 af Elkrimi
Besvaret af Elkrimi på emne Gareth Bale

Elkrimi skrev: I denne sæson har Benzema også været langt mere oplægger end målscorer.

19 assist i alt i år, mens han kun lavede 10 sidste år.

Det viser meget godt en af problemstillingerne, vi har kun en spiller der selv kan skabe og lave sine mål; Ronaldo, mens vores andre offensiv spillere, Ozil, Benzema og Di Maria - med sin nuværende form - er gode i kombinationsspillet, men ikke har top klasse når det gælder målscoring og især ikke på egen hånd.

Derfor ser jeg også to opstillinger for den kommende sæson; en offensiv, med en ekstra angriber, og den foretrukne.
Offensiv:
Alonso-Khedira/Modric
Bale-Ozil-Ronaldo
Benzema

Foretrukne:
..........Varane...Ramos
Carvajal.......................Marcelo
.................Alonso
........Khedira.....Modric
...................Ozil
......Bale..............Ronaldo

Begge backs skaber bredden. Alonso ligger dybt kontinuert (godt med alderen!), mens Khedira og Modric arbejder hårdt i begge retninger. Ozil som playmaker, med intelligente løb alt efter Bale og CR's positioner. De forreste skal gøre som det passer dem; drible, sparke udefra, lave indlæg, heade osv.

I forlængelse af dette indlæg, så prøv at se disse 40 vilkårlige mål fra Ronaldo og læg mærke til, hvor få situationer han reelt er afhængig af vores striker (Benzema, Higuain eller Adebayor).

Det er sjældent og derfor ser jeg ikke noget behov for en decideret 9'er, da de Bale og CR er så målfarlige og komplette spillere.
Der er selvfølgelig argumentet imod, at en angriber trækker forsvarspillere til sig, men når man har både Bale og CR, så vil de skiftevis være i stand til dette, på lige fod med en alm. angriber. Eksempelvis, hvis Ronaldo ligger bredt i venstre, så trækker Bale ind helt centralt og vice versa.

Vi bliver nødt til at erkende, at vores spil er bygget op omkring Ronaldo, hvis ikke vi havde ham, så manglede vi meget (bedre offensive backs, kantspiller i modsatte side og angriber). Hvorfor så ikke i en og samme handel gøre vores offensiv stærkere og hente den spiller i verden der ville kunne tage over for portugiseren?
Sidste redigering: 13 år 3 måneder siden ved Elkrimi.
Følgende bruger(e) sagde tak: Real Madrid

• Rubæk
  • Gæst
  • Gæst
13 år 3 måneder siden #28 af Rubæk
Besvaret af Rubæk på emne Gareth Bale

ZizouMo skrev:
Flot sparket ind, men mon ikke en Real madrid B spiller ville vide at Bale/Di maria/Messi/Mata/Silva mm. ALTID trækker til venstre? Og når man endda har en medspiller bagi til at dække venstrebacken, så det dumt ikke bare lade ham løbe mod højre.

Joh, det er da rigtigt nok.. Men ligesom med Robben er det bare sådan at de faktisk er ret gode til altid at trække til den ene side og afslutte. Jeg tror ikke det er fordi forsvarsspillere i hele PL ikke har fundet ud af at manden er venstrebenet og skyder godt.

• RasmusKring
  • Gæst
  • Gæst
13 år 3 måneder siden #29 af RasmusKring
Besvaret af RasmusKring på emne Gareth Bale
Ideen med Ronaldo og Bale på toppen, som man efterhånden har set herinde et par gange, er helt hen i vejret. Den lugter så langt væk af Football Manager.

Der er to rigtig store problemer til det system:

Hvem skal fylde i boksen og sætte hovedet på vores indlæg?

Hvem skal holde forsvarspillerne i midten beskæftiget, så Ronaldo og Bale kan trække ind i banen?

Hvis svaret på disse spørgsmål er den offensive midtbanespiller (Ozil), så hænger det ikke rigtig sammen, vel?

13 år 3 måneder siden #30 af Elkrimi

RasmusKring skrev: Ideen med Ronaldo og Bale på toppen, som man efterhånden har set herinde et par gange, er helt hen i vejret. Den lugter så langt væk af Football Manager.

Hvem skal holde forsvarspillerne i midten beskæftiget, så Ronaldo og Bale kan trække ind i banen?

Hvis svaret på disse spørgsmål er den offensive midtbanespiller (Ozil), så hænger det ikke rigtig sammen, vel?

"Fylde i boksen og sætte hovedet på vores indlæg?"
Som vi har spillet de seneste tre år, så jeg vove at påstå at Ronaldo har lavet flest mål med hovedet af vores angribere. Og som jeg tidligere pointerede har Benzema udviklet sig til at være mere oplægger end han er decideret striker.
Vi spiller ikke med en decideret striker og når vi har camperet modstanderens banehalvdel, vil det være Ronaldo og Bale skiftevis, mens Khedira også skal søge i boksen.

"Hvem skal holde forsvarspillerne i midten beskæftiget, så Ronaldo og Bale kan trække ind i banen?"
Forsvarspillerne bliver beskæftiget af enten Ronaldo eller Bale, alt efter hvilken side angrebet tager udgangspunkt i. Derudover skal der komme dybdeløb fra Khedira og Ozil, præcis som de gør det i øjeblikket.
Men se videon med nogle af Ronaldo's mål og læg mærke til hvor lidt han har brug for en striker til at komme til sine chancer.

• RasmusKring
  • Gæst
  • Gæst
13 år 3 måneder siden #31 af RasmusKring

Elkrimi skrev:

RasmusKring skrev: Ideen med Ronaldo og Bale på toppen, som man efterhånden har set herinde et par gange, er helt hen i vejret. Den lugter så langt væk af Football Manager.

Som vi har spillet de seneste tre år, så jeg vove at påstå at Ronaldo har lavet flest mål med hovedet af vores angribere. Og som jeg tidligere pointerede har Benzema udviklet sig til at være mere oplægger end han er decideret striker.
Vi spiller ikke med en decideret striker og når vi har camperet modstanderens banehalvdel, vil det være Ronaldo og Bale skiftevis, mens Khedira også skal søge i boksen.

"Hvem skal holde forsvarspillerne i midten beskæftiget, så Ronaldo og Bale kan trække ind i banen?"
Forsvarspillerne bliver beskæftiget af enten Ronaldo eller Bale, alt efter hvilken side angrebet tager udgangspunkt i. Derudover skal der komme dybdeløb fra Khedira og Ozil, præcis som de gør det i øjeblikket.
Men se videon med nogle af Ronaldo's mål og læg mærke til hvor lidt han har brug for en striker til at komme til sine chancer.

Jeg er helt med på din pointe med Ronaldos mål, men bare fordi vi øjeblikket spiller uden en rigtig angriber, så betyder det jo ikke, at vi skal fortsætte med det. Både Ronaldo og Bale tager deres udgangspositioner bredt i banen, hvis de havde en spidsangriber imellem sig, så ville det fungerer meget bedre. Den formation, du tegner op, er jo praktisk talt Barcelonas formation, når de spiller med "falsk 9'er". Det er i mine øjne hverken seværdig eller effektiv fodbold, man kan spille ud fra den formation.

13 år 3 måneder siden #32 af Jaken
Besvaret af Jaken på emne Gareth Bale

Man kan også vende den om og sige: hvem fylder i boksen nu og sætter hovedet på indlæggene? Det gør Higuain og Benzema i hvert fald ikke, det er snarere Cristiano.

Hvem holder forsvarsspillerne i midten beskæftiget nu? Både Higuain såvel som Benzema trækker usædvanligt meget ud i banen og er sjældent at finde helt oppe i boksen.

Jeg er heller ikke fortaler for et Bale-køb. Jeg hælder til en af 2 ting: Enten et forsøg på at ”omskole” Cristiano og bruge ham som angriber for at spare de penge og de kræfter på en ny angriber, eller også hente en rigtig ærketypisk angriber der, modsat Benzema (hvis vi altså regner med at Higuain bliver solgt), har sine styrker i boksen. En angriber der er stærk, et godt opspilspunkt, god med hovedet (for engang skyld!), en stærk afslutter og vigtigst af alt, en angriber der forbliver i boksen og, som du siger, holder forsvarsspillerne beskæftiget.

No soy sólo perfecto, soy Madridista también
Følgende bruger(e) sagde tak: Real Madrid

13 år 3 måneder siden #33 af Real Madrid
Besvaret af Real Madrid på emne Gareth Bale

Elkrimi skrev: 13 mål af hans 31 er lavet mod etablerede forsvar og er langskud (ikke kun fra højre), hovedstød, via kombinationsspil, korte aftræk i feltet. De resterende er fra primært kontra, men også frispark og et par straffespark.

Tottenham er i top 5 i Premier League og er vant til at spille imod kompakte forsvar.

Kontroller selv:

Kort sagt, manden er uhyre effektiv og minder et eller andet sted om en kombination mellem Giggs og Ronaldo, som nok også er hans to store idoler.

Vi har brug for spillere der kan udfordre og score mål, i øjeblikket kan kun Ronaldo dette. I sidste sæson udfordrede Marcelo og Di Maria også, men vores spil er blevet alt for forudsigeligt uden disse spillertyper. Der er rigeligt med playmakere i Alonso, Ozil, Modric og Kaka/Isco.

Fantastisk video af en fantastisk spiller!
Bale er én af de få aktive fodboldspillere, der kan give mig gåsehud i løbet af en kamp. Det han gør med en bold, er simpelthen vanvid. Jeg vil simpelthen blive jordens lykkeligste mand, hvis han skifter til os i løber af sommeren. Ronaldo og Bale på kanterne med Jesé som backup, hvad ville det ikke kunne blive til!

Og tænk nogle vinger han ville være under, Jesé!

No solo soy perfecto, también soy Madridista

13 år 3 måneder siden #34 af Real Madrid
Besvaret af Real Madrid på emne Gareth Bale

Du mener ikke Cristiano (og Bale) har scoret nok med hovede i år, uden at være decideret i boksen under en hel kamp? ;)

No solo soy perfecto, también soy Madridista

13 år 3 måneder siden #35 af Elkrimi

RasmusKring skrev:

Elkrimi skrev:

Jeg er helt med på din pointe med Ronaldos mål, men bare fordi vi øjeblikket spiller uden en rigtig angriber, så betyder det jo ikke, at vi skal fortsætte med det. Både Ronaldo og Bale tager deres udgangspositioner bredt i banen, hvis de havde en spidsangriber imellem sig, så ville det fungerer meget bedre. Den formation, du tegner op, er jo praktisk talt Barcelonas formation, når de spiller med "falsk 9'er". Det er i mine øjne hverken seværdig eller effektiv fodbold, man kan spille ud fra den formation.

Formation er meget inspireret af Ancelotti's tidligere formationer med fokus på kreative midtbanespiller og backs der skaber bredden med fokus på kontraspillet. Dvs. det har ikke meget med Barcelona at gøre selvom det godt kunne ligne det på papiret.

Forestil jer hvor effektive vi kunne blive i kontraen med Ozil, Bale og Ronaldo som de tre forreste tre. Det er omstillingsspillet Ancelotti skal fokusere på, hvilket jeg da heller ikke er i tvivl med hans historik in mente. Til dette er Bale en mester.

• RasmusKring
  • Gæst
  • Gæst
13 år 3 måneder siden #36 af RasmusKring

Jaken skrev:

Man kan også vende den om og sige: hvem fylder i boksen nu og sætter hovedet på indlæggene? Det gør Higuain og Benzema i hvert fald ikke, det er snarere Cristiano.

Hvem holder forsvarsspillerne i midten beskæftiget nu? Både Higuain såvel som Benzema trækker usædvanligt meget ud i banen og er sjældent at finde helt oppe i boksen.

Jeg er heller ikke fortaler for et Bale-køb. Jeg hælder til en af 2 ting: Enten et forsøg på at ”omskole” Cristiano og bruge ham som angriber for at spare de penge og de kræfter på en ny angriber, eller også hente en rigtig ærketypisk angriber der, modsat Benzema (hvis vi altså regner med at Higuain bliver solgt), har sine styrker i boksen. En angriber der er stærk, et godt opspilspunkt, god med hovedet (for engang skyld!), en stærk afslutter og vigtigst af alt, en angriber der forbliver i boksen og, som du siger, holder forsvarsspillerne beskæftiget.

Jaken, Vi er fuldkommen enige. Det ville være mere værd end at få Bale.

Vi har netop set i år hvilket problem det kan være, når vi ikke har en rigtig angriber, derfor ville det være en stor fejl - i mine øjne - at lave et spilkoncept, hvor det er meningen. På nuværende tidspunkt fungerer det, fordi Ronaldo er så god, men hvis vi fik et spil koncept, hvor vi ikke var afhængige at hans individuelle evner i ligeså høj grad, så ville det være godt for holdet.

Leveret af Kunena Forum