Suarez skal ikke til Madrid
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
Vigtigt! Ved godt at denne transfersaga bølger frem og tilbage men denne udtalelse fra LFC er jeg utrolig glad for at høre.
- kavver
- Gæst
-
Men der kan ikke herske nogen tvivl om at Suarez er en verdensklasse spiller, og han ville passe godt ind i Real. MEN jeg gider bare ikke se på alle hans tåbeligheder, som han efterhånden er mere kendt for, end hans fodboldspil. Hellere hent en, der har lidt brikker at flytte rundt med, og som holder sig ude af problemer...-Cavani, som jeg ser som den ultimative angriber. Han kan alt inde på banen - og man hører ingen historier om ham udenfor banen.
kavver skrev: Men der kan ikke herske nogen tvivl om at Suarez er en verdensklasse spiller, og han ville passe godt ind i Real. MEN jeg gider bare ikke se på alle hans tåbeligheder, som han efterhånden er mere kendt for, end hans fodboldspil. Hellere hent en, der har lidt brikker at flytte rundt med, og som holder sig ude af problemer..
Jeg overvejede helt seriøst Balotelli som et bedre alternativ en Suarez, da jeg læste det der :-D
Jeg er enig i nogle af de ting du siger. Han har tit været heldig med sine driblinger men er det ikke en del af hans spillestil? Jeg har altid set Suarez som en utrolig heldig og snedig spiller. Han får bolden på en eller anden måde. Det kan jo ikke være en tilfældighed i 6 år vel?
Jeg er dog uenig i at Higauin og Benzema kan afgøre tingene selv. Spiller vores offensiv dårlig, så falder Higu og Benz med på den. Özil, Ronaldo og Di Maria er IMO de eneste der kan afgøre det hele selv uden nogen form for hjælp og det er lige præcis det jeg vil have vores 9'er kan.
Og med hensyn til chancer, så må du gerne læse det sidste jeg skrev i mit andet indlæg. Suarez skal kæmpe for sine chancer i Liverpool. Higu og Benz får det mange gange serveret på fad. Vi kan også tage et eksempel, Ronaldo, hvis han vil scorer det dobbelte af hvad Higu og Benz gør, jamen så skal han gøre tingene selv, hvis han ikke driblede og tog de langskud så meget, så ville han ikke have haft så mange mål, men da han gør det, så får man også en Ronaldo der mister bolden en anelse mere.
Og ja, der er mange faktorer der spiller ind, ligesom jeg synes det er en faktorer man skal tage i betragtning når Suarez får det en del lettere hvis han er i Madrid end i Liverpool. Hvor mange gange har Higu og Benz ikke fået nogle stikninger, hvor de er alene med målmanden og derefter brænder. Det tror jeg ikke man vil se med Suarez i Madrid. Jeg ser ham som en snedig spiller der griber alle chancerne han får, og den sult han har for mål gør det hele bare meget bedre.
Den der søger heldet, får også heldet. Det ændre dog stadig ikke på, at Suarez driblinger altid ender ud i tilfældigheder. Han gør det bevidst, og det lykkedes også mange gange for ham, men jeg kan bare ikke klare og se på det.
Sæsonen hvor Pepé nakkede Casquero, der var Higuain en enmandshær, og faktisk i samme kamp, der smaskede han den ind, så vi fik vendt kampen og fik den vandt. Det har efter min vurdering også været hans eneste gode sæson.
Benzema kan godt afgøre tingene selv, og han har tidligere vist, at han faktisk er en god dribler, og derfor blev han også sammenlignet med El fenomeno, men jeg aner ikke hvad der sker oppe i hovedet på ham. Han har et kæmpe talent og potentiale, men han formår bare gang på gang og fucke det op. Jeg tror dog stadig på ham, for han er netop den 9'er som jeg mener ville være det perfekte match til Real Madrid.
Jeg tror en angriber i Real Madrid har det langt sværere, end hvad du lige går og tror. Nu er jeg også en af dem som mener, Ronaldo sparker for mange gange udefra ift. hans kvalitet af afslutninger, men det er en anden snak, og faktisk er det ikke i nærheden af sådan en type jeg savner i Real.
Jeg savner en spiller, som er bedst med holdet, og ikke bedst alene. For mange individuelister troede jeg faktisk folk havde set resultatet af, men jeg er godt nok forbavset over, hvad et Fm hold kan gøre ved sultne fans.
Er der overhovedet nogle indlæg indtil videre, hvor ordet sult og Suarez ikke er i samme sætning haha :D Det er lidt komisk hehe.
Jeg tror da også godt Suarez kan få succes i Real Madrid, men jeg tror også, at vi kan få succes uden ham, og den løsning er jeg bare mere til. Mit dilemma er så bare, at jeg faktisk håber på Suarez bliver købt for et højt beløb, så Bale bliver udelukket.
Jeg nægter ihvertfald og tro på, at Isco vil være det største navn Perez henter, men sker det, så jeg har fået ny respekt for ham, for så har han bevist, at han tænker på det sportslige fremfor merchandise prinsesserne!
No solo soy perfecto, también soy Madridista.
Hvis du mener at Benzema og især Higuain kan afgøre kampene selv, så har vi virkelig ikke set de samme kampe i denne sæson. Higuain er så USYNLIG i de store kampe. Jeg husker virkelig ikke hvornår han sidst i en topkamp, har været stærkt indblandet i et mål. Måske lige assisten til Ronaldo mod UTD.
Det er klart min mening at Higuain er stærkt overvurderet. Han har leveret en del mål de seneste par sæsoner, men det er altså også for et hold der scorer 120+ mål. Spørgsmålet er så, om de fleste angribere ville kunne det? Det tror jeg. Higuain havde et år (2 sæsoner siden tror jeg), hvor jeg blandt andet husker han scorede et langskud mod Mallorca, et lækkert lob mod Zaragoza og et lækkert mål mod Espanyol. Disse tider er ovre nu. Når han endelig scorer et mål, så er det 1mod1 mod målmanden eller en frispilning foran mål.
Hvad angår Suarez, så er jeg også modstander af at han kommer til klubben. Der er ingen tvivl om at han har et højere niveau end Benz og Pipita, men jeg anser ham ikke for at være den type angriber vi behøver. Vi har driblestærke fløje med et lavt tyngdepunkt. Vi har brug for en stærk angriber, der både kan med hovedet og foden. Lewandowski og Cavani er umiddelbart mine ønsker.
Nu mindes jeg heller ikke, jeg har nævnt noget om denne sæson :) De har mildest talt være uværdige til og spille i den hvide trøje.
Jeg har heller aldrig været den store Higuain fan, og overvurderet synes jeg nu ikke han er, for han er ikke hypet frem ligesom alle andre angribere. Jeg synes mere han altid er blevet overset, for der er ingen tvivl om hans potentiale.
Han passer dog bare ikke i Real Madrid IMO.
Suarez sidste sæson havde ikke et højere niveau, end Benzema og Higuain. I år, ja, men hvem har ikke været bedre end de 2 denne sæson?
Ronaldo med et lavt tyngdepunkt? Arg vel hehe. Cavani gider jeg ikke diskutere mere, for vi er højst sandsynligt uenige på det punkt. Derimod ville jeg elske og se Lewandowski komme til klubben.
No solo soy perfecto, también soy Madridista.
- Raul 4 ever
-
- Platin bruger
-
Suarez
Uruguay: 30 mål i 60 kampe (163 min/mål)
Uruguay siden 11/12: 14 mål i 21 kampe (134 min/mål)
Liverpool: 51 mål i 96 kampe (158 min/mål)
Ajax: 111 mål i 159 kampe (120 min/mål)
Cavani
Uruguay: 11 mål i 44 kampe (263 min/mål)
Uruguay siden 11/12: 4 mål i 20 kampe (370 min/mål)
Napoli: 104 mål i 138 kampe (111 min/mål)
Palermo: 37 mål i 117 kampe (231 min/mål)
Suarez har været relativt konsistent i disse kategorier, mens Cavani har en imponerende statistik for Napoli, men decideret ringe statistik i de øvrige kategorier.
Én forklaring er at Cavani scorer relativt mange mål på straffe, nemlig 22 (og 8 brændte) for Napoli. Det bringer hans statistik (fra regnet straffe) op på 141 min/mål i hans tid i Napoli, mens Suarez bliver på 158 min/mål i hans tid i Liverpool, da han ingen mål har scoret på straffe (men brændt 2). På landsholdet har Suarez scoret 3/3 straffe, mens Cavani ikke har sparket straffe.
Suarez laver desuden flere assists end Cavani.
På klubhold fremstår Cavani dog stadig bedre end Suarez, så hvorfor er det så Suarez, som er så dominerende for Uruguay? Nogle gode bud?
Ps: Suarez har selvfølgelig, på alle leder og kanter, diskvalificeret sig selv til en plads i kongeklubben.
Suarez kan jeg simpelthen ikke klare. Vi har nok ball hoggere som det er...
No soy sólo perfecto, soy Madridista también