Real Madrid og Cristiano Ronaldo forhandler
Siempre Madrid skrev: Man er lige præcis den sum værd, som en klub vil betale.
Jeg synes nu ikke at Andy Carroll var 41 mio. euro værd :P
No soy sólo perfecto, soy Madridista también
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
Siempre Madrid skrev:
Hugol skrev: Der er da ikke nogen der fortjener en årsløn på 14 millioner euro for at spille fodbold.
Hvis nogen vil give Cristiano Ronaldo 14 mill. € for at spille fodbold, så vil det være en meget stor fejl at sige, at han ikke har fortjent det. Man er lige præcis den sum værd, som en klub vil betale.
Så vil jeg sige at klubben skulle fokuserer mere på andre spillere i stedet der også gør sit for at få en høj lønning.
Har valgt at takke af på forum!
Dios skrev: Ser man udelukkende på det som en forretning eller et arbejde, om man vil, så forstår jeg til dels Ronaldo. Men come on. Hvad fanden skal han bruge de flere penge til?
Jeg ved det er nemt, men havde jeg stået i samme situation, så ville jeg til hver en tid spare klubben pengene. Om han har fortjent det eller ej, så synes jeg stadig det er en smule klamt, at kontrakten ikke er skrevet under, hvis grunden er penge.
Men nu er mit forhold til penge nok også lidt anderledes end andre.
Gad sku godt være din chef, nemme løn forhandlinger så :)
du har gjort det godt hele året, meeen her er en t shirt. Vi har ikke penge til lønstigning. :)
JimmyBroe skrev:
Dios skrev: Ser man udelukkende på det som en forretning eller et arbejde, om man vil, så forstår jeg til dels Ronaldo. Men come on. Hvad fanden skal han bruge de flere penge til?
Det er jo bare forfærdeligt at høre på Dios.
Jeg ser ikke det her som en "mere vil have mere", jeg mener helt seriøst at manden fortjener at blive en af verdens bedst betalte spillere.
Det er hverken tarveligt eller forkert at kræve hvad man fortjener.
Som jeg også skriver, fortjent eller ej. Hvorfor kan han ikke bare sætte sin underskift på den kontrakt, uden og skulle have en lønstigning som vil koste Real Madrid 50% mere end hvad den i forvejen gør. Er der noget og sige til, de fleste klubber i verden har løn loft?
Synes det er forkert, også er jeg egentlig rigtig ligeglad med hvor fortjent det er.
Mere vil have mere, for han reagere tydeligvis ikke som Granero gjorde.
Siempre Madrid skrev:
Man er lige præcis den sum værd, som en klub vil betale.
Arh vel? :)
No solo soy perfecto, también soy Madridista.
asp3200 skrev:
Jeg ved det er nemt, men havde jeg stået i samme situation, så ville jeg til hver en tid spare klubben pengene. Om han har fortjent det eller ej, så synes jeg stadig det er en smule klamt, at kontrakten ikke er skrevet under, hvis grunden er penge.
du har gjort det godt hele året, meeen her er en t shirt. Vi har ikke penge til lønstigning. :)
Jeg har aldrig i hele mit liv spurgt om lønforhøjelse, og jeg kommer heller aldrig til det. Du kan enten takke ja eller nej til tilbuddet, og har du takket ja, så er der absolut ingen grund til du skal have mere i løn, fordi man levere hvad der bliver regnet med.
Er du fint tilfreds med din egen løn, så er det pisse ligegyldigt hvad sidekammeraten tjener.
Men nu er jeg min egen chef, og aldrig har jeg fået så store lønforhøjelser af én, som jeg får af mig selv ;D
No solo soy perfecto, también soy Madridista.
- rezamadridista
-
- Platin bruger
-
Dios skrev: Hvad fanden skal han bruge de flere penge til?
Too much money ain't enough money.
- Ingen svæver på banen som Zizou!
Dios skrev:
asp3200 skrev:
Jeg har aldrig i hele mit liv spurgt om lønforhøjelse, og jeg kommer heller aldrig til det. Du kan enten takke ja eller nej til tilbuddet, og har du takket ja, så er der absolut ingen grund til du skal have mere i løn, fordi man levere hvad der bliver regnet med.
Er du fint tilfreds med din egen løn, så er det pisse ligegyldigt hvad sidekammeraten tjener.
Men nu er jeg min egen chef, og aldrig har jeg fået så store lønforhøjelser af én, som jeg får af mig selv ;D
Okay er helt i den anden ende. Man er sin egen chef og skal altid gå efter mest muligt + kurser osv osv inkl bonusser.
- Siempre Madrid
-
Emne forfatter
- Administrator
-
- Presidente de Peña Madridista Dinamarca
Jaken skrev:
Men det syntes Liverpool, ergo var han 41 mill. € værd. Jeg er sikker på, at sælgende klub og Andy Carroll var helt enige i den pris.
No soy sólo perfecto, soy Madridista también. Madridista con corazón y cojones.
¡¡¡Illa Illa Illa, Juanito Maravilla!!!
Los días que tu juegas, son todo lo que soy.
Si quieres llevar este escudo, primero hay que sudar la camiseta.
Florentino Pérez: El ultimo titulo es el primer paso al siguiente.
- sodhi
- Gæst
-
Dios skrev:
asp3200 skrev:
Du har vist brug for at lære lidt om markedskræfter. Selvfølgelig er der grund til at have mere i løn, fordi man leverer hvad der bliver regnet med (under den forudsætning at andre ikke gør, eller du gør det bedre end andre). Du er mere værd for din arbejdsgiver, det belønnes naturligt med mere i løn. At du ikke kan se dette er forunderligt.
- sodhi
- Gæst
-
Siempre Madrid skrev:
Jaken skrev:
Men det syntes Liverpool, ergo var han 41 mill. € værd. Jeg er sikker på, at sælgende klub og Andy Carroll var helt enige i den pris.
Hvis man er i tvivl om hvad markedskræfter er, så er ovenstående et glimrende eksempel på én der har forstået det.
- Orange You Glad
- Gæst
-
sodhi skrev:
Siempre Madrid skrev:
Jaken skrev:
Hvis man er i tvivl om hvad markedskræfter er, så er ovenstående et glimrende eksempel på én der har forstået det.
Egentlig tror jeg godt, Dios ved, hvad markedskræfter er, og at Ronaldo naturligvis har krav på at hæve en heftig løn, sådan som fodboldverdenen nu engang fungerer. Der ville bare være noget sympatisk over det, hvis Ronaldo (eller en hvilken som helst anden spiller, der får lønninger i den størrelsesorden) stoppede op og sagde noget i retningen af følgende:
"Hold kæft, jeg tjener egentlig mange penge, gør jeg ikke? Nu må det også snart stoppe. Jeg har stort set ingen udgifter , fordi alt i mit liv er sponsoreret, og jeg skovler simpelthen bare penge ind. Det bliver jeg selvfølgelig ikke ved med, men jeg har sgu alligevel tjent rigeligt til at kunne leve lykkeligt til mine dages ende. Jeg har, hvad jeg skal bruge og mere til, så jeg behøver ikke nogen lønstigning, selvom jeg er pissegod til at spille fodbold og har tænkt mig at blive ved med at være det. De penge kan jeg sagtens klare mig uden."
Eller kogt ned: "Fuck markedskræfter. Jeg har rigeligt."
- Storken
- Gæst
-
- Warren Buffett
Markedskræfter handler udelukkende om udbud og efterspørgsel. Ronaldo er verdens anden bedste fodboldspiller, hvilket gør ham særdeles efterspurgt. Efterspørgslen efter hans underskrift giver konkurrence, der presser prisen i været. Hans værdi forbliver dog den samme, da han ikke bliver en bedre fodboldspiller af en højere pris.
Uanset om en klub købte Ronaldo for 100 mio eller 1 mia, så ville hans værdi forblive den samme. Klubben har bare enten betalt under- eller overpris for ham.
Det svarer til at sige, at værdien på en kort taxatur er 500kr, fordi jeg i min fuldskab betalte ham 300kr i drikkepenge.