Real Madrid og Cristiano Ronaldo forhandler
- Siempre Madrid
-
Emne forfatter
- Administrator
-
- Presidente de Peña Madridista Dinamarca
Storken skrev: Prisen er det man betaler, værdien er det man får
- Warren Buffett
Markedskræfter handler udelukkende om udbud og efterspørgsel. Ronaldo er verdens anden bedste fodboldspiller, hvilket gør ham særdeles efterspurgt. Efterspørgslen efter hans underskrift giver konkurrence, der presser prisen i været. Hans værdi forbliver dog den samme, da han ikke bliver en bedre fodboldspiller af en højere pris.
Uanset om en klub købte Ronaldo for 100 mio eller 1 mia, så ville hans værdi forblive den samme. Klubben har bare enten betalt under- eller overpris for ham.
Men det syntes Liverpool, ergo var han 41 mill. € værd. Jeg er sikker på, at sælgende klub og Andy Carroll var helt enige i den pris.
Det svarer til at sige, at værdien på en kort taxatur er 500kr, fordi jeg i min fuldskab betalte ham 300kr i drikkepenge.
Lige præcis. Hvis du betaler 500 kr. for en taxa-tur, så er det den aftalte værdi mellem dig og taxa-chaufføren. At jeg så kun ville have givet 150 kr. for den samme taxa-tur inkl. drikkepenge, er jo tindrende ligegyldigt i den sammenhæng.
No soy sólo perfecto, soy Madridista también. Madridista con corazón y cojones.
¡¡¡Illa Illa Illa, Juanito Maravilla!!!
Los días que tu juegas, son todo lo que soy.
Si quieres llevar este escudo, primero hay que sudar la camiseta.
Florentino Pérez: El ultimo titulo es el primer paso al siguiente.
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
- Dragam
- Gæst
-
Petroleum skrev: Jeg mener ikke at ronaldo er en lønstigning og en kontraktforlængelse værd, eller jo. Lige nu er han, men om to år har han stadig 3 år tiblage af sin kontrakt, hvis den skulle løbe til 2018. og jeg er næppe sikker på at han kan holde niveauet så mange år endnu. Hvorfor bruger man ikke nogle af de absurd mange penge på at købe andre spillere i stedet for at forlænge med manden, som har bidraget med en del til holdet, men samtidig har hele to år endnu.
Jeg er helt enig... Cronaldo lever i høj grad på sin hurtighed, hvilket typisk begynder at aftage markant, når en spiller har rundet de 30. Hvis man kunne sælge cronaldo for 70 mil euro nu, og så istedet få bale ind, som vil være markant billigere i løn, og kan dække samme plads... så ville jeg gøre det.
Soy un Madridista! Hoy, Mañana, Siempre
asp3200 skrev:
Dios skrev:
asp3200 skrev:
Dios skrev: Ser man udelukkende på det som en forretning eller et arbejde, om man vil, så forstår jeg til dels Ronaldo. Men come on. Hvad fanden skal han bruge de flere penge til?
Jeg ved det er nemt, men havde jeg stået i samme situation, så ville jeg til hver en tid spare klubben pengene. Om han har fortjent det eller ej, så synes jeg stadig det er en smule klamt, at kontrakten ikke er skrevet under, hvis grunden er penge.
Men nu er mit forhold til penge nok også lidt anderledes end andre.
Gad sku godt være din chef, nemme løn forhandlinger så :)
du har gjort det godt hele året, meeen her er en t shirt. Vi har ikke penge til lønstigning. :)
Jeg har aldrig i hele mit liv spurgt om lønforhøjelse, og jeg kommer heller aldrig til det. Du kan enten takke ja eller nej til tilbuddet, og har du takket ja, så er der absolut ingen grund til du skal have mere i løn, fordi man levere hvad der bliver regnet med.
Er du fint tilfreds med din egen løn, så er det pisse ligegyldigt hvad sidekammeraten tjener.
Men nu er jeg min egen chef, og aldrig har jeg fået så store lønforhøjelser af én, som jeg får af mig selv ;D
Okay er helt i den anden ende. Man er sin egen chef og skal altid gå efter mest muligt + kurser osv osv inkl bonusser.
Ja vi er jo fanget af det kapitalistiske lønsystem desværre. Men så kan jeg fortælle dig, at flere penge ikke gør dig lykkelig :)
No solo soy perfecto, también soy Madridista.
- rezamadridista
-
- Platin bruger
-
Dios skrev:
asp3200 skrev:
Dios skrev:
asp3200 skrev:
Dios skrev: Ser man udelukkende på det som en forretning eller et arbejde, om man vil, så forstår jeg til dels Ronaldo. Men come on. Hvad fanden skal han bruge de flere penge til?
Jeg ved det er nemt, men havde jeg stået i samme situation, så ville jeg til hver en tid spare klubben pengene. Om han har fortjent det eller ej, så synes jeg stadig det er en smule klamt, at kontrakten ikke er skrevet under, hvis grunden er penge.
du har gjort det godt hele året, meeen her er en t shirt. Vi har ikke penge til lønstigning. :)
Jeg har aldrig i hele mit liv spurgt om lønforhøjelse, og jeg kommer heller aldrig til det. Du kan enten takke ja eller nej til tilbuddet, og har du takket ja, så er der absolut ingen grund til du skal have mere i løn, fordi man levere hvad der bliver regnet med.
Er du fint tilfreds med din egen løn, så er det pisse ligegyldigt hvad sidekammeraten tjener.
Men nu er jeg min egen chef, og aldrig har jeg fået så store lønforhøjelser af én, som jeg får af mig selv ;D
Okay er helt i den anden ende. Man er sin egen chef og skal altid gå efter mest muligt + kurser osv osv inkl bonusser.
Ja vi er jo fanget af det kapitalistiske lønsystem desværre. Men så kan jeg fortælle dig, at flere penge ikke gør dig lykkelig :)
Får ligepludselig en underlig følelse af, at du er en millionær :D
- Ingen svæver på banen som Zizou!
Dios skrev:
asp3200 skrev:
Dios skrev:
asp3200 skrev:
Flere penge gør mig altid mere lykkelig.
Hahah på ingen måde :D Så havde jeg ikke siddet her og debatteret med jer, men købt Real Madrid, og formet det som præcis jeg ville have det haha :D
Lykken er når du står på Titanic skibet, og du lige har sendt dine børn afsted i redningsbåden.
Nå, men tilbage til emnet haha :) Jeg synes det er en anelse bizart, at pengene er den eneste grund til Ronaldo endnu ikke har sat sin autograf på den kontrakt
- rezamadridista
-
- Platin bruger
-
Dios skrev: rezamadridista skrev:
Hahah på ingen måde :D Så havde jeg ikke siddet her og debatteret med jer, men købt Real Madrid, og formet det som præcis jeg ville have det haha :D
Haha, det kunne du måske godt. En millionær der har prøvet alt, så han har brug for at debattere lidt om Madrid.
Ps, man kan ikke købe Real :D
- Ingen svæver på banen som Zizou!
Dios skrev: asp3200 skrev:
Lykken er når du står på Titanic skibet, og du lige har sendt dine børn afsted i redningsbåden.
Nå, men tilbage til emnet haha :) Jeg synes det er en anelse bizart, at pengene er den eneste grund til Ronaldo endnu ikke har sat sin autograf på den kontrakt
nope