Mirakelmageren Zidane
Opskriften til succes er opbakning, og den artikel som er lavet om Zidane er kræs for Real Madrid fan da han er en af dem som får meget ansvar i næste sæson, og jeg er Real Madrid fan, og det tror jeg de fleste andre er her på dette forum, men desværre ikke alle.
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
Daniel skrev:
MMM skrev: Jeg er ret optimistisk med hensyn til Zidanes fremtidige rolle i klubben, men jeg synes det er liiiige en tand for tidligt at erklære ham mirakelmager. Han fortjener stor ros for Varane, men han har jo ikke opdaget hverken Isco elller Illarra, han har spillet en rolle i overtale dem og Perez, og om de bliver en success eller ej, må vi nok vente med at vurdere, i det mindste indtil de har spillet bare én kamp. Hvis Real Madrid absolut skal blandes ind i opdagelsen af Isco, så må æren tilfalde Hierro, der bragte ham til Malaga da Valancia ikke havde meget fidus til ham.
Min del om Isco:
Isco-handelen blev i medierne ligeledes udråbt, som Zidanes fortjeneste, da Perez eftersigende ikke havde stor fidus til den unge vidunderdreng, men Zidanes overtalelsesevner qua sin status hos Perez og fodbolden i al almindelighed bevirkede imidlertid, at såvel Perez som Isco blev overbeviste om, at et samarbejde var at foretrække.
Min del om "Illarra":
I dag beretter den spanske sportsavis, MARCA, at franskmanden også har fået overtalt ”Illarra” til at skifte til Real Madrid. Real Sociedad-spilleren har ellers været i tvivl om, hvorvidt et skifte er det – rigtige – næste skridt at tage, men som sportsavisen beretter: ”Når Zidanes stemme er i den anden ende af røret, kan man ikke sige nej”.
Min umiddelbare konklusion i artiklen:
Faktum er, at Zidane er ved at statuere sig, som en ”scouter” af fineste kaliber, og om end dette ikke er franskmandens egentlige funktion, er det godt at kunne trække på dennes omdømme i den professionelle fodboldverden, da dette ”es” utvivlsomt bringer Real Madrid et skridt eller to foran sine nærmeste konkurrenter.
Jeg ved ikke om den quotede del i dit indlæg skal forstås som om, at du er uenig med mine (nej vent, omverdens) betragtninger omkring disse spillerhandler, som er berørt i artiklen. Jeg nævner flere gange Zidanes overtalelsesevner, hvilket har været essentielle, hvorfor jeg ligeledes bruger ordet "scouter" i anførelsestegn; han er jo ikke en talentspejder i den forstand, men han er en mand med stor respekt i fodboldverden, hvorfor han er svær at afvise.
Jeg kan ikke se, hvordan artiklen kan misforstås. Jeg giver Zidane kredit, men hævder ingen steder, at han har opdaget Isco og "Illara", men at han er en mirakelmager i den forstand, at han eftersigende har fået dem overtalt i deres tvivl om et skifte :)
Jeg kan så heller ikke se hvordan min kommentar kan misforstås: Jeg synes ikke Varane alene er nok til at retfærdiggøre din påstand om " at Zidane er ved at statuere sig, som en ”scouter” af fineste kaliber", derfor diskussion af hans rolle i de andre to signeringer. Jeg synes heller ikke hans rolle i de to signeringer er nok til at understøtte din bombastiske overskrift. At han er et pr boost, når spillere skal lokkes til Madrid, det kan vi hurtigt blive enige om, men der var intet i min kommentar, der modsagde det. Om han bringer os et skridt foran vores konkurrenter? Hmm, det er til diskussion. Men hans rygte er ikke nok, hvis han ikke kan give spillerne forventninger om spilletid og udvikling og de beslutninger er det ikke ham, der er ansvarlig for.
Det kan være du synes min "bombastiske" overskrift er berettiget om et par år eller tre ;)
Jeg føler mig overbevist om, at overskriften ikke kommer til at bide MIG i røven, men snarere kritikkerne af denne, eksemplificeret i dig og "like-entusiasten", Hugol!
Selvfølgelig er en given persons renommé nok til at overbevise ikke overbeviste spillere om, at Real Madrid er det rette valg, om end dette naturligvis ikke burde være en tvivl i sig selv. I et lidt mindre perspektiv er Laudrups Swansea et godt eksempel på dette; havde gode spillere som Guzman og Hernandez - ja, disse er verdensklassespillere i Swansea-perspektiv - valgt denne engelske klub uden Laudrups person og tidligere indflydelse på fodbolden som spiller? Jeg tror det ikke, men du vil formentlig være af en anden overbevisning.
Har valgt at takke af på forum!
Daniel skrev: MMM
Det kan være du synes min "bombastiske" overskrift er berettiget om et par år eller tre ;)
Jeg føler mig overbevist om, at overskriften ikke kommer til at bide MIG i røven, men snarere kritikkerne af denne, eksemplificeret i dig og "like-entusiasten", Hugol!
Selvfølgelig er en given persons renommé nok til at overbevise ikke overbeviste spillere om, at Real Madrid er det rette valg, om end dette naturligvis ikke burde være en tvivl i sig selv. I et lidt mindre perspektiv er Laudrups Swansea et godt eksempel på dette; havde gode spillere som Guzman og Hernandez - ja, disse er verdensklassespillere i Swansea-perspektiv - valgt denne engelske klub uden Laudrups person og tidligere indflydelse på fodbolden som spiller? Jeg tror det ikke, men du vil formentlig være af en anden overbevisning.
Læs dog hvad jeg skriver, før du hidser dig op i stedet for at lægge mig ord i munden. Nu citerer jeg pænt fra mit første indlæg: "Jeg er ret optimistisk med hensyn til Zidanes fremtidige rolle i klubben, men jeg synes det er liiiige en tand for tidligt at erklære ham mirakelmager". Jeg ikke hvad der er du læser mellem linjerne, det må stå for din egen regning, men jeg er ikke negativt indstllet overfor Zidanes rolle i klubben, tværtimod, men jeg synes det er for tidligt at drage nogen konklusioner før vi har set hvordan det udvikler sig. Og hvilken rolle han kommer til at spille for den sags skyld.
Zidane og Laudrup kan ikke sammenlignes i den her kontekst - Laudrup er cheftræner i Swansea, Zidane assistent/rådgiver/who knows i Madrid. Laudrup kan selvfølgelig trække på sit renommé når han skal rekruttere spillere og gør det i stor stil, men at det er netop *ham* der træffer beslutningerne om deres fremtidige rolle i klubben giver det jo en anden betydning. De Guzmán spillede for Laudrup i Mallorca og det var hans oplevelse af ham som træner, der gjorde forskellen, ikke hans barndomsminder om spilleren Laudrup. Zidane kan ringe til nok så mange spillere, men hvis han ikke har trænerens opbakning og kan give dem nogle konkrete forhåbninger, så er han ligevidt. Eller mener du virkelig, at det er sagen fuldstændig uvedkommende?
Hugol må sgu da 'like' hvad han har lyst til, jeg er sikker på du også har fået et eller to fra ham i tidens løb. Det er ikke nogen grund til ikke at forholde sig til hvad, der bliver skrevet i de kommentarer du svarer på i stedet for hvad du tilægger "kritikere" af vilkårlige meninger.
edit. Og ih tak for at at du dog alligevel trak 'bavl' tilbage. Måske det var for bombastisk?
Du skulle jo ikke blive pigesur en lørdag aften, men det formåede du alligevel ;)
Jeg stopper her. Debatten er ude på et sidespor. Artiklen bliver stående, og så kaster vi et blik på den igen om et par år, hvor Varane og Isco begge er verdensstjerner; dér kan man vel forhåbentlig snakke om fortidens genistreg af Zidane og pådutte ham prædikatet "mirakelmager".
Edit: Så lad os (igen) være enige om at være uenige, for at bringe en kliche på banen.
Daniel skrev: MMM
Du skulle jo ikke blive pigesur en lørdag aften, men det formåede du alligevel ;)
Jeg stopper her. Debatten er ude på et sidespor. Artiklen bliver stående, og så kaster vi et blik på den igen om et par år, hvor Varane og Isco begge er verdensstjerner; dér kan man vel forhåbentlig snakke om fortidens genistreg af Zidane og pådutte ham prædikatet "mirakelmager".
Edit: Så lad os (igen) være enige om at være uenige, for at bringe en kliche på banen.
Ja, pigesur er jo det værste man kan være, det ved vi alle. Mandesur derimod, det er der noget ved. Og ja, lad os som sædvanlig endelig stoppe inden du bliver tvunget til at forholde dig til de argumenter, der bliver fremført. Her er en smiley ;-), jeg er sikker på at det er nok til at ændre tonen. Or not.
- Rubæk
- Gæst
-
Det indlæg er på plads i bogmærkelinjen, vi snakkes ved om et par år, Daniel!Daniel skrev: Artiklen bliver stående, og så kaster vi et blik på den igen om et par år, hvor Varane og Isco begge er verdensstjerner; dér kan man vel forhåbentlig snakke om fortidens genistreg af Zidane og pådutte ham prædikatet "mirakelmager"
På det seriøse plan, så var det en interessant og debatskabende nyhed/leder/editorial, omend debatten hurtigt blev passiv-aggressiv eller hvad ved jeg.
Jeg deler bekymringen om manglen på Zidanes definerede rolle, men indtil videre er alt jo rosenrødt, så mon ikke detaljerne kan bringes på plads. Samtidig skal hans svendeprøve i Varanes ankomst have den ros, den fortjener. Dog er det for mig svært herhjemme i Danmark at bedømme hvor stor betydning det har, når Zidane er i røret og taler med den spiller, Real Madrid jagter. Som sagt, interessant diskussion.
Værsgid daniel. Google kan bruges næste gang
Har valgt at takke af på forum!
Hugol skrev: www.defensacentral.com/real_madrid/87483...iel-levy-presidente/
Værsgid daniel. Google kan bruges næste gang
Ligesom en nogenlunde fornuftig tegnesætning også er lovlig at bruge næste gang, Hugol. Jeg takker for linket, det er brugbart, men det udelukker ikke det faktum, at Zidane med lethed kan snakke personligt med Bale; det er vel ikke ulovligt?
Rubæk skrev:
Det indlæg er på plads i bogmærkelinjen, vi snakkes ved om et par år, Daniel!Daniel skrev: Artiklen bliver stående, og så kaster vi et blik på den igen om et par år, hvor Varane og Isco begge er verdensstjerner; dér kan man vel forhåbentlig snakke om fortidens genistreg af Zidane og pådutte ham prædikatet "mirakelmager"
På det seriøse plan, så var det en interessant og debatskabende nyhed/leder/editorial, omend debatten hurtigt blev passiv-aggressiv eller hvad ved jeg.
Jeg deler bekymringen om manglen på Zidanes definerede rolle, men indtil videre er alt jo rosenrødt, så mon ikke detaljerne kan bringes på plads. Samtidig skal hans svendeprøve i Varanes ankomst have den ros, den fortjener. Dog er det for mig svært herhjemme i Danmark at bedømme hvor stor betydning det har, når Zidane er i røret og taler med den spiller, Real Madrid jagter. Som sagt, interessant diskussion.
Debatten er nemlig spændende. Jeg er enig i, at det er svært at spotte Zidanes egentlig rolle, også i forbindelse med de respektive handler, som er benævnt, hvorfor jeg også refererer til medierne - specielt vedr. Isco og den forestående "Illarra"-handel - og dennes gisninger om netop dette; det er trods alt ikke mine egne ord, men andres formidlet ned i en artikel :)
Jeg mener dog at have læst tilstrækkeligt omkring Varanes skifte i sin til at hævde, at Zidane var hovedmanden bag dette, men kan tage fejl.
Folk skal dog være hjertelig velkommen til at debattere dette videre! Jeg er glad for, at du gemmer min statement; jeg smider en kasse øl ind i min påstand :D
- Rubæk
- Gæst
-
Daniel skrev: Jeg mener dog at have læst tilstrækkeligt omkring Varanes skifte i sin til at hævde, at Zidane var hovedmanden bag dette, men kan tage fejl.
Jamen det er vi helt enige i. At Zidane var transferens arkitekt eller i hvert fald en vigtig brik kan alle vel være enige om. Min formulering var lidt kluntet - det var nemlig i forhold til især Isco-handlen jeg ville påpege hvor ugennemsigtig Zidanes rolle er. Helt at afkræfte hans involvering lader sig vel næsten ikke at gøre. Verden rundt er det jo meget normalt at klubber benytter "navne" indenfor klubben som "the cherry on top" til at imponere/overtale især talenter, man ønsker klubben. Og du har ganske rigtigt også dækket dig ind med referencer, som det sig hør og bør :)