Dårligste start siden 2008/09

11 år 3 måneder siden #13 af ZizouMo

Carles Puyol skrev: Asp3000
Det var nok mere end kommentar til den svimen som mange Real fans faldt i over Mourinho efter sidste sæson. Nuvel man vandt ligaen med rekordmange mål og point.


Ja Real vandt ligaen og jeg selv synes det var fantastisk?

Jeg forstår ikke hvad du prøver at sige. Kan du ikke prøve at sige det mere direkte?

No soy sólo perfecto, soy Madridista también.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

  • Carles Puyol
  • Gæst
  • Gæst
11 år 3 måneder siden #14 af Carles Puyol
Besvaret af Carles Puyol på emne Dårligste start siden 2008/09
Zizomo,

Måske det var den forkert tråd jeg skrev i oprindeligt. Jeg har bare længe tænkt over hvorfor at I synes Mou er så fantastisk. Ja I vandt ligaen, men han laver så meget ballade, som sætter jeres klub i ekstremt dårligt lys.
Og hvad han formåede sidste sæson var at føre holdet til en enkelt sejr over Barca og Bayern. Så vandt han selvfølgelig ligaen, kudos for det.

Men måske den i virkeligheden hører til under den igangværende debat om Mourinho der kører. Jeg faldt bare over posten omkring eneste sejr over stort hold var City. Og ja ved også godt at I sejrede over Barca

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

  • Redondo5
  • Gæst
  • Gæst
11 år 3 måneder siden #15 af Redondo5
Besvaret af Redondo5 på emne Dårligste start siden 2008/09
Carles Puyol

Mourinho er, i min mening, fantastisk på den korte bane.
Hans hold har bare en kedelig vane for at falde i niveau, når han forlader dem, simpelthen fordi der bliver trukket for store veksler på spillerne under hans regi (her tænker jeg Chelsea og Inter). - og det ligger lidt i luften at denne sæson kan blive den sidste, medmindre la decima ankommer, hvilket ikke ser lyst ud med tanke på vores pauvre resultater imod bedre hold i denne sæson.

Problemet er konceptet, vi dominerer simpelthen ikke kampene, som vi engang var i stand til, og det er sørgeligt (og kedeligt at kigge på).

Sidste sæson var ekseptionel set fra et statistisk synspunkt, men spillet var sjældendt derefter, og Real Madrid ligger som de har redt.

Og tillykke med mesterskabet!

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

11 år 3 måneder siden #16 af ZizouMo

Carles Puyol skrev: Zizomo,

Måske det var den forkert tråd jeg skrev i oprindeligt. Jeg har bare længe tænkt over hvorfor at I synes Mou er så fantastisk. Ja I vandt ligaen, men han laver så meget ballade, som sætter jeres klub i ekstremt dårligt lys.
Og hvad han formåede sidste sæson var at føre holdet til en enkelt sejr over Barca og Bayern. Så vandt han selvfølgelig ligaen, kudos for det.

Men måske den i virkeligheden hører til under den igangværende debat om Mourinho der kører. Jeg faldt bare over posten omkring eneste sejr over stort hold var City. Og ja ved også godt at I sejrede over Barca


Sporskift, men jeg tror de fleste mente han var fantastisk, netop fordi han vandt ligaen med rekord point og rekord mange mål.

Det han formåede sidste sæson var jo fantastisk, det kan ingen tage hverken fra ham eller resten af holdet. 9 point foran måske historiens bedste barca hold. 39 point foran Valencia på 3. pladsen! Rekord antal point og mål. Alle rekorder blev nærmest slået sidste sæson.

Barca i 2009/2010
vandt "kun" ligaen
"kun" med 99 point (3 foran Real)
Mødte kun Arsenal og Inter af de gode hold

Come on, det var en fantastisk sæson for barca og ingen har prøvet at tage noget fra dem. Messi bliver kåret til verdens bedste, foran Ronaldo og Iniesta, hvis jeg husker rigtigt.

No soy sólo perfecto, soy Madridista también.
Sidste redigering: 11 år 3 måneder siden ved ZizouMo.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

  • Carles Puyol
  • Gæst
  • Gæst
11 år 3 måneder siden #17 af Carles Puyol
Besvaret af Carles Puyol på emne Dårligste start siden 2008/09
Hov hov Zizomo,

Vandt vi ikke over jer også? ;)

Men ellers er jeg meget enig med dig Redondo. Jeg savner gode gamle Real som rival. Jeg glemmer aldrig Redondos finte på, tror jeg, Henning Berg fra United. Eller da tykke Ronaldo blev klappet på Old Trafford.

Jeg forstår heller ikke, når man ser på spillermaterialet I trods alt har, hvorfor man ikke forsøger at sætte sig på kampene, men i stedet ret ofte er tilfreds med kontrabold. For mig er det ikke indbegrebet af Real, men hvad ved jeg.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

11 år 3 måneder siden #18 af asp3200
Mourinho har altid spillet kontra fodbold, aldrig det fodbold vi kender fra Zidane tiden.
Vi har nogle gode typer til det p.t. Så det skal bare optimeres.

Mourinho er nok på vej væk og så skal der en træner ind som vil holde på bolden og dominere. Men holdet skal jo også kunne spille kontra som Barcelona ikke kan vende sig til og stadig frygter. Men mod de små hold så skal der domineres på midten, vindes stort og angribes hele tiden. Det er mourinho ikke en som forstår sig på desværre.

I bund og grund tror jeg at der ligger noget i omklædningsrummet som gør spillerne ikke ofre sig for hinanden, vi kan alle snakke om det med vi ikke er skarpe nok og falcao skal komme asap ( som jeg også er MEGA fortaler for ), men det virker for mig som om tilliden og holdånden er væk.

Det går altid op og ned med Barcelona og Real, de har altid og vil altid have perioder hvor det andet mandskab vinder og omvendt 2-3 år i træk, det kommer i perioder. Kan huske da vi tabte 5-0 på nou camp, så var alle de unge helt vilde og skreg af grin osv osv indtil man lige gav dem et link til da Real vandt 5-0.

Barcelona har bare en kanon sæson indtil videre + en del held som vi havde sidste sæson. Det skfter og så må vi gå efter CHL so primær mål nu.

Bare min holdning om den her 2012/13 sæson krise vi er i nu.

Hvis vi bliver mere skarpe foran mål evt i form af falcao, jamen så vinder vi CHL og Pokalen, ligaen er tabt det må vi alle indse.

Op med humøret gutter. Der er andet en fodbold i livet ; )
Sidste redigering: 11 år 3 måneder siden ved asp3200.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

  • Storken
  • Gæst
  • Gæst
11 år 3 måneder siden #19 af Storken
Besvaret af Storken på emne Dårligste start siden 2008/09
@asp3200

Du behøver ikke skære Barca fans over en kam. Det er trods alt ikke meningen, at jeg skal stå til ansvar for hvad Carles Puyol udtaler og omvendt?

Min pointe omhandlede ikke Real Madrids modstandere, men derimod deres resultater på udebane. Real Madrid har haft svært ved at skabe resultater væk fra Bernabeu, hvilket mit indlæg også beviste.

Mvh
Anders
Sidste redigering: 11 år 3 måneder siden ved Storken. Begrundelse: Stavefejl

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

  • Tobiasillas
  • Gæst
  • Gæst
11 år 3 måneder siden #20 af Tobiasillas
Besvaret af Tobiasillas på emne Dårligste start siden 2008/09
Sidste år var fantastiske, men længere var den ikke, den rekord som alle taler om er ligegyldig og jeg mener selv at det var egoistisk.
Normalt når Real eller farca vinder ligaen et par runder før slutning så giver man mulighed til alle de unge, men Mourinho var mere interesseret i at får rekorden så han kan prale af det sener, læg mærk til når han taler så nævner han tit sine tidligere bedrifter. Jeg mener det var egoistiske der man havde mulighed at give stammespiller mulighed for at hvile men han var åbenbart ude efter rekorden, Mourinho er Mourinho han ændrer sig ikke, Barcelona har altid tit været for stærke til ham, gad hvide hvad statistikken siger over aftale kampe som er vundet og tabte mellem Mourinhos holde og Barcelona, jeg husker hans år i Chelsea hvor han pralet over at han ikke havde tabt på hjemmebane i et halvt år så kommer Barça og vinder 2-1 så ændret han det til ubesejret i Pl på hjemmebane.
Jeg elsker Mourinho men man må erkende at vores rival er lidt for stærke, Mourinho burde tænke mere på klubben og indfør rotationen men for ham er det vigtigt med positiv korte konsekvenser. Det er også derfor han ikke er vildt interesseret i unge spiller til holdet, apropos akademiet, kunne man ikke ændre navnet fra la fábrica ? Eller er det selve Real Madrid der kalder det det? Jeg tænker Barça kalder deres akademiet for la Mesia som betyder skolen mens Real kalder deres for la fábrica som betyder fabrikken!!!

Real har mødt to stærke holde sidste sæson den ene Bayer og den anden er Barça. Over 4 kampe blev det til en sejre.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

  • Storken
  • Gæst
  • Gæst
11 år 3 måneder siden #21 af Storken
Besvaret af Storken på emne Dårligste start siden 2008/09

Tobiasillas skrev: Jeg tænker Barça kalder deres akademiet for la Mesia som betyder skolen mens Real kalder deres for la fábrica som betyder fabrikken!!!


Barcas fodboldakademi hedder La Masia, hvilket betyder betyder farmen. Det fik navnet fordi bygningen var en gammel landejendom. De har godt nok lige bygget et ny bygning, men man har valgt at beholde navnet.

Jeg vil dog medgive, at navnene er lidt spøjse :D

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

11 år 3 måneder siden #22 af Gribben
Storken

Her er en lille stikpille til dig, så kan du jo tage den til dig eller lade være:

Hvis du går ind på Barcelona.dk's forum, vil du også finde enkelte Real Madrid tilhængere derinde. Nogen af dem er blevet smidt ud igen, da tolerancen for, hvad der ikke er pro Barcelona derinde er et sted mellem ekstremt lav og ikke eksisterende.
Fælles for de Madrid tilhængere derinde er dog, at de altid kun kommenterer på indlæg, der omhandler Real Madrid. Når de eksempelvis synes, at Barcelona tilhængerne kommer med forkerte/barnlige udsagn om Real Madrid, der ikke passer etc. Eller bare indlæg der generelt omhandler Real Madrid ogs om giver anledning til diskussion
Du finder ingen Real Madrid tilhængere, der skriver om deciderede Barcelona relaterede ting. Der er eksempelvis ingen der skriver, at Barcelona har været mega heldige i en række kampe i år, eller at Puyol er over the hill, at Busquets filmer eller andre ting, der kunne ses som en provokation af Barcelonas tilhængere, da det jo er deres forum.

Mit spørgsmål til dig er så, hvorfor du ikke gør det samme? Hvad er din dagsorden til mange af dine indlæg herinde? Hvorfor har du eksempelvis behov for at sætte dig til tastaturet på et Real Madrid forum og rette en bruger, som du mener har uret, når han siger, for at holde modet lidt oppe oven på en hård periode, at Real Madrid nok skal vinde i weekenden, da de plejer at gør det godt mod de store hold? Hvorfor?? Det virker ekstremt provokerende upåagtet hvor sober en tone dine indlæg ellers er i. Det skinder meget tydeligt igennem, at bevæggrundene bag næsten alle dine indlæg er at nedgøre Real Madrid, og der er stort set aldrig en positiv engangsvinkel til Real Madrid i dine indlæg.
Gør os derfor alle sammen en tjeneste. Spørg dig selv hver gang du poster et indlæg, hvad du egentligt vil opnå med det. Er det for at provokere, for at få ret, for at nedgøre Real Madrid, eller er det virkelig for at skabe en god og positiv debat?

Alt for mange af dine tidligere indlæg kunne du have sparet os for, havde du stillet dig selv det spørgsmål hver gang.

Det bedste råd jeg kan give dig, er at holde dig til de tråde, der omhandler vores rivaler. Her er chancen for, at du kan skrive noget stødende betydeligt lavere, og det er egentligt også her, at jeg mener, at en med dit tilhørsforhold har sin primære berettigelse herinde.

Alternativt så begræns i hvert fald som minimum dine indlæg herinde til de konstruktive af slagsen, så ingen føler sig provokeret af din tilstedeværelse. Som den fornuftige person du sikkert er, er det vel heller ikke din hensigt at provokere nogen unødigt. Eller hvad?

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

11 år 3 måneder siden #23 af Vildfaren
@Gribben

Omend flere af Storkens indlæg kunne være undladt og diskussionerne være køligere uden dem. Så bidrager Anders ofte med nogle ultraskarpe analyser og vinkler på f.eks. FCB, som vi ikke kan komme frem til, da vi ser anderledes på dem.
Han er altid velinformeret og skærer ikke over én kam, som han skriver længere nede.
Derudover har han +200 indlæg, som burde give dig en lille smule respekt, imod dine 3.

Og tænk lige over hvor kedeligt det ville være, hvis der kun var Madridistas her og man bare sad og gav hinanden ret.

Det kan godt være, at jeg ikke altid har ret, men jeg tager aldrig fejl...
Sidste redigering: 11 år 3 måneder siden ved Vildfaren.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

11 år 3 måneder siden #24 af Gribben
Jeg ved ikke rigtigt, hvorfor antal af indlæg skulle have noget at gøre med respekt, men hvis man ikke kan få respekt, hvis man kun har 3 indlæg, så bliver det svært at få "nye kunder i butikken" i hvert fald.

Jeg er dog enig i, at Anders indlæg, der omhandler Barcelona er fine nok, og det var jo også netop disse, jeg argumenterede i mit forrige indlæg, at han burde holde sig til.

Jeg har i øvrigt dagligt fulgt diskussionerne herinde rigeligt til at kunne sige, at selvom der kun var madridistas herinde, ville det ingenlunde være ensbetydende med enighed og idyl. Ganske langt fra endda.

Så, nu har jeg allerede 4 indlæg. Jeg må være steget lidt på respektbarometret allerede så :-)
Sidste redigering: 11 år 3 måneder siden ved Gribben.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Leveret af Kunena Forum
Annonce