Optakt: Til kamp mod løverne
- Administrationen
-
Emne forfatter
- Administrator
-
Tidlig topkamp på Estadio Santiago Bernabéu, hvor løverne fra Baskerlandet gæster til et fodboldslag serveret midt i middagsmaden.
Både Athletic Club og værterne fra Real Madrid har maksimumpoint efter de første runder i Liga BBVA, og man bør derfor med rette kunne forvente et velspillet opgør med to selvtillidsfyldte mandskaber. Athletic har hentet sig en målscore på 4-1 efter 2-1 ude over Valladolid efterfulgt af sidste rundes 2-0 sejr over Osasuna. Særligt unge Muniain lader til at være kommet fornemt i gang med den nye sæson, og han bliver formentlig en opgave for Real Madrids valg til højrebackpladsen, Arbeloa.
Ligeledes har Athletic Club i sommerpausen gjort et scoop ved at hente Los Betíscos-profilen Beñat, der ellers var kædet sammen med langt større klubber som blandt andet AC Milan. Netop tilstedeværelse af den baskiskfødte midtbanekriger bliver en stor opgave for Luka Modric, som igen ser ud til at være alene på posten på den centrale del af spillepladsen. Et taktisk træk som Ancelotti blev voldsomt kritiseret for efter seneste udekamp mod Granada.
Med beslutningen bliver der dermed lagt stort pres på Modric' sidemand Isco, der kommer til at skulle agere længere tilbage i banen end i sidste weekend, hvor Madrids balance flere gange tippede over og efterlod uendelige meter plads til modstanderen midt på banen. Sådanne gaver vil Athletic givetvist være bedre til at udnytte, hvorfor der kræves fuld koncentration over hele linjen.
Helt i front får Benzema genvalg og med to mål i to kampe ligner franskmanden – trods uendelige mængder offsidekendelser – en spiller, der er ved at genfinde topformen. Skal målstimen fortsætte så skal spillerne på de øvrige pladser i offensiven Özil, Cristiano, dí María formentlig finde et højere niveau frem, end de tre har vist i kampene mod de to andalusiske hold.
Det er ikke længere nogen historie, at Diego López er valgt til målmandsposten, om end Ancelotti i går antydede, at Casillas formentlig snart får chancen mellem stængerne i en gældende kamp.
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
- Mou94
- Gæst
-
Vi skal altså også have Ronaldo i gang i dag! Ydermere, er jeg spændt på, om konstellationen på midtbanen i form af Modric og Isco er god/defensiv nok.
En spændende kamp vi har at se frem til!
Mou94 skrev: Dette kan godt blive en svær kamp, men vi skal virkelig have de 3 point for, at lægge pres på Barca der skal på udebane mod Valencia i aften.
Vi skal altså også have Ronaldo i gang i dag! Ydermere, er jeg spændt på, om konstellationen på midtbanen i form af Modric og Isco er god/defensiv nok.
En spændende kamp vi har at se frem til!
Svær kamp? Tjah..... slutcifrene 4-1 kommer ikke til at vidne om, at det var en svær kamp ;)
Jeg glæder mig ligeledes til at se Modric/Isco-samarbejdet, da dette i sidste kamp ikke overbeviste mig nævneværdigt. Endvidere finder jeg det interessant, at Arbeloa - igen - er foretrukket på højrebacken. Han har vist også fået overbevist Ancelotti om sine kvaliteter - hierarkiet virker til at være på plads.
- DarioGomez
-
- Eduardo
-
Som udgangspunkt gider jeg ikke beskæftige mig med klubber, der har færre end 35 nationale mesterskaber ...
DarioGomez skrev: Tja Daniel - 4-1 er ikke usandsynligt, men det kræver godt nok, at netop midtbanen fungerer bedre end sidst. Som jeg skriver i optakten, så risikerer vi altså, at netop Athletic kan straffe os, hvis afstanden mellem kæderne bliver for stor.
Jeg er bestemt enig, men hovmod eksisterer for at blive manet til jorden, ikke sandt ;)
Isco og Modric er ikke den ideelle midtbanekonstellation, og jeg forstår ikke, at Casemiro ikke bliver brugt i denne henseende, da han om nogen ville kunne skabe den naturlige balance på midtbanen. Bilbao er et godt kontrahold og bedre end Granada overordnet set, hvorfor graverende fejl formentlig vil blive udnyttet.
Alt for offensiv opstilling.
Vi er efterhånden alle enige om, at netop de to kommer til at spille en afgørende rolle i indeværende sæson, men jeg håber godt nok ikke det bliver med Isco dernede - selvom han ikke gør det dårligt som sådan. Det går bare ikke mod et hold med en nogenlunde offensiv.
Isco og Di Maria har været stærkt spillende, det burde koste Özil startpladsen i dag, og lade Casemiro starte inde ved siden af Modric.
Eller overrasker Carlo med Khedira inde i dag? Kunne jeg godt holde til da.
Og scor nu for fanden nogle mål Cris!
Største problem i forhold til vores første kampe mener jeg dog er manglen af Illara.
Han er en boldflytter, der tvinger de omkringliggende spillere til, at få gang i kombinationerne.
Det er absolut vores mangel i øjeblikket, det virker som om, at det ikke er afstemt i øjeblikket.
Men mon ikke vi ser en CR7 der træder lidt i karakter i dag? Det håber jeg.
@DG Benzema tilbage i topform.... ;) Come on... Det ene mål stjal han fra CR7 og resten af tiden har været offside... Jeg håber dog du har ret, så mit anti-parti imod franskbanditten, kan ændres til noget positivt...
God kamp alle
Det kan godt være, at jeg ikke altid har ret, men jeg tager aldrig fejl...
DC19
- Omar
- Gæst
-
Det er jo decideret dumt, og indtil videre har vi set Benzema, Ronaldo og Özil lave 0 returløb, eller slet ikke lave et pres. Al det for og få plads til Bale? I really don't get it!
No solo soy perfecto, también soy Madridista.
- raul7=kongen
-
- Moderator
-
Nå, jeg håber det bedste. Jeg er stadig af den overbevisning, at Ancelotti gør det mere af nød end af lyst. Casemiro har givetvis ikke været imponerende til træning og sidste uges indhop var tæt på katastrofalt. Mit bud er at vi i glimt vil se et skarpere Real Madrid-hold end i mandags, men at vi også vil få perioder, hvor spillet ikke rigtig flyder.
30 gode minutter og 60 halvkedelige virker realistisk. Er det nok til 3 points kan jeg leve med det.