Skuffende indsats trods Bale-mål

12 år 10 måneder siden #49 af Macon

NDR skrev: I kan godt regne med at det heller ikke bliver iår at Real Madrid vinder La Liga, og det hjælper ikke en skid at sælge en og købe en ny...Griunden til at det har været en sej opstart med de 4 kampe indtil nu som er blevet spillet er uden tvivl alle de nye indkøb og i det hele taget handler der har været.
Holdet er blevet splittet af i atomer. Med så mange udskiftninger af spillere, der svare det vel til at alle skal til at lære et nyt hold og kende, og det vil koste nogle point, og igår røg der 2, og der kommer til at ryge mange flere. Det er naturligt når næsten 10 mand plus samtlige trænere er blevet fornyet.
Det hjælper ikke at sælge flere spillere og tilkøbe nogle, nu skal de have lært hinanden at kende dem der er, og hvis man ønsker Real Madrid held og lykke, så er opbakning vejen frem, det hjælper ikke at pifte under kampene.

Enig, tror nu heller ikke Real vinder noget i år igen.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

12 år 10 måneder siden #50 af Real Madrid

NDR skrev: Jeg mener at det var en kæmpe fejl af Ancellotti at han i hans startopstilling havde så mange nye spillere på fra start. Bale er helt ny og ude af kamptræning, og det samme gælder flere andre. Khedira og Di Maria fra start havde været bedre.
Forsvaret var forfærdeligt, og ville helt sikkert have fungeret bedre med Arbeloa og Marchelo hvis muligt, men desværre er de skadet.
Når det ikke fungere i forsvaret, og heller ikke på midten, og der så også er nye folk på, så kan det også mærkes foran.
Man er næsten dum hvis man forsøger at lægge ansvaret på denne forfærdelige kamp over på enkelte spillere.
Havde der været et stabilt og sikkert forsvar, så ville Benzema, Ronaldo og Isco have scoret et mål hver, og samtidig have formet kampen så Bale og de andre nye kunne have fået en halv time af anden halvleg...så min dom er følgende:
Kampens bedste spiller - D. Lopez
Kampens flop - Ancelotti
og de resterende er benådet, da ingen bestemt spiller kan bringes til ansvar for disse forfærdelige 90 minutter.

og til de sædvanlige utilfredse brugere som hele tiden har gode ideer til hvem man skulle have købt istedet for eller solgt istedet for, så kan i jo tjekke hvor mange mål Suarez, Falcao, Zlatan, Aguero, Lewandowski, og Neymar har scoret i den her sæson indtil nu, og så samtidig sammenligne med vores egne angribere.

Hvem er alle de nye?

Det var vel kun Illarramendi og Bale?

No solo soy perfecto, también soy Madridista

12 år 10 måneder siden #51 af Real Madrid

NDR skrev: I kan godt regne med at det heller ikke bliver iår at Real Madrid vinder La Liga, og det hjælper ikke en skid at sælge en og købe en ny...Griunden til at det har været en sej opstart med de 4 kampe indtil nu som er blevet spillet er uden tvivl alle de nye indkøb og i det hele taget handler der har været.
Holdet er blevet splittet af i atomer. Med så mange udskiftninger af spillere, der svare det vel til at alle skal til at lære et nyt hold og kende, og det vil koste nogle point, og igår røg der 2, og der kommer til at ryge mange flere. Det er naturligt når næsten 10 mand plus samtlige trænere er blevet fornyet.
Det hjælper ikke at sælge flere spillere og tilkøbe nogle, nu skal de have lært hinanden at kende dem der er, og hvis man ønsker Real Madrid held og lykke, så er opbakning vejen frem, det hjælper ikke at pifte under kampene.

Tusind tak du har lige sparet mig for en masse tid, så vil jeg forberede mig på sæsonen næste år i stedet. Hvad med Champions League i år forresten?

Og er der andre ting du kan sige om fremtiden nu når vi er igang, betaler dig gerne for det ;)

12 år 10 måneder siden #52 af Siempre fiel

NDR skrev: Jeg mener at Benzema er en god angriber som har en række kvaliteter som rækker meget langt på et hold hvor alt skal gå op i en højere enhed, og hvor folk som Bale og Ronaldo også fylder rigtig meget uanset hvem der måtte være forreste mand.
På Real Madrid er der pt. en Ronaldo og en Bale udover Benzema, og når man langer ud efter Benzema, så forstår jeg det ikke. Hvis han skal score et mål i snit, så spørger jeg bare...hvordan det hvis de andre heller ikke kan, og forventer i at de antal mål Ronaldo har scoret de sidste par sæsoner er et antal man forsat kan forvente, og hvad med Bale, skal han også score det antal mål for at blive accepteret??? Benzema forlanger man det samme af, jamen, så er vi ved at være deroppe hvor 3 mand skal score 150 - 200 mål totalt...Jeg forstår ikke hvis folk ikke fatter at det hele afhænger af en trup som samlet set har nogle kvaliteter som gør at de kan vinde det hele, og hvis der er en angriber som er suveræn i gode indlæg, og kan score et mål i ny og næ og dermed være med til at vinde alle kampe, så er det jo perfekt.
Benzema skal ikke fare rundt nede i forsvaret og hente bolde til sig selv og de andre, og derfor vil det ikke kunne mærkes særligt godt at vi rent faktisk har nogle pisse gode angribere, for hvis det ikke køre på midten og i forsvaret, så sker der heller ikke en dyt i angrebet.

Er lidt forvirret - hvor i min kritik af Benzema skrev jeg at jeg var utilfreds med antallet af mål han scorer?? Jeg synes bestemt han scorer for få mål - og det er der vel ingen der ka være uenig i - men det er da bestemt ik min eneste kritik af manden. Han lever bestemt helt fantastiske ting indimellem, men mit problem med ham er at der er uendeligt langt mellem snapsene og han bundniveau er helt uhyrligt - og det ser vi bare alt for tit. Jeg sad på en bar i Spanien for et par uger siden og så en kamp og jeg ka forsikre om at holdningen til Benzema ik er spor bedre hvis du spørger Madridistas dernede. Jeg synes det vi ser fra Benzema er en udtalt mangel på fodboldintelligens - jeg er overbevist om at han stadig ik fatter off side-reglen - og så tager han ganske enkelt den forkerte beslutning 90% af de gange han er i boldbesiddelse. Skyder når han burde aflevere, forsøger den forkerte aflevering, dribler når han ik ska - og han mister simpelthen bolden så tit at det er lige før Di Maria er boldsikker til samenligning. I de 25 år jeg har været Madridista er han uden sammenligning den ringeste "førsteangriber" jeg har oplevet i klubben. Trist, men sandt..

12 år 10 måneder siden #53 af Jaken

Realmadrid94 skrev: Nu må jeg være ærlig og sige at jeg intet så af kampen. Har dog fulgt Villareal siden kamp 1 i år, jeg forstår ikke så mange mener at RM var så dårlige. Villareal har overrasket voldsomt! Ja, så meget at jeg forventer oprykkerne en top-5, og måske top-4 hvis de ikke begynder at være arrogante, som vi har en tendens til at være. Det her Villareal hold, mindede om de gode gamle tider, hvor Marcos Senna endda var fast mand på landsholdet!

Ja, de var også rigtig stærke i går. Derfor har jeg også en hel del nemmere ved at sluge resultatet. De var simpelthen bare yderst velspillende og intet mindre end 1 point havde de fortjent fra kampen i går.

Realmadrid94 skrev: Derudover, er der nogen som gider at ridse op hvem som gjorde det bedst og hvem som decideret var dårlige? Hvordan spillede Villareal? Ville sætte stor pris på gode argumenter, frem for sure opstød, som der er mange af herinde. Vores 2 normale backs var skadet, så blev Coentrao skadet, Varane er skadet. Vi havde kun Ramos som ''rigtig'' starter dernede. Midtbanen var også ny. So anyone med lidt konstruktivt?: )

Lopez - Som du sikkert har læst dig til, var han suverænt kampens bedste. Eneste årsag til at vi ikke var bagud med et eller to mål yderligere efter den første halve times tid.

Carvajal - Virkede fin offensivt må jeg sige, og bedre defensivt end mod Betis i sæsonåbneren (det ville dog også have været svært andet...). Han var dygtig til at skabe overtalssituationer på kanten og tilbyde sig i overlap. Indlæggene var ikke altid af højeste klasse, men da det gjaldt leverede han også den fremragende assist til Bales mål.

Ramos - Var ikke god i 1. halvleg for at sige det mildt, men spillede sig mere op i 2. halvleg og tog stafetten, da han formentlig indså at der ikke var meget hjælp at hente. Var her, der og alle vegne, men det er velsagtens mere sigende for holdets manglende sammenhæng.

Isco – Havde flere gode vendinger og berøringer, men var aldrig rigtig impliceret i nogle store offensive aktioner. Virkede til at blive ”kvalt” af modstanderen.

Bale – Var meget anonym op til målet og havde nogle skidte indlæg indtil da, men virkede efter scoringen til at stige i selvtillid og blev også mere iøjnefaldende. Havde efterfølgende nogle fine detaljer, afslutninger og løb, uden dog, som resten af holdet, for alvor at blive farlig.

Modric og Illarra var meget anonyme og rollefordelingen mellem de to, havde jeg i hvert fald svært ved at få øje på. Di Maria kom ind med en masse god energi i starten og havde flere gode driblinger og vendinger, men faldt i niveau som kampen skred frem. Han fik dog også fremvist flere prøver på sin lidt for opportunistiske spillestil og de, alt for karakteristiske, hovedløse afleveringer.
Indskiftningen af Khedira medbragte en fornøden ro og struktur, der dæmpede tempoet en anelse og gav os mere boldbesiddelse og kontrol over kampen. Om det så skyldtes Khedira alene eller blot Villarreal-spillerne der så småt løb tør for energi, skal jeg ikke kunne sige.

Alt i alt, har jeg svært ved at pege på lige netop én spiller, der udmærkede sig mere end de andre i elendighedens tegn. End ikke Benzema som jeg ellers ikke er for fin til at sende nogle knap så rosende ord mod, var utvivlsomt banens dårligste. Det var mere den kollektive indsats, der må dele den tvivlsomme ære. Pepe er dog også en kandidat til den titel, men han blev, som jeg lige så det, ofte ”solgt” af sine medspillere og havde utrolig meget plads og mange spillere at dække op alene.

Hvis vi så skal berøre de spillemæssige mangler, var de problemer jeg sporede, især de store huller mellem kæderne, der tvang en af midtstopperne til at skubbe op og efterlade en djævelens masse plads for Pereira, Dos Santos, Aquino og generelt de hurtige Villarreal-spillere at løbe i. Forsvarsspillet og strukturen på banen var i det hele taget noget værre rod at være vidne til. Rollerne virkede dårligt afstemt og spillerne sløsede i markeringerne.

Når vi så endelig fik noget boldbesiddelse over en længere periode, udmøntede det sig sjældent i synderligt velspillende aktioner, hvor Villarrreals forsvar blev gennemspillet og store chancer blev skabt. Det virkede oftest forkrampet og Villarreal-spilllerne stod velplaceret på banen. Man havde aldrig rigtig følelsen af at Real Madrid havde ordentlig kontrol over kampen, eller overhovedet var i stand til at spille sig igennem deres forsvar, når det stod dybt. Det afhang mest af langskud, indlæg eller omstillinger.

Mht. Villarreal, så leverede de en utrolig energisk præstation, hvor bevægelserne var konstante og presset på boldholderen ligeså. De var dygtige til at spille kort og hurtigt til hinanden, de kombinerede sig nemt igennem vores kæder, der oftest lod til at placere sig mere for synets skyld end for egentligt at besværliggøre modstanderens spil.

No soy sólo perfecto, soy Madridista también
Sidste redigering: 12 år 10 måneder siden ved Jaken.
Følgende bruger(e) sagde tak: JimmyBroe, rezamadridista, MMM

• Tobiasillas
  • Gæst
  • Gæst
12 år 10 måneder siden #54 af Tobiasillas
Besvaret af Tobiasillas på emne Skuffende indsats trods Bale-mål

Real Madrid skrev:

NDR skrev: Jeg mener at det var en kæmpe fejl af Ancellotti at han i hans startopstilling havde så mange nye spillere på fra start. Bale er helt ny og ude af kamptræning, og det samme gælder flere andre. Khedira og Di Maria fra start havde været bedre.
Forsvaret var forfærdeligt, og ville helt sikkert have fungeret bedre med Arbeloa og Marchelo hvis muligt, men desværre er de skadet.
Når det ikke fungere i forsvaret, og heller ikke på midten, og der så også er nye folk på, så kan det også mærkes foran.
Man er næsten dum hvis man forsøger at lægge ansvaret på denne forfærdelige kamp over på enkelte spillere.
Havde der været et stabilt og sikkert forsvar, så ville Benzema, Ronaldo og Isco have scoret et mål hver, og samtidig have formet kampen så Bale og de andre nye kunne have fået en halv time af anden halvleg...så min dom er følgende:
Kampens flop - Ancelotti
og de resterende er benådet, da ingen bestemt spiller kan bringes til ansvar for disse forfærdelige 90 minutter.

og til de sædvanlige utilfredse brugere som hele tiden har gode ideer til hvem man skulle have købt istedet for eller solgt istedet for, så kan i jo tjekke hvor mange mål Suarez, Falcao, Zlatan, Aguero, Lewandowski, og Neymar har scoret i den her sæson indtil nu, og så samtidig sammenligne med vores egne angribere.

Hvem er alle de nye?

Og isco
Og nacho
Og carvajal

12 år 10 måneder siden #55 af Dios
Jeg forstår ikke kritikken af valget med og bruge Illarra og Bale fra start. Khedira kunne vi sagtens have brugt, men nu har jeg selv ytret om en central midtbane bestående af Illarra, Modric og Isco, så var egentlig godt tilfreds, og fuldt forståeligt IMO.
Di María er alt eller intet, og Bale var klar til og spille 1 time, så det giver også god mening. Vi spillede imod oprykkerne, som godt nok havde maximum point, men de har også haft et let program, og har overhovedet ikke virket så sprudlende som de gjorde igår.
Igår ramte de klimax, og de udspillede os virkelig. Ærgeligt for dem det ikke blev til mere, men vores spil har jo ikke ændret sig fra første La Liga kamp. Igår mødte vi bare et klassehold, som kunne det de andre hold indtil videre ikke har kunne.

Jeg må dog grine højlydt af de idioter, ja idioter, som allerede har afskrevet mesterskabet. Stop nu lige, og sluk dog computeren, så vi andre er fri for og hører på jeres lort! Det var da helt til grin.

Problemet er jo ikke Benzema som alle åbenbart mener, men det manglende flow, og de roller spillerne endnu ikke forstår. Det virker utrolig rodet, og de render forvirret rundt inde på banen, og det ser ikke ud til de kender deres roller. Måske skyldes det de meget frie roller Ancelotti har givet dem, og det er til dels godt, men når man skal spille så mange nye spillere sammen, så vil der gå utrolig langtid før de kender hinanden på banen.

Jeg er stadig skræmt fra vid og sans over Isco's rolle og placering på banen. Vi så ham tabe 3-4 bolde langt nede i banen, som gav Villarreal utrolige farlige muligheder, og det skræmmer mig han skal placeres så defensivt. Han er playmakeren nu, og det medfører han altid skal prøve det uventet, og det spektakulerer som i Isco's tilfælde ofte er vendinger, som snyder modstanderen. Derfor skal han simpelthen rykkes meget længere frem, og finde de rum Özil var så fænomenal til og finde, da han var i klubben.
Jeg har tidligere nævnt min store skepsis for han skal spilles så dybt, og specielt taget i betragtning, at hverken Ronaldo, Bale eller Benzema er fremragende til den del af spillet. Benzema er dog den der kommer tættest på og kunne lægge den sidste aflevering.

Derudover er det også værd og nævne, at vi har 3 spillere i offensiven som intet bidrager med defensivt.

Jeg er faktisk rigtig skræmt af situationen. Jeg er dog sikker på, at spillet bliver langt bedre jo længere vi skrider frem. Mit problem er nok bare hvilken retning vi går i, for indtil videre har spillestilen fra pre-sæsonen og La Liga starten været vidt forskellig, og jeg været mildest talt rigtig begejstret for den stil der blev spillet under pre-sæsonen.
Jeg frygter også lidt møderne med Barca. For jeg kan ikke se denne stil uden presspil kan ødelægge Barcelona's spil, og der må jeg rose Mourinho til skyerne, for den klarede han til et stort 10 tal. Der gik utrolig langtid før han fandt taktikken, men det lykkedes ham. Vi kan og skal ikke prøve og dominere Barcelona på boldbesiddelsen, så det bliver spændende og se hvordan Ancelotti vil gribe den an.

Og endelig kom den præstation fra Lopez som jeg havde håbet på. Endelig kom han op på noget der mindede om Casillas gamle niveau, men desværre bærer han også en stor del af skylden for udligningsmålet, hvis ikke hele skylden.

Ramos skal også snart til og stramme sig an. Hele hans sidste sæson samt denne, har han været elendig ift. det niveau vi ved han har. Jeg håber Varane kan få hævet hans niveau, men jeg forstår simpelthen ikke, at der ikke bare er én, som tager fat i ham med de tossede frispark han altid begår. Han begår så mange unødvendige frispark hele tiden, og nu må han da snart have lært, at den hårde og dumme stil ikke går i Spanien!.
Pepé var igen langtfra god, men heldigvis er Varane snart tilbage.

No solo soy perfecto, también soy Madridista.
Sidste redigering: 12 år 10 måneder siden ved Dios.
Følgende bruger(e) sagde tak: Real Madrid, Steen, MMM

12 år 10 måneder siden #56 af Real Madrid

Tobiasillas skrev:

Real Madrid skrev:

Kampens flop - Ancelotti

Hvem er alle de nye?

Og isco
Og nacho
Og carvajal

Facepalm... Ancelotti var tvunget til at spille med Nacho og Carvajal, grundet skader hos Arbeloa, Marcelo og Coentrao. Derudover har Isco spillede samtlige kampe i La Liga med stor stil og står nu endda som topscorer. Og hvis det var en fejl Isco startede inde, hvem så I så hellere .........

Igen kun Ilarramendi og Bale var nye.

12 år 10 måneder siden #57 af Kassow-Rossing

Raúl 7 skrev: At Illara skulle købes for et forholdsvis vanvittigt beløb er svært at forstå. Er jeg den eneste der synes Khedira er en god spiller?

Bestemt ikke. Du er langt fra alene.

Raúl 7 skrev: Vi har endnu en sommer købt stort ind og haft gang i svingdøren. Det tager tid at få et hold i balance. Vi lærer det nok en dag. Eller Perez gør. Lidt stabilitet ville være rart. Ozil ud og Isco ind. To meget jævnbyrdige spillere skiftes ud. Hvad gavner det? Intet. Det giver uro og der skal bruges tid på at spille den nye mand ind. Han er spansk, bevares, men det burde ikke være et kriterium i sig selv.

Vi har forsøgt med den stille model, hvor der ikke blev byttet meget ud på holdet over sommeren. Den gav os et nederlag på 15 point til Barcelona.

Støt Real Madrid med et Carnet Madridista :)

12 år 10 måneder siden #58 af Real Madrid

Kassow-Rossing skrev:

Raúl 7 skrev: At Illara skulle købes for et forholdsvis vanvittigt beløb er svært at forstå. Er jeg den eneste der synes Khedira er en god spiller?

Bestemt ikke. Du er langt fra alene.

Raúl 7 skrev: Vi har endnu en sommer købt stort ind og haft gang i svingdøren. Det tager tid at få et hold i balance. Vi lærer det nok en dag. Eller Perez gør. Lidt stabilitet ville være rart. Ozil ud og Isco ind. To meget jævnbyrdige spillere skiftes ud. Hvad gavner det? Intet. Det giver uro og der skal bruges tid på at spille den nye mand ind. Han er spansk, bevares, men det burde ikke være et kriterium i sig selv.

Vi har forsøgt med den stille model, hvor der ikke blev byttet meget ud på holdet over sommeren. Den gav os et nederlag på 15 point til Barcelona.

Derudover, så er det jo ikke stammen vi har skiftet ud. Ud er gået:

Özil, Denis, Kaka, Adan, Higuain, Albiol, Callejon, Carvalho, Essien. Stammen har vi jo stadigvæk i Lopez (Casillas), Arbeloa, Varane, Ramos, Pepe, Marcelo, Khedira, Alonso, Modric, Ronaldo, Benzema og Di Maria.

Kunne forestå, hvis vi havde spillet med to nye midterforsvar, solgt Ronaldo, købt ny angriber og købt helt ny målmand, men det er jo lant fra tilfældet.

12 år 10 måneder siden #59 af rezamadridista
Casillas - Legenden på og udenfor banen <3

- Ingen svæver på banen som Zizou!

• Twitte
  • Gæst
  • Gæst
12 år 10 måneder siden #60 af Twitte
Besvaret af Twitte på emne Skuffende indsats trods Bale-mål
Nu da Bale er anskaffet, kan vi så begynde at fokusere på forsvaret? Det var grinagtigt at se på Pepes og Ramos' kommunikation i...

Leveret af Kunena Forum