Real Madrid sejrede uden dikkedarer
- raul7=kongen
-
- Moderator
-
Siempre Madrid skrev:
raul7=kongen skrev: Var jeg i øvrigt den eneste som fandt Arbeloas indsats i går opløftende? Han virker generelt hurtigere end i sidste sæson og gårsdagens indsats bød også på flere fine offensive aktioner på den uvante plads.
Nej, jeg synes også, at det var en rigtig fin præstation og i det hele taget står Ancelotti med et positivt problem i forsvaret, når Varane, Coentrao og Marcelo er med igen. Det er alle tre spillere, som uden problemer kan gå direkte ind i startopstillingen.
Enig med undtagelse af Coentrao. Jeg er overbevist om, at portugiseren er årsagen til at Benzema altid er offside. Hvis man træner mod en spiller som Coentrao, der er så elendig til at holde backlinjen, må det være svært at spille mod dygtige backs i kampene. Det er mig uforståeligt, at folk ikke har set, hvor håbløs Coentrao er til at holde linjen i forsvaret!
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
- raul7=kongen
-
- Moderator
-
Redondo skrev: Hvor er Benzema dog elendig!!! Han er både doven og hamrende uskarp. Jeg er virkelig træt af at se på ham.
Morata, som mange mente ville blive rigtig god, viser heller intet synes jeg. Han brænder chancer og laver fejlafleveringer. Jeg ser ikke at han kommer på et niveau som er Real Madrid acceptabelt.
Jese derimod tror jeg sagtens kan blomstre op og blive til noget.
Men trod to sløje angribere, så vinder vi alligevel, og det er jo altid noget. Det er virkelig et spændende hold som er ved at blive bygget op.
Man skal gribe chancen, men helt ærligt, så er det også svært at præstere optimalt, når man spiller et kvarter hver 10. dag. Morata lider lidt under, at han ofte kommer ind, når der er gået 'sommerbold' i den ved 3-1, samt at han lidt for gerne vil det hele og derfor prøver for meget. Jeg kunne godt tænke mig at se ham få chancen i et par kampe fra start. Som Benzema gjorde det i går kan Morata næppe gøre yderligere skade.
Jesé havde vel reelt blot to gode aktioner i går og bortset fra dem har han præsteret på præcis samme måde som Morata hidtil i sæsonen.
- Fernando M.
- Ekspert bruger
-
Ja, Benzema har været ok på målkontoen, men jeg er helt uenig med dig, når det kommer til spillet (på nær to kampe den ene ligakamp med to oplæg og Gala-kampen). Han løber i offside konstant og har mange nemme fejlafleveringer i de kampe jeg har set indtil videre (men jeg indrømmer også, at jeg har set mig gal på ham, så selv hans scoringer næsten ikke kan kompensere for det).
- DarioGomez
-
- Eduardo
-
Det går i sandhed op og ned i fodbold ...
Som udgangspunkt gider jeg ikke beskæftige mig med klubber, der har færre end 35 nationale mesterskaber ...
- Redondo
- Gæst
-
Der er jeg dybt uenig. Han får serveret chancer på sølvfad tit, så dem han har scoret på so far, er ikke videre imponerende. Jo jo, man skal være de rigtige steder som angriber, men han brænder al al for mange chancer. Hans arbejde, kan du da heller ikke mene har være ok?Benzema har, indtil i går, spillet godt. Hvis man allerede har besluttet, at han ikke er god - så kan man blive ved med at finde beviser på sin overbevisning. Lidt ligesom med fordomme, helt generelt.
Sidste sæson var han heller ikke imponerende at følge.
Problemet med Benzema er, at han har tilliden, men ikke gør sig fortjent til den. Bedst eksemplificeret ved de to gigahovedstødschancer, som han skal score på. SKAL!Jeg ser hellere Jese ind på toppen som førstevalg, selvom han nok er bedst på kanten. Men nu hvor han er skrevet ind som angriber, så lad os da få gjort brug af det kæmpe talent han har.
- Fernando M.
- Ekspert bruger
-
- Redondo
- Gæst
-
Ikke i min verden. Der skal mere til. Hvis det er to mål som han ikke bare vælter ind, samtidig med at han har en halvdoven præstation, så er min mening om Benz uforandret.Og når nu Benz har scoret to gange onsdag aften, så er han igen et fremragende valg på frontløberposten.
Og mht. Jese, så synes jeg han har gjort det bedre end Morata. Jeg ved ikke om det er farvede briller, men jeg har i hvert fald ikke lagt mærke til samme fejl fra Jeses side. Ydermere synes jeg også han virker som en bedre og kontrolleret spiller. Morata er der, som flere siger, lidt for meget tons over, uden at det bliver helt godt. 10 min. kan være svært, men det bør ikke have effekt på om du kan lægge en aflevering på to-tre meter.
Oppe i angrebet har Ancelotti valgt at Benzema + de 2 unde forhenværende Castilla spillere er nok for vores hold, jamen så stol da på ham? Enig i at Benz ikke har scoret på de chancer han skulle, men spilmæssigt lider meget af madrids spil da på at vi har fået ny træner, og det inkludere også bens skulle omstille sig og finde sine nye medspillere og nye løbemønstre. Så giv ham lige en chance, jeg tror på at Ancelotti ved hvad han vil, og at han nok skal få bedre gang i spillet. Målscoringen er måske det eneste problem, men det er derfor at det så vigtigt at real har nogen midtbane spillere der score mål i Ronaldo, Isco og bale / Di Maria.
I henhold til kampen så jeg virkelig store forbedring i forhold til spillet, og glæder mig virkelig til at se illarramendi komme i gang for real, for gud hvor så han stabil ud som spilfordeler og til at forsvare lige foran forsvarskæden, svært at gøre så meget ved pepes koncentration for ham. Håber i samme omfang at Nacho er kommet foran Pepe, fordi han så stabil og rolig ud hele tiden i går.
Udover at han brænder chancer, så han jo også dårlig når han får bolden. Han tager forkerte beslutninger og udfører dem dårligt. Måske er han god uden bold og til at skabe plads til Ronaldo, det jeg ikke så god til at se, men selv hvis han gør det til topkarakter, så lad os da lige forlange lidt mere af en angriber i Real Madrid.
- Redondo
- Gæst
-
Jeg synes det er morsomt at folk har så forskellige holdninger til forskellige pladser. Altså på målmandsposten har vi 2 af verdens bedste målmænd (Som de står lige nu), og der stoler alle 100% på at Ancelotti har taget det rigtige valg med at sætte Lopez på mål og Iker på bænken.
Oppe i angrebet har Ancelotti valgt at Benzema + de 2 unde forhenværende Castilla spillere er nok for vores hold, jamen så stol da på ham? Enig i at Benz ikke har scoret på de chancer han skulle, men spilmæssigt lider meget af madrids spil da på at vi har fået ny træner, og det inkludere også bens skulle omstille sig og finde sine nye medspillere og nye løbemønstre. Så giv ham lige en chance, jeg tror på at Ancelotti ved hvad han vil, og at han nok skal få bedre gang i spillet. Målscoringen er måske det eneste problem, men det er derfor at det så vigtigt at real har nogen midtbane spillere der score mål i Ronaldo, Isco og bale / Di Maria.
Jeg ser det som to forskellige situationer.
Lopez og Casillas står lige godt (Lopez måske lidt bedre). Det kan jo ses, eller rettere, det kan i hvert fald ses i de kampe som Lopez har stået. Han har jo gjort det rigtig godt. Det kan man vel ikke være uenig i. Så der er det jo ikke særlig svært at stole på Ancelottis valg.
På angriberposten, er det jo en anden snak. Her har man en halvdårlig angriber (i mine øjne i hvert fald), og to unge talenter, hvor den ene er lidt bedre end den anden. Det er primært Zidane, som jeg forstår det, som har sagt god for Benz. Er det fordi han er franskmand eller fordi han er rigtig god? Ja jeg begynder at tvivle i hvert fald. At stole på deres valg her er lidt sværere. Men de må jo se noget helt andet til træning, end vi andre ser (nogle af os i hvert fald). Havde Benz så bare knoklet, eller været knivskarp til at banke dem ind, så havde snakken været en anden. Men han skal have lagt dem helt til rette, og der kan man jo så bare takke vores opbyggende spil for at Benz overhovedet scorer. For det er sjældent at han skaber noget selv.
Nok nej-hat fra mig.
Så længe vores andre spillere er gode nok til at score og kan lægge rigeligt sukkerbolde til Benz, så han kan score engang imellem, så er jeg godt tilfreds. Står vi og er afhængige af hans scoringer, så råber jeg på et farvel til ham.
Ronaldo spillede heller ikke godt, han havde 93 min, og de første 92 var han lige så træls og uheldig som Benzema, men Ronaldo nåede lige og sætte en hæl på en bold i sidste minut, og så fik han foræret et mål via straffespark som alle de andre også kunne have scoret på, også Benzema.......Benzema var uheldig med bolden, men i særdeleshed på pletten, for de gange hvor han brændte, der stod han ikke og sov, men var hurtig fremme og forstod spillet lige så godt som han plejer, men uheldig....op på hesten igen, der bliver en ny kamp på onsdag....Men for satan hvor var det træls at se så gode chancer blive brændt, men han var ikke den eneste, men desværre den eneste som mange ligger mærke til.
- Redondo
- Gæst
-
Jeg synes at Ronaldo har lidt mindre at bevise. Man kan selvfølgelig sige at med det prisskilt han render rundt med, så bør han måske præstere hver gang. Men det synes jeg nu ikke man kan forvente af nogen spiller, ligegyldigt prisen.
Benz har derimod en del at bevise stadig synes jeg, og det er klart at når man som angriber brænder mange chancer, og er lidt lad, så bliver det lagt mere mærke til end andre.