Real Madrid sejrede uden dikkedarer

12 år 10 måneder siden #37 af NDR

Redondo skrev: @ NDR

Jeg synes at Ronaldo har lidt mindre at bevise. Man kan selvfølgelig sige at med det prisskilt han render rundt med, så bør han måske præstere hver gang. Men det synes jeg nu ikke man kan forvente af nogen spiller, ligegyldigt prisen.

Benz har derimod en del at bevise stadig synes jeg, og det er klart at når man som angriber brænder mange chancer, og er lidt lad, så bliver det lagt mere mærke til end andre.

Jeg forstår hvad du mener, men ærlig talt, så synes jeg også at man bør give lidt opbakning...det er trodsalt et hårdt miljø at færdes i, og vi er alle forskellige, og hvis Benzema ikke har den samme psyke til at kunne klare tilråb og pifteri, så burde man som fan 3 dage efter en superkamp hvor han var kampens bedste spiller årøve at være lidt mere human......han har ikke scoret det samme ntal mål som Ronaldo, men han har heller ikke spillet de samme antal minutter, og havde Benz været heldig at score på en af de første chancer han fik, så ville han måske have scoret 2 mere...måske og hvis og hvis...men sådan er det......Opbakning er nøgleordet.
Higuain kunne ikke spille sidste år, men så kom han væk fra den forfærdelige pipekoncert og fik sig etableret i Italien...nu er han helt på toppen, og bolden er stadigvæk rund, men publikum råber og pifter ikke mere, derfor køre det for ham nu.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

12 år 10 måneder siden #38 af pm
i min optik var Ronaldo heller ikke så dårlig som Benzema, da han havde flere posetive aktioner, gode indlæg, gode skud på mål, dyb stikning til Carvajal der dog ikke får den taget med ordenligt, frispark der fører straffe og et fint mål til sidst.

12 år 10 måneder siden #39 af Daniel
Vedr. Benzema.

Jeg forstår ikke, hvorfor det er blevet halvkriminelt at kritisere franskmandens præstationer på banen, snarere tværtimod. Real Madrid er Klodens ypperste fodboldklub, hvorfor forventningspresset nødvendigvis også er det større. Det er absolut i orden at forvente, at Real Madrids ubestridte førstevalg på angrebsposten har mere i støvlerne end det lille væsen Benzema gjorde af sig i kampen i går.

Jeg kan ikke lade være med at drage paralleller til Arbeloa, som jævnligt bliver/er blevet kritiseret herinde. Vores alsidige normale højre back leverer gang på gang fine præstationer og falder (næsten) aldrig igennem, hvorfor det virker fuldstændig vanvittigt, at man ikke er sin ret til at smide lidt forventninger efter en "stjernespiller", når dette er tilfældet hos en "normal" spiller :-)

Nej, Benzema SKAL til at vise mere. Det er fint, at han har scoret nogle mål og lavet et par fine oplæg ditto, men jeg har skam højere krav end dette!
Følgende bruger(e) sagde tak: Steen, Jaken, andreashn

• Gæst
  • Gæst
12 år 10 måneder siden #40 af AvatarEyes
Besvaret af AvatarEyes på emne Real Madrid sejrede uden dikkedarer

Daniel skrev: Vedr. Benzema.

Jeg forstår ikke, hvorfor det er blevet halvkriminelt at kritisere franskmandens præstationer på banen, snarere tværtimod. Real Madrid er Klodens ypperste fodboldklub, hvorfor forventningspresset nødvendigvis også er det større. Det er absolut i orden at forvente, at Real Madrids ubestridte førstevalg på angrebsposten har mere i støvlerne end det lille væsen Benzema gjorde af sig i kampen i går.

Jeg kan ikke lade være med at drage paralleller til Arbeloa, som jævnligt bliver/er blevet kritiseret herinde. Vores alsidige normale højre back leverer gang på gang fine præstationer og falder (næsten) aldrig igennem, hvorfor det virker fuldstændig vanvittigt, at man ikke er sin ret til at smide lidt forventninger efter en "stjernespiller", når dette er tilfældet hos en "normal" spiller :-)

Nej, Benzema SKAL til at vise mere. Det er fint, at han har scoret nogle mål og lavet et par fine oplæg ditto, men jeg har skam højere krav end dette!

Jeg har ligesom dig højere krav end det han har leveret, og dertil hører jo at vi ved manden kan levere. Hvis det havde været Pedro Leon havde vi ønsket ham på porten, for vi ved at der ikke er noget at komme efter. Vi forventer altid en gentagelse af 11-12 fra Benz fordi vi tror på hans talent. At det er blevet "halvkriminelt" at kritisere Benzema er jeg ikke enig med dig i. Sådan som jeg ser det mener folk bare at det ikke er fair at lægge det hele på Benzema's skuldre. Når han gang på gang nævner Ballon d'Or ved man da at ambitionerne intet fejler. Personligt er jeg ret sikker på at der er en del omstændigheder (som f.eks. fansene) der gør det sværere end nødvendigt for drengen. Jeg tror han står lidt i samme situation som jeg har på fornemmelsen var den der tvang Özil ud. Men det er en anden sag. Isco's navn blev sunget på Bernabeu i første kamp, mens Benzema (så vidt jeg ved) stadig har det til gode. Ret mig hvis jeg tager fejl.
Sidste redigering: 12 år 10 måneder siden ved AvatarEyes.

12 år 10 måneder siden #41 af Dios
Daniel skrev:

Vedr. Benzema.

Nu kan, og skal man ikke sammenligne offensive spillere med defensive. Det er i bund og grund synd for de defensive spillere, men de ser bare meget uheldige ud når de gang på gang koster point. Arbeloa var inde i en rigtig slem periode sidste år, og det kom på et uheldigt tidspunkt, da størstedelen af Real Madrid fans var skuffet over vi igen ikke investerede i en ny højreback, så Arbeloa's dårlige/elendige sidste sæson kom uheldigt for ham.

Det er yderst sjældent en angriber får skylden for et nederlag, og faktisk husker jeg kun Higuain's afbrænder imod Lyon i 2010 i 1/8 dels finalen, og Özil's mange afbrændere imod At. Madrid i Cdr finalen sidste år, hvor de faktisk mere eller mindre fik skylden for nederlaget, ellers er det yderst sjældent man ser det.

Nu er problemet bare, at fine præstationer ikke lige kendetegner Arbeloa's præstationer. Det er ihvertfald yderst sjældent han gør en forskel på den ene eller anden måde, og allerede nu har Carvajal leveret bedre præstationer, hvis vi lige ser bort fra Arbeloa's glimrende kamp imod Getafe. Hvor Carvajal dog overhovedet ikke blev slået af, da han ligeså spillede glimrende.
Arbeloa er nem og erstatte, og specielt hans spil frem ad banen halter gevaldigt efter. Hans defensive arbejde kompentensere da heller ikke for hans ikke eksisterende offensive spil, og derfor er han oftest udsat.

Jeg tror ikke der er nogle som er uenige i Benzema's forfærdelige kamp igår, og jeg tror heller ikke folk ser det som halvkriminelt Benzema bliver kritiseret. Det virker til tider bare enormt søgt, og specielt brugeren BBB går efter manden og ikke bolden :D En lille intern "joke" vi har kørende :).

Benzema er bare blevet kritiseret for meget, og specielt for hans manglende mål, men så lægger han ud som han gør. Scorer 2 mål og laver 2 assist i 5 kampe i La Liga, og scorer 2 mål og 1 assist i Cl.
Dvs. han er manden bag 7 mål i 6 kampe. Nu ved jeg godt folk herinde mener mål er bedre end assist, jeg forstår dog stadig ikke hvorfor, men 4 mål i 7 kampe er da stadig mere end godkendt.
Sammenlignet med Ronaldo, som har lavet 4 mål og 1 assist i La Liga, og 3 mål og 1 assist i Cl. Altså er han manden bag 9 mål i 6 kampe.
Benzema er altså 2 mål bag verdens måske bedste fodboldspiller. Ronaldo har spillet af helvedes til denne sæson, og det samme har Benzema, som dog i Gala kampen overstrålede alt og alle.

Nu spillede Benzema godt nok helt af helvedes til imod Getafe, men rent statistisk har han gjort det fantastisk!

Det er altid nemt og finde fejl, og Benzema har ikke spillet specielt godt i starten af denne sæson, men ligesom sidste sæson, så er holdet heller ikke godt spillende. Isco træder først i karakter den sidste halve time i hver kamp, og Ronaldo har enormt mange fejlaktioner i løbet af en kamp, men på sædvanligvis alligevel formår og scorer mål.
Det virker mere til de negative indlæg allerede er skrevet i hovedet på folk, før kampen overhovedet er gået igang. Lidt ligesom med jeres/Madridistas.dk kampreferater :)

Det bliver hurtig til en hetz, og jeg kender selv til det, da jeg for et par sæsoner siden kun ville se fejl hos Di María, og allerede langt før kampen havde dømt ham ude. Det var min fejl, og noget jeg senere hen har rettet op på. Selvom jeg den dag ikke synes han bringer med nok, så er det faktisk sjældent jeg kritiserer ham mere end højst nødvendigt, og faktisk så synes jeg slet ikke han fik nok kredit i kampen mod Getafe, hvor en ellers dårlig Ronaldo igen løber med al opmærksomheden, fordi han scorer målene.

No solo soy perfecto, también soy Madridista.
Sidste redigering: 12 år 10 måneder siden ved Dios.
Følgende bruger(e) sagde tak: M_linding, rezamadridista, NDR

Leveret af Kunena Forum