Adios Mourinho!

13 år 7 måneder siden #25 af Daniel
Besvaret af Daniel på emne Adios Mourinho!
Jeg har egentlig altid være Pro-Mourinho. Ja, man kan tilsvine ham med mange negative superlativer, men man kan i samme omgang også hylde ham med tilsvarende positive. Mourinho er en sand mester, i kortere perioder. Jeg klappede i mine små fede fingre i sidste sæson, både over spillet og resultaterne. Det var ganske enkelt imponerende.

Men.... han har tabt sutten. Han har vundet samtlige magtkampe uden for truppen, men i truppen, er han ikke større end koryfæerne, hvilket i sandhed må nage ham. Ja, al denne magt, hvor han har skullet agere skydeskive for alt foretagende klubben, har han ikke kunnet magte. Han har virkelig undervurderet flere forskellige ting i Spanien, personificeret ved den spanske presse. Han har ligeledes - det er i hvert fald min konklusion - undervurderet Real Madrid. Real Madrid er hverken Porto, Chelsea eller Inter, med al respekt for disse mandskaber. Det er verdens mægtigste klub, og holder man ikke tungen lige i munden, eller væder sutten ordentlig, så mister man jordforbindelsen.

Jeg troede faktisk, at dette hold havde uanede mængder af potentiale, som vi endnu havde til gode at se. Jeg troede ikke, at sidste sæsons semifinale i Champions League og La Liga-titel, var toppen af kransekagen, men ak, jeg har taget grueligt fejl. Det kan godt være, at visse spillere besidder mere potentiale, men det bliver ikke forløst under Mourinho. Det lys er gået op for mig. Jeg kan lide Mourinhos karismatiske person, men ikke det han er ved at drive Real Madrid hen i mod - afgrunden!

Nå, men vi skal have en afløser, jeg tror dog ikke, at Perez flår hovedet af Mourinho, og smider ham på porten. Jeg tror, at parterne går hver til sit til sommer - ja, der er lang tid til. Min favorit er klart M. Laudrup. Jeg er tilhænger af hans spillestil, og ikke mindst de spillere, som praktiserer denne. Han vil kunne udrette store ting i, Real Madrid.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

13 år 7 måneder siden #26 af M_linding
Besvaret af M_linding på emne Adios Mourinho!
Elmorito

Det er rart at høre en Barcelona-fan, som trods alt har kan se det positive ved Real Madrid..:)

Og en sund respekt for rivalen, bør altid være noget man tilstræber sig.

• Madrid
  • Gæst
  • Gæst
13 år 7 måneder siden #27 af Madrid
Besvaret af Madrid på emne Adios Mourinho!
Hvor i alverden var I alle hen da han vandt mesterskabet i sidste sæson?
Selv Casillas skal heller ikke føle sig for sikker på sin plads. Det her er den mest latterlig artikel jeg længe har set.

13 år 7 måneder siden #28 af Raul 4 ever
Besvaret af Raul 4 ever på emne Adios Mourinho!

bodamgaard skrev: Når folk henviser til denne artikel (www.marca.com/2012/12/23/en/football/rea...drid/1356285129.html), som et bevis på, hvor meget Mourinho har skadet madridismoen, så tager jeg det omvendt som et bevis på, hvor meget Mourinho har gjort for at genoprejse klubbens storhed. Han har én for én effektivt taget hånd om de kræftsvulster, som havde vokset store i Real Madrid, og med gårsdagens bænkning af Casillas tog han fat på den sidste, men uden tvivl også vanskeligste kamp.

Enhver med en smule hukommelse vil vide, at spillerne - her taler vi om de spanske - i det sidste tiår har været de egentlige magthavere i omklædningsrummet, og at de når situationen bød det kunne afsætte en træner efter forgodtbefindende. Det er klart, at en klub ikke i længden kan være tjent med, at træneren ikke står øverst i hierarkiet. Derfor bifalder jeg også Mourinho's beslutning. De spillere som ikke forstår sin rolle i hierarkiet, må mærke konsekvenserne heraf.

Så løsningen på Real Madrids problemer er at gå i krig med sportsdirektøren, pressen, ungdomstræneren, gamle koryfæer, fansene, modstandernes trænere, fodboldforbundet, dommerforbundet, UEFA og nu også kaptajnerne og det meste af truppen. Den eneste som han indtil nu ikke er gået i krig med er præsidenten, som indtil videre har lagt sig flat ned for alle Mourinhos tåbeligheder.

Selv hvis Mourinho har identificeret alle de rigtige problemer, så er metoderne han benytter ikke de rigtige.
Sidste redigering: 13 år 7 måneder siden ved Raul 4 ever.
Følgende bruger(e) sagde tak: raul7=kongen, Dios, ZizouMo, JimmyBroe

13 år 7 måneder siden #29 af Hugol
Besvaret af Hugol på emne Adios Mourinho!

Raul 4 ever skrev:

bodamgaard skrev: Når folk henviser til denne artikel (www.marca.com/2012/12/23/en/football/rea...drid/1356285129.html), som et bevis på, hvor meget Mourinho har skadet madridismoen, så tager jeg det omvendt som et bevis på, hvor meget Mourinho har gjort for at genoprejse klubbens storhed. Han har én for én effektivt taget hånd om de kræftsvulster, som havde vokset store i Real Madrid, og med gårsdagens bænkning af Casillas tog han fat på den sidste, men uden tvivl også vanskeligste kamp.

Enhver med en smule hukommelse vil vide, at spillerne - her taler vi om de spanske - i det sidste tiår har været de egentlige magthavere i omklædningsrummet, og at de når situationen bød det kunne afsætte en træner efter forgodtbefindende. Det er klart, at en klub ikke i længden kan være tjent med, at træneren ikke står øverst i hierarkiet. Derfor bifalder jeg også Mourinho's beslutning. De spillere som ikke forstår sin rolle i hierarkiet, må mærke konsekvenserne heraf.

Så løsningen på Real Madrids problemer er at gå i krig med sportsdirektøren, pressen, ungdomstræneren, gamle koryfæer, fansene, modstandernes trænere, fodboldforbundet, dommerforbundet, UEFA og nu også kaptajnerne og det meste af truppen. Den eneste som han indtil nu ikke er gået i krig med er præsidenten, som indtil videre har lagt sig flat ned for alle Mourinhos tåbeligheder.

Selv hvis Mourinho har identificeret alle de rigtige problemer, så er metoderne han benytter ikke de rigtige.

Mourinho har vel på ingen måde genskabt Real Madrid, og vi er da langt fra et stor hold. Det kan godt være CHL semifinalen har været nået to gange, men vejen der til har jo også været utrolig nem. Endelig har vi set Real Madrid i en meget svær pulje, hvor det var tæt på at gå galt. Vi snakker om en sejr på hjemmebane som blev sikret i de sidste minutter. Vi snakker om at Dortmund udspillede os i første kamp og var tæt på at vinde nummer 2. Når der har været modstand i CHL har vi ikke nærmet os det mindste storhed som vi har set tidligere i klubbens historie.

Hertil har Real Madrid ikke slået Barcelona i ligaen hjemme siden 2008. Første sejr på hjemmebane over Barcelona kom i nuværende sæson i super cuppen. Udover har vi slået Barcelona 2 gange, på snart 3 sæsoner. Det kendetegner ikke Real Madrid som et storhold at ha så store problemer mod deres største rival. Endda slet ikke på hjemmebane. Mourinho er blevet en sovepude for Real Madrid, og han er godt og vel ved at kører os i sænk med alle de konflikter der er i klubben. Mourinho har selv været med til at skabe problemerne i omklædningsrummet, ved at være falsk i pressen. Udtalelser mod spillerne som at de ikke gider at spille kampene hører ingen steder hjemme, eller at han ikke kan lide holdet. Er der nogen der er en svulst i omklædningsrummet, så er det da bestemt Mourinho.

Har valgt at takke af på forum!
Sidste redigering: 13 år 7 måneder siden ved Hugol.
Følgende bruger(e) sagde tak: JimmyBroe

• LosMerengues30
  • Gæst
  • Gæst
13 år 7 måneder siden #30 af LosMerengues30
Besvaret af LosMerengues30 på emne Adios Mourinho!

bodamgaard skrev: Det er mærkværdigt at være vidne til den voldsomme reaktion, som gårsdagens begivenheder har affødt i Real Madrid kredse. På en eller anden måde peger det på det mest fundamentale problem for Real Madrid - nemlig at Real Madrids interessenter i bred forstand (fans, presse, osv.) indædt kæmper for at fastholde Real Madrid i Real Madrids problemer, som om det drejede sig om Real Madrids frelse. Det er en ejendommelig situation alt den stund, at diskussionerne konsekvent kommer til at handle om at måle det, som er med det, som ikke er, men burde være - en sådan historieløs tilgang til Real Madrids problemer er i mine øjne den egentlige udfordring for Real Madrid som institution.

Man kan mene om Mourinho, hvad man vil, og jeg skal være den første til at medgive, at han sandt for dyden ikke altid løser problemerne lige elegant. Men problemer løser han, og han løser dem med et mod, som er nødvendigt for Real Madrid, hvis fortidens synder skal kastes effektivt af. Jeg var for nogle år siden flittig skribent både her på forum og i fanklubbens magasin, og jeg har i mange artikler effektivt opridset de problemstillinger, som Real Madrid fik indstiftet med Florentino Perez' første præsidentperiode. Når folk henviser til denne artikel (www.marca.com/2012/12/23/en/football/rea...drid/1356285129.html), som et bevis på, hvor meget Mourinho har skadet madridismoen, så tager jeg det omvendt som et bevis på, hvor meget Mourinho har gjort for at genoprejse klubbens storhed. Han har én for én effektivt taget hånd om de kræftsvulster, som havde vokset store i Real Madrid, og med gårsdagens bænkning af Casillas tog han fat på den sidste, men uden tvivl også vanskeligste kamp.

Rigtig godt indlæg. Du belyser med rette en af de utallige perspektiver, som "madridista mener" ikke har belyst hidtil eller brugerne på denne her side. Jeg er meget enig i, at den nuværende magtkamp er meget dybere og vanskeligere end blot de påståede problemer mellem Mourinho og Casillas samt det portugisiske kontigent kontra det spanske. Det er tydeligt for enhver, at den svære sæsonstart ikke udelukkende bunder i det spillemæssige aspekt. Nuvel, effektiviteten har været yderst middelmådig i forhold til sidste sæson, hvor stort set samtlige ligarekorder blev slået, men det er magtkampene bag scenen og blandt staben og spillerne, som er den altovervejende årsag til det virvar vi befinder os i nu.

Man må heller ikke forglemme, at FCB er godt igang med en historisk sæsonstart og når man hurtigt mister terræn, så er der altså ikke langt til flere stridigheder og problemer. De plejer som regel at følges hånd i hånd. Magtkampene var der ligeledes i sidste sæson, men i kraft af de gode resultater kom de ikke til at spille den store rolle udadtil og da slet ikke i medierne, da successen på banen talte sit tydelige sprog. Modsat i denne sæson.

Raul 4 ever skrev:

Så løsningen på Real Madrids problemer er at gå i krig med sportsdirektøren, pressen, ungdomstræneren, gamle koryfæer, modstandernes trænere, fodboldforbundet, dommerforbundet, UEFA og nu også kapitajnerne og det meste af truppen. Den eneste som han indtil nu ikke er gået i krig med er præsidenten, som indtil videre har lagt sig flat ned for alle Mourinhos tåbeligheder.

Enig. Mourinho skal have stor ære i at rette op på de mange interne problemer og strukturelle fejl i RM, men det han er i færd med nu er ikke løsningen og i sidste ende skader det kun holdet og naturligvis ham selv.

Mourinho har med sin konfliktsøgende attitude og udmeldinger nærmest selv bedt om at blive isoleret, når først resultaterne svigtede.

Det er ærgerligt for begge parter har begået fejl og det fortjener holdet og spillerne ikke efter en rekordsæson.

I øvrigt, hvis man skal tale om en afløser for Mourinho, så vil jeg altså gerne se en lokal madridista ved roret. Det har før virket og jeg mener, at klubben er bedst tjent med den løsning.

Klubben har brug for en lokal koryfær der kender klubben ud og ind, den lokale presse, klubbens og omgivelsernes dynamik, spillerne og Real Madrid's værdier.

Men som altid er forvetninger enorme i verdens mægtigste klub og jobbet som Real Madrid træner er unægteligt det mest vanskelige og det er Mourinho og alle hans forgængere et bevis på. Real Madrid er ikke Chelsea, Inter eller Porto med al ære og respekt.
Sidste redigering: 13 år 7 måneder siden ved LosMerengues30.

• bodamgaard
  • Gæst
  • Gæst
13 år 7 måneder siden #31 af bodamgaard
Besvaret af bodamgaard på emne Adios Mourinho!
@Raul 4 Ever
Så hvad er de rigtige metoder? Problemer af denne karakter kræver konfrontationer, og de er sjældent kønne. Som sagt, det kunne givetvis være gjort mere elegant, men tiden har ikke været på Mourinho's side. Det er ligesom med bøddelen i middelalderen. Man anså ham for at være nødvendig, men ingen ville kendes ved ham.
Sidste redigering: 13 år 7 måneder siden ved bodamgaard.

13 år 7 måneder siden #32 af Pena1992
Besvaret af Pena1992 på emne Adios Mourinho!

bodamgaard skrev: @Raul 4 Ever
Så hvad er de rigtige metoder? Problemer af denne karakter kræver konfrontationer, og de er sjældent kønne. Som sagt, det kunne givetvis være gjort mere elegant, men tiden har ikke været på Mourinho's side. Det er ligesom med bøddelen i middelalderen. Man anså ham for at være nødvendig, men ingen ville kendes ved ham.

Bo,

At prikke modstanderen assistent træner er vel ikke madridismo eller et opgør med klubbens problemer? Mourinho's medicin i dagene hos Chelsea virkede, men han har i alt sin tid hos RM været en sur gammel mand, hvor han aldrig rigtigt har fundet en taktik overfor omverdenen.

Kampen igår var en ren skandale i taktisk forståelse. Eksempelvis så var det som om at Essien absolut skulle have en succeshistorie som back. Man satte Calajón ind istedet for Arbeloa, men han spillede stadig back? Altså det virkede helt tydeligt på mig, som om man havde en træner der var totalt ligeglad/opgivende og begik det jeg vil vælge at kalde Luxembourgo fejl rent taktisk.

"No soy sólo perfecto, soy Madridista también"
Sidste redigering: 13 år 7 måneder siden ved Pena1992.

13 år 7 måneder siden #33 af mortenj
Besvaret af mortenj på emne Adios Mourinho!
Jeg kan godt se, at det er en meget kontroversiel beslutning at smide Casillas på bænken...

Men det var jo fuldstændig det samme der skete i hjemmebanekampen i Champions League mod Manchester City, hvor Mou valgte at sætte Ramos på bænken til fordel for Varane.. Det viser, at han er ligeglad hvem vi møder og hvor vigtig kampen er - at han ikke er bange for at sætte de helt store spillere af holdet..

I dette tilfælde blev der ikke snakket så voldsomt meget om det, som der nu har været snakket om Casillas her i dag, sikkert fordi Varane jo gjorde en figur i City kampen og vi endte med at vinde den kamp, som virkelig var en spændende kamp - det fjernede altså fokus fra at Mou havde valgt Varane frem for Ramos.

Mourinho bliver ikke i Real for evigt.. Klubben ved, at Mourinho er manden der kan skaffe os den 10., og jeg tror at man i hvert fald vil give ham sæsonen ud for at se om han kan opfylde dette ønske.

13 år 7 måneder siden #34 af M_linding
Besvaret af M_linding på emne Adios Mourinho!
Jeg er alvoligt bange for at Mourinho bliver.

Og jeg er også alvorligt bange for at jer der tror, at kritikken af Mourinho kun omhandler lidt taktiske fejl, og at han kan vinde CL, får sig en grim forskrækkelse.

Jeg tror, at jeg som fan skal være glad, hvis vi når 1/4-finalerne i CL og 2. pladsen i La Liga. Og derefter skal man bare få nogen til, at skaffe os billigt af med Mourinho...

13 år 7 måneder siden #35 af Raul 4 ever
Besvaret af Raul 4 ever på emne Adios Mourinho!

bodamgaard skrev: @Raul 4 Ever
Så hvad er de rigtige metoder? Problemer af denne karakter kræver konfrontationer, og de er sjældent kønne.

Det er i hvert fald det eneste der er i Mourinhos værktøjskasse. Det kræver meget menneskelig indsigt at styre så store egoer, men når man konstant forfalder til den samme løsning, så vælger man ikke den rigtige.

Nummer 7, 8 og 9 blev vundet med meget stærke kaptajner, og nummer 10 bliver ikke vundet uden dem.
Sidste redigering: 13 år 7 måneder siden ved Raul 4 ever.

13 år 7 måneder siden #36 af raul7=kongen
Besvaret af raul7=kongen på emne Adios Mourinho!
Ydermere er det interessant, at Casillas har været et af samlingspunkterne på det spanske landshold, som gennem de seneste år har ryddet bordet internationalt. Det i en tid, hvor Spanien er umådeligt splittet, forholdet mellem Barca og Madrid har været hårdt og flere af de katalanske spillere har udtalt sig negativt om landsholdet. Her har Casillas været et af samlingspunkterne, ligesom han alle dage har været det i Madrid.

Selvfølgelig er det en hårfin balance omkring magten til spillerne, og magten til trænerne, men i enhver succesfuld trup har man spillere med særlige beføjelser. I Real Madrid er det logisk, at Iker Casillas med 648 kampe på bagen, hele sit liv i klubben og vinder af samtlige titler, har mere at skulle have sagt end de fleste.

Hvorfor Mourinho tager kampen med Casillas kan man kun gisne om. Er det i håb om at tvinge fyresedlen ud af Perez, er det for klubbens bedste på sigt, er det fordi Mourinho føler sig troet på de interne rækker, er det fordi Casillas er skadelig for truppen, er det fordi Casillas ikke har leveret eller noget helt andet? Det kan være så meget, men jeg er dybt, dybt bekymret for handlingen.

Mest af alt virker Mourinho som en presset mand. Han har ikke samme overskud som tidligere, han er i konfrontation med alt omkring sig, modsat tidligere, hvor han i højere grad valgte sine kampe med omhu, vigtigst af alt havde han altid en trup, som stod sammen omkring portugiseren. I Madrid er sagen en anden. Truppen er mere splittet end længe set, på trods af Mournho er i sit tredje år. Spillerne går ikke i krig for Mourinho, Mourinho leder efter syndebukke og der er alt andet end arbejdsro til spillerne. Det er en bekymrende udvikling, og hvordan Casillas' bænkning og udskiftningerne af Arbeloa og Xabi Alonso i går(det endelige opgør med det spanske firkløver) skulle skabe mere ro i og omkring truppen, det har jeg svært ved at se.

Leveret af Kunena Forum