Adios Mourinho!

• kavver
  • Gæst
  • Gæst
13 år 7 måneder siden #37 af kavver
Besvaret af kavver på emne Adios Mourinho!
Er jeg den eneste som har set de to sidste sæsoner med Casillas? Jeg husker ikke en kamp, hvor jeg har tænkt "Der reddede kong Iker os sgu til sejr" - nej, jeg har rystet i bukserne, hver gang der var en dødbold eller frispark, fordi han har virket så umådeligt usikker, og givet alt for mange retur bolde.
Jeg har sågar sidste sæson, sagt til min kammerat "jeg tror måske Casillas er i top2 over dårlige målmænd i La Liga, kun overgået af Palop" - selvfølgelig ment lidt i sjov.
Så selvom man er en god person udenfor banen, synes jeg ikke det betyder at man skal starte inde.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

• kavver
  • Gæst
  • Gæst
13 år 7 måneder siden #38 af kavver
Og mener også Casillas har gjort det godt på det spanske landshold. Men der har jo heller ikke nogen hold der har nærmet sig deres mål i 4-5 år

13 år 7 måneder siden #39 af Hugol
Besvaret af Hugol på emne Adios Mourinho!

kavver skrev: Er jeg den eneste som har set de to sidste sæsoner med Casillas? Jeg husker ikke en kamp, hvor jeg har tænkt "Der reddede kong Iker os sgu til sejr" - nej, jeg har rystet i bukserne, hver gang der var en dødbold eller frispark, fordi han har virket så umådeligt usikker, og givet alt for mange retur bolde.
Jeg har sågar sidste sæson, sagt til min kammerat "jeg tror måske Casillas er i top2 over dårlige målmænd i La Liga, kun overgået af Palop" - selvfølgelig ment lidt i sjov.
Så selvom man er en god person udenfor banen, synes jeg ikke det betyder at man skal starte inde.

Dødboldene er et forsvars problem og inkludere hele holdet, ikke kun Caillas. Adan lukkede også en masse ind af dem under optakten. Du har her link til pokal kampene mod Malaga og Barcelona sidste sæson. Mourinho er hovedansvarlig i det her, da han ikke har arbejdet med det i 2 år.
Mourinho har ikke gjort defensiven bedre, den er nemlig ligeså svag som den altid har været. Hvorfor er at når man ikke er istand til at holde på bolden længe nok. Så vil modstanderen naturligvis også skabe flere chancer.

Så nej Casillas er ikke alene skyld i dødboldene tit går ind. Det er Mourinho hovedansvarlig for. Du har her 4 links der beviser at Mourinho ikke arbejder med dødbolde. Og så har jeg endda udeladt målene der gik ind på os i år mod Valencia, Sevilla og Valladolid.

Har valgt at takke af på forum!
Sidste redigering: 13 år 7 måneder siden ved Hugol.
Følgende bruger(e) sagde tak: ZizouMo

13 år 7 måneder siden #40 af raul7=kongen
Besvaret af raul7=kongen på emne Adios Mourinho!

kavver skrev: Er jeg den eneste som har set de to sidste sæsoner med Casillas? Jeg husker ikke en kamp, hvor jeg har tænkt "Der reddede kong Iker os sgu til sejr" - nej, jeg har rystet i bukserne, hver gang der var en dødbold eller frispark, fordi han har virket så umådeligt usikker, og givet alt for mange retur bolde.

Nu er det selvfølgelig på landsholdsplan, men Casillas lukkede ikke ét eneste mål ind i slutspillet for Spanien til EM. På klubplan reddede han os så sent som i Super Cup'en, hvor han har en(af flere) fænomenal redning i sekunderne før Victor Valdes dropper overfor Di Maria.

Det er dog interessant, at Casillas i den grad præsterer på landsholdet, hvor der er ro, mens han i perioder har virket usikker på et usikkert Madrid-mandskab. Er det Casillas' manglende klasse eller Mourinhos manglende mandskabsbehandling?

• lavivareal
  • Gæst
  • Gæst
13 år 7 måneder siden #41 af lavivareal
Besvaret af lavivareal på emne Adios Mourinho!
Jeg mangler lidt nuance i den her debat, er det måske ikke også en sandhed at casillas føler sig hævet over klubben og træneren. Hvis det er ham der har lækket historier til pressen som ikke skulle ud, har han skadet organisationen og holdet, og for mig er det utilgiveligt, ingen er større end klubben, hverken mourinho eller casillas.

13 år 7 måneder siden #42 af icomeinpeace
Besvaret af icomeinpeace på emne Adios Mourinho!

M_linding skrev:

madrid2000 skrev: Det er dog utroligt sådan som folk vender så hurtigt på en tallerken - eller hvordan nu ordsproget lyder...

For blot 2-3 uger siden var det blasfemi at mene Mourinho skulle fyres, men nu er det lige omvendt. Jeg forstår ikke jeres argumenter, jeg fatter det simpelthen ikke, at i kan være overrasket. I bruger argumenter som at Mourinho ikke passer med Real's værdier og han forstår ikke klubbens ånd, men hvor var i henne da han prikkede Assistenten i øjet? Hvor var i henne da han fik fyret Valdano, Zidane og skilte sig af med Guti? Nu græder i lige pludselig fordi det går dårligt!

Mit råd til jer er stop med at være overrasket! Stop med at vende på en tallerken, støt træneren. Han har en kæmpe ego, han sætter folk af holdet som ikke følger hans regler, han gør kontroversielle ting osv. Men alt dette vidste vi fra dag 1. Der er spiller imod ham, men der er også spiller som vil blive utilfredse, hvis han bliver fyret, så en ny træner hjælper ikke.

Jeg tror overhovedet ikke, at du har forstået hvad der sker i Real Madrid lige nu... Jeg har også selv været alt for langsom i opfattelsen, men situationen er livsfarlig.

Og jeg holder ikke med træneren, spilleren, eller præsidenten. Jeg holder med Real Madrid - og vi har en træner, som modarbejder Real Madrid!

Jeg tror om nogen han forstår hvad der sker i Madrid, at disse problemer har været under vejs længe og at Mourinho har været en tikkende bombe fra starten. Han har aldrig valgt RM for at blive mange år frem, og det har været uforudseende at lade ham vinde så mange magtkampe, fordi man står så dårligt, når han så er smuttet ud af svingdøren igen.

Hvis man ansætter Mourinho, skal man have backupplanen klar fra dag 1, fordi før eller siden sprænger bomben, og det skal være en plan der kan videreføre de positive værdier han har skabt, men med respekt for klubbens ånd og historie.... Og heldigvis, for en culé som mig, har FP kun haft den kortsigtede plan i tankerne, og nu står man på vej ind i endnu en gang kaos og klubben vil blive sat tilbage. Måske man ansætter Capello igen?
Sidste redigering: 13 år 7 måneder siden ved icomeinpeace. Begrundelse: glemt citat

13 år 7 måneder siden #43 af Hugol
Besvaret af Hugol på emne Adios Mourinho!

raul7=kongen skrev:

Nu er det selvfølgelig på landsholdsplan, men Casillas lukkede ikke ét eneste mål ind i slutspillet for Spanien til EM. På klubplan reddede han os så sent som i Super Cup'en, hvor han har en(af flere) fænomenal redning i sekunderne før Victor Valdes dropper overfor Di Maria.

Det er dog interessant, at Casillas i den grad præsterer på landsholdet, hvor der er ro, mens han i perioder har virket usikker på et usikkert Madrid-mandskab. Er det Casillas' manglende klasse eller Mourinhos manglende mandskabsbehandling?

Ganske glimrende pointe kongen. Mourinho mangler at pleje sit mandskab. Glem ej hvordan han udstillede Granero foran alt og alle i kampen mod Villarreal der endte 1-1. Det er simpelthen disrespekt overfor sit mandskab at te sig på sådan en måde.

Har valgt at takke af på forum!

13 år 7 måneder siden #44 af icomeinpeace
Besvaret af icomeinpeace på emne Adios Mourinho!

Dios skrev: madrid2000 #15.
I øvrigt, så tror jeg faktisk Pep er den mest vindende træner det seneste årti, uden reelt og vide det.

Vel ham el Ferguson. Så vidt jeg lige kan huske, har Mourinho 1 mesterskab + 1 CL med Porto, 2 mesterskaber med Chelsea, 1 mesterskab + 1 CL med Inter og 1 mesterskab med RM. Ferguson har 5 mesterskaber og 1 CL og Guardiola 3 mesterskaber og 2 CL. Så den er egentlig ret even, men sammenligner man hvor længe de har brugt på at opnå deres titler, er løbet vel kørt for Mou og Ferguson.

pm skrev: Det virkede ellers i sommer, somom han havde lært nogen, mere afslappet stil når han skulle udtale sig, og påtog endda også ansvaret på en tabt kamp, men som presset steg i takt med de svingende resultater ja så røg han hurtigt tilbage i samme rille som vi kender ham, med at beskylde alt og alle i stedet for at stå frem som en leder.

Jeg tror han altid har haft brug for at afreagere, og den afdæmpede udgave vi har set, har nok ikke været en rolle han har befundet sig bedst i, hvorfor det nu er ved at falde helt fra hinanden. Manden er nemlig en gadedreng, og har brug for sine store armbevægelser, sine slåskampe, sine svinestreger og hvad han ellers laver af unoder, og kan han ikke komme af med dem, så kommer de internt

13 år 7 måneder siden #45 af interfigo
Besvaret af interfigo på emne Adios Mourinho!
Der er en ting der forvirrer mig her. Der er mildt sagt uro i klubben, det kan vi vidst alle sammen blive enige om. Det jeg dog ikke kan forstå er at jeg mener at have læst flere tillidserklæringer fra spillerne til Mourinho på det sidste. Disse er kommet bla. fra nogle af de spanske spillere bedst eksemplificeret ved Casillas og Alonso. Disse kommer også i en tid hvor Mourinho har hakket mere på truppen end han plejer. Hvis der virkelig er problemer i truppen mellem Mourinho og de spanske spillere, hvorfor støtter de så op om ham? De har jo rent faktisk ikke gjort det så meget før som de har gjort det i år. Og så i en tid hvor Mourinho har kritiseret truppen virklig meget. Hvorfor støtte en træner som kritiserer dig?

Jeg tror på at Real kommer stærkere tilbage til det nye år end nogensinde, resultaterne begynder at blive gode igen, vi hiver den ene sejr efter den anden, vi vinder CL og CDR og ender på en 2.plads i ligaen. Nogle gange kommer ,man stærkere tilbage efter en konflikt, jeg håber og tror på at dette også er gældene denne gang.

• yuzuf1
  • Gæst
  • Gæst
13 år 7 måneder siden #46 af yuzuf1
Besvaret af yuzuf1 på emne Adios Mourinho!
Det er lidt sjovt at vi ser den samme tendens med Mourinho i alle hans klubber, sæson to er hans bedste, mens i tredje sæson begynder klubben at falde af på den, som Real Madrid, Chelsea og man kan tælle Inter med halvt, han var ikke træner for dem, men tror selv med Mourinho som træner at de havde fået en dårlig sæson.

Jeg tror lidt at det skyldes at Mourinho er meget afhængig af at sine spillere er i deres bedste form, han er kendt for at træne sine spillere ekstra hårdt, og det er der nok mange spillere som bliver træt af det i længden. Som mange har nævnt, så er han ikke den bedste til at udvikle et holds spillemåde, de skal mest af alt bare være gode defensivt og effektive foran.

Jeg tror det kan være svært at få den bedste træner i vinterpausen, hvis Mourinho blev fyret, så synes jeg det er bedre at vente til sommer med at skifte ham ud istedet for at få en vikar. Tror vi har større sandsynlighed for at vinde CL med mourinho, end f.eks. Karanka.

Hvis vi også skulle overveje at sælge CRonaldo, så tror jeg der kunne være både fordele og ulemper ved det på banen.
Meget af tiden flytter han sig ind på midten af banen, især i kontrasituationer, så det ender med at Higuain eller Benzema bliver skubbet ud i siden, hvor især Higuain ikke er til meget nytte. Ja det er en god taktik, når CR er i sin bedste form, men ellers fortrækker jeg at han bliver på kanten. Og jeg tror især denne måde at spille på er dum, hvis vi skulle få Falcao, han er ikke særlig teknisk i siden og bedre afslutter end CR.

Jeg ville klart helst fortrække at beholde CR, men måske i en lidt mere neutral rolle, og det ved jeg ikke om han vil acceptere, ja jeg ønsker også at han kunne score lige så mange mål som Messi, men det er bare nemmere for Messi som er Angriber.

Jeg synes vi spillede virkelig godt sidste sæson, og ville gerne have vi kunne spille på samme måde igen, men tror meget af det kom af ekstra hård træning, som jeg desværre ikke er holdbare i længden.

Hvad synes I? er den lidt mere neutrale CR en dum ide??
Sidste redigering: 13 år 7 måneder siden ved yuzuf1.

• kavver
  • Gæst
  • Gæst
13 år 7 måneder siden #47 af kavver

Hugol skrev:

Så nej Casillas er ikke alene skyld i dødboldene tit går ind. Det er Mourinho hovedansvarlig for. Du har her 4 links der beviser at Mourinho ikke arbejder med dødbolde. Og så har jeg endda udeladt målene der gik ind på os i år mod Valencia, Sevilla og Valladolid.

Jeg har bestemt heller ikke klantret Casillas for døboldene.
MEN, nu hvor du har smidt de videoer op. Din begrundelse var at det var Mourinhos ansvar.
Den kamp mod Barcelona, står Pepe fuldstændig og koger, og glemmer sin mand(Puyol). Men ja, det er Mou skyld.
Malagas 1. mål er bare godt headet ind, det er svært at gøre noget ved(dog er det ikke meget Higuain presser ham). Malagas 2. mål rammer lidt min pointe med Casillas er usikker - men det mål kan du jo se igen.
Jeg kunne ikke se Levantes mål. Og tager ikke træningskampe for noget.

Selvfølgelig har Mourinho da også en del af æren ved dødbolde. Men mange gange er det altså spillerne der har størstedelen af ansvaret.

13 år 7 måneder siden #48 af Daniel
Besvaret af Daniel på emne Adios Mourinho!
www.bold.dk/nyt/Del-Bosque-Casillas-er-Reals-stolthed

Iker Casillas er i sandhed Real Madrids stolthed. Del Bosque er en vis mand, og ordene i ovenstående link, kommer fra en mand der om nogen kender til klubben og den respekt man skal have for dennes rigtige klubmænd!

Jeg savner en træner i Real Madrid, som kender klubben, og som respekterer klubbens normer og værdier, samt praktiserer disse på banen. Del Bosque er velkommen tilbage.

Leveret af Kunena Forum