Tre point i overtidsdrama

12 år 10 måneder siden #25 af Dios
Besvaret af Dios på emne Tre point i overtidsdrama

falle skrev:

Dios skrev: Igen igår var det tydeligt og se vi manglede en playmaker som Özil. En der kan vende spillet imellem kæderne, så guldboldene ikke altid bliver slået dybt i banen. Vi kan ikke skabe spillet, og vi mangler sjovt nok de assist Özil altid stod for. Isco og Modric står side om side, og det er også fint nok, hvis så bare Ronaldo eller Di María kunne finde rummene imellem kæderne, så der ville komme mere flow over spillet.

Vi manglede da ikke nogen playmaker. Lidt skarphed foran målet havde været bedre.

Og havde Özil spillet den kamp, ville han være som så ofte før, blevet skiftet ud efter 60 min. da han sled sig ihjel.

Lagde du også mærke til vi havde 0 chancer i løbet af kampen? Skarphed er nytteløst, hvis chancerne ikke er der!
Eller det er jo en vurderingssag, men jeg betragter ikke et skud fra 30 meter som en chance.

No solo soy perfecto, también soy Madridista.
Sidste redigering: 12 år 10 måneder siden ved Dios.
Følgende bruger(e) sagde tak: Sahinovic

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

12 år 10 måneder siden #26 af asp3200
Besvaret af asp3200 på emne Tre point i overtidsdrama
Ozil havde ikke hjulpet en skid igår Dios. Vågn op, han er væk.

Vores hold stank igår og selv ikke din yndling kunne have gjort forskellen.

12 år 10 måneder siden #27 af -#7-
Besvaret af -#7- på emne Tre point i overtidsdrama
Hvis der er noget Real Madrid mangler mere end noget andet er det en skadesfri trup (Marcelo var savnet) og en fuldgod erstatning for Karim Benzema.

Ingen tvivl om at han har alle mulige redskaber for at blive en af verdens absolutte bedste angribere, men hvor lang snor skal han efterhånden have? Ja jeg ved godt hans stats er gode i år indtil videre, men hvis man har set hans kampe er billedet altså et helt andet.

Falcao til vinter når han er blevet træt af Monaco eller Agüero til sommer, så er vi noget bedre stillet.

DC19

12 år 10 måneder siden #28 af NDR
Besvaret af NDR på emne Tre point i overtidsdrama

-#7- skrev: Hvis der er noget Real Madrid mangler mere end noget andet er det en skadesfri trup (Marcelo var savnet) og en fuldgod erstatning for Karim Benzema.

Ingen tvivl om at han har alle mulige redskaber for at blive en af verdens absolutte bedste angribere, men hvor lang snor skal han efterhånden have? Ja jeg ved godt hans stats er gode i år indtil videre, men hvis man har set hans kampe er billedet altså et helt andet.

Falcao til vinter når han er blevet træt af Monaco eller Agüero til sommer, så er vi noget bedre stillet.

Haha, man er sku da totalt lost hvis man ikke evner længere end at give Benzema skylden hver gang 11 mand ikke kan spille en kamp som rækker til mesterrækkerne....Real Madrid har ikke haft en perlerække af gode kampe i træk i denne sæson som vi alle havde håbet på, og det er ikke Benzemas skyld.
jeg ved godt at børnene klapper i hænderne pga. Ronaldos 2 mål igår, men faktum er at det ene var et straffespark som Lopez sikkert også kunne have scoret på, og det andet mål var et heldig frispark på mål hvor målmanden faktisk havde hånd på bolden, men ikke kunne holde den, og det var på 96 min.....så den der med at man vil køre skylden over på en spiller som iøvrigt har æren for de første 9 point i La Liga i denne sæson, og har 50% af æren for den fine start i CH...den går sku ikke...

Det køre ikke pt. og det må man forsøge at arbejde sig igennem, hvor ingen rigtig levere stabile præstationer på stribe. Heldigvis har krisen ikke ramt Lopez som indtil idag er den eneste på holdet som har leveret sikkert.
Følgende bruger(e) sagde tak: Dios, Sahinovic

12 år 10 måneder siden #29 af NDR
Besvaret af NDR på emne Tre point i overtidsdrama
Falcao den langhårede nisse giver jeg ikke en skid for!!
Siden Falcao forlod Atletico Madrid, der har de spillet bedre end som de gjorde sidste år, så da Falcao stoppede, og han forstod som værende den bedste, der var der så bare en anden der blev den bedste, for på hver eneste hold vil der altid være en der er den bedste, og nu er det Diego Costa, og han er sku snart bedre enu, så det hjælper ikke at købe nye spillere til...i er sku da totalt på røven med alle de åndsvage ideer om indkøb.
Ancellotti skal bruge en sæson på at få dette næsten nye hold op og stå, så kan han vinde La Liga til næste år, for man har skiftet halvdelen af spillerene ud og ændret spillestil siden Mourinho, og den slags tager tid.
Real Madrid har mest boldbesiddelse, så der er håb forude.
Følgende bruger(e) sagde tak: M_linding, Dios, Roesen7, Sahinovic

12 år 10 måneder siden #30 af Lars1991
Besvaret af Lars1991 på emne Tre point i overtidsdrama
Det må være en joke at give Benzema kreditten for 9 point. Ja gider egentlig ikke ind i en diskussion, vil bare lige pointe hvor latterligt jeg synes dèt er. Jeg har set ham spille en enkel god kamp og det var imod Gala.
Følgende bruger(e) sagde tak: Vildfaren

12 år 10 måneder siden #31 af -#7-
Besvaret af -#7- på emne Tre point i overtidsdrama
Hvorfor den fjendtlige tone NDR?

Jeg giver ikke Benzema skylden for noget som helst. Men ligesom jeg ikke mener han var ene om at være rigtig elendig mod Elche, så sidder jeg også ofte og tænker at Benzema blot er en statist i Real Madrids show når det kører rigtig godt, uden rigtig at bidrage med andet end en masse fejlafleveringer og offside løb.

Men det jeg savner mest ved Benzema er vildskab. Han ligner simpelthen en der er på randen af depression når han brænder en chance eller misser en tæmning, senest mod Getafe hvor det jo var helt galt. Der savner jeg en type som Higuaín der bare klør på og ikke er for fin til at lave en glidende tackling hvis det er nødvendigt.

Og så må vi nok bare nøjes med at være enige om at være uenige om Falcao, jeg synes klart han en af verdens klart bedste angribere.

NDR skrev: Ancellotti skal bruge en sæson på at få dette næsten nye hold op og stå, så kan han vinde La Liga til næste år, for man har skiftet halvdelen af spillerene ud og ændret spillestil siden Mourinho, og den slags tager tid.

Den del er jeg med på, men i forhold til Benzema så har han altså været i Real Madrid i hvad? 4 år? Og han har præsteret halvanden godkendt sæson, med lidt god vilje. Jeg forstår slet ikke hvorfor han har fået så lang snor som det er tilfældet. Og jeg er faktisk nogenlunde sikker på at hvis det var Benzema der blev hentet dengang af Calderon og Higuaín havde været et Florentino Perez køb var det argentineren der fortsat kunne iklæde sig hvidt hver weekend.

DC19
Sidste redigering: 12 år 10 måneder siden ved -#7-.
Følgende bruger(e) sagde tak: Vildfaren, Jaken

12 år 10 måneder siden #32 af El Rojo
Besvaret af El Rojo på emne Tre point i overtidsdrama

DarioGomez skrev: Jeg synes faktisk ikke, at Pepe smider sig. Han vælter nærmere, da han selv begår frispark på Elche-spilleren.

Men decideret film. Overhovedet ikke, han begår sådan set bare frispark.

Det er lige en tand for farvet efter min smag ;)

Der er ikke skyggen af straffespark, der er klokkeklart gult kort for film. Det er et vanvittigt snedigt move, den måde han river modstanderen ned og får det til at ligne at det er ham der bliver revet, men det er da 100% film. Jeg skammer mig over Pepe, han er simpelthen så ulækker på en fodboldbane, men bevares, som Siempre siger, så er de 3 point vigtigere end alt andet.

Det holder selvfølgelig ikke i den lange bane, det er så frustrerende at se Real spille fodbold nogle gange. Man skal ikke male fanden på væggen, men indstillingen fra spillerne siger mig, at vi må vente mindst et år med at få mesterskabet hjem igen.
Følgende bruger(e) sagde tak: asp3200

12 år 10 måneder siden #33 af Dios

asp3200 skrev: Ozil havde ikke hjulpet en skid igår Dios. Vågn op, han er væk.

Vores hold stank igår og selv ikke din yndling kunne have gjort forskellen.

Uden din hjælp, så var jeg aldrig vågnet. Mange tak Asp ;) Han er væk, men det er jo ikke ens betydende med vi godt kunne bruge ham. Ligesom når folk remser et utal af andre angribere op. Forskellen er så bare, at vi lavede et selvmål af dimensioner.

0 chancer skabte vi imod Elche. Er det ikke første gang nogensinde?

12 år 10 måneder siden #34 af nono
Besvaret af nono på emne Tre point i overtidsdrama

-#7- skrev: Men det jeg savner mest ved Benzema er vildskab. Han ligner simpelthen en der er på randen af depression når han brænder en chance eller misser en tæmning, senest mod Getafe hvor det jo var helt galt.

Præcis. Husker stadig tydeligt at Mourinho på en af sine bedre pressekonferencer talte om trup-sammensætning og spillernes temperatur (=temperament). Han ønskede en god blanding, men typisk kolde eller middel-varme forsvarsspillere, en blanding på midten og en brændvarm mand på toppen: En angriber skal være "brusende" i sin personlighed; egoistisk, selvsikker, fræk, karismatisk, vild. Som Drogba, Eto'o, Nistelrooy, Falcao, Raul osv.. Derfor er måltørker også farlige for en angriber. De er egoister og har konstant brug for at fodre eget ego. Brænde på bålet, om man vil.

Benzema mangler ganske enkelt disse karaktertræk (i hvert fald på grønsværen, det står angiveligt bedre til på horehusene eller hos hermafroditterne). Som Mourinho sagde; "He is very, very cold. I have to warm him up." Han ville trives langt bedre i en klub hvor hans ego ikke blot var det største, men også det eneste. Tror desværre først vi ser Benzema blomstre op, når han en skønne dag spiller for en mindre profileret klub.
Sidste redigering: 12 år 10 måneder siden ved nono.
Følgende bruger(e) sagde tak: Vildfaren, Jaken, LasseRMD

12 år 10 måneder siden #35 af Dios

nono skrev:

-#7- skrev: Men det jeg savner mest ved Benzema er vildskab. Han ligner simpelthen en der er på randen af depression når han brænder en chance eller misser en tæmning, senest mod Getafe hvor det jo var helt galt.

Præcis. Husker stadig tydeligt at Mourinho på en af sine bedre pressekonferencer talte om trup-sammensætning og spillernes temperatur (=temperament). Han ønskede en god blanding, men typisk kolde eller middel-varme forsvarsspillere, en blanding på midten og en brændvarm mand på toppen: En angriber skal være "brusende" i sin personlighed; egoistisk, selvsikker, fræk, karismatisk, vild. Som Drogba, Eto'o, Nistelrooy, Falcao, Raul osv.. Derfor er måltørker også farlige for en angriber. De er egoister og har konstant brug for at fodre eget ego.

Benzema mangler ganske enkelt disse karaktertræk (i hvert fald på grønsværen, det står angiveligt bedre til på horehusene eller hos hermafroditterne). Som Mourinho sagde; "He is very, very cold. I have to warm him up." Han ville trives langt bedre i en klub hvor hans ego ikke blot var det største, men også det eneste. Tror desværre først vi ser Benzema blomstre op, når han en skønne dag spiller for en mindre profileret klub.

Men har vi ikke allerede Ronaldo på den front? Og hvad kaldes Ronaldo's position? Han passer bedst på profilen angriber, som du beskriver. Det er vigtigt ikke altid og tænke firkantet og i rammer. Benzema står måske som angriber på papiret, grafen etc. Men han gør jo netop plads til de store egoer på holdet som der skal være. Lad nu Ronaldo scorer målene. Vi begynder ikke og scorer flere mål, fordi vi får flere afsluttere. Det er ihvertfald naivt og tro. Målene vil bare blive fordelt, hvor alle i truppen nu søger Ronaldo som afslutter. Noget vi alle er vilde med, så forstår ikke hvorfor folk så gerne vil have lavet om på det.

Ronaldo skal jo være egoisten i Real Madrid, så derfor går det jo ikke og have Zlatan, Ronaldo og Messi på toppen selvom det på papiret ville så frækt ud. Benzema skal ikke ses som angriber i Real Madrid. Ligesom Ronaldo heller ikke skal ses som offensiv midtbanespiller. De forstår hinanden utrolig godt på banen, og du ser ikke mange angribere søge ud på kanten, så Ronaldo kan lave sit kryds løb, for det er jo netop den funktion i spillet som giver pladsen til Ronaldo, og derfor passer Benzema også fantastisk ind i Real Madrid.
Med Falcao på toppen, så vil han selv afslutte, og ikke tænke på hvad der var bedst for Ronaldo, men ham selv. Den egoisme skal en angriber have, og det nævner du også, nu er problemet jo netop bare vi har Ronaldo på holdet.

Meget af kritikken af Benzema er berettiget, men de fleste har bare set sig ond på ham, og aldrig rigtig vil ankerkende hans spil. Jeg er helt med på, at Benzema har været utrolig dårlig i rigtig mange kampe, men når han rammer dagen, så er han en af de bedste i verden. Ikke til at scorer, men den bedste i verden for Real Madrid, og det er dét der er vigtigt i denne sammenhæng. Derfor blev Higuain også solgt i sommers. Han scorede flere mål end Benzema, men han var ikke brugbar i spillet, og virkede ofte som en isoleret mand på banen, som spillede for sig selv.

Sidste redigering: 12 år 10 måneder siden ved Dios.
Følgende bruger(e) sagde tak: M_linding, Roesen7

12 år 10 måneder siden #36 af M_linding
Besvaret af M_linding på emne Tre point i overtidsdrama
Prøv lige at se for jer, hvad der ville ske hvis typer som Ronaldo og Soldado skulle spille sammen... Selv hvis de skulle indordne sig, ville det aldrig blive optimalt. Det ville nok ende ligesom med Rooney / RVP - kombinationen, som får forløst 80 af de to spilleres samlede potentiale.

Netop derfor tror jeg heller ikke på Neymar / Messi i længden, af grunde som Cruyff allerede har forklaret.

Ronaldo er vores nr. 9 - Benzema skal gøre Ronaldos liv lettere, og flytte rundt på forsvaret - Og det er lige så meget op til Bale at score næst-flest mål, som det er op til Benzema.

Leveret af Kunena Forum