Tre point i overtidsdrama

• elgurdo
  • Gæst
  • Gæst
12 år 10 måneder siden #37 af elgurdo
Besvaret af elgurdo på emne Tre point i overtidsdrama
Jeg er meget enig med M_linding.

Benzemas rolle på holdet er netop at falde ned på banen og bygge spillet op med de andre offensive kræfter, hvor vi tit ser Benzema på kanten kombinerer med Isco og Ronaldo, der ender med at tage 9'er rollen.

Jeg synes også, at mange overser hvor vigtigt det er, at have to gode offensive backs. De kampe hvor vi spiller mod hold der står kompakt og defensivt, har vi brug for for vores backs kommer med op og truer med overlap og dirkete udfordringer, som en type ala marcelo gør fantistisk, når han er i form. Det piner mig, at se 4 back kæden står højt oppe og se passivt til og nogle gange komme med halvhjertet indlæg og håbe på at de fire forreste nok skal klare det.

Desuden synes jeg stadig, at midtbane kostelationen mellem khedira og modric ikke giver flow nok og de taktiske og defeinsive pligter glipper tit, hvilket giver panderynker frem mod El Derbi..
Sidste redigering: 12 år 10 måneder siden ved elgurdo.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

• Storken
  • Gæst
  • Gæst
12 år 10 måneder siden #38 af Storken
Besvaret af Storken på emne Tre point i overtidsdrama

nono skrev: Præcis. Husker stadig tydeligt at Mourinho på en af sine bedre pressekonferencer talte om trup-sammensætning og spillernes temperatur (=temperament). Han ønskede en god blanding, men typisk kolde eller middel-varme forsvarsspillere, en blanding på midten og en brændvarm mand på toppen: En angriber skal være "brusende" i sin personlighed; egoistisk, selvsikker, fræk, karismatisk, vild. Som Drogba, Eto'o, Nistelrooy, Falcao, Raul osv.. Derfor er måltørker også farlige for en angriber. De er egoister og har konstant brug for at fodre eget ego.

Benzema mangler ganske enkelt disse karaktertræk (i hvert fald på grønsværen, det står angiveligt bedre til på horehusene eller hos hermafroditterne). Som Mourinho sagde; "He is very, very cold. I have to warm him up." Han ville trives langt bedre i en klub hvor hans ego ikke blot var det største, men også det eneste. Tror desværre først vi ser Benzema blomstre op, når han en skønne dag spiller for en mindre profileret klub.

Det er nogle rigtig gode betragtninger du har gjort dig. Det er i hvert fald et af de mest gennemtænkte indlæg, jeg har læst her på siden.

12 år 10 måneder siden #39 af Jaken
Besvaret af Jaken på emne Tre point i overtidsdrama
Jeg synes ikke, at Benzema har fysikken eller mentaliteten til den rolle. Jeg så personligt hellere en større og stærkere angriber, der kunne agere opspilspunkt, indgå i kombinationer inde centralt og spille den videre (á la Zlatan). Eller bare en mere aggressiv og hårdtarbejdende angriber, som en Mandzukic eksempelvist, når nu vi også har en Ronaldo, der er glemsom (lad os kalde det det) i sit defensive arbejde.

Jeg kræver ikke nødvendigvis mål af Benzema (på nær når han brænder chancer som mod Getafe!) for der er Cristiano jo, som flere er inde på, målscoreren på holdet. Hvad jeg dog forventer af Benzema, er en del mere engagement og løbearbejde. Hvis han så tilmed også kunne undlade at løbe i vejen for de andre og sparke udefra under dobbelt opdækning, ville det også hjælpe på mit generelle humør.

No soy sólo perfecto, soy Madridista también
Følgende bruger(e) sagde tak: Lars1991

12 år 10 måneder siden #40 af Dios
Besvaret af Dios på emne Tre point i overtidsdrama

Jaken skrev: Jeg synes ikke, at Benzema har fysikken eller mentaliteten til den rolle. Jeg så personligt hellere en større og stærkere angriber, der kunne agere opspilspunkt, indgå i kombinationer inde centralt og spille den videre (á la Zlatan). Eller bare en mere aggressiv og hårdtarbejdende angriber, som en Mandzukic eksempelvist, når nu vi også har en Ronaldo, der er glemsom (lad os kalde det det) i sit defensive arbejde.

Jeg kræver ikke nødvendigvis mål af Benzema (på nær når han brænder chancer som mod Getafe!) for der er Cristiano jo, som flere er inde på, målscoreren på holdet. Hvad jeg dog forventer af Benzema, er en del mere engagement og løbearbejde. Hvis han så tilmed også kunne undlade at løbe i vejen for de andre og sparke udefra under dobbelt opdækning, ville det også hjælpe på mit generelle humør.

Meget af det du søger har det ikke også noget med taktikken at gøre? Nu ved jeg godt, at du nok ikke får en Tevez til og stå stille i feltet, eller Benzema til og løbe 13 km i én kamp, men ser man på hele holdet, så er det ikke bygget op efter aggressive presspillere, eller arbejdsomme spillere.
Jeg savner ikke Benzema løber mere, men holdet løber mere. Jeg savner vi får et organiseret presspil, så det ikke ender ud i et Di María presspil, som bliver helt forgæves, og i meget få situationer rent faktisk giver pote.
Det er vel træneren som skal indføre det, og ikke spillerne som så.

Ronaldo har jo fået klar besked på ikke og deltage i det defensive arbejde. Kan ikke huske hvornår, men Ancelotti udtalte det i nogle af de første pressekonferencer. Og det ville give god mening, hvis han derimod skulle presse forsvarspillerne, så presset starter oppe fra, men sådan er det jo heller ikke.

Vil du ikke prøve og forklare mig hvad du mener med og løbe i vejen? :) Den har jeg nemlig ikke selv luret hehe. Og så tror jeg faktisk Benzema er den spiller som har færrest afslutninger udenfor feltet. Fint nok Ronaldo til tider prøver, men jeg forstår vitterligt ikke hvorfor Di María altid prøver. Har han overhovedet scoret et langskudsmål i Real Madrid?

No solo soy perfecto, también soy Madridista.

12 år 10 måneder siden #41 af M_linding
Besvaret af M_linding på emne Tre point i overtidsdrama
Dios

Spurgte du lige, om di Maria har scoret på langskud for Real Madrid?!

Han er ingen ekspert, men jo det har han. Af og til kan han ramme bolden virkelig godt;)
Følgende bruger(e) sagde tak: DarioGomez, Vildfaren

12 år 10 måneder siden #42 af Roesen7
Besvaret af Roesen7 på emne Tre point i overtidsdrama

M_linding skrev: Dios

Han er ingen ekspert, men jo det har han. Af og til kan han ramme bolden virkelig godt;)

Der er da et par stykker skulle man mene ;-)

No soy Madridista de corazón, porque el corazón un dia para. Soy Madridista de alma, porque el alma es eterna.

12 år 10 måneder siden #43 af Jaken

Dios skrev: Meget af det du søger har det ikke også noget med taktikken at gøre? Nu ved jeg godt, at du nok ikke får en Tevez til og stå stille i feltet, eller Benzema til og løbe 13 km i én kamp, men ser man på hele holdet, så er det ikke bygget op efter aggressive presspillere, eller arbejdsomme spillere.
Jeg savner ikke Benzema løber mere, men holdet løber mere. Jeg savner vi får et organiseret presspil, så det ikke ender ud i et Di María presspil, som bliver helt forgæves, og i meget få situationer rent faktisk giver pote.
Det er vel træneren som skal indføre det, og ikke spillerne som så.

Jo, det er det i og for sig også. Jeg finder det også alarmerende, at vores trup ikke er sammensat af dygtige arbejdsomme presspillere, når nu vi forsøger at praktisere en kontrollerende og kombinerende spillestil.

Og ja, det har også meget med personlige præferencer at gøre. Jeg er nemlig en tilhænger af Zlatan-lignende frontløbere, der er fysisk stærke, kan modtage og holde på bolden og samtidig har et blik for spillet, der gør dem i stand til at sætte deres medspillere op til chancer. De hænger bare desværre ikke på træerne :P

Jeg synes ikke at Benzema har meget kørende for sig, og jeg finder det yderst problematisk, at mål øjensynligt har så stor en kontrol over hans selvtillid og præstationer, når nu Cristiano er målscoreren på holdet. Det er ikke optimalt, at der konstant render en lettere deprimeret og modløs spiller rundt, der tydeligvis er plaget af målscoringer.

Dios skrev: Ronaldo har jo fået klar besked på ikke og deltage i det defensive arbejde. Kan ikke huske hvornår, men Ancelotti udtalte det i nogle af de første pressekonferencer. Og det ville give god mening, hvis han derimod skulle presse forsvarspillerne, så presset starter oppe fra, men sådan er det jo heller ikke.

Ja, nemlig. Derfor ser jeg det også som en nødvendighed (nej, et krav!) at angriberen er i stand til og villig til at igangsætte presspillet. Det ser jeg ikke Benzema som en mand, der magter til fulde.

Dios skrev: Vil du ikke prøve og forklare mig hvad du mener med og løbe i vejen? :) Den har jeg nemlig ikke selv luret hehe. Og så tror jeg faktisk Benzema er den spiller som har færrest afslutninger udenfor feltet.

Jo, selvfølgelig ;) Jeg synes ofte, at have bemærket situationer, hvor det bliver så umanerlig snævert ude i venstre side, hvor Cristiano forsøger at trække centralt, Benzema trækker derud, backen kommer i overlap og Isco forsøger at tilbyde sig. Det ender så tit og ofte i noget værre kluddermor... Men ja, det har også mere med taktikken at gøre, end måske lige Benzemas ageren.

Og ja, der er nemlig ikke mange af hans langskud, der rent faktisk når hen til målet, men i stedet bliver de stoppet af de 2-3 forsvarer der står få centimeter foran ham :P

Dios skrev: Fint nok Ronaldo til tider prøver, men jeg forstår vitterligt ikke hvorfor Di María altid prøver. Har han overhovedet scoret et langskudsmål i Real Madrid?

Han har helt bestemt evnerne til det. I Di Marias første 1-2 år, scorede han en hel del perlemål fra kanten af feltet – de er så sidenhen (desværre) fuldstændig forduftet :P

12 år 10 måneder siden #44 af Dios

M_linding skrev: Dios

Jeg kunne seriøst ikke huske ham score et langskudsmål. Først skal vi dog lige have den på plads hvad et langskudsmål er.

For mig er disse mål fra Ronaldo "definitionen" på et langskudsmål, og den video Roesen7 postede var der et par stykker, men ikke nogle jeg husker faktisk. Det tætteste mål jeg kunne komme i tanke om var hans fremragende mål imod Tottenham.

Sidste redigering: 12 år 10 måneder siden ved Dios.

12 år 10 måneder siden #45 af Dios
Jaken skrev:

Jo, det er det i og for sig også. Jeg finder det også alarmerende, at vores trup ikke er sammensat af dygtige arbejdsomme presspillere, når nu vi forsøger at praktisere en kontrollerende og kombinerende spillestil.

Og ja, det har også meget med personlige præferencer at gøre. Jeg er nemlig en tilhænger af Zlatan-lignende frontløbere, der er fysisk stærke, kan modtage og holde på bolden og samtidig har et blik for spillet, der gør dem i stand til at sætte deres medspillere op til chancer. De hænger bare desværre ikke på træerne :P

Jeg synes ikke at Benzema har meget kørende for sig, og jeg finder det yderst problematisk, at mål øjensynligt har så stor en kontrol over hans selvtillid og præstationer, når nu Cristiano er målscoreren på holdet. Det er ikke optimalt, at der konstant render en lettere deprimeret og modløs spiller rundt, der tydeligvis er plaget af målscoringer.

Jeg tror sagtens Benzema f.eks. ville kunne fungere som første led i et pres. Problemet er nok mere Ancelotti ikke praktisere den type for presspil. Noget der irriterede mig noget så grænseløst. Lidt ligesom når vi prøver og fedte en 1-0 sejr hjem på vores fantastiske ustabile forsvarspil.

Jeg er også kæmpe Zlatan fan, men første og fremmest vil det ikke fungere med Ronaldo og ham på samme hold. Det tror jeg simpelthen ikke på, men det er lidt sjovt du vægter en sådan type højt. For sådan en type angriber spiller sjældent i Real Madrid. Må da være nedern for dig hehe :)
Personligt er jeg bare glad for Rvn, Higuain og Huntelaar ikke er i Real Madrid længere. Spilletyper jeg ikke kan lide på nogen måde selvom jeg holdte mere af Higuain end så mange andre angribere i Real Madrid de seneste mange år.

Har det ikke altid en konsekvens ikke og score mål som angriber? Det er vel reelt set det en angriber bliver bedømt på. Desværre kan man så sige.
Jeg tror ikke det er de manglende mål fra Benzema's side af som bekymre ham mest. Jeg tror det er hans personlighed og mentalitet som hæmmer ham en del. Han er konstant i modvind, og jeg kender ikke mange indvandre som kan tåle kritik, og de er generelt bare opdraget på en anderledes måde, og det siges Benzema er en meget indadvendt og genert person. Så al det kombineret sammen er ikke den bedste cocktail. Specielt ikke når tilskuerne på Bernabeú begynder og pifte af ham, selvom det var helt fantastisk og se dem klappe af Benzema efter hans enorme afbrænder imod Getafe.
Benzema tror jeg har brug for tillid, tid og de rette spillere omkring ham.

Jo, selvfølgelig ;) Jeg synes ofte, at have bemærket situationer, hvor det bliver så umanerlig snævert ude i venstre side, hvor Cristiano forsøger at trække centralt, Benzema trækker derud, backen kommer i overlap og Isco forsøger at tilbyde sig. Det ender så tit og ofte i noget værre kluddermor... Men ja, det har også mere med taktikken at gøre, end måske lige Benzemas ageren.

Og ja, der er nemlig ikke mange af hans langskud, der rent faktisk når hen til målet, men i stedet bliver de stoppet af de 2-3 forsvarer der står få centimeter foran ham :P

Kan ikke helt følge dig, for du skriver jo også, at det måske har noget med taktikken at gøre. Men mener du ikke Benzema skal søge ud på kanten, eller hvordan skal det forstås?
Alternativet er og spille en offside glad Ronaldo :P

12 år 10 måneder siden #46 af Jaken

Dios skrev: Problemet er nok mere Ancelotti ikke praktisere den type for presspil. Noget der irriterede mig noget så grænseløst. Lidt ligesom når vi prøver og fedte en 1-0 sejr hjem på vores fantastiske ustabile forsvarspil.

Så er vi to - det er meget frustrerende.

Dios skrev: Jeg er også kæmpe Zlatan fan, men første og fremmest vil det ikke fungere med Ronaldo og ham på samme hold. Det tror jeg simpelthen ikke på, men det er lidt sjovt du vægter en sådan type højt. For sådan en type angriber spiller sjældent i Real Madrid. Må da være nedern for dig hehe :)

Ja, det kan da også være lettere irriterende til tider :D Jeg tror godt, at ham og Ronaldo kunne fungere på samme hold. Jo, Zlatan har et stort ego, men han er ikke bange for at assistere sine medspillere, det er han faktisk rigtig god til. Men det behøver jo heller ikke lige være Zlatan, men en spillertype á la det, er jeg en stor tilhænger af.
Jeg tror den angribertype ville pynte gevaldigt på holdet, så man har det ekstra aspekt i spillet. En spiller der ene mand kan trække 2 forsvarer til sig og holde dem tilbage.

Dios skrev: Har det ikke altid en konsekvens ikke og score mål som angriber? Det er vel reelt set det en angriber bliver bedømt på. Desværre kan man så sige.
Jeg tror ikke det er de manglende mål fra Benzema's side af som bekymre ham mest. Jeg tror det er hans personlighed og mentalitet som hæmmer ham en del. Han er konstant i modvind, og jeg kender ikke mange indvandre som kan tåle kritik, og de er generelt bare opdraget på en anderledes måde, og det siges Benzema er en meget indadvendt og genert person. Så al det kombineret sammen er ikke den bedste cocktail. Specielt ikke når tilskuerne på Bernabeú begynder og pifte af ham, selvom det var helt fantastisk og se dem klappe af Benzema efter hans enorme afbrænder imod Getafe.
Benzema tror jeg har brug for tillid, tid og de rette spillere omkring ham.

Jo, det spiller helt sikkert også en gevaldig rolle, men lige netop derfor ville jeg også hellere se en mere hårdtkæmpende og psykisk stærkere spiller på toppen, der kunne indfinde sig med ikke at være målscoreren på holdet og bare fokusere på at arbejde stenhårdt og assistere de andre.

Dios skrev: Kan ikke helt følge dig, for du skriver jo også, at det måske har noget med taktikken at gøre. Men mener du ikke Benzema skal søge ud på kanten, eller hvordan skal det forstås?
Alternativet er og spille en offside glad Ronaldo :P

Nej, jeg mener ikke at angriberen på holdet skal søge ud på kanten. Jeg tror det ville gavne holdet, at have en mere defineret spillestil med en sådan ”nødløsning” på toppen, end den frie og uorganiseret stil, der bliver praktiseret på nuværende tidspunkt.

Da jeg skrev, at det vel nok har noget med taktikken at gøre, så hentyder jeg til hvad jeg skrev i mit første indlæg, om hvordan Benzema ofte løber i vejen for de andre. Hvilket velsagtens er et udtryk for holdets utroligt snævre spillestil.

Leveret af Kunena Forum