Giv Casillas chancen
Den viser egentlig meget godt hvad jeg mener, når jeg påpeger: At det er lang tid siden, at Lopez spillede klassekampen på Old Trafford. Det er som om at hans gode start får folk til at tro, at han stadig spiller fantastisk.
Derimod er jeg oprigtig imponeret over det Casillas viser, når han endelig får lidt minutter - Og det er endda uden kamptræning osv.
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
Siempre Madrid skrev:
LasseRMD skrev:
M_linding skrev: Jeg forstår ikke dem, som stadig insisterer på at Lopez er så fantastisk... Der er jo en grund til, at hans karriere har været som den har.
Det jeg tænker, når snakken falder på Lopez er, at kampen på Old Trafford efterhånden ligger laaaaaaaangt tilbage.
Som jeg har spurgt før: Hvorfor gør man ikke bare alle en tjeneste, og sætter en af verdens bedste målmænd tilbage på kassen? Ligesom alle andre målmænd, har Iker også sine mangler. Men han har de styrker som Real Madrid har brug for, og det er jo heller ikke for sjov, at han er kåret til verdens bedste 5(?) gange.
Ja M_linding, det er som om folk fuldstændig glemmer at vi har en målmænd på bænken, som er blevet kåret 5 år i træk til verdens bedste målmand, samtidig med at han er anfører, og en fantastisk ambassadør for klubben?
På samme måde har Real Madrid en ærespræsident, som vurderes som en af de bedste spillere gennem tiderne, som ledte holdet til storhed og sejre og som er en fantastisk ambassadør for klubben. Hvis han må tage sin kørestol med ind på banen, er jeg tilhænger af, at en legende får pladsen på bekostning af eksempelvis Modric.
Overdrivelse fremmer forståelsen, men at Iker er blevet kåret til verdens bedste målmand fem år i træk og takket være anciennitets-princippet er anfører, kan bruges til lige præcis.............ingenting! Og heldigvis for det!
Så man kan ikke bruge Ikers 5 årige kåring til noget? Altså han har ikke været verdens bedste eller hvad?
Han har været bedre end Lopez, men det er som om du mener han ikke kan nå dette niveau, som gjorde ham til verdens bedste igen? Fordi hvad? At han har været skadet???? Sludder, han skal have den tillid, og så får vi verdens bedste Iker at se igen.
El_Juan skrev: Så bliver det nærmest ikke mere søgt. Det er næsten lige så patetisk som Ashley Youngs dive i går aftes.
Alene det, at man sammenligner med Diego López' tid i Villarreal (og Sevilla), er hul i hovedet. En hver kan se og tænke sig til, at disse hold har flere chancer og mål imod sig end Real Madrid, hvorfor forudsætningen her selvfølgelig taler til Casillas' fordel.
Det er simpelthen for langt ude. Det bliver ikke mindre søgt af, at man ikke tager holdets forfatning i betragtning. Det er immervæk søgt, at klandre Diego López for den seneste tid. Om end nogle måtte mene, at pilen på det seneste har peget i den forkerte retning ift. hans præstationer, så har han - siden han overtog målmandsposten under Mourinho - været en solid og stabil sidste skanse, som har holdt et stabilt og højt niveau. Indiskutabelt.
Det gør ikke Diego López' forudsætninger bedre, at holdet har manglet balance i flere af kampene i Ancelottis første tid i klubben. Det handler ikke blot om målmanden, andre enkelt personer eller defensiven, men om balancen, eller manglen på samme. Man angriber og forsvarer som et hold. Diego López skal ikke hæfte personligt for de kollektive fejl. Især ikke fordi, han ved hovedparten af scoringerne har været lovligt undskyldt, måske med fordel fra en enkelt eller to.
Skriv om klummen om det der er relevant i stedet: 1) Manglen på balance. Noget holdet stadig leder efter. 2) Fem straffespark imod sig i tre kampe. Jeg siger det lige igen: Fem. Det er sådan cirka fem dumme fejl for meget.
Kom nu ind i kampen i stedet for. Diego López lukker to mål ind mod Rayo. Endda på to straffespark. Samme antal mål, som Casillas lukkede ind. Og lige pludselig skal man hive fat i ligegyldige statistikker, til ingen verdens formål eller nytte. Casillas gjorde det fint i går. Heller ikke han kunne - ligesom det har været tilfældet med Diego López - klandres for målene. De to er stadig meget lige, men det er stadig Diego López der er førstevalget. Og der skal markante fejl - eller et markant formdyk (og egentlig reelt formdyk, som man ikke opfinder på baggrund af statistik) - til fra hans side og en fortsat stor arbejdsindsats til træning fra Casillas' side til, før der bliver ændret på dette.
Come on Juan, læs tallene lidt nærmere. Pointen er at både sidste sæson og denne sæson modtager López ligeså mange mål som han gjorde i Villarreal og Sevilla, på trods af, at som du selv nævner, så skulle man tro at det var et mere udsat sted. Tallene er ikke relevante pga. sammenligningen med Casillas, men pga. af sammenligningen med López selv - upåagtet klub, træner, forsvar, om han spiller Europa League eller Champions League etc., så lukker han nogenlunde lige mange mål ind hver sæson.
Siempre Madrid skrev: På samme måde har Real Madrid en ærespræsident, som vurderes som en af de bedste spillere gennem tiderne, som ledte holdet til storhed og sejre og som er en fantastisk ambassadør for klubben. Hvis han må tage sin kørestol med ind på banen, er jeg tilhænger af, at en legende får pladsen på bekostning af eksempelvis Modric.
Overdrivelse fremmer forståelsen, men at Iker er blevet kåret til verdens bedste målmand fem år i træk og takket være anciennitets-princippet er anfører, kan bruges til lige præcis.............ingenting! Og heldigvis for det!
Det er bare en temmelig dateret sammenligning. Her er min:
I Barcelona har de en mand, der har vundet Ballon d'Or de seneste 4 sæsoner, som allerede nu vurderes til at være en af de bedste nogensinde. Selvsamme spiller er på nuværende tidspunkt i en mindre god form og har ikke spillet op til sit vanligt høje niveau i en "længere" periode efterhånden, og har tilmed døjet med skader tidligere på året. Skal Messi droppes?
Det er altså lidt fjollet. Hvorfor ikke værne om sine nøglespillere? Den nådeløshed der praktiseres kan ikke være hensigtsmæssig på sigt. Der blev råbt om tålmodighed til Benzema (sågar også til Kaka i tider!), men ikke til en af historiens bedste på sin position? Den mangel på tillid og tålmodighed har drevet spillere ud af klubben (eks. Higuain el. Özil) og været med til at lægge et endnu højere pres på de mennesker, der i forvejen spiller for verdens mest profileret, dækket, forventningsfulde og omdiskuteret klub.
Og jeg vil også stadig mene, at jeg ikke har set nok til, at vurdere Casillas' niveau. Han har gjort det ganske fint på de få kampe han har fået, men 3 kampe på 3 måneder er i det hele taget ikke nok til virkelig, at kunne bedømme noget. Lopez skal ikke droppes, men jeg vil gerne se Iker an i et par kampe med lidt kortere mellemrum end hvad vi gør på nuværende tidspunkt.
No soy sólo perfecto, soy Madridista también
- Real Madrid
-
- Platin bruger
-
Kan virke kynisk, men jeg ville ikke have noget imod, man solgte både Casillas og Lopez til sommer og derefter gik ud og hentede en målmand med fremtidsudsigter. Jeg kan egentlig godt lide Lopez, men lige meget hvor god han er, så har han bare ikke klassen til at være decideret førstevalg i Real Madrid. Vi snakker om en 32 årig mand, der kun har fået en kamp på det spanske landsholdet, knap kunne komme på holdet i Sevilla og ikke ser ud til at få flere chancer på landsholdet med tre-fire målmand foran ham. Man kan ikke benægte, Lopez har gjort det fremragende i Real Madrid, men han har bare ikke det der stjerneglans over ham, som Casillas fx har. Vil ikke engang komme ind på alle mandens rekorder, titler og historiske antal kampe i Real Madrid, på landsholdet og i Champions League.
Når det så er sagt, så misunder jeg lidt Barca for at gå efter Marc-André ter Stegen, han er fra den gyldne årgang 92 og kan potentielt være målmand for dem de næste 15 år. Jeg mener også det er på tide, vi finder en fremtidsløsning på målmandsposten her kunne de Gea eller Courtios være oplagte emner, begge kender landet og byen, kan sproget og er kæmpe målmandstalenter. Desværre har begge historik fra Altetico Madrid, og har begge store roller på holdet i henholdsvis Atletico Madrid og Manchester United. Courtios er derudover Cech's naturlige arvetager i Chelsea (gud hvor jeg misunder dem).
Så vi skal nok kigge videre efter en ny målmand, men ny målmand mener jeg er vejen frem.
No solo soy perfecto, también soy Madridista
MMM skrev: Come on Juan, læs tallene lidt nærmere. Pointen er at både sidste sæson og denne sæson modtager López ligeså mange mål som han gjorde i Villarreal og Sevilla, på trods af, at som du selv nævner, så skulle man tro at det var et mere udsat sted. Tallene er ikke relevante pga. sammenligningen med Casillas, men pga. af sammenligningen med López selv - upåagtet klub, træner, forsvar, om han spiller Europa League eller Champions League etc., så lukker han nogenlunde lige mange mål ind hver sæson.
Jeg er rygende uenig. Det er simpelthen for snæversynet. Det er tilladt at kigge på omstændighederne, før man blindt kigger på og tager statistikkerne for gode varer.
"Over tid var López statistik i Sevilla faktisk bedre end den har været i Madrid". Tager du pis på os? Han stod otte kampe for Sevilla. Han var knap nok førstemålmand. Søgt at sammenligne med noget, når der reelt set ikke er noget at sammenligne med. Men det understreger blot min pointe. Disse grafer og statistikker kan stikkes op hvor solen ikke skinner.
"men pga. af sammenligningen med López selv - upåagtet klub, træner, forsvar, om han spiller Europa League eller Champions League etc [...]". Det er i øvrigt noget nonsens og der modsiger du egentlig det du selv har vist med din graf. Det er jo en direkte løgn. Og det er stadig søgt, at sammenligne på denne måde, når faktum er at han i hovedparten af tiden for perioden slet ikke har spillet i Real Madrid, men hovedsageligt i en klub, som har haft væsentlig flere chancer og mål imod sig, hvor statistikken overordnet set er meget "logisk". Sjovt nok er den gule/orange streg helt i toppen af grafen med til at understrege netop den pointe.
El_Juan skrev:
MMM skrev: Come on Juan, læs tallene lidt nærmere. Pointen er at både sidste sæson og denne sæson modtager López ligeså mange mål som han gjorde i Villarreal og Sevilla, på trods af, at som du selv nævner, så skulle man tro at det var et mere udsat sted. Tallene er ikke relevante pga. sammenligningen med Casillas, men pga. af sammenligningen med López selv - upåagtet klub, træner, forsvar, om han spiller Europa League eller Champions League etc., så lukker han nogenlunde lige mange mål ind hver sæson.
Jeg er rygende uenig. Det er simpelthen for snæversynet. Det er tilladt at kigge på omstændighederne, før man blindt kigger på og tager statistikkerne for gode varer.
"Over tid var López statistik i Sevilla faktisk bedre end den har været i Madrid". Tager du pis på os? Han stod otte kampe for Sevilla. Han var knap nok førstemålmand. Søgt at sammenligne med noget, når der reelt set ikke er noget at sammenligne med. Men det understreger blot min pointe. Disse grafer og statistikker kan stikkes op hvor solen ikke skinner.
"men pga. af sammenligningen med López selv - upåagtet klub, træner, forsvar, om han spiller Europa League eller Champions League etc [...]". Det er i øvrigt noget nonsens og der modsiger du egentlig det du selv har vist med din graf. Det er jo en direkte løgn. Og det er stadig søgt, at sammenligne på denne måde, når faktum er at han i hovedparten af tiden for perioden slet ikke har spillet i Real Madrid, men hovedsageligt i en klub, som har haft væsentlig flere chancer og mål imod sig, hvor statistikken overordnet set er meget "logisk". Sjovt nok er den gule/orange streg helt i toppen af grafen med til at understrege netop den pointe.
1. Fint, så fortæl hvilke omstændigheder det er, der forklarer tallene?
2. Helt enig, man kan ikke sige noget om López baseret på Sevilla alene, det var alene en kommentar knyttet til Kongens udsagn om det problematiske i at sammenligne Lopez i Sevilla med Casillas i Madrid. López i Sevilla havde bedre tal end López i Madrid.
3. Hvordan er det en direkte løgn og hvordan modsiger jeg mig selv? I La Liga hvor det mere eller mindre er de samme modstandere han har mødt år efter år, ser tallene således ud:
2009-2010: 38 kampe, 57 mål, 1,50 i snit
2010-2011: 38 kampe, 44 mål, 1,16 i snit
2011-2012: 37 kampe, 50 mål, 1.35 i snit
2012-2013 (Sevilla): 8 kampe, 11 mål, 1,32 i snit
2012-2013 (Madrid): 16 kampe, 20 mål, 1,25 i snit
2013-2014: 12 kampe, 16 mål, 1,33 i snit.
2009-2013: 149 kampe, 198 mål, 1,33 i snit
Inden han kom til Madrid havde han i snit modtaget 1,338 mål/kamp i ligaen. I Madrid har han i snit modtaget 1,29 mål/kamp i ligaen, hvilet er nøjagtig hvad man ville forvente baseret på hans hidtidige statistik.
(edit. en lynhurtig regressionsanalyse, lineær for jeg har kun adgang til google docs lige nu, så modellen er naturligvis enormt simplificeret: På baggrund af López historiske tal, forventets det at han vil modtage 1,29 mål i snit i Ligaen i denne sæson. Pt. har han modtaget 1,33, så meget tæt på. På baggrund af Madrids historiske tal forventer samme model at han vil modtage 1,02 mål i snit i Ligaen, men deri indgår López tal fra sidste sæson. Hvis man ser bort fra dem, så hedder forventningen 0,82. En forudsigelse af fremtidige mål baseret på hvem målmanden er rammer altså langt, langt bedre end en baseret på klubben)
Til sammenligning ser Casillas tal for de sidste fem Liga sæsoner således ud:
2009-2010: 38 kampe, 35 mål, 0,92 i snit
2010-2011: 35 kampe, 32 mål, 0,91 i snit
2011-2012: 37 kampe, 31 mål, 0,84 i snit
2012-2013: 19 kampe, 17 mål, 0,89 i snit
2013-2014: 0 kampe.
2009-2013: 129 kampe, 115 mål, 0,89 i snit.
Han holder sig også meget stabilt over tid, men Lopez i Madrid er uendelig meget tættere på Lopez i Villarreal end på Casillas i Madrid.
Real Madrid skrev: Puha det er jo nærmest David de Gea vs Anders Lindegaard om igen ;-)
Kan virke kynisk, men jeg ville ikke have noget imod, man solgte både Casillas og Lopez til sommer og derefter gik ud og hentede en målmand med fremtidsudsigter. Jeg kan egentlig godt lide Lopez, men lige meget hvor god han er, så har han bare ikke klassen til at være decideret førstevalg i Real Madrid. Vi snakker om en 32 årig mand, der kun har fået en kamp på det spanske landsholdet, knap kunne komme på holdet i Sevilla og ikke ser ud til at få flere chancer på landsholdet med tre-fire målmand foran ham. Man kan ikke benægte, Lopez har gjort det fremragende i Real Madrid, men han har bare ikke det der stjerneglans over ham, som Casillas fx har. Vil ikke engang komme ind på alle mandens rekorder, titler og historiske antal kampe i Real Madrid, på landsholdet og i Champions League.
Når det så er sagt, så misunder jeg lidt Barca for at gå efter Marc-André ter Stegen, han er fra den gyldne årgang 92 og kan potentielt være målmand for dem de næste 15 år. Jeg mener også det er på tide, vi finder en fremtidsløsning på målmandsposten her kunne de Gea eller Courtios være oplagte emner, begge kender landet og byen, kan sproget og er kæmpe målmandstalenter. Desværre har begge historik fra Altetico Madrid, og har begge store roller på holdet i henholdsvis Atletico Madrid og Manchester United. Courtios er derudover Cech's naturlige arvetager i Chelsea (gud hvor jeg misunder dem).
Så vi skal nok kigge videre efter en ny målmand, men ny målmand mener jeg er vejen frem.
Målmand finder man først, når man mangler en førstekeeper. Han kan nemlig ikke udvikle sig i tilstrækkelig grad, på samme måde som en markspiller, hvis han ikke starter inde.
Casillas er altså kun 32 - Det er ingen alder for en målmand. Tværtimod, så bliver de ofte først rigtig gode, når de er rundet de 30. Derfor ser jeg meget gerne, at Iker står til 2017 (kontraktudløb), hvorefter man kan hente en spiller, som idag er så ung, at vi endnu ikke kender ham;)
MMM skrev: 1. Fint, så fortæl hvilke omstændigheder det er, der forklarer tallene?
2. Helt enig, man kan ikke sige noget om López baseret på Sevilla alene, det var alene en kommentar knyttet til Kongens udsagn om det problematiske i at sammenligne Lopez i Sevilla med Casillas i Madrid. López i Sevilla havde bedre tal end López i Madrid.
3. Hvordan er det en direkte løgn og hvordan modsiger jeg mig selv? I La Liga hvor det mere eller mindre er de samme modstandere han har mødt år efter år, ser tallene således ud:
2009-2010: 38 kampe, 57 mål, 1,50 i snit
2010-2011: 38 kampe, 44 mål, 1,16 i snit
2011-2012: 37 kampe, 50 mål, 1.35 i snit
2012-2013 (Sevilla): 8 kampe, 11 mål, 1,32 i snit
2012-2013 (Madrid): 16 kampe, 20 mål, 1,25 i snit
2013-2014: 12 kampe, 16 mål, 1,33 i snit.
2009-2013: 149 kampe, 198 mål, 1,33 i snit
Inden han kom til Madrid havde han i snit modtaget 1,338 mål/kamp i ligaen. I Madrid har han i snit modtaget 1,29 mål/kamp i ligaen, hvilet er nøjagtig hvad man ville forvente baseret på hans hidtidige statistik.
(edit. en lynhurtig regressionsanalyse, lineær for jeg har kun adgang til google docs lige nu, så modellen er naturligvis enormt simplificeret: På baggrund af López historiske tal, forventets det at han vil modtage 1,29 mål i snit i Ligaen i denne sæson. Pt. har han modtaget 1,33, så meget tæt på. På baggrund af Madrids historiske tal forventer samme model at han vil modtage 1,02 mål i snit i Ligaen, men deri indgår López tal fra sidste sæson. Hvis man ser bort fra dem, så hedder forventningen 0,82. En forudsigelse af fremtidige mål baseret på hvem målmanden er rammer altså langt, langt bedre end en baseret på klubben)
Til sammenligning ser Casillas tal for de sidste fem Liga sæsoner således ud:
2009-2010: 38 kampe, 35 mål, 0,92 i snit
2010-2011: 35 kampe, 32 mål, 0,91 i snit
2011-2012: 37 kampe, 31 mål, 0,84 i snit
2012-2013: 19 kampe, 17 mål, 0,89 i snit
2013-2014: 0 kampe.
2009-2013: 129 kampe, 115 mål, 0,89 i snit.
Han holder sig også meget stabilt over tid, men Lopez i Madrid er uendelig meget tættere på Lopez i Villarreal end på Casillas i Madrid.
1. Læs mit første indlæg hvor jeg netop allerede har beskrevet det...
2. "López i Sevilla havde bedre tal end López i Madrid." Stop dig selv. Så gør du det alligevel.
3. Læs hvad jeg skriver. Jeg siger, at det du siger modsiger den graf, som du har lagt op. Det var det, der viste min pointe. Læs hvad jeg skrev igen.
Jeg er ligeglad med de tal der. Hvis man bevidst vil finde noget på Diego López, der taler imod ham og for Casillas, så kan man sagtens. Det der er søgt. Og det giver på ingen måde et retvisende helhedsbillede. Men det er ret morsomt. I den periode du angiver, har han spillet 113 kampe for Villarreal - et hold der stadigvæk får (rettere fik) flere chancer og mål imod sig end Real Madrid - ud af de i alt 149 kampe. Blot 28 af kampene er spillet for Real Madrid. Til sammenligning har Casillas spillet 129 i samme periode for klubben. Og det er egentlig ret naturligt, at Casillas' snit ser bedre ud på papiret end Diego López, når Diego i hovedparten af tiden har spillet for et dårligere hold, med flere chancer imod (find endelig gerne flere statistikker, som enten be- eller afkræfter dette). Hans snit i Villarreal er faktisk ganske godt. Alligevel tager man det med for at bevise en pointe, som ikke holder, men mindre man stadig holder fast i det, nærmest som en form for billig bevisførelse for at redde San Ikers røv. Det er sgu lidt ynkeligt.
Hvad man ydermere overser er holdets forfatning i Diego López' tid i klubben, kontra Casillas' tid i klubben i den periode. Real Madrid, 09/10: 35 mål imod. Villarreal - 57. Real Madrid, 10/11: 33 mål imod. Villarreal - 44. Real Madrid, 11/12 (mester): 32 mål imod. Villarreal (nedrykker) - 53. I sæsonen, hvor Diego kommer til, er der ikke rigtig noget der fungerer på holdet. Sammenlignet med mesterskabssæsonen, så underpræsterer stort set alle spillere - kort sagt hele holdet - men Diego kommer egentlig ind og bringer lidt stabilitet bag til. Men overordnet set fungerede det ikke. Og det er hypotetisk at antage, at Casillas kunne have gjort det bedre, hvis han havde spillet hele sæsonen. Faktum er nu engang, at det gjorde han ikke. I starten af denne sæson, har den manglende balance hovedsageligt være skyld i de (og læs nu hvad jeg skriver) mange chancer imod, hvorfor det heller ikke er mærværdigt, at der er gået lidt for mange mål ind. Holdet giver chancerne (målene) væk. Det er svært at klandre Diego, for det er ikke hans skyld alene.
Hvis Diego når omkring de 100 kampe for klubben, så vil hans snit logisk ligeledes komme til at se pænere ud med tiden, med mindre Real Madrid lige pludselig forvandles til et middelmådigt midterhold.
"En lynhurtig regressionsanalyse, lineær for jeg har kun adgang til google docs lige nu, så modellen er naturligvis enormt simplificeret".
Jeg har stor respekt for dig og dine indlæg, for du bringer meget godt, men der ørlede jeg lige i munden på mig selv. Det er fodbold. Ikke matematik. Og det er netop min pointe. Du - eller I - stirrer blindt på de spillemæssige omstændigheder - de omstændigheder jeg har pointeret - og fremviser i stedet fine tal og grafer, som om det er hele billedet og sandheden. Det er det samme, som dem der argumenterer for at Casillas skal stå nu, på baggrund af tidligere meritter. Kom ind i kampen. Se det i det større perspektiv.
Lad mig slå det fast: Det rager mig. Og I kan stadig stikke disse tal og grafer op hvor solen ikke skinner. Jeg forholder mig til det fodboldmæssige. Og der har situationen ikke ændret sig. Hvis man ikke vil se det store billede og i stedet foretrækker, at skabe en sandhed på baggrund af tal og grafer, så fred være med det, men lad være med at føre det frem, som er det det eneste rigtige. Det er ikke særlig troværdigt og subjektivt.
Diego López er førstevalg på baggrund af en solid og stabil periode, hvor han har gjort det godt. Det er IKKE Diego der skal slå Iker af holdet, men omvendt. Og det gør Iker ikke ved hjælp af tal og grafer, men ved at arbejde stenhårdt - hårdere end tidligere - på træningsbanen, og samtidig vise sit værd når han får chancen. Samtidig må han håbe på, at Diego får et egentlig og reelt formdyk. Og her snakker jeg virkeligt, og ikke et der er opfundet på baggrund af grafer og tal. Diego har nu engang ikke slået sig selv af med sine præstationer. Tværtimod. Han har gjort sig fortjent til pladsen. Det er en anelse patetisk at prøve at modbevise andet med tal.
- Ikertheman
- Gæst
-
1. Pointerne fra MMM er søgte.
2. Pointerne fra MMM er søgte.
3. Han ørlede sig selv i munden.
4. Han synes ikke, at matematik kan anvendes i fodboldens verden.
Vil ikke lede mig videre ind på en diskussion, men bare se forundret på, hvorfor fodbold ikke kan suppleres med matematiske beregninger, El_Juan, jeg ved ikke om det et gået op for dig, men matematik anvendes i ALT! Forskellige ting i hverdagen, i weekenden, på ferien, ja, selv når du bare kigger på klokken - OGSÅ i fodbold! Når du beregner, hvor på bolden du skal ramme, hvilken vinkel skal foden danne ved sparket, overblik omkring dig, fysiske tests, diæter - i stort set alt!!! Spillerne bliver også målt ud fra både fysiske parametre via tests (her, matematik), selvfølgelig kan alting ikke måles og ja, man skal være kildekritisk over for sine resultater, men kan ikke forstå, at du så meget tager afstand til det - tallene lyver ikke..
Sikker på, at det ikke "er søgt", at du prøver at finde fejl ved Casillas? :)
EDIT: Skal være mindre flabet, sorry!
At du bliver ved med at sige jeg modsiger min graf gør det ikke mere sandt. Der er efter min bedste overbevisning ingen modsigelse mellem grafen og hvad jeg har skrevet og hvis du vil overbevise mig om andet, så er du nødt til rent faktisk at argumentere for det. I dit første svar skrev du at,
men pga. af sammenligningen med López selv - upåagtet klub, træner, forsvar, om han spiller Europa League eller Champions League etc [...]". Det er i øvrigt noget nonsens og der modsiger du egentlig det du selv har vist med din graf. Det er jo en direkte løgn
Grafen viser udviklingen over tid i López snit i hans tid i Madrid (baseret alene på kampe for Madrid) og den viser hans historiske snit, både set over hele perioden, perioden indtil hans retur til Madrid og hans snit i Madrid i sidste sæson. Og mest af alt så viser den at de er næsten identiske - altså at upåagtet klub, træner etc. så modtager han nogenlunds samme antal mål pr. kamp. Pointen med regressionsanalysen, hvor meget den end giver dig kvalme, er, at hvis du inden sæsonens start havde bedt mig om at forudsige hvor mange mål López ville modtage pr. kamp, så havde en forudsigelse baseret på Lopez historiske tal ramt lige i øjet.
Hverken jeg eller andre har påstået at målene er hans skyld alene. Og jeg mener faktisk heller ikke at tallene viser at Casillas skal stå. Hvad jeg mener tallene viser er, at López ikke er god nok til at være førstevalg i Madrid på sigt. Hvilket sådan set også er hvad jeg mener baseret på de mange timer jeg har brugt gennem årene på at se ham spille. Tal og statistik giver ikke nogle endelige svar, men i modsætning til dig, så mener jeg de har en rolle som korrektion for vores dårlige hukommelse og vores tendens til at tillægge enkelte datapunkter, her præstationer i enkelte kampe, større vægt end de kan bære og rent faktisk er nyttige i forsøget på at få øje på "det store billede".