Gareth Bale igang med at omvende skeptikere

12 år 7 måneder siden #13 af asp3200

raul7=kongen skrev:

asp3200 skrev:

Raúl 7 skrev:

asp3200 skrev: Sjovt så stille alle herinde som whinede om Bale efter købet er blevet. Men sådan var det jo også med modric.

Meget modent.

Men korrekt.

Hæv niveauet - asp3200, det er ikke første gang du er ude med 'bedrevidende' onliners. De hører ikke til i en saglig debat.

Det var da ikke en one liner, gik den ikke ned på linje to ;). Skrev på telefonen.

Synes bare folk skal komme på banen som så også er sket i tråden efterfølgende og sige Bale har overbevist dem. Jeg var i lignede situation med Isco, som Dios belærte mig om hvor jeg så indrømmede han havde overbevist mig positivt hvilket jeg ikke regnede med.

Bale skal have mere kredit, især da det er hans første sæson, kan ikke sproget osv ligesom situationen var med Modric.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

12 år 7 måneder siden #14 af Mathiaska

LasseRMD skrev:

Mathiaska skrev:

Fernando M. skrev: [....]
Kan vi holde niveauet og øge det lidt, kan vi måske nærme os Bayerns niveau lidt. For mig at se er det stadig absolut stærkeste hold i Europa lige nu.

Som jeg ser det, er en af de vigtigste ting for Bayern deres genpres (udover 11 verdensklasse spillere i startopstillingen selvfølgelig). NØJ det er de gode til. Modstanderne får sjældent tid på bolden, og slet ikke på modstanderens egen halvdel.

Hvis vi fortsat kan udvikle vores presspil, så begynder det virkelig at ligne et top-topniveau!

On topic: Bale er klasse. Han har potentiale til at nå Ronaldos niveau.

Bayern spiller jo total-fodbold. Alle angriber, men alle skal så sandelig også forsvare! Der har vi nogen der halter på vores hold, men er sikker på at en spiller som Ronaldo (som måske ikke er så flink til at tage løbene tilbage), i de store kampe, vil tage løbene hjem. Ellers så skaber han vel oftest balance i regnskabet, når han score alle de mål han gør - MEN mod Bayern og andre verdensklasse hold, skal der bare lidt mere til end at have en god offensiv. Så defensiven skal forbedres, ikke nødvendigvis presspillet (i min optik).

Mener du også det var total-fodbold under Jupp?
Der var ikke så mange dikkedare efter min mening. Der var det bare at få den bold i en fandens fart, og så smide den i kassen. Vanvittig smuk fodbold de spillede der!
Nu er det - til tider - lige så kedeligt som at se Barca. Men når de skyder afsted i en omstilling er det fantastisk. Som at se Dortmund. De har lært så meget af os i 11/12 sæsonen!
Følgende bruger(e) sagde tak: JimmyBroe

• Rubæk
  • Gæst
  • Gæst
12 år 7 måneder siden #15 af Rubæk
Besvaret af Rubæk på emne Gareth Bale igang med at omvende skeptikere

Mathiaska skrev: Mener du også det var total-fodbold under Jupp?
Der var ikke så mange dikkedare efter min mening. Der var det bare at få den bold i en fandens fart, og så smide den i kassen. Vanvittig smuk fodbold de spillede der! !

Jeg har selv haft svært ved at formulere hvordan Bayern spillede under Jupp Heynckes, men nøj hvor er jeg enig med lige præcis din måde at beskrive det på! De.. spillede jo bare fodbold. Det behøver ikke være mere kompliceret end man gør det til.

12 år 7 måneder siden #16 af SR4
Han er i snit involveret i et mål pr 48. min :O
Han har virkelig potentialet til at nå Ronaldo, hvis ikke bedre. Glæder mig til at se ham i topform. Og vildt at man kan få både Ronaldo og Bale i samme hold tli at præstere. Og begge kræver at blive dækket af 2 mænd så gode de er, så mindst en af dem i hver kamp vil få enorm plads.

12 år 7 måneder siden #17 af JimmyBroe

SR4 skrev: Han er i snit involveret i et mål pr 48. min :O
Han har virkelig potentialet til at nå Ronaldo, hvis ikke bedre. Glæder mig til at se ham i topform. Og vildt at man kan få både Ronaldo og Bale i samme hold tli at præstere. Og begge kræver at blive dækket af 2 mænd så gode de er, så mindst en af dem i hver kamp vil få enorm plads.

Ja, eller resten af holdet! vi har bl.a. Benz' og Isco som også ynder, at skovle kastanien i kassen fra tid til anden;-)

@Mathiaska

Du rammer meget rigtigt med din observationer omkring Bayern München. De få kampe jeg har set med dem i denne sæson har været sååå kedeligt! #Barca'Pep'TikiTakafaldeisøvnboldSpil. Men i sidste sæson spillede de -sammen med Dortmund- noget af det bedste fodbold, jeg har set i mange år. Jeg håber på at Real kan ramme samme niveau og (nogenlunde samme) stil inden for et par sæsoner. Sådan noget kommer ikke bare over natten, som man siger. Men jeg synes allerede at vi er godt på vej. Til ihvertfald at hæve niveauet.:-)

Jeg personligt var kæmpe fortaler for Bale!

-Eller?:P Det var jeg vidst ikke. Men ligesom Dios skriver, havde jeg ikke i min vildeste fantasi troet, at tingene ville udvikle sig så positivt, i en sådan fart, som det har været tilfældet. Men har dog alligevel håbet, at alle ville få succes og gøre det godt, selvfølgelig inklusiv Bale:) At vi kan stå her, nu, tæt på det nye år, kun tre point efter bavianerne fra katalonien og en udvikling fra vores første kamp og til sejren over Valladolid, der stråler i en sådan grad, at hele fodboldverdenen må spæde øjnene op, det havde jeg ikke forudset. Jeg er helt igennem tilfreds, ja nærmest henrykt og til tårer. For fanden hvor jeg elsker vores "nye" hold, og træneren bag.
Jeg er fuld af forventning. For altså hvor skal det ikke ende, når vi er nået "så langt" på rekord tid. Og ja jeg ved da godt at det bimler og bamler i forsvaret til tider, men det kommer, det kommer, stol på det:)

Jeg er her stadig XOXO

12 år 7 måneder siden #18 af Siempre fiel
Vi tager jo allesammen fejl omkring spillerindkøb fra tid til anden og fred være med det - se bare hvor skeptisk jeg var overfor Illarra og han har jo været et drømmekøb so far ;-) Spøg til side - der er bestemt fremskridt også for en Illarra, men det ku self oz knapt gå andre veje.

Nå, men omkring Bale, så var jeg selv meget begejstret for tanken om at få Bale på holdet, da jeg havde vanskeligt ved at se hvorn SÅ meget klasse ikke sku slå igennem på vores hold. Det var der self mange der ku analysere sig frem til hvorfor han ik ville, men det lader da heldigvis til at de tog grueligt fejl. Dér hvor jeg til gengæld godt ku tænke mig på et tidspunkt at nogle af disse haters (ja det tillader jeg mig faktisk at kalde dem) måske ville æde deres gamle hat offentligt, det er ift Florentino. Der ska ik herske tvivl om at jeg er stor Florentino-fan og der ska heller ik herske tvivl om at Florentino bestemt har begået fejl, ej heller sikkert den sidste. Men dén måde hvorpå nogle folk skældte ham hæder og ære fra ifm Bale-købet, synes jeg virkelig er noget som ville klæde folk at ta tilbage. I manges øjne var dét det mest latterlige prestige-køb og det var overhovedet ik sportsligt betinget og bla-bla-bla - og dristede man sig til at mene at selv om Florentino rigtig godt ku lide køb a la Bale-købet, men at de vel aldrig ku være helt idiotisk at købe den bedste SPILLER, så var der bare intet der ku ændre folks opfattelse af at det var den værste sell-out ever.

Nå, me ka kun sige at jeg personligt både glæder og fryder mig over hva Florentino pt har bragt til bordet. Og jeg er da glad for at se at såvel Benz som Ancelotti lige nu er i færd med at overvinde mig (omend der fra Benz' side nok ska mere end en god måned til at slette flere års dårlige indtryk)..
Følgende bruger(e) sagde tak: asp3200

12 år 7 måneder siden #19 af Jaken
@Siempre fiel

Jeg kan rigtig godt lide Gareth Bale, men 750 mio. kr. er stadigvæk afsindig meget at betale for en spiller med én fantastisk sæson i bagagen. Den tager jeg i hvert fald ikke tilbage lige foreløbig.

Må jeg så også tillade mig at bede dig uddybe, hvorfor du er så stor en Florentino-fan, som du selv giver udtryk for?

No soy sólo perfecto, soy Madridista también

12 år 7 måneder siden #20 af Sahinovic
@Jaken - ''…. men 750 mio. kr. er stadigvæk afsindig meget at betale for en spiller med én fantastisk sæson i bagagen. Den tager jeg i hvert fald ikke tilbage lige foreløbig''.

Nej Bale var nok ikke de 750 mio. kr. værd lige på det tidspunkt han blev købt. Men jeg mener ikke at man skal se så firkantet på det, man skal se Bale som en investering, der kommer til at få stor betydning for Real Madrid på lang sigt. Det jeg mener er at hvis han kommer til at bære en stor del af skylden for at vi vinder et par store titler i år, og i mange år fremover så er han jo netop de 750 mio. kr. værd, hvis ikke mere. Tror det er de baner Perez og ledelsen har tænkt og det virker mest logisk for mig.

Florentino Pérez
Sidste redigering: 12 år 7 måneder siden ved Sahinovic.

12 år 7 måneder siden #21 af sebbereal
Jeg var personligt også én af mange skeptikere overfor Bale købet, men han har allerede overbevist mig!

Jeg tror også at det hænger sammen med at vores allesammen elskede Özil måtte "lade" livet og tage væk fra klubben. Noget de færreste kunne have forudset. At han så også bare har fortsat i samme spor og er blevet en vigtigere brik for Arsenal, kan kun gøre mig glad, men det var ikke sjovt i starten af sæsonen at se at han nærmest ene mand fik Arsenal op i toppen af PL og faktisk stadig er der pt, imens at Real Madrid sejlede i La Liga, både defensivt som offensivt.

Jeg var oprigtigt bange for at Özil ville være et for stort tab sportsligt og at vi virkelig ville mangle den 10'er spiller, men det er ikke sådan Ancelotti's system er bygget op og jeg er også fuld af tiltro til at Isco på længere sigt kan fylde skoende efter Özil. Måske ikke med helt lige så mange assist, men mindre kan også gøre det, når Bale selv laver både en masse kasser men også assist plus at Ronaldo og Benzema også er god for det!

Havde ikke i min vildeste fantasi troet at vi ville være kommet så langt på så kort tid, håber virkelig at det fortsætter og at der også snart bliver styr på forsvaret!

Tør da slet ikke tænke på næste sæson med alle i topform og hvor man er helt inde i Ancelottis planer, faktisk tillader jeg mig allerede at drømme at der kan ske store ting allerede i den her sæson, hvor jeg før tænkte at pokalen kun var opnåelig, så synes jeg slet ikke at liga titlen eller champions league virker så uvirkeligt mere og med Barcas form taget i betragtning må de endelig fortsætte, så kan vi være på førstepladsen med lillebror Atletico når vi er halvvejs inde i sæsonen i runde 19! ;)
Sidste redigering: 12 år 7 måneder siden ved sebbereal.

12 år 7 måneder siden #22 af Siempre fiel

Jaken skrev: @Siempre fiel

Jeg kan rigtig godt lide Gareth Bale, men 750 mio. kr. er stadigvæk afsindig meget at betale for en spiller med én fantastisk sæson i bagagen. Den tager jeg i hvert fald ikke tilbage lige foreløbig.

Må jeg så også tillade mig at bede dig uddybe, hvorfor du er så stor en Florentino-fan, som du selv giver udtryk for?

Jeg var absolut heller ik begejstret for at vi sku betale ca EUR 100 mio for Bale - jeg var da overbevist om at ca EUR 70 mio ville ha været en mere reel pris. MEN, problemet med prisen på spillere som Messi, Cristiano og Bale er at der ka man ik lige vælge en anden og så få noget nogenlunde tilsvarende. De er unikke, i en klasse for sig og ka sammenligne med liebhaverboliger eller luksusbiler. Mange vil nok argumentere for at en luksusbil der koster 2 mio ik nødvendigvis er 10 gange mere værd end en normal bil til 200.000. Den kører ik 10 gange hurtigere eller ka indeholde 10 gange flere passagerer, men hvis man insisterer lige præcis på dén bil, dét mærke og den prestige og helt unikke detaljer som gør den så eftertragtet at nogen er villige til at gi 10 gange så meget som en bil der ellers også har 4 hjul og ka fragte 4-5 personer, så er pris altså pludselig noget mere abstrakt. Det er i dét lys man er nødt til at se sådan en pris. Det er altså udbud og efterspørgsel - det handler ik om at en spiller til 20 mio er dobbelt så god som en spiller til 10 mio, eller 4 gange så god som en spiller til 5 mio - men Bale er en unik vare som ik ka købes tilsvarende og derfor var prisen hysterisk. Jeg tror stadig på at vi allesammen er bedøvende ligeglade om han kostede 70 eller 100 mio hvis først vi begynder at vinde trofæer.

Min Florentino-kærlighed stammer jo reelt helt tilbage fra han første gang kom til i 2000. Jeg hadede den ustabilitet der prægede vores forudgående præsidenter og jeg synes i Florentino man har fået en mand der er stabil, kompetent og er vidt respekteret i fodboldverdenen. Da han var væk i et par år der ku man se hvor svært det var at lokke spillere til af absolut topklasse, men det er som om at "legenden" om Florentino ændrede det, da han kom tilbage.

Der har bestemt været smuttere ift hvorn klubben er blevet kørt, både mht spillerindkøb, trænere, topstyring af fodboldtaktiske sager m.m., men alt i alt er jeg voldsomt begejstret for at det er Florentino der styrer klubben. Selv da han valgte Beckham fremfor Ronaldinho, hvilket jo bestemt var det forkerte valg fodboldmæssigt og derved overordnet set, så var det bestemt ik spildt. Beckham blev købt til en vanvittig lav pris og har siden givet uvurderlig værdi til Real Madrids brand - og gør det stadig den dag idag. Dén slags ting er han bare bedre til end nogen anden.

12 år 7 måneder siden #23 af Siempre fiel
Og mht Özil, så ka jeg da godt se at manges irritation over at miste Özil nok er gået udover Bale. Men der må jeg bare sige at jeg allerede ifm Isco-købet satte spørgsmålstegn ved hvorfor man købte Isco når ham og Özil tydeligvis spillede samme plads - men sjovt nok var ingen utilfredse med at Isco blev hentet. I bund og grund var det jo oz Iscos tilstedeværelse der pressede Özil ud - i hvert fald ka man jo ik sige at Özil og Bale spiller samme plads.

Når dét så er sagt, så er jeg da oz ærgerlig over at Özil ik længere er i klubben, men faktum er at det var tydeligt at enten Di Maria eller Özil ville få rigtig svært ved at få spilletid, hvis både Bale og Isco var tiltænkt startende roller.
Følgende bruger(e) sagde tak: Mathiaska

12 år 7 måneder siden #24 af DarioGomez
Nu var det jo sådan set Calderon, der sørgede for at forhandle aftalen omkring et køb af Cristiano Ronaldo igennem, så den med at hente profiler mens Pérez var væk, holder vist ikke helt ;0)

Som udgangspunkt gider jeg ikke beskæftige mig med klubber, der har færre end 35 nationale mesterskaber ...

Leveret af Kunena Forum