Gareth Bale igang med at omvende skeptikere
Siempre fiel skrev: Mht Florentino og de handler du nævner, så må jeg bare sige at ingen topklubber overhovedet ka sige sig fri for en længere perlerække af fejlslagne spillerindkøb. Tror det var Mijatovic der sagde noget med at man højst ku håbe på at 50% af indkøbene slog til og jeg synes umiddelbart ik vi fejler mere end andre klubber - ik procentvis i hvert fald. Men vi har jo over en lang årrække været meget aktive på transfermarkedet og derfor vil der self antalsmæssigt være en del spillere der ender som fejlindkøb.
Det er selvfølgelig altid en risiko man tager og, som du siger, er der ingen klubber, der slipper helt udenom disse. Prisen der dog blev betalt for flere spillere var oftest af helt uhørt høj karakter (f.eks. Illarra og Coentrao) og beslutningerne om f.eks. at sælge Makelele og fyre Del Bosque var fuldstændig uforståelige og meget vanskelige at forklare. Ligeledes er et gennemsnitligt transferbeløb brugt på lidt under 1 milliard pr. år tenderende til det skræmmende og vidner om en mangel på vision og en total udeblivelse af et definerbart projekt, hvilket de utallige trænerfyringer også bevidner.
Siempre fiel skrev: De er også sadt at med Barcas succes, ovenikøbet bygget på spillere af egen avl, så blev Real Madrid lidt udtrykket for de modsatte, store investeringer og ringe sportslig succes. Men ligesom Obama blir vurderet som præsident i en tid hvor dertilfældigvis er den største finanskrise i 80 år og det jo derfor er så som så med hans mulighed for succéser, så har Florentino altså været præsiden i en periode hvor verden har set det måske bedste klubhold gennem tiderne i Barcelona - så arbejdsbetingelserne er altså halvsvære, men det er der bare ik så mange der tager med i ligningen. For taler vi om de første 4-5 år af Florentinos regeringstid, så var Real Madrids ry altså HELT anderledes - her blev klubben set op til en sådan grad at klubbens ry langt overgik holdets reelle formåen - alene fordi Florentino havde skabt et hold med verdens største stjerner og vi spillede spektakulær fodbold (indimellem). Synes på Real Madrid skiftede så rigtig nok da de sportslige resultater helt udeblev og Barca samtidig fik samlet et helt uhyggeligt hold og resten er så historie.
Synes på Real Madrid har måske nok været svingende op gennem 00'erne, men så ka man jo sammenligne med 90'erne hvor klubbens ry altså ik ligfrem var imponerende - heller ik selv om man i slutningen af årtusindet kom tilbage på landkortet med CL-succes.
Ja, det har du ret i og det er skam også vigtigt at pointere. Men samtidig er det så også paradoksalt, at det lige netop har været i de år, at klubben trods alt har vundet de 3 eneste trofæer siden Del Bosque blev fyret. Samtidig er det kun en mild trøst for de mange 1/8-finale nederlag i CHL (de skal dog ikke alle påduttes Perez).
Real Madrid ry led også et knæk for nyligt under Mourinho-tiden, hvor Florentino, efter min mening, så gennem fingre med alt for meget. Jeg bryder mig heller ikke om, måden han forsøger, at blive enerådig hersker over klubben på (i.e., reglerne for at stille op som præsident).
Nu begynder det dog at se bedre ud igen, med en frontfigur, der signalerer ro og som udadtil har en mere ”spiselig” opførsel. Derudover lader de sportslige beslutninger også til at være betydeligt mere fornuftige med (forhåbentlig) mere ansvar, ro og tillid til træneren, end i Florentinos første periode i klubben.
No soy sólo perfecto, soy Madridista también
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen