Gareth Bale igang med at omvende skeptikere

12 år 7 måneder siden #25 af Siempre fiel

DarioGomez skrev: Nu var det jo sådan set Calderon, der sørgede for at forhandle aftalen omkring et køb af Cristiano Ronaldo igennem, så den med at hente profiler mens Pérez var væk, holder vist ikke helt ;0)

Jeg er udmærket klar over at det lykkedes Calderon at lave aftalen med Cristiano og overvejede oz at nævne det som undtagelsen, da jeg havde på fornemmelsen at én eller anden sikkert ville bringe det op, men da mit udsagn lød som følger "se hvor svært det var at lokke spillere til af absolut topklasse" (læs: "svært", ik "umuligt"), så ka man vel nok sige at det er sandt. Og det er jo ik noget jeg siger fordi jeg var tøsefornærmet over at klubben på et tidspunkt havde en anden præsident, men fordi jeg da var pissefrustreret over at det i den periode virkede som om at flere af de store stjerner ik rigtig så Real Madrid som en oplagt destination. Det blev der for alvor lavet om på da Florentino kom tilbage..

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

• RasmusKring
  • Gæst
  • Gæst
12 år 7 måneder siden #26 af RasmusKring
Besvaret af RasmusKring på emne Gareth Bale igang med at omvende skeptikere
Jeg vil lige komme med et hurtigt indspark til debatten. Så vidt jeg kan se, har flere personer omtalt Bale som et "røverkøb". En mand til 100 mio € kan aldrig være et røverkøb. Han er jo verdens dyreste eller næstdyreste spiller nogensinde. Han kan håbe på at blive en ligeså godt køb som Ronaldo, men det kan vel heller ikke betegnes som et røverkøb.

12 år 7 måneder siden #27 af M_linding

RasmusKring skrev: Jeg vil lige komme med et hurtigt indspark til debatten. Så vidt jeg kan se, har flere personer omtalt Bale som et "røverkøb". En mand til 100 mio € kan aldrig være et røverkøb. Han er jo verdens dyreste eller næstdyreste spiller nogensinde. Han kan håbe på at blive en ligeså godt køb som Ronaldo, men det kan vel heller ikke betegnes som et røverkøb.

3. dyreste...;)

1: Neymar - 108 mio. euro.
2: Ronaldo - 94 mio. euro.
3: Bale - 91 mio. euro.

Ronaldo har været et røverkøb - Han burde have kostet 250 mio. euro(!). Så Bale kan også vise sig, at være et røverkøb.

12 år 7 måneder siden #28 af Sahinovic

M_linding skrev:

RasmusKring skrev: Jeg vil lige komme med et hurtigt indspark til debatten. Så vidt jeg kan se, har flere personer omtalt Bale som et "røverkøb". En mand til 100 mio € kan aldrig være et røverkøb. Han er jo verdens dyreste eller næstdyreste spiller nogensinde. Han kan håbe på at blive en ligeså godt køb som Ronaldo, men det kan vel heller ikke betegnes som et røverkøb.

3. dyreste...;)

Ronaldo har været et røverkøb - Han burde have kostet 250 mio. euro(!). Så Bale kan også vise sig, at være et røverkøb.

Neymar 108 mio. euro??!!!!! Hvor får du de tal fra?

Florentino Pérez

• RasmusKring
  • Gæst
  • Gæst
12 år 7 måneder siden #29 af RasmusKring

M_linding skrev:
3. dyreste...;)

Ronaldo har ikke været et røverkøb. Du er nød til også at se på, hvad du ellers kunne have brugt pengene på. Ronaldo til 90 mio € i sommeren 2009 var et rigtig godt køb. Det kan ikke diskuteres, men hvad nu hvis vi i stedet havde brugt de 90 mio € således:

Holdt fast på Sneijder og Robben (45 mio €), købt Falcao (30 mio €) og Thiago Silva (måske 20 mio €). Jeg ville mene, at det ville have givet mere til holdet end Ronaldo.

Hvis man tænkte længere over det, så kunne man helt sikkert lave en bedre kombination af spillere til 95 mio €. Min pointe er bare, at man aldrig kan omtale en mand til 90 mio € som et røverkøb, når spillere, der holder næsten samme niveau kan fås til den halve pris. Det kan stadig godt betale sig at købe den gode spiller, men man får også lov til at betale dyrt for den lille forøgelse af kvalitet.

Et røverkøb er for mig at se en som lige præcis Thiago Silva, som Milan køber for 10 mio € og efter få år er han så verdens bedste forsvarsspiller (eller ihvertfald top 5). Det forhold mellem pris og kvalitet kan en så dyr spiller som Ronaldo, Bale eller Neymar aldrig opnå.

12 år 7 måneder siden #30 af zizou21

RasmusKring skrev:

M_linding skrev:
3. dyreste...;)

Ronaldo har ikke været et røverkøb.

Sindsyg udmelding RasmusKring...

Hala
Sidste redigering: 12 år 7 måneder siden ved zizou21.

12 år 7 måneder siden #31 af Siempre Madrid

RasmusKring skrev:

M_linding skrev:
3. dyreste...;)

Ronaldo har ikke været et røverkøb. Du er nød til også at se på, hvad du ellers kunne have brugt pengene på. Ronaldo til 90 mio € i sommeren 2009 var et rigtig godt køb. Det kan ikke diskuteres, men hvad nu hvis vi i stedet havde brugt de 90 mio € således:

Holdt fast på Sneijder og Robben (45 mio €), købt Falcao (30 mio €) og Thiago Silva (måske 20 mio €). Jeg ville mene, at det ville have givet mere til holdet end Ronaldo.

Hvis man tænkte længere over det, så kunne man helt sikkert lave en bedre kombination af spillere til 95 mio €. Min pointe er bare, at man aldrig kan omtale en mand til 90 mio € som et røverkøb, når spillere, der holder næsten samme niveau kan fås til den halve pris. Det kan stadig godt betale sig at købe den gode spiller, men man får også lov til at betale dyrt for den lille forøgelse af kvalitet.

Et røverkøb er for mig at se en som lige præcis Thiago Silva, som Milan køber for 10 mio € og efter få år er han så verdens bedste forsvarsspiller (eller ihvertfald top 5). Det forhold mellem pris og kvalitet kan en så dyr spiller som Ronaldo, Bale eller Neymar aldrig opnå.

1) Der findes ingen spiller - INGEN SPILLERE - som holder næsten samme niveau til den halve pris. Absolut ingen!
2) Real Madrid har fået vanvittig meget forøgelse af kvalitet for de 96 millioner €.

Cristiano Ronaldo er et fuldstændig fantastisk køb set i forhold til prisen. Om han er et røverkøb er et spørgsmål om religion, men jeg havde gerne accepteret et køb af ham for 150 millioner € i betragtning af det, som han ene og alene tilfører holdet.

No soy sólo perfecto, soy Madridista también. Madridista con corazón y cojones.
¡¡¡Illa Illa Illa, Juanito Maravilla!!!
Los días que tu juegas, son todo lo que soy.
Si quieres llevar este escudo, primero hay que sudar la camiseta.
Florentino Pérez: El ultimo titulo es el primer paso al siguiente.
Følgende bruger(e) sagde tak: M_linding, Real Madrid, Steen, rezamadridista

• RasmusKring
  • Gæst
  • Gæst
12 år 7 måneder siden #32 af RasmusKring

Siempre Madrid skrev:

RasmusKring skrev:

M_linding skrev:
3. dyreste...;)

1) Der findes ingen spiller - INGEN SPILLERE - som holder næsten samme niveau til den halve pris. Absolut ingen!
2) Real Madrid har fået vanvittig meget forøgelse af kvalitet for de 96 millioner €.

Cristiano Ronaldo er et fuldstændig fantastisk køb set i forhold til prisen. Om han er et røverkøb er et spørgsmål om religion, men jeg havde gerne accepteret et køb af ham for 150 millioner € i betragtning af det, som han ene og alene tilfører holdet.

Jeg tror nu nok, at man kunne have købt spillere for 96 mio €, der kunne bringe en kvalitet svarende til Ronaldo, men der kan vi bare være enige om at være uenige.

Udover det er vi slet ikke uenige. Han var et godt køb også i forhold til prisen. Inden man slynger absurde beløber ud for hans værdi, så er man også bare nød til at overveje, hvad man ellers kunne få for de penge.

12 år 7 måneder siden #33 af Jaken

zizou21 skrev: Sindsyg udmelding RasmusKring...

Han siger jo ikke, at Ronaldo ikke har været/er god eller ikke er holdet bedste og vigtigste spiller. Han siger bare, at når en spiller bliver købt som verdens dyreste, så er prædikatet "røverkøb" uhyrligt svært at opnå, hvis ikke umuligt.

Et "røverkøb" er, i min bog, en spiller, der købes billigt, men præstere langt over forventet. Det kunne være spillere som Thiago Silva, Michu, Cristiano Ronaldo (da han blev købt af United), Peter Schmeichel eller Henry.

I sidste ende er det dog selvfølgelig bare et definitionsspørgsmål, og velsagtens ret ubetydeligt, at diskutere.

No soy sólo perfecto, soy Madridista también
Sidste redigering: 12 år 7 måneder siden ved Jaken.
Følgende bruger(e) sagde tak: RasmusKring

12 år 7 måneder siden #34 af zizou21

Jaken skrev:

zizou21 skrev: Sindsyg udmelding RasmusKring...

Han siger jo ikke, at Ronaldo ikke har været/er god eller ikke er holdet bedste og vigtigste spiller. Han siger bare, at når en spiller bliver købt som verdens dyreste, så er prædikatet "røverkøb" uhyrligt svært at opnå, hvis ikke umuligt.

Et "røverkøb" er, i min bog, en spiller, der købes billigt, men præstere langt over forventet. Det kunne være spillere som Thiago Silva, Michu, Cristiano Ronaldo (da han blev købt af United), Peter Schmeichel eller Henry.

I sidste ende er det dog selvfølgelig bare et definitionsspørgsmål, og velsagtens ret ubetydeligt, at diskutere.

Jeg ville have givet det dobbelte for ham, så i min verden er han et røverkøb... Jeg synes det er sindssygt at snakke om hvad vi kunne have fået istedet for ham for de €90 milli... Slet ikke et topic!

Hala

12 år 7 måneder siden #35 af Jaken

Siempre fiel skrev: Jeg var absolut heller ik begejstret for at vi sku betale ca EUR 100 mio for Bale - jeg var da overbevist om at ca EUR 70 mio ville ha været en mere reel pris. MEN, problemet med prisen på spillere som Messi, Cristiano og Bale er at der ka man ik lige vælge en anden og så få noget nogenlunde tilsvarende. De er unikke, i en klasse for sig og ka sammenligne med liebhaverboliger eller luksusbiler. Mange vil nok argumentere for at en luksusbil der koster 2 mio ik nødvendigvis er 10 gange mere værd end en normal bil til 200.000. Den kører ik 10 gange hurtigere eller ka indeholde 10 gange flere passagerer, men hvis man insisterer lige præcis på dén bil, dét mærke og den prestige og helt unikke detaljer som gør den så eftertragtet at nogen er villige til at gi 10 gange så meget som en bil der ellers også har 4 hjul og ka fragte 4-5 personer, så er pris altså pludselig noget mere abstrakt. Det er i dét lys man er nødt til at se sådan en pris. Det er altså udbud og efterspørgsel - det handler ik om at en spiller til 20 mio er dobbelt så god som en spiller til 10 mio, eller 4 gange så god som en spiller til 5 mio - men Bale er en unik vare som ik ka købes tilsvarende og derfor var prisen hysterisk. Jeg tror stadig på at vi allesammen er bedøvende ligeglade om han kostede 70 eller 100 mio hvis først vi begynder at vinde trofæer.

Ja, hvis det ender med at kaste et par store trofæer af sig, er der nok ingen af os der fokuserer på den pris. Jeg kan også sagtens følge din sammenligning og er helt enig med, at den sidste forøgelse af kvalitet koster dét ekstra. Der hvor jeg dog vil indvende, er når Bale nævnes i samme sætning som Messi og Cristiano, hvad angår kvalitet og unikt bidrag. Bale havde op til sin transfer ikke udmærket sig i tilnærmelsesvis samme grad som Messi og Cristiano – og derfor har jeg svært ved at retfærdiggøre et sådan beløb (i modsætning til da Ronaldo i sin tid blev købt) og ser ikke handlen som et bevis for Perez’ styrker.

Siempre fiel skrev: Der har bestemt været smuttere ift hvorn klubben er blevet kørt, både mht spillerindkøb, trænere, topstyring af fodboldtaktiske sager m.m., men alt i alt er jeg voldsomt begejstret for at det er Florentino der styrer klubben. Selv da han valgte Beckham fremfor Ronaldinho, hvilket jo bestemt var det forkerte valg fodboldmæssigt og derved overordnet set, så var det bestemt ik spildt. Beckham blev købt til en vanvittig lav pris og har siden givet uvurderlig værdi til Real Madrids brand - og gør det stadig den dag idag. Dén slags ting er han bare bedre til end nogen anden.

Ja, rent brandmæssigt kan jeg godt se forbedringerne siden han trådte til, men der har bare været for mange "bommerter" til, at jeg lige foreløbig kommer til at æde nogle af mine negative ord om ham i mig igen. Han har endda ligeledes været en af de store årsager til klubbens knap så flatterende ry i 00’erne.

10 forskellige trænere på 10 år (navnlig den hovedløse fyring af Del Bosque), uværdige afskedigelser med flere legender, har betalt over 100 mio. euro for Bale, over 30 mio. euro for Illarramendi, over 30 mio. euro for Coentrao, køb af spillere som Woodgate, Samuel og Gravesen, sælger Makelele og har samlet set spenderet for omtrent 8 mia. kr., hvilket kun har kastet 10 trofæer af sig - heraf kun 3 efter fyringen af Del Bosque.

Jeg synes de negative ord om hans regeringstid opvejer de positive. Måden klubben blev drevet på under Mourinho-dagene tæller heller ikke ligefrem op for mig (udover det positive ved, at træneren endelig fik noget mere kontrol over spillerhandler).

No soy sólo perfecto, soy Madridista también
Sidste redigering: 12 år 7 måneder siden ved Jaken.

12 år 7 måneder siden #36 af Siempre fiel

Jaken skrev: Ja, rent brandmæssigt kan jeg godt se forbedringerne siden han trådte til, men der har bare været for mange "bommerter" til, at jeg lige foreløbig kommer til at æde nogle af mine negative ord om ham i mig igen. Han har endda ligeledes været en af de store årsager til klubbens knap så flatterende ry i 00’erne.

10 forskellige trænere på 10 år (navnlig den hovedløse fyring af Del Bosque), uværdige afskedigelser med flere legender, har betalt over 100 mio. euro for Bale, over 30 mio. euro for Illarramendi, over 30 mio. euro for Coentrao, køb af spillere som Woodgate, Samuel og Gravesen, sælger Makelele og har samlet set spenderet for omtrent 8 mia. kr., hvilket kun har kastet 10 trofæer af sig - heraf kun 3 efter fyringen af Del Bosque.

Jeg synes de negative ord om hans regeringstid opvejer de positive. Måden klubben blev drevet på under Mourinho-dagene tæller heller ikke ligefrem op for mig (udover det positive ved, at træneren endelig fik noget mere kontrol over spillerhandler).

Jeg er for så vidt enig i at Bale ik umiddelbart er i helt samme kategori som Messi og Cristiano, men han er dén der kommer absolut tættest på og det gjorde ham så til den mest unikke vare på markedet - og sådanne koster.

Mht Florentino og de handler du nævner, så må jeg bare sige at ingen topklubber overhovedet ka sige sig fri for en længere perlerække af fejlslagne spillerindkøb. Tror det var Mijatovic der sagde noget med at man højst ku håbe på at 50% af indkøbene slog til og jeg synes umiddelbart ik vi fejler mere end andre klubber - ik procentvis i hvert fald. Men vi har jo over en lang årrække været meget aktive på transfermarkedet og derfor vil der self antalsmæssigt være en del spillere der ender som fejlindkøb.

De er også sadt at med Barcas succes, ovenikøbet bygget på spillere af egen avl, så blev Real Madrid lidt udtrykket for de modsatte, store investeringer og ringe sportslig succes. Men ligesom Obama blir vurderet som præsident i en tid hvor dertilfældigvis er den største finanskrise i 80 år og det jo derfor er så som så med hans mulighed for succéser, så har Florentino altså været præsiden i en periode hvor verden har set det måske bedste klubhold gennem tiderne i Barcelona - så arbejdsbetingelserne er altså halvsvære, men det er der bare ik så mange der tager med i ligningen. For taler vi om de første 4-5 år af Florentinos regeringstid, så var Real Madrids ry altså HELT anderledes - her blev klubben set op til en sådan grad at klubbens ry langt overgik holdets reelle formåen - alene fordi Florentino havde skabt et hold med verdens største stjerner og vi spillede spektakulær fodbold (indimellem). Synes på Real Madrid skiftede så rigtig nok da de sportslige resultater helt udeblev og Barca samtidig fik samlet et helt uhyggeligt hold og resten er så historie.

Synes på Real Madrid har måske nok været svingende op gennem 00'erne, men så ka man jo sammenligne med 90'erne hvor klubbens ry altså ik ligfrem var imponerende - heller ik selv om man i slutningen af årtusindet kom tilbage på landkortet med CL-succes.

Leveret af Kunena Forum