Deler i dramatisk duel
- Administrationen
-
Emne forfatter
- Administrator
-
Målscorer Jesé havde isoleret set en fin aften i Baskerlandet.
Real Madrid stod med, hvad der lignede en sikker sejr, men en udligning af Ibaí Goméz og et indiskutabelt rødt kort til Cristiano Ronaldo vendte sagerne på hovedet på ganske få minutter, og så må Real Madrid tage til takke med endnu en uge på ligaens tredjeplads.
Resultatet 1-1 er nemlig ikke til meget mere end at gå á point med FC Barcelona, men den dårlige målscore gør, at Ancelottis Madrid ikke i denne weekend passerede catalonierne.
Cifrene i sig selv giver dog så bestemt ikke det fulde billede af en kamp, hvor gæsterne særligt i kampens første halvdel var mere end på hælene mod et Athletic Club hold, der spillede hurtigt og i sublim grad praktiserede det, der med et moderne buzz-word hedder helbanepres.
Alligevel virkede det som om, at tingene blev vendt på hovedet, og da Jesé udnyttede Cristiano Ronaldos fornemme tværspasning og let kunne styre bolden i nettet.
Sidenhen dukkede et styks Ibaí Goméz iført dommedagshug op og udover sin scoring kan baskernes mest scorende spiller i dette års La Liga udover selve målet også glæde sig over, at være den første spiller til at score mod Real Madrid i 2014.
Det var en trist aften for Xabi Alonso, der udover at være sit holds dårligste, også var milimeter fra at blive udvist.
Udover udvisningen til Cristiano Ronaldo, der med første en håndspålægning og siden et gensidigt nik med hovedet mod Iturraspe nærmest tiggede om et rødt kort, var også Xabi Alonso i farezonen. Midtbanenmanden med de baskiske rødder var mere end gang ude med sine lange ben, og mindst to af de forseelser kunne sagtens have givet en advarsel.
Den tidligere exit til verdens bedste fodboldspiller betød i øvrigt, at tingene blev vendt på hovedet, og Real Madrid endte da også med, at gæsterne krampagtigt kæmpede for at fastholde det ene point, mens baskerne ikke havde det nødvendige held til at fraviste det.
Lidt positivt var der dog alligevel at få øje på denne søndag, og det var genkomsten af Raphaël Varane, der efter en længere skadespause fik de sidste fem minutter på Nuevo San Mamés lidet flatterende græstæppe.
Pepe var igen i aften en solid skanse, mens Jesé udover sin scoring også gav gode prøver på sin ustyrlige hurtighed.
I den tunge ende af barometret ligger blandt andet end sløv og fejlbehæftet Benzema, mens førnævnte Xabi Alonso ligeledes var en skygge af sig selv og vel ret beset ikke bidrog med andet end kritisable frispark og uforklarlige fejlpasninger.
Med det ene point har Real Madrid 54 point, det samme som FC Barcelona. Tre point længere fremme og alene på førstepladsen ligger Atlético.
Athletic Club – Real Madrid 1-1 (0-0)
0-1 Jesé (65. min.), 1-1 Ibaí Goméz (74. min.)
Athletic Club
Gule kort: Itturaspe
Røde kort:
Real Madrid
Gule kort: Xabi Alonso
Røde kort: Cristiano Ronaldo
Athletic Club
Iraizoz – Balenziaga, Gurpegi, Laporte, de Marcos (59. min., Iraola) – Rico (86. min., Beñat), Itturaspe – Muniain (73., min., Ibaí Goméz), Herrera, Susaeta - Aduriz
Real Madrid
Lopéz – Marcelo, Ramos, Pepe, Carvajal (89. min., Varane) – Modric, Xabi Alonso – Dí María – Cristiano, Jesé (83. min., Illarra) – Benzema (83. min., Morata)
Kampens spiller:Pepe
Kampens badebold:Xabi Alonso
Kampens detalje:Indskiftningen af Raphaël Varane
Dommer
Ayza Gaméz
Tilskuertal
47.000
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
Dette kan dog vise sig at være et ret vigtigt point. Cadeau til Bilbao.
- Raul7-2880
- Platin bruger
-
Men et point er acceptabelt. Nu er vi á point med Barca og kan faktisk selv afgøre det.
- rezamadridista
-
- Platin bruger
-
Kampens detalje: Indskiftningen af Raphaël Varane
:D
- Ingen svæver på banen som Zizou!
- rezamadridista
-
- Platin bruger
-
- Ingen svæver på banen som Zizou!
- Schytte
- Gæst
-
Man sælger en spiller som Özil, fordi han ikke passer ind i Ancelottis 4-3-3 (om det var Ancelottis ønsker ved jeg ikke) , men køber på samme tid Isco. Derefter vælger man så at bruge Di Maria på en plads, hvor han er mere eller mindre usynlig og løber rundt som en forvirret dreng der slet ikke ved hvad han skal gøre. Til sidst har man så valgt (ikke så meget Ancelottis skyld), at satse på Benzema som den eneste angriber i truppen (Morata er langt fra Real Madrid-kvalitet og bliver det aldrig). Man er altså i 3 ligaer, og han skal præstere i alle kampe.
Det er som om midtbanen og kanterne ikke aner hvad de skal gøre, når de ikke har en spiller bag angriberen at spille den op til. Det kan godt være, man kan få 4-3-3 til at fungere om en sæson eller to, men hvorfor gøre det, når fundamentet til 4-2-3-1 blev lagt for lang tid siden, og mange af spillerne føler sig klart bedre tilpas i den opstilling.
Skift nu tilbage til 4-2-3-1. Kig på dit spillermateriale, Ancelotti, og stop med at hænge fast på én taktik fordi den har virket på andre hold.
Til sidst er det fantastisk, hvis Varane kan holde mere end 2-3 kampe den her gang. Det burde give Ramos noget konkurrence, efter han blev lullet i søvn under pre-season og ikke har valgt at stå op endnu.
Dog kan man ikke klandre dommeren, da han ikke gav Alonso rødt, som han ret mæssigt skulle have haft.
Der var kun få spillere der kan være deres præstation værdige.
Pepe.... lidt Modric, lidt Jese og lidt Lopez.
Jese scorer, men har nogle enkelte fejl hist og her, mange af hans chancer for indlæg pasninger osv. bliver ikke til noget, men overall god præstation af ham, han er jo stadig ung, så han kan sagtens være tilfreds.
Lopez, viste usikkerhed i starten, og "bryder" 0 stimen, omend han ikke ku gøre noget for at forhindre målet.
Modric, er stadig god, med meget lykkedes ikke for ham i dag, dog OK indsats
Pepe, han kan bare det dér forsvars halløj.
sidst noget om de ringeste:
Di Maria: er lidt træt af ham, han løber meget, men omsætter næsten intet til chancer, smider mange bolde væg, skyder på for meget, lidt allá Ronaldo, forskellen er bare at Ronaldo faktisk kan score på det i ny og næ, det gør Di Maria næsten aldrig han kan altså ikke score de samme mål som ham. plus hans indlæg - Han har MANGE af dem, men succes % af hans indlæg er umådelig lav. Ringe kamp af ham.
Xabi: pinligt, og han skulle havde haft det 2 gule kort.
Benzema: piv ringe, det han plejer at kunne nogenlunde, som er at være med til at skabe chancer, formår han slet ikke i dag. dog positivt at han ikke havde nogle off-sides (så vidt jeg husker) - Man kan selvf. sige at der ikke var chancer til at han kunne stille sig off-side :P
Ronaldo:
Han virker ufokuseret, er han tilfreds nu da han har vundet guld-bolden? det Røde kort er for dumt, han har et godt oplæg og nogle fine driblinger, men det er som om at der "mangler noget" hans ivrighed, ved ikke helt hvad det er, men han er ikke Ronaldo'en fra sidste halv år, det skal nok komme igen, måske kommer han til at tænke lidt under hans karantæne.
sidst:
godt at se Varane igen, han stod fint på banen, men svært at sige mere end det på 5 min.
Schytte skrev: Er der nogen der kan forklare mig hvorfor, at en toptræner som Ancelotti insisterer på et system, der tydeligvis ikke passer til Real Madrids spillestil eller spillermateriale? Han holder simpelthen fast i sin 4-3-3, og den har fejlet helt vildt. Har resultaterne været der? Tjaa, men det er fandme ikke prangende. Jeg ved ikke hvor det gik galt, da dem i Real Madrid som stod for hans ansættelse burde vel vide, hvordan hans spillestil er. Og de burde vel også vide, at man ikke har spillerne til det i Madrid. Er stor fan af Ancelotti, og han er en fantastisk træner. Men for mig virker han fejlcasted.
Man sælger en spiller som Özil, fordi han ikke passer ind i Ancelottis 4-3-3 (om det var Ancelottis ønsker ved jeg ikke) , men køber på samme tid Isco. Derefter vælger man så at bruge Di Maria på en plads, hvor han er mere eller mindre usynlig og løber rundt som en forvirret dreng der slet ikke ved hvad han skal gøre. Til sidst har man så valgt (ikke så meget Ancelottis skyld), at satse på Benzema som den eneste angriber i truppen (Morata er langt fra Real Madrid-kvalitet og bliver det aldrig). Man er altså i 3 ligaer, og han skal præstere i alle kampe.
Det er som om midtbanen og kanterne ikke aner hvad de skal gøre, når de ikke har en spiller bag angriberen at spille den op til. Det kan godt være, man kan få 4-3-3 til at fungere om en sæson eller to, men hvorfor gøre det, når fundamentet til 4-2-3-1 blev lagt for lang tid siden, og mange af spillerne føler sig klart bedre tilpas i den opstilling.
Skift nu tilbage til 4-2-3-1. Kig på dit spillermateriale, Ancelotti, og stop med at hænge fast på én taktik fordi den har virket på andre hold.
Til sidst er det fantastisk, hvis Varane kan holde mere end 2-3 kampe den her gang. Det burde give Ramos noget konkurrence, efter han blev lullet i søvn under pre-season og ikke har valgt at stå op endnu.
Undskyld mig Schytte, men det virker ingenlunde som om, at du på nogen måde har hverken fulgt med eller sat dig ind i tingene.
Du skriver et langt indlæg hvor du på INTET tidspunkt er inde på noget, der bare har det mindste fat i den lange ende. Det handler om balance på holdet og om jeg begriber, hvordan du kan overse det faktum, at holdet sejlede i starten af indledningen af sæsonen, inden Ancelotti fastlagde sig på 4-3-3-opstillingen. Og hvordan helvete kan du overse, at holdet rent faktisk har stået solidt defensivt og lukket ingen eller få mål ind i de seneste mange kampe, sammenholdt med det faktum, at de ikke har tabt i lang tid og de vandt samtlige kampe i januar måned.
Hvorfor i alverden skal man så skifte tilbage til et system, hvor der på ingen måde er balance på holdet og holdet kommer til, i højere grad at blive udstillet. Helt ærligt. Stram nu op.
- The Legend
- Gæst
-
El_Juan skrev:
Schytte skrev: Er der nogen der kan forklare mig hvorfor, at en toptræner som Ancelotti insisterer på et system, der tydeligvis ikke passer til Real Madrids spillestil eller spillermateriale? Han holder simpelthen fast i sin 4-3-3, og den har fejlet helt vildt. Har resultaterne været der? Tjaa, men det er fandme ikke prangende. Jeg ved ikke hvor det gik galt, da dem i Real Madrid som stod for hans ansættelse burde vel vide, hvordan hans spillestil er. Og de burde vel også vide, at man ikke har spillerne til det i Madrid. Er stor fan af Ancelotti, og han er en fantastisk træner. Men for mig virker han fejlcasted.
Undskyld mig Schytte, men det virker ingenlunde som om, at du på nogen måde har hverken fulgt med eller sat dig ind i tingene.
Du skriver et langt indlæg hvor du på INTET tidspunkt er inde på noget, der bare har det mindste fat i den lange ende. Det handler om balance på holdet og om jeg begriber, hvordan du kan overse det faktum, at holdet sejlede i starten af indledningen af sæsonen, inden Ancelotti fastlagde sig på 4-3-3-opstillingen. Og hvordan helvete kan du overse, at holdet rent faktisk har stået solidt defensivt og lukket ingen eller få mål ind i de seneste mange kampe, sammenholdt med det faktum, at de ikke har tabt i lang tid og de vandt samtlige kampe i januar måned.
Hvorfor i alverden skal man så skifte tilbage til et system, hvor der på ingen måde er balance på holdet og holdet kommer til, i højere grad at blive udstillet. Helt ærligt. Stram nu op.
Sorry to say El_Juan, men det er utroligt, at man kan skrive en så ringe kommentar, der skal vise en anden bruger, som uvidende. Det er da super lækkert, at Real Madrid ikke lukker ind mere, men Real Madrid vil og har altid været et hold, der skal skabe kampene, og i en liga som La liga med så mange små hold, skal Real Madrid kunne vinde stort over dem, og det burde ikke være en kæmpe præstation, at man ikke lukker mål ind mod dem. De har kun mødt hold i 2014, der ligger fra midten og ned i La liga. Så det er helt rigtigt set, at denne formation ikke passer til et så stort hold som Real Madrid.
- The Legend
- Gæst
-
Da de endelig møder et stærkt hold, så lader de et mål gå ind.The Legend skrev:
El_Juan skrev:
Sorry to say El_Juan, men det er utroligt, at man kan skrive en så ringe kommentar, der skal vise en anden bruger, som uvidende. Det er da super lækkert, at Real Madrid ikke lukker ind mere, men Real Madrid vil og har altid været et hold, der skal skabe kampene, og i en liga som La liga med så mange små hold, skal Real Madrid kunne vinde stort over dem, og det burde ikke være en kæmpe præstation, at man ikke lukker mål ind mod dem. De har kun mødt hold i 2014, der ligger fra midten og ned i La liga. Så det er helt rigtigt set, at denne formation ikke passer til et så stort hold som Real Madrid.
Formationen kan selvfølgelig godt passe til et stort hold, men det er nødvendigt at have de rigtige spillere til formationen, og man skal score klart flere mål.
Real Madrid lod ét mål gå ind. De fleste af de mål, der er gået ind i denne sæson, er gået ind i en periode, hvor der absolut ingen balance var på holdet. En balance man fandt med Xabis tilbagekomst og 4-3-3-opstillingen, som netop skabte mere balance på holdet. Igen. Hvor passer førnævnte påstand ind.
Kig nu lidt på realiteterne, i stedet for at famle i blinde. Og hav argumenterne i orden. I stedet for at panikke over en enkelt kamp. Din logik er lige så hullet som Schyttes og når man kan plabre løs uden at forholde sig til, hvordan tingene ser og har set ud, så har jeg svært ved, at tage det seriøst.
DET HANDLER OM BALANCE PÅ HOLDET. Hvor svært kan det være at forstå. Det må alt andet lige være mindre bekymrende, end hvis der ingen balance var på holdet, eftersom vi har set hvad der så sker. Hvis man vel at mærke gider følge med og sætte sig lidt ind i det.
Og for det andet, så kan talkombinationen være fløjtende ligegyldig, hvis ikke holdet spiller med den fornødne intensitet. I dag var Athletic klart mere aggressive, de spillede hurtigere og de formåede, at lægge et godt pres på Real Madrid-spillerne. Kom glædeligt med et argument for, at et systemskifte skulle have været et godt modsvar til dette...
Real Madrid havde til tider fin kontrol med kampen, hovedsageligt i starten af de to halvege og før og omkring målet, men slet ikke i samme grad som ønsket. Det kan tilskrives, at Athletic spillede med mere intensitet og Real Madrid-spillerne ikke gjorde nok. I perioder var Real Madrid i øvrigt overmatchet på den centrale del af midtbanen og jeres argumenter er, at Real Madrid i stedet skal spille med to centrale midtbanespillere(?) - altså i undertal. Yes, det skal nok virke og skabe bedre balance...
- The Legend
- Gæst
-
El_Juan skrev: Argumentet er, at man vil skifte fra noget der øjensynligt har fungeret, tilbage til noget der mig bekendt ikke fungerede. Hvordan i alverden kan det så være rigtigt set, at 4-3-3-formationen ikke passer til et så stort hold som Real Madrid? Hvor passer den påstand ind?
Real Madrid lod ét mål gå ind. De fleste af de mål, der er gået ind i denne sæson, er gået ind i en periode, hvor der absolut ingen balance var på holdet. En balance man fandt med Xabis tilbagekomst og 4-3-3-opstillingen, som netop skabte mere balance på holdet. Igen. Hvor passer førnævnte påstand ind.
Kig nu lidt på realiteterne, i stedet for at famle i blinde. Og hav argumenterne i orden. I stedet for at panikke over en enkelt kamp. Din logik er lige så hullet som Schyttes og når man kan plabre løs uden at forholde sig til, hvordan tingene ser og har set ud, så har jeg svært ved, at tage det seriøst.
DET HANDLER OM BALANCE PÅ HOLDET. Hvor svært kan det være at forstå. Det må alt andet lige være mindre bekymrende, end hvis der ingen balance var på holdet, eftersom vi har set hvad der så sker. Hvis man vel at mærke gider følge med og sætte sig lidt ind i det.
Og for det andet, så kan talkombinationen være fløjtende ligegyldig, hvis ikke holdet spiller med den fornødne intensitet. i dag var Athletic klart mere aggressive, de spillede hurtigere og de formåede, at lægge et godt pres på Real Madrid-spillerne. Kom glædeligt med et argument for, at et systemskifte skulle have været et godt modsvar til dette...
Jeg skriver da også, at det er lækkert, at de ikke lukker særlig mange mål ind længere, men Real Madrid er et stort hold, og 3 gange 1-0 mod Espanyol, uafgjort og 2-0 mod et Segunda B hold er ikke resultater, der burde sættes sammen med Real Madrid. Mit argument er, at formationen med de spillere, som vi har, ikke fungere, da der ikke bliver skabt nok chancer. Fint man kan stå godt defensivt, men det har været mod dårlige hold, da de vi så møder et stærkt hold i dag, så kan vi ikke skabe en skid med formationen, og vi kan heller ikke holde nullet.
Jeg panikker slet ikke over en enkelt kamp, jeg ser som skrevet på flere kampe, hvilket du glemmer at tage med i din vurdering/angreb.
Tror snart, at min påstand/holdning må være kommet frem til dig, og at den skulle være til at forstå.