Deler i dramatisk duel
Siempre Madrid skrev:
Dios skrev:
Kiwes skrev:
Siempre fiel skrev:
Kiwes skrev: Husk nu det gode humør! Det jo ikke verdens undergang fordi vi spiller uafgjort. Nu må vi ikke glemme at det hold vi mødte endnu har til gode at tabe på egen bane i ligaen - ja atl. Madrid slog dem i cuppen, men ganske ufortjent hvor kampen sagtens kunne have haft et helt andet udfald da Bilbao væltede i chancer og Barca fortjent tabte. Vi stod stabilt på banen og gav ikke mange chancer væk, modsat vores to rivaler.
Det lykkes dig at misse hele pointen! Det er netop ik pointtabet isoleret, at vi "tuder" over. Det er det faktum at vi ganske enkelt ik formår at få resultater i de svære kampe - vi blir jo ik mestre fordi vi formår at slå Espanyol, Betis, Celta og Osasuna.
Som sagt er vi jo ikke det eneste tophold der smider point her. Det eneste nederlag vi ikke kan acceptere er hjemmebane kampen mod atl. Madrid. Husk dertil på at vi kun har 3 point til toppen.
Når vi så smider point til modstandere Barcelona og At. Madrid ikke mister point til, så skal der jo vindes hvor de 2 førstnævnte ikke er i stand til og få alle 3 point. Vi har kun 3 point til toppen, men vi mistede 2 point til toppen. Vi har Barcelona hjemme og At. Madrid ude, hvor der nok ikke kommer 6 point, og selvom der er mange point endnu, så er det kampe som igår der skal vindes.
Frustrationen er stor, fordi vi igen blev total udstillet og udspillet i store dele af kampen, og den "stabilitet" alle roser er jo overhovedet ikke til stede, hvor det i mange tilfælde kun handlede om de meget dårligere modstandere vi mødte.
Chancer får modstanderne selvom vi ikke havde lukket mål ind i 8 kampe.
Så kan vi jo passende slå Valencia hjemme, så er den i vinkel.
Gårsdagens kamp var ikke prangende på nogen måde, men vores mesterskabs-chancer blev ikke forringet på nogen måde, selv om vi nu er tre points efter Atlético Madrid.
Så vidt jeg ved slog At. Madrid Valencia hjemme 3-0? :)
Du mener ikke den blev forringet af vi mistede 2 point? Vi er helt sikkert stadig med, men det ændre nu ikke på, at vi gjorde det endnu sværere for os selv, og specielt taget i betragtning At. Madrid højst sandsynligt vinder den "6-points-kamp" imod os.
No solo soy perfecto, también soy Madridista.
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
- Siempre Madrid
-
- Administrator
-
- Presidente de Peña Madridista Dinamarca
Dios skrev:
Siempre Madrid skrev:
Dios skrev:
Kiwes skrev:
Siempre fiel skrev:
Kiwes skrev: Husk nu det gode humør! Det jo ikke verdens undergang fordi vi spiller uafgjort. Nu må vi ikke glemme at det hold vi mødte endnu har til gode at tabe på egen bane i ligaen - ja atl. Madrid slog dem i cuppen, men ganske ufortjent hvor kampen sagtens kunne have haft et helt andet udfald da Bilbao væltede i chancer og Barca fortjent tabte. Vi stod stabilt på banen og gav ikke mange chancer væk, modsat vores to rivaler.
Det lykkes dig at misse hele pointen! Det er netop ik pointtabet isoleret, at vi "tuder" over. Det er det faktum at vi ganske enkelt ik formår at få resultater i de svære kampe - vi blir jo ik mestre fordi vi formår at slå Espanyol, Betis, Celta og Osasuna.
Som sagt er vi jo ikke det eneste tophold der smider point her. Det eneste nederlag vi ikke kan acceptere er hjemmebane kampen mod atl. Madrid. Husk dertil på at vi kun har 3 point til toppen.
Når vi så smider point til modstandere Barcelona og At. Madrid ikke mister point til, så skal der jo vindes hvor de 2 førstnævnte ikke er i stand til og få alle 3 point. Vi har kun 3 point til toppen, men vi mistede 2 point til toppen. Vi har Barcelona hjemme og At. Madrid ude, hvor der nok ikke kommer 6 point, og selvom der er mange point endnu, så er det kampe som igår der skal vindes.
Frustrationen er stor, fordi vi igen blev total udstillet og udspillet i store dele af kampen, og den "stabilitet" alle roser er jo overhovedet ikke til stede, hvor det i mange tilfælde kun handlede om de meget dårligere modstandere vi mødte.
Chancer får modstanderne selvom vi ikke havde lukket mål ind i 8 kampe.
Så kan vi jo passende slå Valencia hjemme, så er den i vinkel.
Gårsdagens kamp var ikke prangende på nogen måde, men vores mesterskabs-chancer blev ikke forringet på nogen måde, selv om vi nu er tre points efter Atlético Madrid.
Så vidt jeg ved slog At. Madrid Valencia hjemme 3-0? :)
Du mener ikke den blev forringet af vi mistede 2 point? Vi er helt sikkert stadig med, men det ændre nu ikke på, at vi gjorde det endnu sværere for os selv, og specielt taget i betragtning At. Madrid højst sandsynligt vinder den "6-points-kamp" imod os.
Nej, chancen blev overhovedet ikke forringet af at miste to points. Hvis der havde været to spillerunder tilbage, så jo, men der er 16 kampe til at hente det i, heriblandt et indbyrdes opgør.
Og så skal det altså med, at såvel Barcelona som Atlético Madrid har spillet 12 hjemmekampe, hvor vi kun har spillet 10.
No soy sólo perfecto, soy Madridista también. Madridista con corazón y cojones.
¡¡¡Illa Illa Illa, Juanito Maravilla!!!
Los días que tu juegas, son todo lo que soy.
Si quieres llevar este escudo, primero hay que sudar la camiseta.
Florentino Pérez: El ultimo titulo es el primer paso al siguiente.
- smølf
- Gæst
-
Tænk at der rent faktisk var en der mener at Ramos spillede en ganske fornuftig kamp, skræmmende. Noget at det første man lærer som lilleput, er vel at man som forsvarer ALDRIG clearer bolden ind foran mål. Men hvor er det lige Ramos header bolden hen, så modstanderne scorer? Manden er simpelthen så ringe i den her sæson, og jeg kan ikke forstå hvordan man kan gå fra at være ubetinget verdens bedste midterforsvarer, til det han er i øjeblikket. Jeg troede aldrig de ord her skulle komme fra mig men hvad skulle vi gøre uden Pepe..
Og Alonso, puha.. Han viste præcis hvad der kommer til at ske oftere og oftere med ham. Han er blevet gammel og langsom, bevares han er stadig en gudsbenådet midtbanespiller. Men alderen indhenter altså os alle.
Og hvem er det lige der skal spille den plads i stedet for De Maria? Godt spørgsmål og skræmmende vi ikke har noget bedre alternativ, vi har trods alt en del spillere på bænken. Det lugter lidt af fiasko, hvis vi ikke kan byde ind med mere i sådan en kamp som i går. Mit bud er vi møder andre hold i sæsonen, som nok er endnu bedre til presspil..
Jeg er ikke skuffet over pointtabet, det var fortjent. Jeg er nok bare skuffet over at vi ikke var bedre, om end jeg havde frygtet det, ville jeg nok bare ikke se det i øjnene. Den midtbane der bliver et problem.
Og så lige afslutningsvis, om end jeg ved jeg sikkert risikerer at blive bortvist for dette. Men alvorligt talt til skribenten, er det muligt at du kunne læse lidt korrektur inden du postede dine referater? Det er jo hver gang du skriver dem, så skal man sidde og hakke sig igennem stavefejl, halvfærdige og indskudte sætninger og manglende ord. Ja, jeg er åbenbart en af de typer som synes det er irriterende på et nyhedsmedie, sådan er jeg.
- Siempre Madrid
-
- Administrator
-
- Presidente de Peña Madridista Dinamarca
smølf skrev: Og så lige afslutningsvis, om end jeg ved jeg sikkert risikerer at blive bortvist for dette. Men alvorligt talt til skribenten, er det muligt at du kunne læse lidt korrektur inden du postede dine referater? Det er jo hver gang du skriver dem, så skal man sidde og hakke sig igennem stavefejl, halvfærdige og indskudte sætninger og manglende ord. Ja, jeg er åbenbart en af de typer som synes det er irriterende på et nyhedsmedie, sådan er jeg.
På daglig basis bortviser vi 15-20 personer, som drister sig til at stille bare det mindste spørgsmåls-tegn ved det vi skriver eller gør. På baggrund af dit indlæg har vi indkaldt til hastemøde i aften, hvor din aktuelle situation på forum vil blive behandlet. Nej, soøg til side, vi har endnu til gode at bortvise den første for at kritisere for korrektur osv.
No soy sólo perfecto, soy Madridista también. Madridista con corazón y cojones.
¡¡¡Illa Illa Illa, Juanito Maravilla!!!
Los días que tu juegas, son todo lo que soy.
Si quieres llevar este escudo, primero hay que sudar la camiseta.
Florentino Pérez: El ultimo titulo es el primer paso al siguiente.
smølf skrev: Det var noget af en tråd at tygge sig gennem..
Tænk at der rent faktisk var en der mener at Ramos spillede en ganske fornuftig kamp, skræmmende. Noget at det første man lærer som lilleput, er vel at man som forsvarer ALDRIG clearer bolden ind foran mål. Men hvor er det lige Ramos header bolden hen, så modstanderne scorer? Manden er simpelthen så ringe i den her sæson, og jeg kan ikke forstå hvordan man kan gå fra at være ubetinget verdens bedste midterforsvarer, til det han er i øjeblikket. Jeg troede aldrig de ord her skulle komme fra mig men hvad skulle vi gøre uden Pepe..
Okay, nu har jeg ikke lige læst tråden, men jeg faldt lige over denne kommentar.
Ja Ramos har da været ringe i det meste af sæsonen, men han har da været fremragende det seneste stykke tid. At sige han spiller en dårlig kamp igår er, efter min mening, helt hen i vejret. Bilbao har én chance i kampen før de får scoret (hvor det desuden er Pepe der er på glat is) herefter har forsvaret fuldstændig styr på det, til Ramos laver en dårlig clearing og bolden bliver hamret ind. Selv verdens bedste spiller kan ikke gå igennem en fodboldkamp uden at lave en lille fejl, det var en lille fejl Ramos lavede og det var meget uheldigt at det resulterede i et dommedagshug.
Vi kan endnu en gang være tilfredse med den defensive indsats, hvorimod offensiven var ideforladt og mange dårlige beslutninger blev taget.
- CristianoRonaldo
- Gæst
-
Holdet mangler en målfarlig angriber og en 10'er med Mesut-klasse. Benzema har ikke nok kvalitet til at bære den hvide trøje, størstedelen af hans mål er såkaldte "tap ins", og når han forsøger at bidrage til opspillet, minder han om en stor og fed betonklods. Real Madrid har verdensklasse spillere på samtlige positioner, men mangler samtidig en kreatør.
- rezamadridista
-
- Platin bruger
-
Og Alonso, puha.. Han viste præcis hvad der kommer til at ske oftere og oftere med ham. Han er blevet gammel og langsom, bevares han er stadig en gudsbenådet midtbanespiller. Men alderen indhenter altså os alle.
Og hvem er det lige der skal spille den plads i stedet for De Maria? Godt spørgsmål og skræmmende vi ikke har noget bedre alternativ, vi har trods alt en del spillere på bænken. Det lugter lidt af fiasko, hvis vi ikke kan byde ind med mere i sådan en kamp som i går. Mit bud er vi møder andre hold i sæsonen, som nok er endnu bedre til presspil..
Jeg er ikke skuffet over pointtabet, det var fortjent. Jeg er nok bare skuffet over at vi ikke var bedre, om end jeg havde frygtet det, ville jeg nok bare ikke se det i øjnene. Den midtbane der bliver et problem.
Og så lige afslutningsvis, om end jeg ved jeg sikkert risikerer at blive bortvist for dette. Men alvorligt talt til skribenten, er det muligt at du kunne læse lidt korrektur inden du postede dine referater? Det er jo hver gang du skriver dem, så skal man sidde og hakke sig igennem stavefejl, halvfærdige og indskudte sætninger og manglende ord. Ja, jeg er åbenbart en af de typer som synes det er irriterende på et nyhedsmedie, sådan er jeg.
At ikke kunne stave til REAL MADRID spillerenes navn ordenligt er, for mig, langt værre end små grammatik fejl ;)
- Ingen svæver på banen som Zizou!
Faktum er at Real Madrid ikke har spillet smukt fodbold siden Mourinho var ved roret.
Arh... Er det ikke lige og stramme den, og kalde din egen subjektive mening for faktum? ;)
No solo soy perfecto, también soy Madridista.
CristianoRonaldo skrev: Faktum er at Real Madrid ikke har spillet smukt fodbold siden Mourinho var ved roret. Vi har vundet en del af vores kampe på baggrund af individulle aktioner. Holdet er langt fra at være på niveau med storhedsholdet fra 11/12 sæsonen. Som mange har påpeget tidligere, er vores spil uhyre ideforladt. Indtil videre kan man vist sagtens konkludere at spillet kun har været godt nok til at slå halvdårlige hold, og 2-3 tophold som har været ude af form, sjovt nok har vi ikke været i stand til at slå Bilbao, Barcelona og Atletico som betegnes som værende svære modstandere. Jeg siger ikke at der ikke har været nogle positive aspekter, tværtimod.
Holdet mangler en målfarlig angriber og en 10'er med Mesut-klasse. Benzema har ikke nok kvalitet til at bære den hvide trøje, størstedelen af hans mål er såkaldte "tap ins", og når han forsøger at bidrage til opspillet, minder han om en stor og fed betonklods. Real Madrid har verdensklasse spillere på samtlige positioner, men mangler samtidig en kreatør.
Det må snart være en myte at tap-ins er noget let og noget enhver kan score meget af. Det svære ved dem er netop, hvor meget det kræver at skabe dem. Det jo ikke for sjov at Morata ikke scorer ligeså mange tap-ins. ;)
Jeg synes du har nogle pointer.
Især med Ramos, jeg sad præcistt og tænkte det samme (hvorfor header du dog bolden der hen?) ved godt at heade kan være svært, men aldrig på tværs :S
XAbi: det du skriver synes jeg er rigtig nok, men kun for denne kamp, jeg synes ikke det har været en generel tendens til at Xabi virker for gammel. Ja han kan blive lukket ned, men det kan næsten alle spillere, hvis der sættes fokus nok på det, men det åbner så for andre spillere.
Mange har været inde på Di Maria: han passer ikke på den plads, jeg synes det er fint at prøve at spille 4-3-3, men at have Di Maria på den plads giver ingen mening, han er der bare så vi kan være 11 på banen, men bringer intet, og det er lidt som at spille 10 mod 11. 4-3-3 er et fint system, som jeg synes Ancelotti skal prøve at arbejde videre med, men Di Maria holder IKKE på den plads. Heg tror Ancelotti satser på at Khedira skal tage den plads senere.
til sidst om stave fejl, dette kan genere mange, personligt synes jeg ikke man skal sidde og lave gramatik hver gang man sal sætte et indlæg ind på et forum, man kan (in my opinion) SAGTENS forstå hvad der bliver skrevet. fair nok det genere nogen, men synes ikke man kan be andre om at gå tilbage til dansk timerne i folkeskolen hver gang man skal skrive et indlæg. Og jeg må altså påpege ironien i at du i selv samme Indlæg staver Di Maria som De Maria ;)
- Schytte
- Gæst
-
elle44 skrev:
Okay, nu har jeg ikke lige læst tråden, men jeg faldt lige over denne kommentar.
Ja Ramos har da været ringe i det meste af sæsonen, men han har da været fremragende det seneste stykke tid.
Det mener du vel ikke?
Schytte skrev:
elle44 skrev:
Ja Ramos har da været ringe i det meste af sæsonen, men han har da været fremragende det seneste stykke tid.
Det mener du vel ikke?
Jo jeg er en af de fans, der ikke mener, at en dårlig clearing = Ramos' præstationer har været elendige i 2014. Nu må folk altså lære at rose modstanderen, Ibai's mål var eminent.
Jeg forstår heller ikke at folk ikke kan se, at bilbao reelt set kun havde en chance i kampen før målet, et hold der var ekstremt uheldige med ikke at være foran med 3-4 mål ved pausen mod Atletico i midtugen. Et hold der har en fantastisk selvtillid på hjemmebane uden nogen nederlag i ligaen. Det var intet i vejen med forsvaret igår, og intet i vejen med Ramos (bortset fra et par tåbelige lange afleveringer) eller Pepe.
Midtbanen og angrebet sejlede til gengæld