Cristiano Ronaldo får kun karantæne i La Liga

12 år 5 måneder siden #1 af Siempre Madrid

Gårsdagens udvisning af Cristiano Ronaldo har bragt tvivl om, hvorvidt verdensstjernen kan deltage i de to Copa del Rey-semifinaler mod Atlético Madrid.

Og det kan han!

Kampens dommer Ayza Gámez har godt nok indberettet Cristiano Ronaldo for at have slået Gurpegi i ansigtet og for efter udvisningen at have lavet gestikulationer ud til kampens fjerde-dommer, men det vurderes ikke, at handlingerne tilsammen overskrider fire karantænedage og derfor skal han kun afsone i La Liga.

Spanske medier spekulerer dog i, at Cristiano Ronaldo står til tre karantæne-dage og det vil med sikkerhed blive anket af Real Madrid, som ikke er enig i dommerens begrundelse for udvisningen.

No soy sólo perfecto, soy Madridista también. Madridista con corazón y cojones.
¡¡¡Illa Illa Illa, Juanito Maravilla!!!
Los días que tu juegas, son todo lo que soy.
Si quieres llevar este escudo, primero hay que sudar la camiseta.
Florentino Pérez: El ultimo titulo es el primer paso al siguiente.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

12 år 5 måneder siden #2 af M_linding
Til dem som har forstand på denne form for fodbold-jura:

Billederne viser tydeligt, at Ronaldo ikke slår Gurpegi - men skubber til ansigtet, efter Gurpegi selv havde skubbet med begge hænder.

Når dommeren så har begrundet det røde kort med et slag - et slag som ikke findes - kan det røde kort så helt annulleres?

12 år 5 måneder siden #3 af Siempre fiel
Jeg synes self det er dødsygt at sku undvære CR7 og ka da sagtens frygte at det kommer til at koste. Cristiano er self skyld i at gi dommeren muligheden for at vise ham ud, omend jeg synes det er latterligt at bare en spiller rører en anden spiller i hovedet i sådan en situation, så kaster spilleren sig ned og så falder dommeren for det. Ligegyldigt hvem der gør det og hvem det går udover, så synes jeg det er ærgerligt og pinligt - når en spiller blir savet over med risiko for karrieresluttende skader (som Nacho i sidste uge), så giver det gult - blir "sympatiske" Gurpegis øjenbryn nusset af Ronaldos ene finger, så ryger spilleren til omklædning. Så kommer alle de politisk korrekte sikkert og siger at det Ronaldo gør er en skændsel og ik hører hjemme i fodbold og at han fortjente udvisningen - og ja, det er bestemt ik en enlig svane at en spiller ryger ud for noget sådan - og derfor ska Ronaldo bestemt ik gå fri fra kritik, men synes bare det er svagpisseri af værste skuffe når sådan en lille smule tumult og høj puls på begge sider ska være så afgørende.

Nuvel, dér hvor jeg egentlig vil hen, det er at dét som er meget værre, det er at Ronaldo med sit kindklapperi formentlig får 2 spilledage oveni - DÉT er altså noget rod. Dumt og på grænsen til illoyalt overfor medspillere og træner. Nå, han er stadig fantastisk - og jo bestemt ik den første der har dummet sig med sådan en sag - Ramos, Pepe, Coentrao har alle været der også.
Følgende bruger(e) sagde tak: Fernando M., anes

12 år 5 måneder siden #4 af Siempre Madrid
Nej, Cristiano Ronaldo slipper sandsynligvis ikke for karantæne, men det er Real Madrids held, at Ayza Gámez har skrevet noget åbenlyst forkert i sin indberetning.

Det giver nemlig Real Madrid en gylden lejlighed til at få nedbragt karantænen til måske blot en enkelt karantænedag.

Reglerne omkring Cristiano Ronaldos udvisning er nu meget klare og Doping-baskerens frie fald har ikke indflydelse på udvisningen. Cristiano Ronaldos hånd har ikke noget at gøre i hans fjæs og hvis det kan tolkes som et slag - hvilket det sagtens kan - så er det ligegyldigt, om modstanderen bliver stående eller slår fire koldbøtter. Faktisk behøver modstanderen end ikke at blive ramt for at gøre en udvisning OK.

Mit bud er, at Cristiano Ronaldo får et velfortjent hvil mod Villarreal og det behøver faktisk slet ikke at være så skidt. På hver side af det opgør, ligger Atlético Madrid nemlig og venter.

12 år 5 måneder siden #5 af Siempre fiel
Ja lad os håbe det ender med én dag - men jeg frygter bare at kindklappene giver de 2 ekstra dage (som der åbenbart er preæcedens for at de gør) og så er det jo ligegyldigt at øjenbrynsnusseriet kun giver én - for så ender vi altså på 3 dage. Nå, vi får se..

12 år 5 måneder siden #6 af anes
Jeg kunne ikke være mere enig med Siempre Fiel, det er skuespil af værste skuffe og det er ærgerligt når det nu er Guepegui som går i fjæset på Ronaldo og skubber til ham. Det er tydeligt Ronaldo laver den der gå nu væk bevægelse, og så falder han flot til jorden. Det er en situation som bliver overdrevet på det skammeligste og Iturraspe skulle have været samme vej.

12 år 5 måneder siden #7 af Dios
Et skub eller slag i ansigtet kan kun betragtes som dybt kriminelt i fodboldens verden. Jeg håber seriøst på 5 dage! Bare det klubben vil appelere er en skændsel i mine øjne. Man burde i stedet se indad og lære sine spillere at styre sig, og droppe den klamme attitude når prinsesserne ikke får deres vilje.

Hvad skete der egentlig med den regel om, at spillerne skulle straffes for at fremtvinge gule kort hos modstanderen?

Synes det er ærgerligt man prøver og bortforklare Ronaldo's gerning i stedet for, at straffe ham for at sælge holdet. Havde det været Coentrao, så havde det været helt andre toner herinde.
Vi skal ikke mange måneder tilbage for at se Ronaldo smide sig på selv samme måde imod Juventus. Det er simpelthen hykleri af værste skuffe!

No solo soy perfecto, también soy Madridista.
Sidste redigering: 12 år 5 måneder siden ved Dios.

12 år 5 måneder siden #8 af Siempre Madrid

Dios skrev: Et skub eller slag i ansigtet kan kun betragtes som dybt kriminelt i fodboldens verden. Jeg håber seriøst på 5 dage! Bare det klubben vil appelere er en skændsel i mine øjne. Man burde i stedet se indad og lære sine spillere at styre sig, og droppe den klamme attitude når prinsesserne ikke får deres vilje.

Hvad skete der egentlig med den regel om, at spillerne skulle straffes for at fremtvinge gule kort hos modstanderen?

Synes det er ærgerligt man prøver og bortforklare Ronaldo's gerning i stedet for, at straffe ham for at sælge holdet. Havde det været Coentrao, så havde det været helt andre toner herinde.
Vi skal ikke mange måneder tilbage for at se Ronaldo smide sig på selv samme måde imod Juventus. Det er simpelthen hykleri af værste skuffe!

Du må sgu se lidt sjov ud, når du sidder der i din lyserøde engledragt og skælder ud ;-)

Cristiano Ronaldo skal tage sin straf, men naturligvis skal man appellere alt det man overhovedet kan, når reglerne giver mulighed for det. Og fem dage er helt hen i skoven for en handling, som så heller ikke var værre end den var. Man giver Pepe - fortjent - 10 spilledage for at sparke en liggende modspiller i ryggen flere gange og nu vil man give tre (nogen endda 5) spilledage til Cristiano Ronaldo.

Proportioner, tak. Proportioner!

Følgende bruger(e) sagde tak: M_linding, Real Madrid

12 år 5 måneder siden #9 af Dios

Siempre Madrid skrev:

Dios skrev: Et skub eller slag i ansigtet kan kun betragtes som dybt kriminelt i fodboldens verden. Jeg håber seriøst på 5 dage! Bare det klubben vil appelere er en skændsel i mine øjne. Man burde i stedet se indad og lære sine spillere at styre sig, og droppe den klamme attitude når prinsesserne ikke får deres vilje.

Du må sgu se lidt sjov ud, når du sidder der i din lyserøde engledragt og skælder ud ;-)

Cristiano Ronaldo skal tage sin straf, men naturligvis skal man appellere alt det man overhovedet kan, når reglerne giver mulighed for det. Og fem dage er helt hen i skoven for en handling, som så heller ikke var værre end den var. Man giver Pepe - fortjent - 10 spilledage for at sparke en liggende modspiller i ryggen flere gange og nu vil man give tre (nogen endda 5) spilledage til Cristiano Ronaldo.

Forstår bare ikke den hykleri der altid er ;) Men når man er snotforkælede, så er det jo altid alle andres skyld, men man kan jo ikke selv gøre for det. Det er sådan man er opdraget.

Ramos fik 5 dage for at svine dommeren til, og hvordan kan "et slag" tolkes som værende mildere end "vold". Stod det til mig, så skulle Pepé som min. have haft 2 års karantæne. Hans dom var simpelthen al for mild!

Proportioner siger du, men Suarez fik alligevel 8 dages karantæne for sit verbale sprogbrug til Evra.

Fodboldspillere er alligevel hævet over loven, da spillerne aldrig bliver politi-anmeldte, som man ville gøre det udenfor banen.

For at komme problemerne til livs, så er man nødt til at straffe spillerne hårdt.

Om regelsættet tillader det eller ej, så går jeg ikke indfor hykleri, og det hører dette vanvid godt nok ind under.

No solo soy perfecto, también soy Madridista.

12 år 5 måneder siden #10 af rezamadridista

Dios skrev:

Siempre Madrid skrev:

Forstår bare ikke den hykleri der altid er ;) Men når man er snotforkælede, så er det jo altid alle andres skyld, men man kan jo ikke selv gøre for det. Det er sådan man er opdraget.

Ramos fik 5 dage for at svine dommeren til, og hvordan kan "et slag" tolkes som værende mildere end "vold". Stod det til mig, så skulle Pepé som min. have haft 2 års karantæne. Hans dom var simpelthen al for mild!

Proportioner siger du, men Suarez fik alligevel 8 dages karantæne for sit verbale sprogbrug til Evra.

Fodboldspillere er alligevel hævet over loven, da spillerne aldrig bliver politi-anmeldte, som man ville gøre det udenfor banen.

For at komme problemerne til livs, så er man nødt til at straffe spillerne hårdt.

Om regelsættet tillader det eller ej, så går jeg ikke indfor hykleri, og det hører dette vanvid godt nok ind under.

Haha 2 år til Pepe.

2 år til Pepe og vi ville ikke vide hvor han ville være nu. Se ham nu. Han er meget mere rolig nu og sidst han fik et rødt kort var cirka to år siden.

- Ingen svæver på banen som Zizou!

12 år 5 måneder siden #11 af Siempre fiel

Dios skrev:

Siempre Madrid skrev:

Fodbold er en sport - voksne, konkurrencemindede mænd der går til stålet i en sport hvor fysik er en stor del af spillet. De ska naturligvis ik sparke hinanden i ryggen eller uddele knytnæveslag eller skaller og lignende, meeeen ro på din harme nu - to spillere der kommer op og toppes og skubber lidt til hinanden og hvor en hånd blidt rører den anden i ansigtsregionen i et forsøg på at skubbe den anden væk eller fordi man er lidt oppe at ringe - det er altså ik at sidestille med vold udenfor banen. Det er en sport, der er tændt for temperamenterne og nogle gange blir det uhensigtsmæssigt fysisk. Disse ting ska naturligvis straffes med gule og nogle gange røde kort - men den dér sygelige politisk ultrakorrekthed er da kvalmende imo. Ta det roooooligt - det igår var så lidt voldsomt at det overrasker mig Gurpegi overhovedet ka mærke Cristianos manicure strejfer ham. Dermed ik sagt at sådan noget indimellem giver rødt - og måske fortjent ok - men ro på med voldsretorikken.

Og at Suarez får 8 spilledage for racistisk sprogbrug er vel helt iorden til sammenligning - det er da langt værre at udøve racisme end at spillerne puster sig lidt op og skubber lidt til hinanden i kampens hede. Ka vitterlig ik hidse mig op over den lille smule tumult igår
Følgende bruger(e) sagde tak: Siempre Madrid, M_linding, Jaken, El Rojo

12 år 5 måneder siden #12 af Jaken
Ja, det må jeg altså også sige. Forseelsen, isoleret set, var ikke på nogen måde alvorlig - og så er det fuldstændig underordnet om det er Cristiano eller Coentrao, der begår den. Brokken, tumulten og gestikulationerne mod dommerne var rødt værdigt, ikke selve forseelsen.

Som AS skrev i kampreferatet:

"The worst slaps that the forward handed out were those he gave himself on the way to the dressing room".

Hvad der irriterer mig allermest ved gårsdagens episode, var ikke det at Cristiano blidt strejfer Gurpegis panderegion og bliver udvist, men at han partout skal stå og vifte med armene i protest som en eller anden tosse i et håbløst forsøg på at få dommerne til at dømme et straffespark med 10 sekunders forsinkelse. I stedet kunne han passende have fortsat spillet og forsøgt at presse og tilbageerobre bolden og komme frem til en ny målchance. Jeg mener, hvad i alverden håbede han at opnå med de idiotiske protester? Der var ikke skyggen af hånd på bolden. Spil videre menneske!

Og naturligvis skal man altid appellere en dom, når man har muligheden.

No soy sólo perfecto, soy Madridista también
Sidste redigering: 12 år 5 måneder siden ved Jaken. Begrundelse: AS, ikke Marca
Følgende bruger(e) sagde tak: MMM

Leveret af Kunena Forum