Cristiano Ronaldo får kun karantæne i La Liga

• Rubæk
  • Gæst
  • Gæst
12 år 5 måneder siden #25 af Rubæk

Hierro 2.0 skrev: Overordnet kan jeg godt se, hvad du mener. Min pointe er, at det er hyklerisk, at det er de samme personer, der sviner Bilbaospilleren, som til enhver tid forsvarer Ronaldo, selvom han udøver præcis samme stunt.

Det er måske sat lidt på spidsen, kan jeg godt se. Men mit budskab var også blot, at jeg tildels giver Dios ret i, at det virker en anelse hyklerisk herinde når Ronaldo skal hovedløs forsvares, gang på gang.. Se nu ud over brillerne engang imellem og lad os være lidt kritiske, selvom det er vores bedste spiller.. Så længe kritikken er konstruktiv og ikke ødelægger en god debat, er det vel derfor, der er grundlag for et forum som dette..

Fair nok, og tak for afklaringen. Jeg er som sådan enig - det røde ikke kun kan forsvares, det vil også blive dømt et flertal af gange. Og jeg er mere end enig i, at vi skal være kritiske ikke på trods af at Ronaldo er vores bedste spiller, men fordi han er vores bedste spiller. Vi burde byde den debat velkommen i sidste ende.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

12 år 5 måneder siden #26 af Dios
Doc.juego skrev:

Det er tydeligt at Ronaldo spiller på den her. Det har du fuldstændig ret i.
men denne situation er alligevel anderledes. Først så slår Milan spilleren hårdere end Ronaldo gjorde, + Ronaldo startede ikke med at blive fysisk mod ham inden slaget kom. I Bilbao situationen starter Bilbao spilleren den fysiske konfrontation med et skub, provokere, og er ligeså meget med i det fysiske. her Bliver Ronaldo slået på halsen relativ hårdt (ikke noget invaliderende dog) og så spiller han på den og tager sig på ansigtet, jeg synes også det er lidt for galt, men jeg synes at dette skuespil er mindre til grin end mange andre, omend det stadig er skuespil, og lidt til grin

Kan du ikke selv se du hopper i fælden, og sætter en stor fed streg under Hierro 2.0's pointe?. Hvorfor har du et behov for at bortforklare Ronaldo's film?. Om han slår hårdere eller ej, er jo så irrelevant som noget kan være, for der bliver filmet i situationen.
Det er præcis samme grund til Gurpegi går i gulvet. Det er for at fremtvinge en reaktion fra dommerens side af. Nu lykkedes det ikke for Ronaldo denne gang (imod Milan), men det gjorde det f.eks. imod Juventus.

No solo soy perfecto, también soy Madridista.
Sidste redigering: 12 år 5 måneder siden ved Dios.

12 år 5 måneder siden #27 af El Rojo
Noget af det VÆRSTE i fodbold er når en spiller bliver strejfet i ansigtet og så kaster sig ned og tager sig til hovedet. Ronaldo mod Milan er et godt eksempel, Gurpegi mod Real forleden er et andet. Det er decideret pinligt for en fodboldspiller at te sig på den måde, og jeg vil langt hellere se en svinestreg for meget end jeg vil se "film-scener" af den skuffe. Jeg mener helt alvorligt, at man burde begynde at straffe den slags efter kampene. Ja, der kan diskuteres længe om hvor ondt et slag gør, men sådan et "slag" som Gurpegi fik forleden ville samtlige af dette forums brugere kunne tage imod uden at fortrække en mine. Det ved alle. Det er rædselsfuldt at se på, og jeg skammer mig ti gange mere når Pepe eller Ronaldo laver sådan et teatralsk dive, end når Ramos laver en psykopat-tackling. Fodbold er en mandesport (undskyld til forummets kvindelige brugere) og hårdt spil og vilde tacklinger hører med. Det gør det her på ingen måde.

Jeg er (som den måske eneste?) af den holdning, at Cristiano ikke fortjente rødt mod Bilbao. Han aer en modstander på kinden. Det har da aldrig været strafbart. Fair nok, du kan give begge spillere et gult for at gå "head-to-head" på den måde, men jeg er chokeret over den konsensus der hersker omkring berettigelsen af det røde kort. Personligt var jeg helt oppe at ringe over den elendige beslutning af dommeren. Ronaldo har selvfølgelig lavet sin andel af den slags svinestreger som Gurpegi laver forleden, så måske var det blevet hans tur til at smage den medicin, men rent dommerfagligt synes jeg ikke en udvisning er på sin plads.

EDIT: Og Dios, jeg mener altså det er kontroversielt at sammenligne Ronaldos udvisning med den han får fremtvunget mod Juve. Han overspiller tydeligt, hvilket er latterligt, men han får stadig en albue op omkring tævet op omkring hals/hoved. Han bliver ikke klappet på kinden.
Sidste redigering: 12 år 5 måneder siden ved El Rojo.
Følgende bruger(e) sagde tak: Siempre fiel

12 år 5 måneder siden #28 af elle44

El Rojo skrev: Noget af det VÆRSTE i fodbold er når en spiller bliver strejfet i ansigtet og så kaster sig ned og tager sig til hovedet. Ronaldo mod Milan er et godt eksempel, Gurpegi mod Real forleden er et andet. Det er decideret pinligt for en fodboldspiller at te sig på den måde, og jeg vil langt hellere se en svinestreg for meget end jeg vil se "film-scener" af den skuffe. Jeg mener helt alvorligt, at man burde begynde at straffe den slags efter kampene. Ja, der kan diskuteres længe om hvor ondt et slag gør, men sådan et "slag" som Gurpegi fik forleden ville samtlige af dette forums brugere kunne tage imod uden at fortrække en mine. Det ved alle. Det er rædselsfuldt at se på, og jeg skammer mig ti gange mere når Pepe eller Ronaldo laver sådan et teatralsk dive, end når Ramos laver en psykopat-tackling. Fodbold er en mandesport (undskyld til forummets kvindelige brugere) og hårdt spil og vilde tacklinger hører med. Det gør det her på ingen måde.

Jeg er (som den måske eneste?) af den holdning, at Cristiano ikke fortjente rødt mod Bilbao. Han aer en modstander på kinden. Det har da aldrig været strafbart. Fair nok, du kan give begge spillere et gult for at gå "head-to-head" på den måde, men jeg er chokeret over den konsensus der hersker omkring berettigelsen af det røde kort. Personligt var jeg helt oppe at ringe over den elendige beslutning af dommeren. Ronaldo har selvfølgelig lavet sin andel af den slags svinestreger som Gurpegi laver forleden, så måske var det blevet hans tur til at smage den medicin, men rent dommerfagligt synes jeg ikke en udvisning er på sin plads.

EDIT: Og Dios, jeg mener altså det er kontroversielt at sammenligne Ronaldos udvisning med den han får fremtvunget mod Juve. Han overspiller tydeligt, hvilket er latterligt, men han får stadig en albue op omkring tævet op omkring hals/hoved. Han bliver ikke klappet på kinden.

Jeg er enig i næsten alt hvad du siger her. Det er nogle latterlige ting der bliver givet rødt for i nutidens fodbold. Men sådan er reglerne jo, så du kan hidse dig op over den linie der bliver lagt af dommerforbundet. Dog mener jeg ikke at Ronaldos røde kort er uretfærdigt, da det er den latterligt pinlige linie der er lagt, og den linie gælder for alle.

Men igen, jeg er fuldstændig enig, og jeg mener at den linie der er lagt, er en væsentlig faktor i alt den afskyelige film vi ser. (Og ja, der er ingen større skam end at se sine ynglingsspillere rulle rundt på græsset, med hænderne for hovedet, efter en modspiller har strejfet dem på øreflippen)

12 år 5 måneder siden #29 af Chamartin
Det nu officielt, at det blev til tre karantænedage i La Liga mod Villarreal, Elche samt Getafe.
Sidste redigering: 12 år 5 måneder siden ved Chamartin. Begrundelse: Stavefejl ;)

• Storken
  • Gæst
  • Gæst
12 år 5 måneder siden #30 af Storken

Chamartin skrev: Det nu officielt, at det blev til tre karantænedage i La Liga mod Villarreal, Elche samt Getafe.

Det havde næsten været synd, hvis han fik karantæne på sin fødselsdag.

12 år 5 måneder siden #31 af Real Madrid 7
LORT hvor er det syndt for ham og det er hans fødselsdag det skulle ikke har være et rødt kort

12 år 5 måneder siden #32 af DarioGomez
Tja. Sådan er det jo så. Lad os acceptere og se fremad.
Nu bliver det i hvert fald interessant at se, hvordan Ancelotti vil orkestrere holdet i de kampe.

Flere har jo skreget på, at vi enten var for afhængige af eller fokuserede for meget på Cristiano, så det bliver da en kærkommen afveksling. Særligt taget i betragtning af, at Bale er på vej tilbage.

Jeg har to gæt på ideal opstillingen i de kampe; læses venstre mod højre.

Modric, Xabi, Dí María - Bale, Jesé - Benzema

eller

Modric, Xabi, Isco - Bale, Dí María - Benzema

Som udgangspunkt gider jeg ikke beskæftige mig med klubber, der har færre end 35 nationale mesterskaber ...

12 år 5 måneder siden #33 af DarioGomez
Bare lige for at præcisere det med, om Cristianos udvisning var korrekt:

Forseelser, der medfører udvisning

En spiller, reserve eller udskiftet spiller skal udvises, hvis han begår én af følgende 7 forseelser:
1.gør sig skyldig i spil, som i alvorlig grad er utilladeligt
2.gør sig skyldig i voldsom adfærd
3.spytter efter en modspiller eller enhver anden person
4.berøver modspillerne et mål eller en oplagt scoringsmulighed ved forsætligt at spille bolden med hånden (dette gælder ikke målmanden i eget straffesparksfelt)
5.berøver en modspiller, der bevæger sig mod hans mål, en oplagt scoringsmulighed ved at begå en forseelse, der skal straffes med frispark eller straffespark
6.bruger fornærmende, hånende eller upassende sprog eller tegn
7.modtager sin anden advarsel i samme kamp.

Gæt selv hvilken en, der passer ...

Som udgangspunkt gider jeg ikke beskæftige mig med klubber, der har færre end 35 nationale mesterskaber ...

12 år 5 måneder siden #34 af Siempre Madrid
Forventeligt og så får Real Madrid lidt tilbage, når anken går igennem. Så er vi nede på 1-2 spilledage og under alle omstændigheder er det overkommelige kampe, som ikke skal give andet end 9 points.

No soy sólo perfecto, soy Madridista también. Madridista con corazón y cojones.
¡¡¡Illa Illa Illa, Juanito Maravilla!!!
Los días que tu juegas, son todo lo que soy.
Si quieres llevar este escudo, primero hay que sudar la camiseta.
Florentino Pérez: El ultimo titulo es el primer paso al siguiente.

12 år 5 måneder siden #35 af Siempre fiel
Nej det var som Siempre nævner helt forventeligt. Indberettelsen var så fejlbehæftet at jeg ligesom førnævnte Siempte også er overbevist om at anken går igennem, så den blir reduceret med 1-2 dage. Vi ska bare være lykkelige for at det er på et rimelig ok tidspunkt den kommer.

12 år 5 måneder siden #36 af Dios

DarioGomez skrev: Tja. Sådan er det jo så. Lad os acceptere og se fremad.
Nu bliver det i hvert fald interessant at se, hvordan Ancelotti vil orkestrere holdet i de kampe.

Flere har jo skreget på, at vi enten var for afhængige af eller fokuserede for meget på Cristiano, så det bliver da en kærkommen afveksling. Særligt taget i betragtning af, at Bale er på vej tilbage.

Jeg har to gæt på ideal opstillingen i de kampe; læses venstre mod højre.

Modric, Xabi, Dí María - Bale, Jesé - Benzema

eller

Modric, Xabi, Isco - Bale, Dí María - Benzema

Man gambler forhåbentlig ikke med Bale på den måde. Man er vel blevet bare lidt klogere!.

Jeg håber, men tror også, at Isco bliver rykket ind på midtbanen. Di María på højrekanten og Jesé på venstrekanten :)

No solo soy perfecto, también soy Madridista.
Sidste redigering: 12 år 5 måneder siden ved Dios.
Følgende bruger(e) sagde tak: JimmyBroe

Leveret af Kunena Forum