Cristiano Ronaldo får kun karantæne i La Liga

12 år 5 måneder siden #13 af Dios
Siempre fiel skrev:

Fodbold er en sport - voksne, konkurrencemindede mænd der går til stålet i en sport hvor fysik er en stor del af spillet. De ska naturligvis ik sparke hinanden i ryggen eller uddele knytnæveslag eller skaller og lignende, meeeen ro på din harme nu - to spillere der kommer op og toppes og skubber lidt til hinanden og hvor en hånd blidt rører den anden i ansigtsregionen i et forsøg på at skubbe den anden væk eller fordi man er lidt oppe at ringe - det er altså ik at sidestille med vold udenfor banen. Det er en sport, der er tændt for temperamenterne og nogle gange blir det uhensigtsmæssigt fysisk. Disse ting ska naturligvis straffes med gule og nogle gange røde kort - men den dér sygelige politisk ultrakorrekthed er da kvalmende imo. Ta det roooooligt - det igår var så lidt voldsomt at det overrasker mig Gurpegi overhovedet ka mærke Cristianos manicure strejfer ham. Dermed ik sagt at sådan noget indimellem giver rødt - og måske fortjent ok - men ro på med voldsretorikken.

Og at Suarez får 8 spilledage for racistisk sprogbrug er vel helt iorden til sammenligning - det er da langt værre at udøve racisme end at spillerne puster sig lidt op og skubber lidt til hinanden i kampens hede. Ka vitterlig ik hidse mig op over den lille smule tumult igår

Det kaldes provokationer, og uanset hvor hårdt Ronaldo så rammer Gurpegi, så er det hensigten der tæller. De skal ikke nikke skaller, men desværre så er skaller, spytklatter, knytnæveslag etc. bare blevet en inkorporeret ting i fodbolden.
Det hører ingen steder hjemme, og det ødelægger den underholdning jeg betaler for. Nu er jeg måske lige ekstra tændt, fordi jeg sidder iblandt så mange hyklere herinde, som kæfter op om minimal berøring, når Ronaldo ham selv nok er den værste til og falde efter et vindstød, eller sågar Chiellini's arm som næsten gjorde Ronaldo invalid.

Ronaldo dummede sig, og det skal koste dyrt synes jeg. Man bliver nødt til at statuere et eksempel, og det gør man bedst ved at lade hammeren falde hårdt.
Nu kalder jeg det vold, fordi det udenfor banen takseres som vold, og det er også derfor sammenligningen er der.

Racisme hører ingen steder hjemme, men vil nu stadig mene slagsmål med, ja kald det hvad du vil, og tydelige skaller for både Itturraspe og Ronaldo's vedkommende burde straffes ligeså hårdt, hvis ikke hårdere som racisme.

I øvrigt handler min frustration også om, at det ødelægger fodbolden, og igår ødelagde det Real Madrid's chancer for at vinde alle 3 point. Jeg er langtfra fan af, at man slipper med så få karantæne dage, da sådan en opførsel er langtfra acceptabel og i sidste ende er det klubbens ansvar.

No solo soy perfecto, también soy Madridista.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

12 år 5 måneder siden #14 af M_linding

Dios skrev: Siempre fiel skrev:

Fodbold er en sport - voksne, konkurrencemindede mænd der går til stålet i en sport hvor fysik er en stor del af spillet. De ska naturligvis ik sparke hinanden i ryggen eller uddele knytnæveslag eller skaller og lignende, meeeen ro på din harme nu - to spillere der kommer op og toppes og skubber lidt til hinanden og hvor en hånd blidt rører den anden i ansigtsregionen i et forsøg på at skubbe den anden væk eller fordi man er lidt oppe at ringe - det er altså ik at sidestille med vold udenfor banen. Det er en sport, der er tændt for temperamenterne og nogle gange blir det uhensigtsmæssigt fysisk. Disse ting ska naturligvis straffes med gule og nogle gange røde kort - men den dér sygelige politisk ultrakorrekthed er da kvalmende imo. Ta det roooooligt - det igår var så lidt voldsomt at det overrasker mig Gurpegi overhovedet ka mærke Cristianos manicure strejfer ham. Dermed ik sagt at sådan noget indimellem giver rødt - og måske fortjent ok - men ro på med voldsretorikken.

Og at Suarez får 8 spilledage for racistisk sprogbrug er vel helt iorden til sammenligning - det er da langt værre at udøve racisme end at spillerne puster sig lidt op og skubber lidt til hinanden i kampens hede. Ka vitterlig ik hidse mig op over den lille smule tumult igår

Det kaldes provokationer, og uanset hvor hårdt Ronaldo så rammer Gurpegi, så er det hensigten der tæller. De skal ikke nikke skaller, men desværre så er skaller, spytklatter, knytnæveslag etc. bare blevet en inkorporeret ting i fodbolden.
Det hører ingen steder hjemme, og det ødelægger den underholdning jeg betaler for. Nu er jeg måske lige ekstra tændt, fordi jeg sidder iblandt så mange hyklere herinde, som kæfter op om minimal berøring, når Ronaldo ham selv nok er den værste til og falde efter et vindstød, eller sågar Chiellini's arm som næsten gjorde Ronaldo invalid.

Ronaldo dummede sig, og det skal koste dyrt synes jeg. Man bliver nødt til at statuere et eksempel, og det gør man bedst ved at lade hammeren falde hårdt.
Nu kalder jeg det vold, fordi det udenfor banen takseres som vold, og det er også derfor sammenligningen er der.

Racisme hører ingen steder hjemme, men vil nu stadig mene slagsmål med, ja kald det hvad du vil, og tydelige skaller for både Itturraspe og Ronaldo's vedkommende burde straffes ligeså hårdt, hvis ikke hårdere som racisme.

I øvrigt handler min frustration også om, at det ødelægger fodbolden, og igår ødelagde det Real Madrid's chancer for at vinde alle 3 point. Jeg er langtfra fan af, at man slipper med så få karantæne dage, da sådan en opførsel er langtfra acceptabel og i sidste ende er det klubbens ansvar.

Når vi snakker om at statuere eksempler... Burde man ikke gøre dette med Gurpegi?

Moralen ved hele denne historie må jo være, at det sagtens kan betale sig at løbe hen og råbe og skubbe Ronaldo. Jeg synes faktisk at Ronaldo reagere forholdvis mildt, når man tager alting i betragtning. Alligevel er det ham som er den store skurk, imens Gurpegi er dagens høvding, som havde held med at svække Real Madrid chancer for at vinde.

Selvfølgelig skal Ronaldo se indad, og det kan vi være sikre på at han gør. For han ville hellere spille og få tre point, frem for at få rødt for at miste hovedet. Men egentlig synes jeg, at Ronaldo forbrydelse var, at han ikke spillede til dommeren havde fløjtet!

12 år 5 måneder siden #15 af Siempre fiel

Dios skrev: Siempre fiel skrev:

Jeg har på intet tidspunkt - lige fra mit første indlæg om dette og til nu - sagt andet end at udvisningen desværre er helt ok. Men jeg mener så til gengæld bare at en spilledags karantæne og udvisning resten af kampen er rigelig straf for sådan småbokserier. Og det her med at "statuere et eksempel" - jamen fodboldspillet er mere end 100 år gammel og udvisninger og karantæner efterhånden oz en halvgammel historie, så ved ik ik om der er behov for at statuere flere eksempler. Altså ligegyldigt om du straffer med 1 eller 5 spilledage for det her, så sker det igen fordi det er et spil med følelser, fysik og temperament (ligesom dødsstraf heller ik ændrer på der stadig vil ske mord) - altså de her ting sker jo i et øjebliks ophidselse og så længe det bare er lidt skubben og pusten op, så er det altså ik så slemt imo. Og hvis politiet sku anholde alle i nattelivet som var involoveret i sådanne småskærmydsler, så ville vi sku tidoble politistyrke, såvel som fængselskapacitet.

Men self ska man da fra klubbens side forsøge at minimere tåbeligheder som skader holdet. Men lur mig om ik det ik er det sidste dumme røde kort i klubbens historie - fordi......ta-daaaaa.... det er nu engang fodbold :-)
Følgende bruger(e) sagde tak: Siempre Madrid, M_linding, Real Madrid, Dios, Real Madrid 7, andreashn

12 år 5 måneder siden #16 af SR4
Dios jeg er sgu bare glad for du ikke er en del af Reals ledelse.. Foretrækker en ledelse, der i bund og grund skåner spillerne så meget de kan. Har de lyst til at straffe spillerne ved at lade dem sidde over, uddele bøder eller hvad de nu kan, er det iorden. Men man er da direkte idiot, hvis man ikke udnytter muligheden for at sænke en straf fra 3-dages karantæne til 1-dags i så hårdt et program. Til og med til verdens bedste fodboldspiller, som der trods alt ikke har været problemer med angående vold. Dette var bare et engangstilfælde, hvor man behøver vigtige point og man selv er så proffesionel, ja så går det ud over temperementet, når dommeren tillod Bilbao så meget.

12 år 5 måneder siden #17 af Dios

SR4 skrev: Dios jeg er sgu bare glad for du ikke er en del af Reals ledelse.. Foretrækker en ledelse, der i bund og grund skåner spillerne så meget de kan. Har de lyst til at straffe spillerne ved at lade dem sidde over, uddele bøder eller hvad de nu kan, er det iorden. Men man er da direkte idiot, hvis man ikke udnytter muligheden for at sænke en straf fra 3-dages karantæne til 1-dags i så hårdt et program. Til og med til verdens bedste fodboldspiller, som der trods alt ikke har været problemer med angående vold. Dette var bare et engangstilfælde, hvor man behøver vigtige point og man selv er så proffesionel, ja så går det ud over temperementet, når dommeren tillod Bilbao så meget.

Skal jeg være helt ærlig, så er det klynk på klynk på klynk! Så du siger at Alonso ikke fik nogle chancer igår? Eller var det stadig kun Bilbao som fik lov til at spille fysisk fodbold?.

12 år 5 måneder siden #18 af SR4

Dios skrev:

SR4 skrev: Dios jeg er sgu bare glad for du ikke er en del af Reals ledelse.. Foretrækker en ledelse, der i bund og grund skåner spillerne så meget de kan. Har de lyst til at straffe spillerne ved at lade dem sidde over, uddele bøder eller hvad de nu kan, er det iorden. Men man er da direkte idiot, hvis man ikke udnytter muligheden for at sænke en straf fra 3-dages karantæne til 1-dags i så hårdt et program. Til og med til verdens bedste fodboldspiller, som der trods alt ikke har været problemer med angående vold. Dette var bare et engangstilfælde, hvor man behøver vigtige point og man selv er så proffesionel, ja så går det ud over temperementet, når dommeren tillod Bilbao så meget.

Skal jeg være helt ærlig, så er det klynk på klynk på klynk! Så du siger at Alonso ikke fik nogle chancer igår? Eller var det stadig kun Bilbao som fik lov til at spille fysisk fodbold?.

Ved ikke lige hvad du mener med Alonso. Og siger bare Bilbao slap med langt mere end Real, især i situationen med Ronaldo, der nærmest blev angrebet af flere Bilbao-spillere.
Og det ikke noget klynk, men din kommentar om at Real ikke skal anke karantænen er sgu laaaangt ude. Det slemt nok at man ønsker hårde straffe mod sine bedste spillere, men endda i sådan en mild situation? come on, så ville der være meget få, der sympatiske nok for dit hold.

12 år 5 måneder siden #19 af Dios

SR4 skrev:

Dios skrev:

Ved ikke lige hvad du mener med Alonso. Og siger bare Bilbao slap med langt mere end Real, især i situationen med Ronaldo, der nærmest blev angrebet af flere Bilbao-spillere.
Og det ikke noget klynk, men din kommentar om at Real ikke skal anke karantænen er sgu laaaangt ude. Det slemt nok at man ønsker hårde straffe mod sine bedste spillere, men endda i sådan en mild situation? come on, så ville der være meget få, der sympatiske nok for dit hold.

Du skriver, at dommeren tillod Bilbao alt for meget. Det forstår jeg ved, at Bilbao kunne gå hårdere til Real Madrid end omvendt, men Alonso var utrolig heldig med ikke og blive udvist igår. På alle andre dage end i søndags, der ville Alonso's 3 første frispark give gult kort, og 2 af dem er endda bagfra med knopperne forrest.
Jeg er helt enig med dig i, at Itturaspe også skal udvises, hvis det er ham du henviser til, men det gør stadig ikke Ronaldo's situation bedre.

12 år 5 måneder siden #20 af Hierro 2.0
Jeg må sgu ærlig talt give Dios lidt ret. Ronaldo's opførsel var på ingen måde i orden. Det ligner manden river ham i hovedet på den langsomme gengivelse. At Bilbaospilleren så også skulle ha været en tur tidligt i bad, er korrekt. Man kan ikke svine ham for at kaste sig, for Ronaldo har gjort præcis det samme flere gange, endda hvor han ikke bliver rørt i hovedet. Men hvor om alting er, kunne Ronaldo have fået rødt kort før i kampen. Han virkede frustreret. Se evt. nedenstående:

i2.wp.com/i.minus.com/ibxoIaAK9ETufZ.gif

At vi vælger at anke dommen, er jo naturligt. Jo færre kampe vi skal undvære Ronaldo, desto bedre stillet er vi.

Jeg synes dog, at Ronaldo's opførsel var decideret pinlig, ikke blot hans gestikulering, hvor han prøvede at fremtvinge et straffe, der ikke var skygge af, men hans reaktion efterfølgende. Der er en stor tendens til, at folk herinde, bliver for farvet og forblindet af deres kærlighed til Ronaldo, når situationer som denne skal evalueres. Så er det altid de andres skyld. Havde det været med omvendt fortegn og Ronaldo, der havde kastet sig til jorden, ville det være mega fair, med rødt kort til Bilbaospilleren :-)..

Fernando Ruiz Hierro - Ord er overflødige!
Følgende bruger(e) sagde tak: asp3200, Dios

• Rubæk
  • Gæst
  • Gæst
12 år 5 måneder siden #21 af Rubæk

Hierro 2.0 skrev: At Bilbaospilleren så også skulle ha været en tur tidligt i bad, er korrekt. Man kan ikke svine ham for at kaste sig, for Ronaldo har gjort præcis det samme flere gange, endda hvor han ikke bliver rørt i hovedet.

Her taber du mig lidt. Hvis det var Ronaldo selv der ville svine Bilbaospilleren, så ville jeg være enig. Men fordi synderen (Ronaldo) også selv har været skyldig i at kaste sig, så gør det ikke Bilbaospilleren immun imod at blive svinet til.

12 år 5 måneder siden #22 af Hierro 2.0

Rubæk skrev:

Hierro 2.0 skrev: At Bilbaospilleren så også skulle ha været en tur tidligt i bad, er korrekt. Man kan ikke svine ham for at kaste sig, for Ronaldo har gjort præcis det samme flere gange, endda hvor han ikke bliver rørt i hovedet.

Her taber du mig lidt. Hvis det var Ronaldo selv der ville svine Bilbaospilleren, så ville jeg være enig. Men fordi synderen (Ronaldo) også selv har været skyldig i at kaste sig, så gør det ikke Bilbaospilleren immun imod at blive svinet til.

Overordnet kan jeg godt se, hvad du mener. Min pointe er, at det er hyklerisk, at det er de samme personer, der sviner Bilbaospilleren, som til enhver tid forsvarer Ronaldo, selvom han udøver præcis samme stunt. Det er set før, at Ronaldo smider sig, uden at blive rørt.
Hvem husker ikke nedenstående klip, hvor han overspiller "en smule" og får ondt et sted han ikke en gang bliver ramt.

Her vil de overnævnte personer forsøge at argumentere for, at Milanspilleren er idioten og giver dommeren muligheden.. MEEEN nu når det er Ronaldo... SÅÅÅÅ...

Det er måske sat lidt på spidsen, kan jeg godt se. Men mit budskab var også blot, at jeg tildels giver Dios ret i, at det virker en anelse hyklerisk herinde når Ronaldo skal hovedløs forsvares, gang på gang.. Se nu ud over brillerne engang imellem og lad os være lidt kritiske, selvom det er vores bedste spiller.. Så længe kritikken er konstruktiv og ikke ødelægger en god debat, er det vel derfor, der er grundlag for et forum som dette..

Fernando Ruiz Hierro - Ord er overflødige!
Sidste redigering: 12 år 5 måneder siden ved Hierro 2.0.
Følgende bruger(e) sagde tak: Dios

12 år 5 måneder siden #23 af Doc.juego
Jeg tror at de fleste er enige i at det røde kort nok er fair nok, men jeg tror det fustrere mange, bla. mig selv, at det er Bilbao spiller der starter med at provokere, det er en bilbao spiller der starter med at blive fysik efter der er fløjtet, det er en Bilbao spiller der i skalle situationen giver den klart mest kræft i forhold til Ronaldo.
efter alt dette bliver konsekvensen: ét styk rødt til Ronaldo, og ét sølle gult kort til én af de 2 Bilbao spillere der var involveret i aggressionerne. Det er under al kritik. Ronaldo dummer sig, men jeg forstår godt hans handlinger, de skal stadig straffes, men jeg synes det er direkte pinling at ikke bare 1 af de 2 Bilbao spillere også for rødt, det er inkonsekvent og hyklerisk af dommeren.

Tilgængæld gav han ikke Xabi hans gule kort nr. som måske 90 % af alle andre dommere ville have gjort, Xabi var heldig, men hans handlinger var endnu dummere og mere kritisable end Ronaldo's IMO. Fordi han ikke bare laver 2, men 3 hårde tackligner bag fra med knopperne først, det er alle dage dumt, omend han var heldig. Men dommere tillod faktisk meget i kampen generelt, hvilket er fint, men jeg synes han var inkonsekvent i Ronaldo situationen.
Sidste redigering: 12 år 5 måneder siden ved Doc.juego. Begrundelse: Fejl formulering

12 år 5 måneder siden #24 af Doc.juego

Hierro 2.0 skrev:

Rubæk skrev:

Overordnet kan jeg godt se, hvad du mener. Min pointe er, at det er hyklerisk, at det er de samme personer, der sviner Bilbaospilleren, som til enhver tid forsvarer Ronaldo, selvom han udøver præcis samme stunt. Det er set før, at Ronaldo smider sig, uden at blive rørt.
Hvem husker ikke nedenstående klip, hvor han overspiller "en smule" og får ondt et sted han ikke en gang bliver ramt.

Her vil de overnævnte personer forsøge at argumentere for, at Milanspilleren er idioten og giver dommeren muligheden.. MEEEN nu når det er Ronaldo... SÅÅÅÅ...

Det er måske sat lidt på spidsen, kan jeg godt se. Men mit budskab var også blot, at jeg tildels giver Dios ret i, at det virker en anelse hyklerisk herinde når Ronaldo skal hovedløs forsvares, gang på gang.. Se nu ud over brillerne engang imellem og lad os være lidt kritiske, selvom det er vores bedste spiller.. Så længe kritikken er konstruktiv og ikke ødelægger en god debat, er det vel derfor, der er grundlag for et forum som dette..

Det er tydeligt at Ronaldo spiller på den her. Det har du fuldstændig ret i.
men denne situation er alligevel anderledes. Først så slår Milan spilleren hårdere end Ronaldo gjorde, + Ronaldo startede ikke med at blive fysisk mod ham inden slaget kom. I Bilbao situationen starter Bilbao spilleren den fysiske konfrontation med et skub, provokere, og er ligeså meget med i det fysiske. her Bliver Ronaldo slået på halsen relativ hårdt (ikke noget invaliderende dog) og så spiller han på den og tager sig på ansigtet, jeg synes også det er lidt for galt, men jeg synes at dette skuespil er mindre til grin end mange andre, omend det stadig er skuespil, og lidt til grin
Følgende bruger(e) sagde tak: ElMadrid

Leveret af Kunena Forum