Real Madrid i kommende budkrig om Paul Pogba?
Dios skrev: Lad nu vær! Sat på spidsen, så er det jo mere hans alder der er imponerende end hans spil på banen. Han er nok den mest overvurderede fodboldspiller i mine øjne. Han er dygtig, men havde han været 26 år med det spil han indtil videre har vist, så havde interessen ikke været så stor, og derfor skriver jeg som jeg gør. Han har et kæmpe potentiale, men en af verdens bedste synes jeg langtfra talentet rækker til.
Han minder mig på mange måder om Balotelli, som jeg heller ikke er specielt imponeret af.
Selvfølgelig ville han ikke være ligeså interessant hvis han var 26, det siger jo sig selv. At Real Madrid skulle op og byde 100 mio € synes jeg også lyder alt for overdrevet.
Men at kalde ham den mest overvurderede fodboldspiller synes jeg er at give Pogba for lidt credit. I mine øjne er han det mest lysende talent i verden på CM. Han har alt hvad der skal til. Fysik, teknik, løbevillighed, fart, målfarlighed, jeg synes virkelig han er imponerende komplet. Han minder mig langt mere om Yaya Toure i en lettere udgave end en utilpasset Balotelli. Er det frisuren der linker de to sammen, eller er det en attitude-mæssig sammenligning?
Hvis vi skal spille 4-3-3 på længere sigt, så ser jeg også PP som en ideel spiller til at ligge ved siden af Modric foran en mere kontrollerende spiller - derfor er det ikke pga. hans fodboldmæssige kvaliteter, at jeg synes man skal holde sig væk, men nærmere fordi vi netop har investeret i unge spillere til den centrale midt og fordi at han godt kunne gå hen og blive rigtigt dyr.
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
asp3200 skrev:
JimmyBroe skrev: Hvad med Verratti, asp3200?;-) Har du helt glemt din sommerflirt?
Nej da, glemmer ham aldrig ;), men lige forlænget kontrakten desværre. Havde ellers håbet Ancelotti havde overtalt ham og droppet llarra, men sådan skulle det ikke være. Ser Verratti som fremtidens defensive stjerne på midtbanen.
Gundogan er jo rygtet til Madrid og har kontrakt udløb + han er top 5 i min bog på midtbanen.
Driller også bare, jeg havde selv en "træng-til-Verratti" i sommers.
Mit ønske er dog stadig: Glem alt om at signe en midtbanespiller!
Real Madrid skrev: Vi er samtidig også godt besat på midtbanen med Modric, Isco, Alonso, Illarramendi, Khedira og José Rguez. Jeg håber og tror på, vi nøjes med at købe en venstre back og tildels en reservemålmand, hvis Lopez eller Casillas vælger at drage videre i karieren.
Hvor er jeg dog enig i ovenstående.:)
Men Javi behøver ikke dukke op til eventuelle forestående forhandlinger, hvis du spørger mig:)
Jeg er her stadig XOXO
Selvfølgelig ville han ikke være ligeså interessant hvis han var 26, det siger jo sig selv. At Real Madrid skulle op og byde 100 mio € synes jeg også lyder alt for overdrevet.
Men at kalde ham den mest overvurderede fodboldspiller synes jeg er at give Pogba for lidt credit. I mine øjne er han det mest lysende talent i verden på CM. Han har alt hvad der skal til. Fysik, teknik, løbevillighed, fart, målfarlighed, jeg synes virkelig han er imponerende komplet. Han minder mig langt mere om Yaya Toure i en lettere udgave end en utilpasset Balotelli. Er det frisuren der linker de to sammen, eller er det en attitude-mæssig sammenligning?
Hvis vi skal spille 4-3-3 på længere sigt, så ser jeg også PP som en ideel spiller til at ligge ved siden af Modric foran en mere kontrollerende spiller - derfor er det ikke pga. hans fodboldmæssige kvaliteter, at jeg synes man skal holde sig væk, men nærmere fordi vi netop har investeret i unge spillere til den centrale midt og fordi at han godt kunne gå hen og blive rigtigt dyr.
Hvorfor siger det sig selv?. Jeg synes ikke hans potentiale rækker til at blive en af verdens bedste, eller sagt på en anden måde, så har han overhovedet ikke imponeret mig. Ikke sagt han er dårlig, men hypet, ja meget :).
Det er lidt det samme med Ronaldo vs. Messi debatten. Er Ronaldo bedst, fordi han er mere komplet etc.. Jeg er langt mere imponeret over Verratti eller Gündoğan også selvom sidstnævnte er lidt ældre, og det er da også helt klart spillere jeg ville foretrække foran Pogba.
Nej sammenligningen med Balotelli er hypen omkring deres talent, også har de begge vanskeligheder med attituden, selvom Balotelli er langt mere vanskelig.
No solo soy perfecto, también soy Madridista.
Dios skrev: Hvorfor siger det sig selv?
Fordi en 20-årig spiller der præsterer som han og udviser så stort et potentiale naturligvis vil være mere interessant end havde han været 26 år gammel. Akkurat som med Neymar.
Dios skrev: Jeg synes ikke hans potentiale rækker til at blive en af verdens bedste, eller sagt på en anden måde, så har han overhovedet ikke imponeret mig. Ikke sagt han er dårlig, men hypet, ja meget :).
Du har selvfølgelig ret til at mene som du gør, men glemmer du ikke lige, at han kun er 20 år gammel? Til sammenligning er Illarra 23 og Jesé et par uger ældre. Hvis sådanne præstationer fra en 20-årig "overhovedet ikke" kan imponere dig, så er du da så sandelig et krævende menneske.
Dios skrev: Det er lidt det samme med Ronaldo vs. Messi debatten. Er Ronaldo bedst, fordi han er mere komplet etc.. Jeg er langt mere imponeret over Verratti eller Gündoğan også selvom sidstnævnte er lidt ældre, og det er da også helt klart spillere jeg ville foretrække foran Pogba.
Nej sammenligningen med Balotelli er hypen omkring deres talent, også har de begge vanskeligheder med attituden, selvom Balotelli er langt mere vanskelig.
Verratti, Gündogan og Pogba er jo heller ikke samme type spillere. Gündogan og Verratti ville dække den mere kontrollerende af de 3 midtbanespillere i Ancelottis system på Alonso-pladsen, hvor Pogba i stedet ville være den offensive.
Mht. Balotelli, så har han da også et abnormt stort potentiale? Hypen omkring både Pogbas og Ballotellis talent er i hvert fald helt berettiget, hvis du spørger mig (dermed ikke sagt, at jeg har nogen speciel lyst til at se dem i Real Madrid). Rent attitude-mæssigt kan jeg heller ikke lige se paralellerne, for Balotelli er, som du også nævner, betydeligt vanskeligere.
Nu har jeg måske ikke været opmærksom nok, men hvad har Pogba egentlig gjort for at få påduttet stemplet dårlig-attitude? Er det hele ikke baseret på det lidt kontroversielle skifte til Juventus, og hans ønske om spilletid?
Slutteligt skal jeg dog nok også skynde mig at slå fast, at jeg ikke mener at Real Madrid burde gå efter ham. Vi har ikke behov for ham, og især ikke når prisen er så absurd høj.
No soy sólo perfecto, soy Madridista también
Manden er ren og skær verdensklasse. Han kan ALT.
- Realmadrid94
-
- Platin bruger
-
At kalde en 20-årig spiller, som spiller fast på Juventus A-hold, samt det franske landshold er sku nok en smule offensivt. Han er omend en spiller som man rundt omkring i verden forventer sig meget af. En kommende verdensklasse spiller. Hans eneste problem nu er at han stadig har sine problemer med placering, men det kommer trods alt med alderen. Dog er 100 mio € alt, alt for meget. Han har dog helt klart potentialet til at blive den bedste CM i verden.
- RasmusKring
- Gæst
-
Jeg kan ikke lade være med at være imponeret over Pogbas fysik og teknik, men de mentale aspekter i hans spil mangler altså meget, før man kan begynde at snakke om en verdensklassespiller eller sammenligne ham med Zidane. Jeg kunne dog godt tænke mig at se, hvad Pogba kunne blive til i Real Madrid med vejledning fra selvsamme legendariske franskmand.
Pogba har været rigtig god for Juventus. Han har sendt Marchisio - en etableret italiensk landsholdsspiller - på bænken. Det er imponerende. Specielt hvis man tager hans alder i betragtning. Enhver, der ikke er imponeret af Pogba, bør sætte sig ned i weekenden og se ham spille. Teknisk og fysisk er han vanvittig og i glimt viser han sand verdensklasse, men der mangler uden tvivl stabilitet, men hvad kan man forvente af en 20-årig?
Selvom jeg er fan af hans talent, så er jeg enig med mange andre her på forummet om, at 100 mio € er alt for meget. Hvis han kan fås til fornuftige penge er han værd at overveje, da han er perfekt som 8'er i Ancelottis system, hvor vi mangler noget i truppen, medmindre Isco for alvor får sit gennembrud i foråret. Men vi skal ikke lade os trække ind i en budkrig i det omtalte leje. Hvis han virkelig er så dyr, så findes der bedre alternativer.
Lige pt. tænker jeg på følgende spillere: Gündogan, Pogba, Vidal ( Jeg er godt klar over at han lige har forlænget, men han er stadig en mulighed) og så også Kroos. Kroos blev også nævnt i sommers af et par medier, og ham kunne jeg rigtig godt tænke mig. Han kommer ikke til at koste det store, da det ser ud til at han ikke vil forlænge hans kontrakt, som udløber til sommer.
Modic er et sikkert valg på midtbanen med hans nuværende præstationer. Alonso har lige forlænget sin kontrakt, og han er stadig en af de bedste på sin position. Di Maria ser jeg stadig ikke som midtbanespiller, men lige nu er han også fast starter. Jeg syntes at vi skal skille os af med Di Maria, da han stadig er for svingene i sine præstationer, men en erstatning skal være en spiller, der både skal kunne spille på kanten og på midtbanen. Derudover har vi inden denne sæson brugt rigtig mange penge på to unge spanske midtbanespillere i Isco og Illarra (og ja Illarra kostede alt, alt for meget, men sådan er det nu engang). Så skal vi nu, for enegangs skyld, ikke give en ung spiller mere end en sæson til at slå igennem? for det er noget helt, helt andet at spille for Real Madrid end Malaga og Real Sociedad. Og jeg har set nok i begge spillere til at sige at de kan blive dominerene i europ, hvis de bare for tid.
Derudover har vi Khedira ude med skade, og som det er nu ville han ikke kunne komme på holdet. og en Casemiro, som næsten ikke spiller.
!Illa, Illa, Illa, Juanito Maravilla¡ !Hala Madrid¡!
- RasmusKring
- Gæst
-
baggins skrev: hvad er det lige vi skal med en ny midtbanespiller?
Modic er et sikkert valg på midtbanen med hans nuværende præstationer. Alonso har lige forlænget sin kontrakt, og han er stadig en af de bedste på sin position. Di Maria ser jeg stadig ikke som midtbanespiller, men lige nu er han også fast starter. Jeg syntes at vi skal skille os af med Di Maria, da han stadig er for svingene i sine præstationer, men en erstatning skal være en spiller, der både skal kunne spille på kanten og på midtbanen. Derudover har vi inden denne sæson brugt rigtig mange penge på to unge spanske midtbanespillere i Isco og Illarra (og ja Illarra kostede alt, alt for meget, men sådan er det nu engang). Så skal vi nu, for enegangs skyld, ikke give en ung spiller mere end en sæson til at slå igennem? for det er noget helt, helt andet at spille for Real Madrid end Malaga og Real Sociedad. Og jeg har set nok i begge spillere til at sige at de kan blive dominerene i europ, hvis de bare for tid.
Derudover har vi Khedira ude med skade, og som det er nu ville han ikke kunne komme på holdet. og en Casemiro, som næsten ikke spiller.
Du beskriver meget godt selv, hvad vi skal med en ny midtbanespiller. Di Maria er ikke en central midtbanespiller, Isco har bestemt ikke vist, at han skal garanteres en plads i startopstillingen, Khedira er på vej tilbage fra en skade, Casemiro forlader klubben til sommer og Ancelotti ser helst ikke Illarra og Alonso på banen samtidig. Så vores midtbane ser til sommer således ud:
Alonso/Illarra
Modric/? Khedira/Iso
I mine øjne ser den midtbane noget tynd ud. Specielt hvis Khedira ikke kommer stærk tilbage. Det er der en hvis risiko for. I værste tilfælde kommer vi til at stå i den nuværende situation, hvor vi kun har 3 rigtige midtbanespillere, der tilbyder noget til holdet. Vi mangler en 8'er mere, der både kan noget offensivt og defensivt. Man kunne satse på, at Khedira var den spiller, men med hans skade i mende, så er det en stor risiko at tage, hvis Isco er det eneste rigtige alternativ.
Man kan selvfølgelig håbe, at Isco finder en anden form, men det ville nok være fornuftigt at have en plan B :)
RasmusKring skrev:
baggins skrev: hvad er det lige vi skal med en ny midtbanespiller?
Du beskriver meget godt selv, hvad vi skal med en ny midtbanespiller. Di Maria er ikke en central midtbanespiller, Isco har bestemt ikke vist, at han skal garanteres en plads i startopstillingen, Khedira er på vej tilbage fra en skade, Casemiro forlader klubben til sommer og Ancelotti ser helst ikke Illarra og Alonso på banen samtidig. Så vores midtbane ser til sommer således ud:
Alonso/Illarra
Modric/? Khedira/Iso
I mine øjne ser den midtbane noget tynd ud. Specielt hvis Khedira ikke kommer stærk tilbage. Det er der en hvis risiko for. I værste tilfælde kommer vi til at stå i den nuværende situation, hvor vi kun har 3 rigtige midtbanespillere, der tilbyder noget til holdet. Vi mangler en 8'er mere, der både kan noget offensivt og defensivt. Man kunne satse på, at Khedira var den spiller, men med hans skade i mende, så er det en stor risiko at tage, hvis Isco er det eneste rigtige alternativ.
Man kan selvfølgelig håbe, at Isco finder en anden form, men det ville nok være fornuftigt at have en plan B :)
Jeg er realist på dette område. Jeg drømmer på andre tidspunkter…
Ancelotti er forelsket i Di Maria som midtbanespiller og det kommer ikke til at ændre sig - også selvom jeg er uenig. Derfor kan vi ikke beskrive ham som noget andet i øjeblikket. Jeg tror ikke vi kommer til at sælge Di Maria til sommer selvom jeg ønsker det. og derfor ville det i øjeblikket være tåbeligt at hente endnu en midtbanespiller. Derudover har vi en ung spiller i Jose Rodrigez, som snart skal rykkes op i førsteholdstruppen, da han bliver for god til Castilla.
!Illa, Illa, Illa, Juanito Maravilla¡ !Hala Madrid¡!