Real Madrid i kommende budkrig om Paul Pogba?

12 år 5 måneder siden #37 af Siempre Madrid
Og så skal man vel heller ikke være bleg for, at selv om man ser alt rigtigt i en spiller, så kan den pågældende spiller faktisk godt blive en fiasko i klubben.

Et godt eksempel er Iván Campo, som var helt vanvittigt fænomenalt god i Mallorca. Det lyder helt vildt, men sammen med Marcelino styrede han øboernes forsvar i en grad, så de vel på det nærmeste kommer ind på en all time-top 10 over gode makkerpar i centerforsvaret i La Liga-historien...........men Campo var aldrig i nærheden af at vise de evner i Real Madrid.

Men naturligvis har der også været indkøb, som næsten skriger til himlen og hvor man tænker: Det dér kunne man godt have forudset!

No soy sólo perfecto, soy Madridista también. Madridista con corazón y cojones.
¡¡¡Illa Illa Illa, Juanito Maravilla!!!
Los días que tu juegas, son todo lo que soy.
Si quieres llevar este escudo, primero hay que sudar la camiseta.
Florentino Pérez: El ultimo titulo es el primer paso al siguiente.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

12 år 5 måneder siden #38 af Siempre fiel

Pelle skrev:

Siempre fiel skrev:

Storken skrev:

madrid2000 skrev: Elendigmendig kan hverken drible, lave afgørende afleveringer eller score mål. Han bliver overløbet og er langsom. Han har mig bekendt endnu ikke lavet en eneste assist eller afgørende aflevering i sin RM tid. Jeg ved gud fandme ikke, hvad folk der købte ham så i ham. Han er heller ikke 19-20, men næsten 24 år. Næsten 40 mio euro for en der ligner super liga spiller på sine bedste dage. Intet attraktiv over hans spillestil. Det bedste han kan præstere er, at spille side manden. Nøj, hvor er han ringe.

“We will not miss Makélelé. His technique is average, he lacks the speed and skill to take the ball past opponents, and ninety percent of his distribution either goes backwards or sideways. He wasn't a header of the ball and he rarely passed the ball more than three metres. Younger players will arrive who will cause Makélelé to be forgotten."
- Florentino Perez efter at have solgt Makélélé.

Betyder det at Illarra er ligeså god som Makelele?? Mig bekendt ka man sagtens ha de samme karakteristika uden på nogen måde at ha samme niveau. Forskellen på Pogba og Illarra er seriøst så stor at det ik engang er sjovt at tænke på. Pogba er flere år yngre end Illarra og alleredelængder foran Illarra. Men som jeg før har beskrevet, så blir Illarra desværre meget svær at slippe af med, hvis han ik slå igennem - hvilket jeg desværre tvivler stort på athan gør. Prisen på ham har simpelthen været så høj at et salg vil give at stort økonomisk og prestigemæssigt tab.

Iøvrigt er det så uendelig morsomt når folk trækker "Der har siddet nogle fodboldkyndige derude, og er blevet så imponeret over Illara, at de har ment, han kan være en afgørende faktor i Madrid-trøjen. Jeg gætter på - og det her er et helt vildt gæt - at de har langt mere forstand på både fodbold og hvad der skal til i Real Madrid end nogen af os herinde"-kortet. Seriøst - dét argument tilsidesætter jo samtlige andre argumenter i en sådan diskussion. Da de her fodboldkundige folk lejede Faubert, købte Gravesen, Ognenovic, Altintop, Heinze, Drenthe, Kaka, P. Leon, F. Conceicao, Gago og uendeligt mange flere - jeg behøver vel derfor ik understrege at blor fordi en stor fodboldklub henter en spiller er det overhovedet ikke på nogen måde garanti for at det er den rette spiller eller for at han slår igennem eller for at spilleren nogensinde blir til noget som helst. Så ka vi ik bare blive enige om at "når han er blevet købt, så må han være bedre end hva vi ser, for dem der har købt ham er så meget klogere end os"-kortet er noget af det mest intetsigende at hive - det hjælper hverken fra eller til i nogen som helst diskussion og er iøvrigt ik noget som helst værd.

Det er muligt, men jeg tror alligevel på at de ved mere om, hvad der skal til i Real Madrid end dig, når du sidder søndag aften og råber foran tv'et og efterfølgende debatterer lidt på et forum. Lad være med at kloge dig overfor nogle, som er inde i klubben og ved, hvad der egentlig sker! Man køber jo ikke en fodboldspiller fordi man synes han har et flot navn?! De må jo have set noget i Sociedad, som de brød sig om!

Men tak for din bidragen omkring, at mit indlæg ikke er noget værd. Folk der siger "du er forkert på den og derfor tæller din mening ikke", er måske tæt på det mest ubrugelige bras, man kan komme op med. Du modargumenterer jo på ingen måde - du pointerer bare at jeg er forkert på den. Til grin!
Jeg holder dog fast i min mening. Jeg tror på Illara og er sikker på han nok skal slå igennem.

Nååee, pussergøj - er ked af du blir fornærmet;-)

Altså, jeg håber da bestemt folkene i klubben har den faglige ekspertise og erfaring til bedre at ku finde spillere end os der ik arbejder med det. Men det ændrer jo ikke ved at nyindkøb slår fejl ligeså ofte som de får succes - det er et lotteri og derfor er der bare ingen værdi i at bruge argumentet "fordi de har købt ham så må manden ku noget du ik ka se". Men ved du hvad - hvis du ik forstår det eller hellere vil fortsætte med at hive det spændende kort, så bare gå til den - tror ik jeg ender med at ligge søvnløs over det.

Og når det så er sagt, så er jeg da enig i at Illarra såmænd stadig ka nå at blive en succes i Real Madrid - har da trods alt set for lidt af ham til at ku dømme ham ude endnu. Men det ændrer jo ikke på at man nærmest ska ha fat i Hubble-Teleskopet for at få øje på de spidskompetencer der ska sikre et sådan gennembrud i en klub som Real Madrid hvor det altså ik er nok en være en udmærket fodboldspiller. Jeg tror ik gennembruddet kommer, men jeg håber det bestemt. Indtil da vil jeg bare ærgre mig over at man smed en så hysterisk pose penge efter ham.

Nuvel, Illarra blev som nævnt helt sikkert ik købt til at sku starte fast i år 1, omend 30+ mio EUR er i overkanten hvis han ik relativt hurtigt efter denne sæson er meget tæt på startelleveren. Og som det nævnes, så er det da fuldstændig korrekt at man godt ka "se rigtigt" med en spiller uden at denne slår til- men det understreger jo bare at dét at hente spillere ikke er en eksakt vidnskab og derfor ik er noget vandtæt argument. Og som jeg har nævnt utallige gange - hvis argumentet holdt, så ville al debat jo være overflødig omkring om et køb var det rigtige og om Carlo valgte de rigtige mand til en given kamp, for så ville klubledelsens og trænerens dispositioner jo per definition alti være rigtige - og det ka vi vel godt blive enige om de ik er.

12 år 5 måneder siden #39 af SR4
Mest ligegyldige diskussion nogensinde. Det kræver overhoved ikke lange og dybdegående argumenter for at eksperter ikke altid har ret. Hader selv når det kort bliver brugt. Hvorfor sidder vi så og diskutere i et debatforum hvis vi istedet bare skal antage at eksperterne ved hvad de laver og de kun tager rigtige beslutninger. Det grænser jo til idioti

12 år 5 måneder siden #40 af Pelle

SR4 skrev: Mest ligegyldige diskussion nogensinde. Det kræver overhoved ikke lange og dybdegående argumenter for at eksperter ikke altid har ret. Hader selv når det kort bliver brugt. Hvorfor sidder vi så og diskutere i et debatforum hvis vi istedet bare skal antage at eksperterne ved hvad de laver og de kun tager rigtige beslutninger. Det grænser jo til idioti

Fordi folk har så travlt med hvor elendig Illara er. Og det bliver trættende at høre på, for os der rent faktisk tror på det projekt, som der er gang i lige nu.
Selvfølgelig er det en ligegyldig diskussion, og selvfølgelig er det et nemt kort at trække. Men det gør det jo ikke mindre rigtigt?

Det er fint, at vi kan sidde og debattere på et forum omkring de valg, der bliver truffet i Madrid. Vi kan kloge os alt det, vi vil.
Siempre Fiel har da også ret i, at et indkøb kan slå fejl. Det har vi trods alt set nogle gange. Men når man har dannet sig en mening om manden og baserer den på den halve sæson, han har spillet i klubben - og lad os lige huske på, at det ikke er vanvittig mange spilminutter - så bør man måske lige overveje sine indlæg, inden man begynder at svine ham. Alt jeg siger er bare, at han skal have tid. Så tror jeg på, at han nok skal komme efter det :-)

"Maybe they hate me because I'm too good."
Følgende bruger(e) sagde tak: M_linding, Dios, JimmyBroe, rezamadridista

12 år 5 måneder siden #41 af madrid2000
Om man er voksen, eller barn eller noget helt andet og om det er dumt, idiotisk og barnligt at kalde spiller navne er jeg fuldstændig ligeglad med. Jeg har min mening og jeg udtrykker det efter mine evner. Nogen måtte mene, at jeg er dum, underudviklet, idiot og uintelligent - det kan jeg ikke være mindre ligeglad med end jeg forsætter med at udtrykke mig på den måde, som jeg bedst kan og kan lide. Hvis jeg bliver bannet - så fortsætter livet, men jeg ændre ikke min måde - at jeg bliver styret af følelser fordi Kierkegaard og Grundtvig fra madridista mener, jeg er under deres niveau.
Angående sammenligningen med, hvad Perez sagde om Makalele, så kan det overhovedet ikke sammenlignes. Jeg siger ikke, at man skal sælge defensiv midtbane og erstatte ham med en offensiv en. Jeg sagde blot, at vi havde været bedre stillet med Pogba istedet - og jeg kan ikke se, hvordan det er forkert.

Moderic var en verdensstjerne i Tottenham og på landsholdet. Han var afgørende spiller på begge hold. Han var kreatøren og maskinen på begge hold. Han viste i glimt sine evner, men var ikke stabil i sidste sæson. Jeg har set flere kampe med Elendigmendi, hvor jeg kun har holdt øje med ham, men jeg har slet ikke kunne se noget som helst, da skulle give mig tro på, at han vil kunne blive til noget stort. Xabi kunne det der pasning i Sociedad også. De der lækre lange afleveringer kom i både Sociadad og liverpool. Illara prøvede mod Villarreal at slå en lang aflevering... Den endte fuldstændig forkert og venstre backen tog bolden løb i angreb og scorede. Han har været pisse ringe. Ikke bidraget med noget som helst indtil videre. Det kan godt være nogen er mere tålmodig, men man skal da se noget for at forvente noget i fremtiden. Han har vist intet.

12 år 5 måneder siden #42 af Real Madrid 7

madrid2000 skrev: Om man er voksen, eller barn eller noget helt andet og om det er dumt, idiotisk og barnligt at kalde spiller navne er jeg fuldstændig ligeglad med. Jeg har min mening og jeg udtrykker det efter mine evner. Nogen måtte mene, at jeg er dum, underudviklet, idiot og uintelligent - det kan jeg ikke være mindre ligeglad med end jeg forsætter med at udtrykke mig på den måde, som jeg bedst kan og kan lide. Hvis jeg bliver bannet - så fortsætter livet, men jeg ændre ikke min måde - at jeg bliver styret af følelser fordi Kierkegaard og Grundtvig fra madridista mener, jeg er under deres niveau.

Angående sammenligningen med, hvad Perez sagde om Makalele, så kan det overhovedet ikke sammenlignes. Jeg siger ikke, at man skal sælge defensiv midtbane og erstatte ham med en offensiv en. Jeg sagde blot, at vi havde været bedre stillet med Pogba istedet - og jeg kan ikke se, hvordan det er forkert.

Moderic var en verdensstjerne i Tottenham og på landsholdet. Han var afgørende spiller på begge hold. Han var kreatøren og maskinen på begge hold. Han viste i glimt sine evner, men var ikke stabil i sidste sæson. Jeg har set flere kampe med Elendigmendi, hvor jeg kun har holdt øje med ham, men jeg har slet ikke kunne se noget som helst, da skulle give mig tro på, at han vil kunne blive til noget stort. Xabi kunne det der pasning i Sociedad også. De der lækre lange afleveringer kom i både Sociadad og liverpool. Illara prøvede mod Villarreal at slå en lang aflevering... Den endte fuldstændig forkert og venstre backen tog bolden løb i angreb og scorede. Han har været pisse ringe. Ikke bidraget med noget som helst indtil videre. Det kan godt være nogen er mere tålmodig, men man skal da se noget for at forvente noget i fremtiden. Han har vist intet.

Jeg forstår bare ikke hvorfor du kritiser illarramendi, modric var ikke på samme niveau i Tottenham og sidst sæson skulle han lære spillerne at kende sproget og kulturen og Illarra er ikke en Ronaldo som fra dag 1præsterer.

12 år 5 måneder siden #43 af rezamadridista

madrid2000 skrev: Om man er voksen, eller barn eller noget helt andet og om det er dumt, idiotisk og barnligt at kalde spiller navne er jeg fuldstændig ligeglad med. Jeg har min mening og jeg udtrykker det efter mine evner. Nogen måtte mene, at jeg er dum, underudviklet, idiot og uintelligent - det kan jeg ikke være mindre ligeglad med end jeg forsætter med at udtrykke mig på den måde, som jeg bedst kan og kan lide. Hvis jeg bliver bannet - så fortsætter livet, men jeg ændre ikke min måde - at jeg bliver styret af følelser fordi Kierkegaard og Grundtvig fra madridista mener, jeg er under deres niveau.

Hvorfor så stædig? Det er virkelig simpelt. Skriv Illaramendi istedet for Elendigmendi, også skal du nok blive taget mere seriøst.

Og nu hvor du er igang, så stav lige også 'Moderics' navn rigtigt.

- Ingen svæver på banen som Zizou!

12 år 5 måneder siden #44 af Elkrimi
Illarra er en "late bloomer". Han har trods alt kun spillet 2 hele La Liga sæsoner samlet.

Personligt tror jeg aldrig han får Alonso's klasse, men håber da han får mere selvtillid og lægger lag på sit spil. Umiddelbar virker han som en klog spiller med en god teknik. Ofte fremstår han bare lidt for forsigtig, uden selvtillid og langsom.

Men er det ikke hvad der kendetegner en ny spiller? I sidste sæson havde han selvtilliden og spillede med langt større beslutsomhed og risiko. Lad os håbe det kommer med tiden.

Gense evt:
Sidste redigering: 12 år 5 måneder siden ved Elkrimi.

12 år 5 måneder siden #45 af Daniel
I forhold til Illarra, så hæfter jeg mig ved spanierens solide præstation, som indskiftningsspiller mod Barcelona på Camp Nou. Her viste han i min optik prøver på det talent Real Madrid betalte 300 + millioner kr. for.

Denne præstation er selvsagt ikke nok til at retfærdiggøre Illarras pris, men om ikke andet vidner det alligevel om, at der - formentlig - er yderligere udviklingspotentiale og håb om en stor fremtid......... i Real Madrid.

12 år 5 måneder siden #46 af Steen
Jeg bryder mig ikke om Illarra, og jeg ville ikke have noget imod at han bliver solgt til sommer. MEN, han har faktisk også nogle kvaliteter der gør, at det giver mening at han blev købt.
Hans offensive kvaliteter er fornærmende ringe, og også hans pasningsspil. Hans afleveringsevner er til grin, og netop det får mig til at ønske ham langt væk fra startopstillingen, for det er den bagerste af de 3 midtbane spillere, der typisk får mest tid med bolden af modstanderne. Her svækker han holdet gevaldigt og der var også en situation i kampen mod Villarreal hvor han er på bolden og vi skal længere frem. Carvajal var helt fri længere fremme, det kræver dog at Illarra skal sparke bolden lidt hårdt, men det magter han ikke, og så vender han sig 180 grader, af uforklarlige årsager, og spiller bolden ned til Ramos eller Pepe, kan ikke lige huske hvem af dem. Bare den ene aktion ville få mig til at sælge ham, hvis det var mig der styrede klubben. Vanvittigt dum beslutning af Illarra. Han har ikke engang lavet 3 lange afleveringer i hele hans tid i klubben.
Men, han har også nogle gode sider. Han er rolig når han er på bolden, og så er han også ret god til at læse spillet. Han kan dog tit ikke følge med når modstanderen løber i høj fart, og han skal også lære at positionere sig ordenligt.
Han er klar over at han ikke er fast mand, og heller ikke kommer til at blive det i år eller næste år, hvilket vel også spillede ind da man hentede ham?

Man kunne uden tvivl finde andre bedre spillere, der samtidig var meget billigere, men ja... Han bliver selvfølgeligt ikke solgt til sommer..
Vi må se i næste sæson. Det kan være at han bliver bedre der. Men det har altså intet med tilvænning at gøre, når det gælder om at kunne slå en aflevering længere end 5 meter.

Jeg ved det ikke helt, jeg har det lidt blandet med ham.. Jeg var helt vild med den aggressive Illarra vi så imod Barca, men ham har vi ikke set noget til lige siden. Vi må bare vente og se..
Sidste redigering: 12 år 5 måneder siden ved Steen.
Følgende bruger(e) sagde tak: madrid2000

12 år 5 måneder siden #47 af Dios

Det er egentlig meget simpelt. Hvorfor overhovedet sammenligne ham med Alonso?.

Det er 2 vidt forskellige spillere med 2 vidt forskellige kompetencer. Alonso er den mest defensive Real Madrid spiller på midtbanen, men er relativ dårlig defensiv, hvor kun hans placeringsevne er sådan nogenlunde god ift. defensive skills. Hvor imod Illarra er langt bedre defensivt, og er faktisk en rigtig god balancespiller. Og netop balancespiller er hvad han er, og minder mig meget om Busquets i Barcelona. Det samme ville jo være, hvis man sammenlignede Busquets med Xavi og vejede Busquets for let, fordi Xavi er bedre i de fremadrettede pasninger.

Nu er det godt nok Alonso's plads Illarra skal overtage, men det er nok mere Real Madrid's problem end Illarra's. Real Madrid har ingen balance på holdet, og selvom mange tror det, fordi vi ikke havde lukket mål ind i 8 kampe, så prøv og læg mærke til vores midtbane blive spillet fuldstændig tynde i langt de fleste opgør, hvor holdene er bare lidt bedre end Espanyol.
Vores midtbane er alt for offensiv, og selvom de individuelt er langt bedre end Bilbao's f.eks. så blev vores midtbane fuldstændig kørt over, fordi balancen overhovedet ikke er tilstede.

Illarramendi er ikke lige dig, og det er helt fint, og du ville hellere have købt Pogba, men hvem skulle så erstatte Alonso?. Ville du have Pogba til at spille hans rolle, eller ville du ud og købe endnu en spiller i stedet for Alonso?.

No solo soy perfecto, también soy Madridista.
Følgende bruger(e) sagde tak: Pelle

Leveret af Kunena Forum