Bedømmelse af truppen mod Atlético
- Siempre Madrid
-
- Administrator
-
- Presidente de Peña Madridista Dinamarca
The Legend skrev:
Siempre Madrid skrev: Diego López har stået en rigtig god sæson, men det er ikke overraskende, at der sidder en flok gribbe og venter på hans dårlige kamp.
Den kom i dag, ingen tvivl om det, men Real Madrids sæson havde ikke formet sig anderledes med Iker Casillas på mål.
Til dagens kamp var det lige så forfriskende at se Isco komme ind, som det var skrækindjagende at følge Xabi Alonso, som i mine øjne var kampens suverænt dårligste.
Det er sgu meget svært at bedømme, og man kan slet ikke sige det på den måde, som det bliver sagt. Det er et lige så tyndt argument, som hvis jeg sagde, at Real havde vundet i dag, hvis Iker havde stået, da han havde taget Gabi skud. Det er umuligt at sige tingene på den måde, da man vide det i begge situationer. Noget man kan se er, at Lopez står en forfærdelig kamp i dag, og det er fordi, at folk står som gribbe, men jeg mener, at han har stået en så god sæson, som du mener, og jeg mener klart, at man skal tage diskussionen om, hvad der nu tæller for Lopez i forhold til Iker. Det der nok tidligere har talt for var, at Iker var faldet lidt i niveau i sidste sæson, men nu hvor han står klart bedre end Lopez, så skal han da bare tilbage på kassen, hvis det ikke kan ske nu, så skal han loves, at det kan ske efter sommer, så man ikke mister ham i sommerpausen.
Vi ligger nr. 1 i La Liga med Diego López og det er svært at forestille sig, at vi kunne have haft flere points med Iker Casillas.
Nu er det en målmands lod, at man ikke bliver sat af holdet efter en dårlig kamp. Det har været en fordel, som Iker Casillas selv har nydt godt af og den fordel tilhører nu Diego López.
Og så er jeg grundigt træt af denne frygt for, at Iker Casillas skulle forlade Real Madrid til sommer. Det er altså at sætte den enkelte spiller over klubben og det må aldrig ske.
No soy sólo perfecto, soy Madridista también. Madridista con corazón y cojones.
¡¡¡Illa Illa Illa, Juanito Maravilla!!!
Los días que tu juegas, son todo lo que soy.
Si quieres llevar este escudo, primero hay que sudar la camiseta.
Florentino Pérez: El ultimo titulo es el primer paso al siguiente.
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
Siempre Madrid skrev: Til dagens kamp var det lige så forfriskende at se Isco komme ind, som det var skrækindjagende at følge Xabi Alonso, som i mine øjne var kampens suverænt dårligste.
Delvist enig.
Alonso blev sat under et gevaldigt pres og lavede fejl, men der var sgu heller ikke megen støtte at hente... Vores midtbane var nærmest ikke-eksisterende. Atleticos presspil var ufattelig intenst og hele midtbanen blev løbet over ende. Modric var ikke særlig iøjnefaldende og Di Maria løb meget, men oftest forgæves. Xabi var langt fra god, men banens "suverænt dårligste" synes jeg dog ikke.
Jeg er i det hele taget overordenligt skuffet over holdets 6 forreste; "El Tridente" var ikke til megen hjælp i genpresset og midtbanen var ikke i stand til hverken at fodre offensiven, stå nogenlunde defensivt eller kontrollere kampen. Skuffende.
EDIT: Og kan vi ikke udskyde målmandsdebatten for bare en lille stund? Det kan næppe være den mest presserende problemstilling på nuværende tidspunkt...
No soy sólo perfecto, soy Madridista también
- The Legend
- Gæst
-
Siempre Madrid skrev:
The Legend skrev:
Siempre Madrid skrev: Diego López har stået en rigtig god sæson, men det er ikke overraskende, at der sidder en flok gribbe og venter på hans dårlige kamp.
Den kom i dag, ingen tvivl om det, men Real Madrids sæson havde ikke formet sig anderledes med Iker Casillas på mål.
Til dagens kamp var det lige så forfriskende at se Isco komme ind, som det var skrækindjagende at følge Xabi Alonso, som i mine øjne var kampens suverænt dårligste.
Det er sgu meget svært at bedømme, og man kan slet ikke sige det på den måde, som det bliver sagt. Det er et lige så tyndt argument, som hvis jeg sagde, at Real havde vundet i dag, hvis Iker havde stået, da han havde taget Gabi skud. Det er umuligt at sige tingene på den måde, da man vide det i begge situationer. Noget man kan se er, at Lopez står en forfærdelig kamp i dag, og det er fordi, at folk står som gribbe, men jeg mener, at han har stået en så god sæson, som du mener, og jeg mener klart, at man skal tage diskussionen om, hvad der nu tæller for Lopez i forhold til Iker. Det der nok tidligere har talt for var, at Iker var faldet lidt i niveau i sidste sæson, men nu hvor han står klart bedre end Lopez, så skal han da bare tilbage på kassen, hvis det ikke kan ske nu, så skal han loves, at det kan ske efter sommer, så man ikke mister ham i sommerpausen.
Vi ligger nr. 1 i La Liga med Diego López og det er svært at forestille sig, at vi kunne have haft flere points med Iker Casillas.
Nu er det en målmands lod, at man ikke bliver sat af holdet efter en dårlig kamp. Det har været en fordel, som Iker Casillas selv har nydt godt af og den fordel tilhører nu Diego López.
Og så er jeg grundigt træt af denne frygt for, at Iker Casillas skulle forlade Real Madrid til sommer. Det er altså at sætte den enkelte spiller over klubben og det må aldrig ske.
Det er en målmands lod, men det er nu heller ikke udelukkende hans drop, der gør, at jeg synes, at Iker skal stå i stedet.
At jeg godt kan lide Iker og mener, at det vil være et kæmpe tab på flere måder for Real at miste ham, det gør jo ikke, at jeg sætter Iker over klubben.
- The Legend
- Gæst
-
The Legend skrev: Jeg synes, at vi i dag så nogle kæmpe problemer med den midtbane sammensætning, der hedder Modric/Xabi/Maria, da jeg ikke synes, at nogen af dem laver nok assists, og de har ikke de samme kvaliteter, som Isco har til at åbne et forsvar. Isco spillede fantastisk, da han kom ind, og man så virkelig hans kvaliteter til at åbne forsvaret og skabe noget.
Ahh ro på. Hav lige in mente, at Isco kom ind, da Athletico trak sig meget tilbage. Derudover havde han to offensive backs at spille på, dem var Di Maria og Modric ikke i besiddelse af.
"Maybe they hate me because I'm too good."
- The Legend
- Gæst
-
Pelle skrev:
The Legend skrev: Jeg synes, at vi i dag så nogle kæmpe problemer med den midtbane sammensætning, der hedder Modric/Xabi/Maria, da jeg ikke synes, at nogen af dem laver nok assists, og de har ikke de samme kvaliteter, som Isco har til at åbne et forsvar. Isco spillede fantastisk, da han kom ind, og man så virkelig hans kvaliteter til at åbne forsvaret og skabe noget.
Ahh ro på. Hav lige in mente, at Isco kom ind, da Athletico trak sig meget tilbage. Derudover havde han to offensive backs at spille på, dem var Di Maria og Modric ikke i besiddelse af.
Korrekt, men hvis man f.eks. også ser på kampen mod Schalke, hvor vi klart vinder, og det bliver også til 6 mål, der mener jeg bare, at det er en smule utroligt, at ikke en eneste af assistsene bliver lavet af en midtbane. Man kan selvfølgelig ikke tage udgangspunkt i en kamp, men jeg mener bare, at der har været flere kampe, hvor denne midtbane har haft rigtig svært ved at åbne et forsvar, der trækker sig lidt.
Enig i, at man havde lidt bedre betingelser, men han gør det jo så også bare så meget bedre, og Maria blev også skiftet ud i denne periode til fordel for Isco, så han har måske ikke helt levet op til forventninger.
Hele denne sæson har Lopez spillet middelmådigt, og har på ingen måde gjort det ligeså suverænt som sidste sæson, og han lader mål passere som han sidste sæson ville have reddet. 2 forholdsvis store drops i 2 kampe imod Barcelona og At. Madrid. Det må bare ikke ske!
Lopez fik karakteren 1 af mig, og selvfølgelig tæller droppet enormt, men han virkede konstant usikker, og kommunikationen imellem Ramos, Pepé og ham var skræmmende dårlig. Jeg tror jeg talte 3-4 episoder, hvor Pepé og Ramos ville have ham ud af målet, og med god grund, men alligevel blev en passiv Lopez inde i målet. Som sidste mand skal man bare udstråle og have en vis sikkerhed, som automatisk smitter af på sine forsvarspillere, og det var blandt andet derfor Casillas blev slået af, og nu er det Lopez der udstråler usikkerhed. Jeg håber Ancelotti reagere, og dropper sit barnlige princip.
Den bedste målmand skal stå, og i øjeblikket stråler Casillas langt mere end Lopez.
No solo soy perfecto, también soy Madridista.
- kasperhaysen
- Gæst
-
Jeg synes desværre vi så lidt det samme idag i den sidste halvdel af første halvleg.
Hvordan løses det?
Jaken skrev:
Siempre Madrid skrev: Til dagens kamp var det lige så forfriskende at se Isco komme ind, som det var skrækindjagende at følge Xabi Alonso, som i mine øjne var kampens suverænt dårligste.
Delvist enig.
Alonso blev sat under et gevaldigt pres og lavede fejl, men der var sgu heller ikke megen støtte at hente... Vores midtbane var nærmest ikke-eksisterende. Atleticos presspil var ufattelig intenst og hele midtbanen blev løbet over ende. Modric var ikke særlig iøjnefaldende og Di Maria løb meget, men oftest forgæves. Xabi var langt fra god, men banens "suverænt dårligste" synes jeg dog ikke.
Jeg er i det hele taget overordenligt skuffet over holdets 6 forreste; "El Tridente" var ikke til megen hjælp i genpresset og midtbanen var ikke i stand til hverken at fodre offensiven, stå nogenlunde defensivt eller kontrollere kampen. Skuffende.
EDIT: Og kan vi ikke udskyde målmandsdebatten for bare en lille stund? Det kan næppe være den mest presserende problemstilling på nuværende tidspunkt...
Men har det ikke altid været Alonso's store problem? når han bliver presset, så er han langtfra god. Hans boldomgang er langsom, og han skal bruge plads for at vende og skabe sig et overblik. Det var jo ikke en engangsforestilling fra hans side af idag.
Vi har set det i rigtig mange tilfælde nu, og specielt i Cl imod de bedre mandskaber, og det startede sådan rigtig da vi mødte Bayern i første kamp. Klopp fulgte efter, og satte Götze ned for at markere Alonso, og godt gik det jo ikke.
Vores midtbane er ikke-eksisterende, fordi balancen på den aldrig har eksisteret. Jeg tror ikke det er en tilfældighed, at deres første mål kom fra vores venstre side af. Coentrao laver en mandsopdækning på Ardan, og Ramos skærmer området af så godt som han nu kan, og alt det imens Di María igen står og kigger fodbold.
Opstillingen er for offensiv, og Alonso sættes forholdsvis nemt når modstanderen er retvendte imod mål.
Dios skrev: Men har det ikke altid været Alonso's store problem? når han bliver presset, så er han langtfra god. Hans boldomgang er langsom, og han skal bruge plads for at vende og skabe sig et overblik. Det var jo ikke en engangsforestilling fra hans side af idag.
Vi har set det i rigtig mange tilfælde nu, og specielt i Cl imod de bedre mandskaber, og det startede sådan rigtig da vi mødte Bayern i første kamp. Klopp fulgte efter, og satte Götze ned for at markere Alonso, og godt gik det jo ikke.
Jo, det har det i den grad. Men når man starter Alonso, skal man også være indstillet på at tilpasse sin taktik dertil. For at få det meste ud af Alonso skal man stå højere, presse bedre og mere omfattende, og have bolden under kontrol, så Alonso kan trække yderligere ned i banen, finde tid og plads, og så slå sine afleveringer og deltage i kombinationsspillet. Vælger man derimod at spille med SÅ store afstande mellem midtbane og angreb som i dag, og med så kønsløs og usammenhængende et presspil, så vil midtbanen, og især Alonso, blive udstillet.
Det gør så selvfølgelig ikke Alonsos præstation bedre, men jeg mener egentlig bare at hans 5 kolleger foran ham på banen har ligeså stort skyld i den manglende kontrol (og manglende midtbane).
Dios skrev: Vores midtbane er ikke-eksisterende, fordi balancen på den aldrig har eksisteret. Jeg tror ikke det er en tilfældighed, at deres første mål kom fra vores venstre side af. Coentrao laver en mandsopdækning på Ardan, og Ramos skærmer området af så godt som han nu kan, og alt det imens Di María igen står og kigger fodbold.
Opstillingen er for offensiv, og Alonso sættes forholdsvis nemt når modstanderen er retvendte imod mål.
Det vil jeg nu ikke mene. Det var trods alt en kamp udover det sædvanlige (endda når man også tager med, at vi lige har slået dem 5-0 over to kampe). Dagens manglende balance tilskriver jeg mere den manglende dynamik og støtte fra backsne, samt den lade defensive indstilling fra de 3 forreste og de store afstande mellem kæderne end den, på papiret, offensive opstilling (omend en Khedira havde gjort underværker i at modsvare deres fysik og generobre kontrollen). Det var nemlig ikke bare midtbanen der manglede balance, men hele holdet.
Ens mangler (taktiske som tekniske) bliver også blot yderligere udstillet når man tilmed også bliver udklasseret af modstanderens intensitet.
No soy sólo perfecto, soy Madridista también
- Pepe
- Gæst
-
Daniel Carvajal synes jeg er fantastisk offensivt hvilket viste han på 15 minutter end Arbeloa på 75 , defensivt er han også bedre til at forsvare og er stadig frisk til at være med frem.
Jo, det har det i den grad. Men når man starter Alonso, skal man også være indstillet på at tilpasse sin taktik dertil. For at få det meste ud af Alonso skal man stå højere, presse bedre og mere omfattende, og have bolden under kontrol, så Alonso kan trække yderligere ned i banen, finde tid og plads, og så slå sine afleveringer og deltage i kombinationsspillet. Vælger man derimod at spille med SÅ store afstande mellem midtbane og angreb som i dag, og med så kønsløs og usammenhængende et presspil, så vil midtbanen, og især Alonso, blive udstillet.
Det gør så selvfølgelig ikke Alonsos præstation bedre, men jeg mener egentlig bare at hans 5 kolleger foran ham på banen har ligeså stort skyld i den manglende kontrol (og manglende midtbane).
Ellers skal han bare beskyttes bedre af de 2 spillere foran ham, og det bliver han ikke. Ergo må det være ud! Det er ingen hemmelighed jeg aldrig har været Alonso fan. Han er en fantastisk fodboldspiller, men har enorme mangler i moderne fodbold. Specielt hans langsomme boldomgang, og hans forholdvis små arbejdsradiuser gør det svært for hans holdkammerater. Han er for nem og lukke ned, og det ødelægger Real Madrid's spil.
Man kan bare ikke rigtig klandre de 3 forreste, da det tydeligt ikke er noget Ancelotti er fan af. De 3 forreste skal være de 3 forreste, og det er yderst sjældent der kommer noget brugbart pres fra dem som helhed. Faktisk vil jeg kun nævne Benzema som den eneste som til tider lykkedes med og presse forsvarspillerne eller midtbanespillerne, hvor Bale's pres minder mere om Di María, og oftest løber de forgæves.
Det vil jeg nu ikke mene. Det var trods alt en kamp udover det sædvanlige (endda når man også tager med, at vi lige har slået dem 5-0 over to kampe). Dagens manglende balance tilskriver jeg mere den manglende dynamik og støtte fra backsne, samt den lade defensive indstilling fra de 3 forreste og de store afstande mellem kæderne end den, på papiret, offensive opstilling (omend en Khedira havde gjort underværker i at modsvare deres fysik og generobre kontrollen). Det var nemlig ikke bare midtbanen der manglede balance, men hele holdet.
Ens mangler (taktiske som tekniske) bliver også blot yderligere udstillet når man tilmed også bliver udklasseret af modstanderens intensitet.
Om det havde været Carvajal eller Arbeloa, så havde det nok ikke ændret noget på At. Madrid's presspil. Vi så en lignende præstation i det første opgør imod At. Madrid og på San Mames. Når vi bliver presset, så knækker filmen, og nu er jeg bare en af dem, som overhovedet ikke er imponeret over Real Madrid's midtbane, eller nærmere betegnet den manglende balance.
Der er ingen af de 3 centrale spillere som kan forsvarer dybt, og det er et problem imod bedre energiske mandskaber. Specielt Di María falder igennem på den position, og Alonso's spil stresser Real Madrid mere når han er under pres end det gavner, men jeg er da helt enig i, at de 3 forreste også er skyld i den manglende balance.
Ronaldo gestikulere og brokker sig som sædvanlig, Bale ved jeg faktisk ikke om var på banen, og Benzema blev bare pænt lukket ned af 3 forsvarspillere, selvom han var Real Madrid's bedste, hvis vi ser bort fra de 3 indskiftere.
Som storken også var inde på forleden dag, så mangler Real Madrid den indpisker. Vi har Ramos og Pepé, men det er nærmere det modsatte af hvad Real Madrid har brug for. Alonso er bare et decideret svin på banen, som bekymre sig mere om og svine modstanderne til i de hektiske timer, og Ronaldo slår ud med armene konstant og udstråler langtfra Remontada-vilje.