Bedømmelse af truppen mod Atlético
- DarioGomez
-
- Eduardo
-
Chill the f*** out ...
Som udgangspunkt gider jeg ikke beskæftige mig med klubber, der har færre end 35 nationale mesterskaber ...
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
DarioGomez skrev: Du har helt ret Dios - vi er faktisk et udueligt fodboldhold, og det er et under, at vi har vundet nogen som helst kampe i år ...
Chill the f*** out ...
Det er der ingen som har sagt. Det her er ikke en af dine mange kampreferater så hæv da lige niveauet!
Vi er bare ikke det hold som mange herinde prøver at få os gjort til. Vi bliver det, men vi er der langtfra endnu.
No solo soy perfecto, también soy Madridista.
- DarioGomez
-
- Eduardo
-
Vi slog Atlético 5-0 samlet i CdR, vi er pokalfinalister, vi fører ligaen, vi har lidt slået et tysk tophold med 6-1, vi har ikke tabt i næsten umindelige tider, vi scorer flere mål end de fleste andre hold, vi lukker færre mål ind end de fleste andre hold, vi har verdens farligste offensive trio.
Men du har ret. Vi mangler klasse. Min fejl.
Som udgangspunkt gider jeg ikke beskæftige mig med klubber, der har færre end 35 nationale mesterskaber ...
DarioGomez skrev: Du kan for fremtiden overveje at gennemlæse dine indlæg, inden du trykker send. Det vil givetvist spare dig for en del øretæver herinde.
Vi slog Atlético 5-0 samlet i CdR, vi er pokalfinalister, vi fører ligaen, vi har lidt slået et tysk tophold med 6-1, vi har ikke tabt i næsten umindelige tider, vi scorer flere mål end de fleste andre hold, vi lukker færre mål ind end de fleste andre hold, vi har verdens farligste offensive trio.
Men du har ret. Vi mangler klasse. Min fejl.
Så du tror jeg skriver mine indlæg for at få flest tak?. Men hey, så kan jeg da sige i lige måde med dine fremragende kampreferater, eller noget. Vi alle har forskellige holdninger, så lad os dog lade det være ved det.
Det er alle fine argumenter du har der, men de forbliver taber statistikker når sæsonen er færdigspillet. Vækker det ikke minder fra Mourinho's tidligere sæsoner?
Det handler ikke om hvor meget vi slår Almeria. Det ser godt ud på papiret, men det kan ikke være mere ligegyldigt i sidste ende.
Ja, jeg mener vi mangler klasse. Ramos, Alonso og Di María er 3 kritiske punkter IMO. Heldigvis er Di María kun en midlertidig løsning, og Ramos finder forhåbentlig snart sit gamle jeg igen, men det har vi ikke set i halvandet år, hvor han gentagende gange koster. Alonso er som nat og dag, men jeg forventer ikke alle kan se problemet med ham.
- DarioGomez
-
- Eduardo
-
Jeg er spændt på at høre din saglige forklaring på ovenstående; for der må bestemt være noget faglig tyngde bag et sådant postulat.
Desuden må du hjertens gerne kalde min liste for argumenter, jeg forbeholder mig dog retten til at være mere retvisende i min retorik og bruge udtryk som 'fakta' og 'statistisk belæg'.
- raul7=kongen
-
- Moderator
-
Selvfølgelig var det ikke et lyspunkt at midtbanen kan presses, men det har vi vel hele tiden vidst var det svage punkt, det er netop i kampe som denne, at vi mangler Khediras fysik og større defensive intelligens, fremfor Di Marias opportunisme og større anlagte spil. Det er problematisk, men det er også lettere at udstille et hold, som ikke har haft pause, end et hold som har haft pause. En smule bekymrende, særligt med henblik på lange perioder med to vigtige kampe om ugen, men forhåbentlig holder truppen - og særligt midtbanen - til det hårde program.
Der var dog også lyspunkter i går. Vi vender kampen mod slutningen, det sidste kvarter sidder vi stort set på alt, hvilket jeg synes er positivt i forhold til sidste sæson, hvor vi jævnligt blev presset ned i de store kampe mod slutningen. Carvajal viser mere og mere selv på de store scener, Isco viste igen fine takter i går og Benzema var vel vores bedste mand på banen. Husk nu at tage det med.
I det hele taget ændrer gårsdagens kamp ikke mit rigtig mit indtryk af Real Madrid på nuværende tidspunkt. Holdet er stadig på vej frem, men det sidste mangler stadig. Forhåbentlig er det nok til en titel eller to, ja måske endda tre i år, jeg håber det så sandelig, men ellers er jeg sikker på det kommer i de kommende to-tre sæsoner, for det her hold har så meget ungdom og fremtid. Det er altid luksus, når de største svagheder på holdet midtbanen(Alonso og Modric' manglende speed og fysik) er de ældste spillere. Det var langt værre, hvis det var omvendt.
Slå nu koldt vandt i blodet. Det er utroligt hvad én kamp kan gøre for den generelle tone på et internetforum. Det er mandag, solen skinner og vi ligger nummer 1.
DarioGomez skrev: "Det er alle fine argumenter du har der, men de forbliver taber statistikker når sæsonen er færdigspillet."
Jeg er spændt på at høre din saglige forklaring på ovenstående; for der må bestemt være noget faglig tyngde bag et sådant postulat.
Desuden må du hjertens gerne kalde min liste for argumenter, jeg forbeholder mig dog retten til at være mere retvisende i min retorik og bruge udtryk som 'fakta' og 'statistisk belæg'.
Nu taler jeg generelt set, og det var netop de samme undskyldninger man brugte under Mourinho tiden. Specielt med, at vi havde verdens bedste offensiv, fordi vi scorede mange mål. Vi spillede sprudlende offensiv fodbold under Mourinho mente mange, fordi man scorede mange mål, men når man står tilbage uden titler, så er det oftest de statistikker etc. der bliver brugt for at "redde" sæsonen.
Taberne står altid tilbage med deres fine fine statistikker, og prøver at vende og dreje dem så de falder perfekt ud til deres fordel, og alt det imens resten af verden har taget skridtet videre og faktisk er pisse ligeglade, og det samme gør sig gældende nu.
Jeg forstår faktisk slet ikke hvorfor folk hænger sig så meget i statistikker, og det er egentlig blot min pointe. Det er så ligegyldigt, for det er kun vinderne der bliver husket alligevel. Nr. 2 er jo bare den første i rækken af tabere, og oftest dem som står tilbage med en masse statistikker.
- DarioGomez
-
- Eduardo
-
Dog skal jeg glædeligt prøve igen:
Hvad bygger du på, at vi når sæsonen er slut, står tilbage som tabere? Særligt baseret ud fra, at vi ligger etter, er bedre kørende end nlænge set, er i en finale og er sikkert i kvartfinalen i CL? Det mangler du stadig at svare på i det ellers ganske lange indlæg.
- DarioGomez
-
- Eduardo
-
raul7=kongen skrev: Slå nu koldt vandt i blodet. Det er utroligt hvad én kamp kan gøre for den generelle tone på et internetforum. Det er mandag, solen skinner og vi ligger nummer 1.
Præcis ...!
- Ikertheman
- Gæst
-
Dios skrev: Alonso er bare et decideret svin på banen, som bekymre sig mere om og svine modstanderne til i de hektiske timer
Du er godt nok farvet i dit syn på Alonso, jeg synes ikke, at han er sådan en kommentar værdig. Nuvel er han på hans ældre dage blevet langsommere og svinger taktstokken mindre, det er blandt andet derfor, at vi ikke ser ham føre bolden frem mere (og givetvis også, fordi vi mangle def Khedira), men jeg forstår ikke, hvorfor sådan en sviner af dimensioner skal fyres af sted..
Jeg ser personligt Alonso som en gentleman på banen, han klager sjældent, fordi han ved, når han er gået over grænsen og tager de skrubs man får, som def. midtbane..
Det er klasse, at Real får vendt et truende nederlag og får 2-2 med hjem, det kan mere end bruges! Fejldispositioner fra træneren, håber endvidere ikke, at vi stiller op i kujon-opstilling mod barca..
- Siempre Madrid
-
- Administrator
-
- Presidente de Peña Madridista Dinamarca
Ikertheman skrev:
Dios skrev: Alonso er bare et decideret svin på banen, som bekymre sig mere om og svine modstanderne til i de hektiske timer
Du er godt nok farvet i dit syn på Alonso, jeg synes ikke, at han er sådan en kommentar værdig. Nuvel er han på hans ældre dage blevet langsommere og svinger taktstokken mindre, det er blandt andet derfor, at vi ikke ser ham føre bolden frem mere (og givetvis også, fordi vi mangle def Khedira), men jeg forstår ikke, hvorfor sådan en sviner af dimensioner skal fyres af sted..
Jeg ser personligt Alonso som en gentleman på banen, han klager sjældent, fordi han ved, når han er gået over grænsen og tager de skrubs man får, som def. midtbane..
Det er klasse, at Real får vendt et truende nederlag og får 2-2 med hjem, det kan mere end bruges! Fejldispositioner fra træneren, håber endvidere ikke, at vi stiller op i kujon-opstilling mod barca..
Mit bud er, at Dios har så travlt med sine angreb, at han i farten kom til at skrive Alonso, hvor han rent faktisk mente Arbeloa.
No soy sólo perfecto, soy Madridista también. Madridista con corazón y cojones.
¡¡¡Illa Illa Illa, Juanito Maravilla!!!
Los días que tu juegas, son todo lo que soy.
Si quieres llevar este escudo, primero hay que sudar la camiseta.
Florentino Pérez: El ultimo titulo es el primer paso al siguiente.
- Real Madrid
-
- Platin bruger
-
Derudover får vi Khedira tilbage, og Di Maria har samtidig vist, at han er mere end en habil backup, men trods alt back up. Alonso har/får en vigtig rolle de(t) kommende år, da jeg ser ham som en vigtig spiller i en rolle ala Gerrard's nuværende rolle i Liverpool, men ikke mindst Pirlo i Juventus.
Jeg tror -og håber på, Isco og Illarra får deres gennembrud til næste sæson. Men et køb af en nye midtbanespiller, vil bare sætte dem tilbage i udviklingen.
Illarra
Modric Isco
En trio, jeg satser stærkt på bliver vores fortrukkende de næste mange kommende år. Derudover tror jeg især Illarra har flere tangenter at spille på, end set hidtidig.
- Hav tillid til vores spillere, og især talenter og jeg er sikker på det vil bære frugt i sidste ende. På vores nuværende midtbane, er det kun Casemiro, jeg ikke ser det store lys i.
No solo soy perfecto, también soy Madridista