When Bale happened ...!
- rezamadridista
-
- Platin bruger
-
Storken skrev:
Jaken skrev:
Storken skrev: Jeg har lige tjekket regnskabet igennem for denne sæson. Jeg har tjent 10.457kr på at oddse mod Barca i denne sæson. Det siger bare alt om hvilken sæson det har været.
The million-dollar question er så: er det en god eller dårlig sæson?
;)
Ja, det er et godt spørgsmål. Havde nogen tilbudt mig 10.000kr for at Barca ingen trofæer vandt, så havde jeg nok taget imod det. Man føler simpelthen ikke helt samme glæde ved Barca triumf som tidligere, da man næsten er blevet vant til det. Jeg tror måske klubbens fans ville have godt af nogle magre år. Det ville gøre oplevelsen langt federe, når de så vandt igen.
Hvornår er det du oddser imod Barca? Er det hver gang du føler det kan gå galt? Hver udebanekamp?
- Ingen svæver på banen som Zizou!
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
- RasmusKring
- Gæst
-
El_Juan skrev: Det var Ancelottis sejr. En taktisk sejr. Han formåede at sætte sit hold godt op, ikke mindst taktisk. Åbenlyst 4-4-2 når de forsvarede og 4-3-3 når de angreb. De havde fin kontrol over kampen, selv uden bold og de tillod Barcelona at have bolden og komme over kanterne, hvor de ikke er farlige.
Det var Real Madrid der skabte de fleste og største chancer. Det var Real Madrid-spillerne der ville det mest. Det var Real Madrid-spillerne der løb mest. En rigtig fin indsats. Og en fantastisk præstation af holdets to bedste spillere på aftenen, Isco og Bale. I det hele taget, så var det en fantastisk holdpræstation. De kæmpede for hinanden.
Helt enig, men vi har altså forsvaret i en 4-4-2 hele sæsonen, så det var ikke noget, han lige fandt på til dagen. I dag virkede det bare, bl.a. fordi Isco havde mere defensiv disciplin, end Di Maria havde på midtbanen i den seneste kamp imod Barcelona.
Bismo skrev:
Pepe skrev: bartra: "They had two chances and scored twice"
hmmmm deres nyeate primadonna er enten en halvhjerne menneske eller prøver at spille sig til til en start plads i den møg beskidt klub på alle MÅDER.
Stakkels knægt må stadig være rystet.
Vi havde langt flere skud på mål (deriblandt to stolpeskud) og flere åbne chancer. Barca havde i alt 4.. FIRE skud på mål!
Det er bare den der Barca mentalitet, hvor boldbesiddelse = total dominans.
Haha! Han burde nærstudere denne video:
- DonSelf
- Gæst
-
Storken skrev: Ja, det er et godt spørgsmål. Havde nogen tilbudt mig 10.000kr for at Barca ingen trofæer vandt, så havde jeg nok taget imod det. Man føler simpelthen ikke helt samme glæde ved Barca triumf som tidligere, da man næsten er blevet vant til det. Jeg tror måske klubbens fans ville have godt af nogle magre år. Det ville gøre oplevelsen langt federe, når de så vandt igen.
Var det en indirekte stikpille ? :P
- Storken
- Gæst
-
rezamadridista skrev:
Storken skrev:
Jaken skrev:
Storken skrev: Jeg har lige tjekket regnskabet igennem for denne sæson. Jeg har tjent 10.457kr på at oddse mod Barca i denne sæson. Det siger bare alt om hvilken sæson det har været.
The million-dollar question er så: er det en god eller dårlig sæson?
;)
Ja, det er et godt spørgsmål. Havde nogen tilbudt mig 10.000kr for at Barca ingen trofæer vandt, så havde jeg nok taget imod det. Man føler simpelthen ikke helt samme glæde ved Barca triumf som tidligere, da man næsten er blevet vant til det. Jeg tror måske klubbens fans ville have godt af nogle magre år. Det ville gøre oplevelsen langt federe, når de så vandt igen.
Hvornår er det du oddser imod Barca? Er det hver gang du føler det kan gå galt? Hver udebanekamp?
Jeg gør det hver eneste sæson fra februar måned i samtlige udekampe indtil sæsonafslutning. Derudover gør jeg det i den resterende del af sæsonen i udekampe efter landsholdspauser.
RasmusKring skrev:
El_Juan skrev: Det var Ancelottis sejr. En taktisk sejr. Han formåede at sætte sit hold godt op, ikke mindst taktisk. Åbenlyst 4-4-2 når de forsvarede og 4-3-3 når de angreb. De havde fin kontrol over kampen, selv uden bold og de tillod Barcelona at have bolden og komme over kanterne, hvor de ikke er farlige.
Det var Real Madrid der skabte de fleste og største chancer. Det var Real Madrid-spillerne der ville det mest. Det var Real Madrid-spillerne der løb mest. En rigtig fin indsats. Og en fantastisk præstation af holdets to bedste spillere på aftenen, Isco og Bale. I det hele taget, så var det en fantastisk holdpræstation. De kæmpede for hinanden.
Helt enig, men vi har altså forsvaret i en 4-4-2 hele sæsonen, så det var ikke noget, han lige fandt på til dagen. I dag virkede det bare, bl.a. fordi Isco havde mere defensiv disciplin, end Di Maria havde på midtbanen i den seneste kamp imod Barcelona.
Du har delvist ret. Ikke i alle kampe i hele sæsonen, men i en stor del af dem. Og i få af dem har det været lige så tydeligt, som det var i går. Det taktiske koncept var meget klart. Stor ros til Ancelotti for at sætte holdet og stor til spillerne for at gennemføre det.
Det kan måske ligeledes tilskrives, at Ronaldo ikke var med. Han er ikke den, der er bedst til, at trække med tilbage. Tag f.eks. kampen mod Málaga som det bedste eksempel, hvor Xabi måtte skrige sine lunger ud, for at få de tre forreste (Bale, Benzema, Ronaldo) til at løbe bare en smule tilbage. I går var det ikke på samme måde en bunden opgave for Bale og Benzema. De to fire-kæder stod rimelig solidt og de to angriberes (Bale og Benzema) rolle var rimelig fri og afklaret.
Isco var fantastisk i går. Hans bedste kamp for holdet. I det hele taget var det en stor holdpræstation. For mig står den første kamp i Copa del Rey-semifinalen mod Atlético stadig som sæsonens bedste præstation, men den her sniger sig op i top fem. Jeg kunne godt lide præstationen. Jeg kan godt lide, når de spiller aggressivt, hurtigt, dynamisk og ligger et tungt pres på modstanderen. Når de er i fuld kontrol med kampene, i fuld balance - og der er balance mellem forsvar og angreb.
Jeg er i det hele taget bare godt tilfreds! Og jeg tror på flere titler! :-))
Det første opgør fandt Ancelotti ud af hvordan han skal spille imod Barcelona. I andet opgør, så spillede vi sådan nogenlunde som vi skal spille, og var på mange måder ligeså dominerende som Barcelona, så i aften kan da kun byde på en sejr!
Jeg lægger lige ud med at citere mig selv :)
Det var på mange måder den perfekte aften for Real Madrid, og Ancelotti havde lært meget siden 3-4 kampen. Presser vi højt, så presser vi højt, og presser vi dybt, så presser vi dybt. I 3-4 kampen, så lykkedes det mange gange, men der var også mange gange, hvor man stod imellem de 2 pressystemer, og derfor fik Barcelona spillerne så meget plads imellem forsvar og midtbane.
Jeg spået Ancelotti til at lure det, og det var jo en fremragende performance hele vejen rundt.
Jeg var godt nok positivt overrasket over Isco's defensive kvaliteter, og han var jo på mange måder kampafgørende.
Kan slet ikke få armene ned! Endelig lykkes det for Real Madrid, også imod Barcelona. Bale's mål taler for sig selv, og det er dejligt han endelig kan blive hyldet, for det har været en rigtig rigtig god første sæson for ham, som forhåbentlig bliver langt bedre næste sæson.
Opskriften imod Bayern må da ligne gårsdagens præstation uendeligt meget, og spørgsmålet er så overhovedet om Ronaldo skal spille første opgør? For det var et hold i symmetri, hvor kun Di María's flade batterier kan bekymre mig.
No solo soy perfecto, también soy Madridista.
El_Juan skrev: Tag f.eks. kampen mod Málaga som det bedste eksempel, hvor Xabi måtte skrige sine lunger ud, for at få de tre forreste (Bale, Benzema, Ronaldo) til at løbe bare en smule tilbage. I går var det ikke på samme måde en bunden opgave for Bale og Benzema. De to fire-kæder stod rimelig solidt og de to angriberes (Bale og Benzema) rolle var rimelig fri og afklaret.
I Barcas etablerede forsvarsspil lå Bale omkring Busquets/Xavi, så han var altså ikke helt fri. Han bevægede sig ikke meget, men han gjorde det lige den tand sværere for dem.
- muddi
- Gæst
-
Du rammer helt plet, spillerne er begyndt at lære, hvornår der skal skiftes mellem de 2 systemer, men imod barca var det som om vi havde 3 forskellige spillesystemer. 4-3-2-1(meget kompakt), 4-4-2(halvt kompakt/presspillet), 4-3-3 (offensivt). Hvis i kigger vores definsive positionering igennem så vil i se at vores 4-3-2-1 er en pyramide.
Når vores "angribere" lå for langt fremme, så havde vi 2 kæder af 4 (4-4-2), men når de nåede tilbage så pressede (tror det var) di maria eller isco frem og lå der med bale. Vekslingsen mellem systemerne ses meget godt omkring 9:30.
www.matchhighlight.com/full-matches-revi...el-rey-full-matches/
Jeg er tilfreds med kampen i går og synes at næsten alle pånær Modric spillede en rigtig god kamp. Jeg synes, det er svært at sige, om opskriften skal være den samme til Bayern kampen. Det kommer an på, hvordan de stiller op, for hvis de spiller Mandzukic fra start, så kan vi ikke give plads til så mange indlæg, som vi gjorde i går. Spiller de modsat med en hængende foran i form af Gotze, så mener jeg godt vi kan forsvare på samme måde.
Var jeg den eneste, som blev lidt bange for Ancelottis indskiftninger til sidst. Jeg ved godt, det handler om at tage chancer, men havde Barcelona scoret, så havde vi haft Bale som den eneste reelle offensive spiller til resten af kampen. Det synes jeg ikke er specielt hensigtsmæssigt!
Sebberg skrev: Var jeg den eneste, som blev lidt bange for Ancelottis indskiftninger til sidst. Jeg ved godt, det handler om at tage chancer, men havde Barcelona scoret, så havde vi haft Bale som den eneste reelle offensive spiller til resten af kampen. Det synes jeg ikke er specielt hensigtsmæssigt!
Hvis Barcelona havde scoret mens man stadig havde trætte Isco og Di Maria på banen, samt en lidt unødvendig angriber i Benzema, så kunne man også have vendt den om, og sagt at det var uhensigtsmæssigt at Ancelotti ikke skiftede dem ud. Sådan er der så meget.
Jeg synes Ancelotti gjorde det rigtige, han gamblede på sejren og vandt stort.
DC19