When Bale happened ...!
Jeg elskede da dommerne faktisk skreg i hovedet på Bartra, at han skulle gemme sine dårlige vaner langt væk:-) Omvendt er jeg stadig en smule sur over, at målet til 2-0 blev annulleret - Jeg forstår ikke, at det skal være så svært, at vurdere hvornår der ikke er frispark til en målmand.
Di Maria virkede godt nok flad. Om det skyldes generel træthed, eller fordi at han tog for mange mindre kloge løb, skal jeg ikke kunne sige. Nu har han heldigvis 5-6 dage til at samle kræfter.
Jeg tænkte hele kampen igennem, at een spiller havde lidt en luksus-rolle: Nemlig Bale. Det må man så også sige gav pote:) Benzema havde markant mere arbejde at lave end Bale, hvilket fungerede fint. Bale kom frem til en masse gode afslutninger, tog en masse truende løb og scorede 2 mål. Den rolle ser jeg gerne, at Ronaldo overtager mod Bayern, hvor Bale så tager VM. Normalt ville det åbenlyse valg så være, at lade di Maria spille HM igen, men jeg er lidt i tvivl - det kommer meget an på hvordan Ancelotti griber kampen an rent taktisk... For Isco var fantastisk igår, og jeg kunne sagtens se ham spille igen.
Under alle omstændigheder er det fantastisk, at vi kan have luksus-problemer igen, frem for udelukkende bekymringer over skader;)
Vamos Campeones!!!;-)
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
M_linding skrev: Bale kom frem til en masse gode afslutninger, tog en masse truende løb og scorede 2 mål.
Vi kan hurtigt blive enige om at Bales mål var så forbandet godt at det burde tælle for to. Men det var trods alt Di Maria der satte festen igang :-)
DC19
M_linding skrev: Jeg taler om det mål, der blev annulleret;)
Så er jeg også med..
DC19
- Siempre fiel
- Platin bruger
-
M_linding skrev: Omvendt er jeg stadig en smule sur over, at målet til 2-0 blev annulleret - Jeg forstår ikke, at det skal være så svært, at vurdere hvornår der ikke er frispark til en målmand.
Jeg er faktisk ik klar over om der er skrevet nærmere om om det virkelig var frispark mod Pinto der blev fløjtet for - i så fald er jeg fuldstændig enig - jeg ka ik se der er nogen forseelse mod Pinto. MEN jeg er håber og tror dog at der rent faktisk blev fløjtet for offside, for det er jeg næsten overbevist om at der er i det øjeblik Ramos header den mod mål.
- Brylle
- Gæst
-
El_Juan skrev: Det kan måske ligeledes tilskrives, at Ronaldo ikke var med. Han er ikke den, der er bedst til, at trække med tilbage. Tag f.eks. kampen mod Málaga som det bedste eksempel, hvor Xabi måtte skrige sine lunger ud, for at få de tre forreste (Bale, Benzema, Ronaldo) til at løbe bare en smule tilbage. I går var det ikke på samme måde en bunden opgave for Bale og Benzema. De to fire-kæder stod rimelig solidt og de to angriberes (Bale og Benzema) rolle var rimelig fri og afklaret.
Isco var fantastisk i går. Hans bedste kamp for holdet. I det hele taget var det en stor holdpræstation. For mig står den første kamp i Copa del Rey-semifinalen mod Atlético stadig som sæsonens bedste præstation, men den her sniger sig op i top fem. Jeg kunne godt lide præstationen. Jeg kan godt lide, når de spiller aggressivt, hurtigt, dynamisk og ligger et tungt pres på modstanderen. Når de er i fuld kontrol med kampene, i fuld balance - og der er balance mellem forsvar og angreb.
Jeg er i det hele taget bare godt tilfreds! Og jeg tror på flere titler! :-))
Angående vores forsvarende 4-4-2, så ville Ronaldo jo alligevel ikke blive bedt om at gå med ned, men det ville så i stedet være Bale, der skulle tage turen. Bale plejer generelt også at være flink til at tage turen tilbage, når han spiller på højresiden, men det kan vel også have noget at gøre med, at vi sjældent møder hold, hvor de har bolden så meget omkring midten og der kunne en spiller som Di Maria flere gange tillade sig at lunte tilbage, fordi de spiller så langsomt.
Jeg er helt enig i din ros til Isco. Han bliver i kæden, arbejder hårdt og smider vel ikke en eneste bold væk, men i stedet bruger gode vendinger og fantastiske teknik til at holde i bolden, så vi kunne bevare den. Det samme havde Modric også succes med i første halvleg, men det forsvandt lidt efter pausen.
Vi stod perfekt i går, og det var egentlig kun skarpheden og lidt held oppe foran, der er skyld i, at kampen bliver spændende igen, for de kom stort set ikke frem til noget som helst :)
M_linding skrev: Bale kom frem til en masse gode afslutninger, tog en masse truende løb og scorede 2 mål. Den rolle ser jeg gerne, at Ronaldo overtager mod Bayern, hvor Bale så tager VM.
Jeg er helt enig med dig her. Det vil være fuldstændig fantastisk, hvis vi kan stille op i nogenlunde samme spillestil, og måske få lov til at udnytte lidt af Bales defensive evner samtidigt med at Ronaldo spiller.
M_linding skrev: Normalt ville det åbenlyse valg så være, at lade di Maria spille HM igen, men jeg er lidt i tvivl - det kommer meget an på hvordan Ancelotti griber kampen an rent taktisk... For Isco var fantastisk igår, og jeg kunne sagtens se ham spille igen.
Det vil være rigtig synd, at fjerne Dí María til så vigtig en kamp, når han har spillet så godt i denne sæson. Derudover har Isco jo ikke overhalet Dí María, blot fordi knægten har spillet én defensivt god kamp, dertil har Dí María for stort et forspring.
Isco overfor Alaba vil blive en massakre af vores kære spanier, hvor Dí María qua sin speed har lidt større chance. Det optimale i min optik er dog at spille med Bale på HM og Dí María på venstre. Bale er hurtigere end Alaba, som lever meget på sin hurtighed, og Dí María er hurtigere end Lahm, og samtidig bedre teknisk end Bale.
Vores luksus problemer bunder nu ud i Ronaldo, Isco og Di María. For skal man tage chancen med Ronaldo nu når holdet præsterede så flot uden? Vi er på hjemmebane, og spørgsmålet er hvordan Ancelotti vil gribe tingene an. Ronaldo har x-factor, og han er manden som afgøre tingene, og han vil uden tvivl være fremragende at have og true med, men symmetrien og balancen uden ham, og med Isco og Di María er langt bedre end med Ronaldo, så spørgsmålet er simpelthen hvordan Real Madrid vil spille.
Jeg håber lidt man griber tingene an på samme måde som igår. Bayern er ikke ligeså gode som os til omstillinger, og heldigvis praktisere de det ikke så meget længere, men de er stadig fandens farlige på de omstillinger, så jeg ville ikke have stor tiltro til, at vi skulle dominere med bolden imod dem, for modsat Barcelona, så kommer de styrtende frem med 4-5 mand i omstillingerne, som vi til tider også så imod United, og på det punkt der truer Barcelona os aldrig.
Nu er Ronaldo yderst kynisk, så selvfølgelig skal han spille, men kun hvis han er 100% fit. Ronaldo skulle så få Bale's rolle, og Bale ville få Isco's, men fordelen med Isco på den venstre kant ville være, at han er højrebenet, og Robben er venstrebenet, og altid trækker ind i banen. Både Bale og Di María er venstrebenet, og ville så skulle takle med deres meget svage ben, og det viser sig tit, at være et problem, så det kunne være utrolig taktisk klogt, hvis Isco starter inde for at få en dobbelt markering på Robben, som jeg mener er deres stærkeste våben offensivt. Omvendt, så vil det skade vores omstillingsspil, hvis Di María, Bale eller Ronaldo ikke er med.
Bliver det Bale, Di María, Ronaldo og Benzema, så så jeg dog helst man udnytter rummet bag Alaba med Bale's hurtighed, da han er langt bedre til de direkte løb end Di María.
Efter gårsdagens defensive præstation, så frygter jeg ikke Bayern så meget når de spiller den rundt, og vi står dybt tilbage i banen, men mere vores angrebsspil bliver brudt og vi dermed er utrolig sårbare på deres omstillinger.
Spændende bliver det, og hold nu op jeg glæder mig :)
No solo soy perfecto, también soy Madridista.
- Kassow-Rossing
-
- Bruger er blokkeret
-
Og hold KÆFT hvor havde det være ufortjent hvis Neymar havde scoret på sin chance til sidst. Ikke nok med at det var catalanernes eneste angreb, de kan være nogenlunde stolte af, men det var også en mand som burde have modtaget rødt kort og været smidt i omklædningsrummet, der kom frem til chancen.
Kan nogle fortælle mig hvordan Dani Alves slipper for rødt idet han kaster bolden i hovedet på Modric?
Støt Real Madrid med et Carnet Madridista :)
Meget enig.
Selvfølgelig er det også problematisk at tage di Maria ud af startopstillingen, når han har være blandt de aller bedste i 2014. Der er dog een ting fra kampen igår, som også kan blive vigtig næste uge: Både Isco og Benzema var rigtig dygtige til at i pressede situationer; modtage bolden, holde på den og spille den klogt videre. Det kan også blive guld værd mod Bayern - og som forsvars/midtbanespiller elsker du disse pusterum.
Her er deres aktioner fra i går:
Hvis di Maria ikke er 100% næsten uge - hvilket han ikke var igår - så kan jeg godt se flere grunde til at spille Isco.
Men som en anden bruger nævner, så er det en helt anden opgave rent defensivt imod Bayern, da man skal forsvare sig bedre på kanterne + at de faktisk kan true på indlæg. Derfor mangler Isco muligivs fart, i den henseende...:)
Spændende bliver det - og hold fast hvor jeg tror på det!
- Pepe
- Gæst
-
Kassow-Rossing skrev: Dagen derpå sidder jeg stadig helt paf over hvor hurtig Bale er og hvor meget jeg fortsat hader en tredjedel af Barcelonas spillere. Det er især dem af egen avl, der opfører sig som nogle der burde prøve at begå sig på et gymnasie og lære almindelig anstændig opførsel.
Og hold KÆFT hvor havde det være ufortjent hvis Neymar havde scoret på sin chance til sidst. Ikke nok med at det var catalanernes eneste angreb, de kan være nogenlunde stolte af, men det var også en mand som burde have modtaget rødt kort og været smidt i omklædningsrummet, der kom frem til chancen.
Kan nogle fortælle mig hvordan Dani Alves slipper for rødt idet han kaster bolden i hovedet på Modric?
På det seneste har hele verden set deres sande ansigt
Det var alt det fede - jeg tillader mig lige at stille et spørgsmål ud her:
Mange taler om den taktiske genistreg fra Carlo, og at vi spillede en helt perfekt kamp. Jeg er selvfølgelig enig næsten hele vejen, men når vi så taler om Bayern-kampen næste onsdag: Mener I virkelig vi skal have samme udgangspunkt? Vi spiller altså for lidt fodbold i mine øjne. Jeg er klar over, at det er en god måde at udstille Barcas svagheder at satse 100% på omstillingerne. Men:
1) Vi spiller hjemme på onsdag - vi skal skabe et resultat der kan bruges til at komme videre over to kampe. Dertil skal vi vel bruge en tomålsføring? Det virker for mig som et alt for defensivt udgangspunkt at stille med, hvis vi altså spiller på samme måde som i går.
2) Er Bayern er ligeså sårbare overfor omstillingsspillet? Barca kan simpelthen ikke dæmme op når vi kommer flyvende, men vil vi have den samme succes tyskerne?
3) Kan vi tåle at stå så lavt mod Bayern. Som andre nævner, så har de nogle anderledes (og i mine øjne større) kvaliteter, end Barca har. Hvis Barca ikke kan spille den ind over stregen kommer de ikke frem til noget. Bayern har skytter, Bayern har store folk (Mandzukic snakker jeg selvfølgelig om, selvom det langt fra er sikkert han spiller). Pointen er, at de kan komme til indlæg og faktisk true os der, i modsætning til de 11 små dværge.
Min holdning - der skal et andet taktisk udgangspunkt til et første opgør i CL end der var i går. Vi skal komme stormende, selvfølgelig med omtanke, men jeg ser helst at vi kommer med hele holdet og bare kører det hjemmebanepres man ved holdet kan lægge. Hvad siger I?