Ancelotti: Rummenigge sagde at træerne ville brænde og så regner det

12 år 3 måneder siden #1 af Siempre Madrid

Carlo Ancelotti mødte i dag international presse forud for returkampen i CL-semifinalen i morgen.

Her var han væsentligt mere afslappet end sin kollega Pep Guardiola, som tidligere havde kunnet fortælle, at han havde kunnet læset i madrilensk sportspresse, at Real Madrid allerede var i finalen.

Den udlægning kunne stilfulde Carlo Ancelotti dog ikke genkende:
- Jeg ville ønske, at vi allerede havde vundet Champions League......vi er ikke så overfladiske. Det er en meget svær kamp, for vi spiller mod et meget stort hold. Vi har en lille fordel og den er vi nødt til at udnytte. Vi er ikke så tossede, at vi tror at vi har vundet. Nogen gange er man nødt til at sige sådan noget på pressemøderne, for ellers går tiden ikke....se bare på Rummenigge, soom sagde at træerne ville brænde og nu regner det.

Ancelotti blev også bedt om at kommentere på en anden af Guardiolas små provokationer, nemlig at Real Madrids spillere er atleter:
- Jeg mener ikke at det Guardiola sagde var nedsættende, for det er sandt at vi har et hold med store spillere med stor fysisk styrke.

Herudover kom han ind på følgende emner:

En kamp, som kræver stort hjerte:
- Jeg tror ikke, at kampen vil blive meget anderledes taktisk. Bayern vil ikke ændre filosofi og det vil vi heller ikke....Vi vil gøre nogle ting anderledes, men vi vil ikke ændre en masse. Det vigtigste er det mentale aspekt, mere end det taktiske.

Systemet:
- At begynde kampen forsigtigt vil være meget farligt, derfor vil vi forsøge at gøre noget andet. Vi skal arbejde sammen alle sammen. Vi skal angribe sammen med angriberne og forsvare med alle mand. Systemet vil ikke være meget anderledes end 4-3-3 eller 4-4-2. Vores intention er at spille for at score. Vi har scoret mange mål i CL og i La Liga og det er med den ide, vi vil gå på banen.

Krig på stilarter:
- Jeg ser en kamp mellem to hold med forskellig stil, som er præget af spillernes karakteristika. Med Bale, Cristiano og Benzema er vi nødt til at spille med hurtige omstillinger, fordi de har behov for plads.

Besked til tilhængerne:

-En del af æren for triumfen mod Barcelona i Copa del Rey skal tilskrives tilhængerne. Og i München er det ikke mængden af fans, som er vigtig, men derimod deres kvalitet.

Ramos og Alonso i karantænefare:
- De skal spille helt normalt. De er meget professionelle. Vi er ikke i finalen og man skal give alt.

Di María:
- Han har gang i en fantastisk sæson. Han har vænnet sig til en position, som ikke er hans og han kan spille andre positioner....vi er meget glade for ham.

Catenaccio:
- For italienerne er det ikke så dårligt et ord.....Selvfølgelig analyserer vi kampen i Dortmund, men det er allerede glemt, dette bliver en anden kamp.

No soy sólo perfecto, soy Madridista también. Madridista con corazón y cojones.
¡¡¡Illa Illa Illa, Juanito Maravilla!!!
Los días que tu juegas, son todo lo que soy.
Si quieres llevar este escudo, primero hay que sudar la camiseta.
Florentino Pérez: El ultimo titulo es el primer paso al siguiente.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

12 år 3 måneder siden #2 af Raul7-2880
Fatter seriøst ik hvorfor Uefa ikke ændre karantæne-reglen i forbindelse med en CHL finale...!
Kan tydelig huske dengang hvor Chelsea og Bayern spillede finalen. Der manglede 6 spillere i finalen grundet karantæne.
Sidste redigering: 12 år 3 måneder siden ved Raul7-2880.

• Brylle
  • Gæst
  • Gæst
12 år 3 måneder siden #3 af Brylle

Raul7-2880 skrev: Fatter seriøst ik hvorfor Uefa ikke ændre karantæne-reglen i forbindelse med en CHL finale...!
Kan tydelig huske dengang hvor Chelsea og Bayern spillede finalen. Der manglede 6 spillere i finalen grundet karantæne.

Ja, lad os da give fripas til professionelle frispark.. Det skal nok blive nogle pæne kampe, når folk bliver savet så snart de er det mindste farlige.

12 år 3 måneder siden #4 af raul7=kongen
Jeg forstår ikke, hvorfor man skulle ændre karantænereglerne. Part of the game, så må Ramos bare lade være at lave tossestreger.

12 år 3 måneder siden #5 af Kassow-Rossing
Jeg synes det er en interessant diskussion. Omtrent på niveau med 'dobbel-straf'-diskussionen i forbindelse med nedlæggelse af angribere i feltet.

På begge fronter er jeg dog på reglernes nuværende forfatnings side. Jeg synes ikke man bør lægge op til at spillere skal være fredet til finalen, fordi så lægger det også op til hårdere spil og at man frit kan pådrage sig et gult kort i en vigtig situation. Jeg synes også et hold skal belønnes for at have en bred trup og at en spiller skal straffes for at spille hårdt. Dog kan man sige at spillet (fodbolden) favoriserer angriberne, der grundet deres natur på banen ikke får lige så mange karantæner.

Støt Real Madrid med et Carnet Madridista :)
Følgende bruger(e) sagde tak: DarioGomez

• Raúl 7
  • Gæst
  • Gæst
12 år 3 måneder siden #6 af Raúl 7
Alonso bør være klog nok til at undgå en advarsel. Han vil være slem at undvære. Ramos kan erstattes med Varane, så det går nok. Kan ikke se det store problem for os.

12 år 3 måneder siden #7 af DarioGomez
Kunne ikke være mere enig i ovenstående - naturligvis vil det være ærgerligt, hvis vi må undvære Ramos, Illarra og Xabi i finalen, men omvendt, så kan de jo bare lade være med at få kort!

Længere er den sådan set ikke ...

Som udgangspunkt gider jeg ikke beskæftige mig med klubber, der har færre end 35 nationale mesterskaber ...

12 år 3 måneder siden #8 af M_linding
Man kan sagtens få gult kort, selvom man gør alt for at undgå det - Så den holder ikke helt den der: "spillerne kan jo bare la' vær'!"

Men det nytter ikke noget, at tænke på den slags. Som Ancelotti nævner, så skal spillerne give sig 100 %, uanset hvad.

• Brylle
  • Gæst
  • Gæst
12 år 3 måneder siden #9 af Brylle

M_linding skrev: Man kan sagtens få gult kort, selvom man gør alt for at undgå det - Så den holder ikke helt den der: "spillerne kan jo bare la' vær'!"

Men det nytter ikke noget, at tænke på den slags. Som Ancelotti nævner, så skal spillerne give sig 100 %, uanset hvad.

Det er rigtigt. Koster det et gult kort, så må vi tage den derfra. Går Alonso og Ramos ud for at undgå et kort i stedet for at kæmpe som de plejer, så når vi ikke engang i finalen og så kan det være ligegyldigt, om de har fået et gult eller ej.

12 år 3 måneder siden #10 af Dahl
Besvaret af Dahl på emne En tanke
Hvad tænker i om start 11eren i aften??

Her tænker jeg på Marcelo eller Coentaroe fra start.
Jeg må sige at jeg faktisk helst ser Coentraoe på banen fra start. Han har gjort det rigtig godt, i den tid Marcelo har været skadet.
Og Marcelo er vel næppe helt oppe i gear endnu.
Tror også at Marcelo er for offensiv til sådan en kamp. Der skal vi være solide i bag, og det mener ikke altid Marcelo er.

Bare en tanke :-)
Og shit jeg er nervøs!!!!!!!!!

Hala Madrid

No worries!!!!!!
Sidste redigering: 12 år 3 måneder siden ved Dahl.

12 år 3 måneder siden #11 af BBB
Jeg tror, at der er bred opbakning herinde omkring, at vi starter med Coentrao på banen fremfor Marcelo. Det forventer de fleste vel også.

I øjeblikket er jeg langt mere nysgerrig omkring Bale, Isco og Dí María. I sådan en kamp er det jo gerne de små detaljer. Får det betydning at Isco (modsat de andre) er højrebenet, at Bale er 'ny' i en 4-4-2, eller at Dí María til tider bruger sin energi på en udisciplineret måde?
Følgende bruger(e) sagde tak: Dios

12 år 3 måneder siden #12 af Dios
Det her kommer lige fra hjertet af. Vi skal score 1 mål, og helst flere, så derfor skal Alonso, Modric, Di María, Bale, Ronaldo og Benzema være vores 6 forreste. Jeg synes virkelig vi skal gå efter det mål i første halvleg, og så kan vi agere efter det i halvlegen.

Di María i venstre side, og Bale i højreside når vi forsvare i en 4-4-2. Fidusen er så, at Benzema og Ronaldo bytter plads, så Ronaldo spiller inde centralt. Fidusen med det er, at Benzema så skal modtage bolden på kanten, og skabe plads centralt, så Ronaldo kan komme til afslutningerne. Det er dog kun i vores omstillingspil, så hvis/når vi selv angriber og kører bolden rundt, så er Benzema igen inde centralt.

Jeg kan vitterligt ikke se andet end, at vi kommer i den finale. Hvordan skal Bayern kunne holde vores 4 forreste fra at score? Jeg kan simpelthen ikke se det!

No solo soy perfecto, también soy Madridista.

Leveret af Kunena Forum