Ancelotti: Rummenigge sagde at træerne ville brænde og så regner det
M_linding skrev: Jamen jeg har da fået at vide, at Bayern var mere fantastiske end fantastisk? ..... 5-0, av av av:)
Jeg er så stolt! (trist med Alonso)
Men nu kommer presset! For vi er altså sikre på, at møde et hold i finalen, som vi skal være minimum 1/2 klasse bedre end.... Hvis ikke dette hold vinder CL nu, så vil det følge mig til jeg parkerer automobilen.
Tillykke til os alle:)
Chelsea er for stætke i forsvaret til at de skal undervurderes (og ja jeg regner med at dem) Første gang vi undervudere dem har vi tabt dertil er J;t for stærk (måtte jeg tage fejl mine arme korte for korte og min røv klø). Problemet biver at vi skal skabe kkmapen
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
- Storken
- Gæst
-
- raul7=kongen
-
- Moderator
-
Storken skrev: Tillykke med sejren. Det var en flot præstation.
Tak!
Næste gang du kritiserer Real Madrid for at være defensive og spille uden ære mod Peps tropper, så husk lige på, hvem der skiftede en defensiv midtbanespiller ind for en angriber i pausen - nede 0-4 samlet.
- Storken
- Gæst
-
raul7=kongen skrev:
Tak!
Næste gang du kritiserer Real Madrid for at være defensive og spille uden ære mod Peps tropper, så husk lige på, hvem der skiftede en defensiv midtbanespiller ind for en angriber i pausen - nede 0-4 samlet.
Det virker ikke helt rimeligt, at jeg skal stå til ansvar for en tidligere Barca træners handlinger. Jeg står dog ved, at man som tophold aldrig burde stå defensivt på hjemmebane.
- Manse
- Gæst
-
- raul7=kongen
-
- Moderator
-
Storken skrev:
raul7=kongen skrev:
Tak!
Det virker ikke helt rimeligt, at jeg skal stå til ansvar for en tidligere Barca træners handlinger. Jeg står dog ved, at man som tophold aldrig burde stå defensivt på hjemmebane.
Jeg var måske hurtig nok i sejrens stund, men hvorfor skal vi stå på mål for, at vi spiller defensivt? Real Madrid lod over to kampe Bayern have bolden omtrent 65% af tiden, på trods af det, formåede tyskerne kun for alvor at skabe én(!) chance.
Real Madrid skaber vel rundt regnet 8-10 store chancer over de to opgør, spiller direkte, men også med fornuft. Det blev bedre her i returkampen, hvor afvekslingen mellem direkte spil og holde lidt i bolden var mere fornuftig. Det ændrer dog ikke på, at jeg ikke synes Ancelotti har grebet nogle af kampene direkte defensivt an. Direkte defensivt spil er i min optik, hvis man undlader at optimere sine chancer for at score mål, til fordel for at sørge for modstanderne ikke scorer - som vi jævnligt så det under Mourinhos tid. Ancelotti gav aldrig afkald på egne chancer, centerbacksene havde endda lov til at tage raids frem i banen, i begge opgør, hvilket vel er alt andet end defensivt.
Næh, var nogen defensiv i de to opgør, så var det træneren som skifter defensivt ind, da alt reelt skal satses, træneren som på intet tidspunkt var klar til at risikere possession på baggrund af målsøgende fodbold, træneren som slet ikke turde lade sine backs stå så højt i banen som normalt - igen, possession og ingen risiko i udgangspunktet - og træneren som tilsyneladende bad sit hold om ikke at tage dybe løb centralt i banen, igen, for ikke at miste boldbesiddelse og risikere at komme bare lidt ud af balance.
Ja, Bayern havde bolden 65% af tiden, men reelt har jeg svært ved at se, på hvilke punkter de var offensivt funderede i de to opgør, med undtagelse af deres aggressive genpres i første halvleg på Bernabeu. Det var en sørgelig omgang boldflytteri og et glimrende eksempel på, at vil man vinde noget, skal man turde satse noget.
- Siempre Madrid
-
Emne forfatter
- Administrator
-
- Presidente de Peña Madridista Dinamarca
Det må give anledning til dybe panderynker.
No soy sólo perfecto, soy Madridista también. Madridista con corazón y cojones.
¡¡¡Illa Illa Illa, Juanito Maravilla!!!
Los días que tu juegas, son todo lo que soy.
Si quieres llevar este escudo, primero hay que sudar la camiseta.
Florentino Pérez: El ultimo titulo es el primer paso al siguiente.
Fantastisk spil over hele linien og meget imponerende, at vi ikke lukker mål ind. Synd for Alonso, og jeg håber, at Khedira bliver klar.
Folk på diverse fora bruger Bayerns tidligere mesterskab som grund til kollapset. Hold nu op. Udover en god Bundesliga sæson, så har de jo ikke vist noget i CHL. Både mod Arsenal og United var de i mine øjne meget sårbare. At de vinder Bundesligaen så stort kan både tilskrives det generelle niveau i år, samt deres nye tika-taka spillestil, der helt sikkert fungerer bedre mod de svage hold, men altså er blevet læst af de store.
Hvis ikke man presser helt hovedløst efter bolden, og derved skaber enorme mængder af plads bagud, så vil ens indstilling jo altid se defensiv ud. Det er mere en nødvendighed, end en lyst.
Er efterhånden træt af den glorificering, der foregår af tika-taka spillestilen. Hvad tilhængerne ikke forstår, er at det netop er den spillestil, der ødelægger kampen, er ekstremt kedelig og netop presser modstanderholdet til at stå 'defensivt'
- Siempre fiel
- Platin bruger
-
Sebberg skrev: Stadig ekstatisk over resultatet, og har det lidt, som den gamle kliché siger: "Jeg har endnu ikke helt forstået det".
Fantastisk spil over hele linien og meget imponerende, at vi ikke lukker mål ind. Synd for Alonso, og jeg håber, at Khedira bliver klar.
Folk på diverse fora bruger Bayerns tidligere mesterskab som grund til kollapset. Hold nu op. Udover en god Bundesliga sæson, så har de jo ikke vist noget i CHL. Både mod Arsenal og United var de i mine øjne meget sårbare. At de vinder Bundesligaen så stort kan både tilskrives det generelle niveau i år, samt deres nye tika-taka spillestil, der helt sikkert fungerer bedre mod de svage hold, men altså er blevet læst af de store.
Ja og havde Bayern vundet havde det været FORDI de havde ku spare spillere pga det tidlige mesterskab og var friske til opgørene - sådan er der så meget :-)
Faktisk ændrede FIFA deres regler i VM turneringen i 2010, så gule kort annulleres efter kvartfinalerne og der dermed ikke kan opnås tre gule kort inden finalen.
Det er lidt pudsigt UEFA ikke har fulgt trop på den ændring - jeg mener at huske, at Chelsea måtte undvære en adskillige spillere i 2012 finalen mod Bayern pga. karantæner.