Ancelotti: Rummenigge sagde at træerne ville brænde og så regner det
- raul7=kongen
-
- Moderator
-
Og så kan Chelsea jo miste David Luiz i aften, ligesom Atletico kan risikere at Koke eller Juanfran. Det vil heller ikke være uvæsentlige spillere for dem. Jeg håber på et hårdt opgør i aften, en del kort. 120 minutter for at slide Atletico og måske et rødt eller to til vinderholdet. Det er drømmescenariet. Med andre ord, vi får nok en halvkedelig 1-0'er.
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
- Siempre Madrid
-
Emne forfatter
- Administrator
-
- Presidente de Peña Madridista Dinamarca
Vi var jo i finalen, da han gik ned i den tackling og situationen var helt ufarlig for Real Madrid.
Ærgerligt for Xabi Alonso, som nok ikke kan forvente nogen nåde fra UEFA, selv om han normalt er en ekstremt fair spiller.
No soy sólo perfecto, soy Madridista también. Madridista con corazón y cojones.
¡¡¡Illa Illa Illa, Juanito Maravilla!!!
Los días que tu juegas, son todo lo que soy.
Si quieres llevar este escudo, primero hay que sudar la camiseta.
Florentino Pérez: El ultimo titulo es el primer paso al siguiente.
- Siempre fiel
- Platin bruger
-
Men self lidt paradoksalt at Xabi får gult for sådan et frispark, mens Dante får samme straf for mordforsøg på Ronaldo - og Ribery slipper afsted med at bitch slap'e Carvajal - det er sådan lidt trist og meget typisk.
Der er dog een positiv ting: Jeg har - ligesom andre brugere - påstået at Alonso var totalt over the hill, og at det muligvis var en fejl at forlænge med ham. Det ligner nu mere, at han blot har haft en helt normal formkrise. For det har været helt fantastisk, at se ham spille mod Barcelona og Bayern!:)
- mozad655
- Gæst
-
M_linding skrev: Dommeren så simpelthen situationen forkert... Den så slem ud bagfra, forfra kan man se, at der blot er et lille frispark. Alonso trækker jo faktisk benet til sig, og forsøger at undgå kontakten. Sket er sket - jeg har bare forbandet ondt af Alonso.
Og så er det endda lige ved, at jeg vil mene, at det nærmere er Schweinsteiger der falder over Alonso, end Alonso der fælder Schweinsteiger. (link: onside.dk/champions-league/tv-her-ryger-...ale-var-den-til-gult).
Uanset hvad, er det ufattelig synd for Alonso. Han så, ganske forståeligt, knust ud... Karantæne-risikoen inden finalen mener jeg dog skal forblive. Det giver, som raul7=kongen skriver, en ekstra dimension. Jeg kunne så måske foreslå at man i stedet skulle øge karantænegrænsen med ét gult yderligere, men lige i dette tilfælde kan det måske vise sig at være en 'blessing in disguise'. Uanset hvem der avancerer til finalen efter aftenens kamp vil vi nemlig møde en kompakt, intens og omstillingsorienteret modstander, så en mere mobil spiller inde central kunne meget vel være at foretrække.
M_linding skrev: Der er dog een positiv ting: Jeg har - ligesom andre brugere - påstået at Alonso var totalt over the hill, og at det muligvis var en fejl at forlænge med ham. Det ligner nu mere, at han blot har haft en helt normal formkrise. For det har været helt fantastisk, at se ham spille mod Barcelona og Bayern!:)
Jeg tror egentlig mere at det har været et spørgsmål om taktikken. Den dybere og mere kompakte tilgang har i den grad været gavnlig for Alonso. Han har haft en fastere makker i Modric, et mindre område at skulle dække op og en gardering bag sig i form af Pepe og Ramos, hvor han almindeligvis ville trække ned mellem dem for at bygge spillet op. Derudover er hans offensive kvaliteter også kommet mere til sin ret ved at have mere rum at spille bolden op i. Det væsentligste har dog været at han har kunne stå dybere i banen og ikke skulle afhænge så meget af sin fart, men mere af sit overblik og positionsevne.
I finalen vil billedet dog være et noget andet end mod Bayern og Barcelona. Det skal nok blive interessant.
No soy sólo perfecto, soy Madridista también
Det er klart, at Alonso får det gule kort, for selvom frisparket ikke er specielt groft, så kommer han forsent uanset om han så prøver at trække sig eller ej. Han sætter sig selv i den unødvendige situation, og giver dommeren muligheden for at give ham det gule kort. Er man så rutineret som ham, så skal man selvfølgelig undgå den slags dumme frispark, så egentlig har jeg ikke specielt ondt af ham. Det er da synd, men igen, så er det godt nok også dumt gjort af ham.
M_linding skrev:
Der er dog een positiv ting: Jeg har - ligesom andre brugere - påstået at Alonso var totalt over the hill, og at det muligvis var en fejl at forlænge med ham. Det ligner nu mere, at han blot har haft en helt normal formkrise. For det har været helt fantastisk, at se ham spille mod Barcelona og Bayern!:)
Jeg glæder mig til, at se ham i vores normale stil. På det defensive plan, så har vi gjort det så fantastisk godt imod Barca og Bayern, men fælles for de 3 kampe har også været, at holdet har haft en mere tilbagetrukken rolle, hvor pladsen imellem kæderne er formindsket, så han ikke længere udstilles som førhen. Det samme kan siges om Ramos, som jo også har spillet 3 fantastiske kampe, og faktisk på et niveau som man ikke har set i rigtig langtid. Igen, så glæder jeg mig til at se om det skyldes taktikken, eller om de er på vej op igen. Jeg frygter og tror desværre, at det er taktikken som er skyld i deres fremragende præstationer, og de igen efter Real Madrid finder deres normale spil frem, så bliver udstillet som en si.
Lad os håbe på det bedste, for kan man andet?
No solo soy perfecto, también soy Madridista.
Det er faktisk en god pointe; den med at Alonso har nydt godt af, at vi har været omstillingsholdet og ikke omvendt.
Men har jo lov til at håbe, at det kan blive en fordel at få en anden type ind på midtbanen, når vi møder Chelsea / Atletico. Men uanset hvad, så er Alonso styrmanden, og sådan en vil altid være savnet i store kampe.
Jeg kan slet ikke vente!!!;)
M_linding skrev: Jaken
Det er faktisk en god pointe; den med at Alonso har nydt godt af, at vi har været omstillingsholdet og ikke omvendt.
Men har jo lov til at håbe, at det kan blive en fordel at få en anden type ind på midtbanen, når vi møder Chelsea / Atletico. Men uanset hvad, så er Alonso styrmanden, og sådan en vil altid være savnet i store kampe.
Jeg kan slet ikke vente!!!;)
Ja, helt bestemt. Det er altid noget af en bet at skulle undvære en mand der har deltaget i (og vundet) CL-, EM- og VM-finaler.
Forhåbentlig vokser Illarra med opgaven :)
No soy sólo perfecto, soy Madridista también
Jeg ville ønske at Khedira nåede at blive klar til finalen, men mon ikke han har fået for lidt kamptræning til en så stor og vigtig kamp d. 24 maj? Endvidere føler jeg ikke Casemiro og Illaramendi har de nødvendige kvaliteter og erfaringer samt ro på bolden til at overtage Alonsos plads.
Jeg tænker derfor mere om man burde sætte isco ind på denne plads. Han er god teknisk, rolig med bolden og har et godt overblik. Derudover syntes jeg at Coentrao har overbevist godt i de defensive takter, og måske man burde foretrække ham igen i finalen? selvom marcelo er bedre offensivt? der er jeg lidt i tvivl.
Casillias
Carvarjal - Pepe - Ramos - Coentrao/marcelo
Modric - Isco - Dimaria
Bale - Benzema - Ronaldo
hvad tænker i?